ΣΙΝΕ

Τρίτη 13 Ιουλίου 2010

Οδηγίες για την απογραφή των δημοσίων υπαλλήλων

Απογραφή δημοσίων υπαλλήλων: Χαμένη στο διαδίκτυο
Με μεγάλα προβλήματα στο ηλεκτρονικό σύστημα, που δεν άντεξε τον όγκο των υποβαλλόμενων δηλώσεων, άρχισε χθες η απογραφή των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Την πρώτη μέρα της ηλεκτρονικής απογραφής των δημοσίων υπαλλήλων, οι χρήστες της ιστοσελίδας apografi.gov.gr αντιμετώπισαν τεράστια προβλήματα αφού η σελίδα είχε...
«κολλήσει».
Πάντως χθες κατάφεραν να απογραφούν περισσότεροι από 75.000 υπάλληλοι. Υπάλληλοι που επιδίωξαν τη συμπλήρωση της σχετικής φόρμας στην παραπάνω ιστοσελίδα δυσκολεύτηκαν να μπουν στο σύστημα, λόγω υπερφόρτωσης του δικτύου από τους χρήστες.

Σε ανακοίνωση που φιλοξενείται στην ιστοσελίδα apografi.gov.gr τονίζεται ότι «εμφανίστηκε πολύ μεγαλύτερη από την αναμενόμενη προσέλευση στην εφαρμογή της απογραφής (200.000 ταυτόχρονοι χρήστες) και παρουσιάστηκαν προβλήματα απόκρισης και καθυστερήσεις», ενώ τονίζεται ότι οι υπάλληλοι δεν πρέπει να ανησυχούν για την απογραφή τους και σημειώνεται ότι «εξετάζεται η αναμόρφωση των προθεσμιών για την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων όσοι έχουν υποχρέωση να απογραφούν».

Μετά το στενό δημόσιο τομέα, σειρά να απογραφούν θα έχουν υπάλληλοι σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, ώστε με εξαίρεση τους υπαλλήλους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να μισθοδοτούνται πλέον όλοι από την 1η Νοεμβρίου από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών του υπουργείου Οικονομικών.

Λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων και επειδή η πρώτη μέρα της απογραφής ήταν και η καταληκτική ημερομηνία απογραφής για δημοσίους υπαλλήλους των οποίων το ΑΦΜ τελειώνει σε 1, αναμένεται σύντομα να δοθεί στη δημοσιότητα εγκύκλιος που, σύμφωνα με πληροφορίες, θα δίνει κάποιες ημέρες παράτασης στους δημοσίους υπαλλήλους των οποίων το ΑΦΜ λήγει σε 1 ή 2 προκειμένου να μπορέσουν να απογραφούν.
Πολλές οι καταγγελίες που αφορούν κυρίως στη λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος απογραφής. Κατά τους καταγγέλλοντες, είναι αδύνατη η είσοδός τους στο σύστημα όχι λόγω υποδομής των υπηρεσιών αλλά αποτυχίας της εφαρμογής. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, σε πολλές περιπτώσεις το σύστημα έχει «φρακάρει» εντελώς, ενώ σε άλλες τα προβλήματα επιλύθηκαν με το πέρασμα των ωρών, καθώς αρχικά υπήρξε μεγάλη σύγχυση.

Ωστόσο, τα προβλήματα επιβεβαιώνονται και από την ανακοίνωση της ίδιας της ιστοσελίδας όπου βρίσκεται η φόρμα και ζητά να μην μπαίνουν στη διαδικασία όσοι έχουν ΑΦΜ που δεν λήγει σε 1, για να μην επιβαρύνεται το σύστημα. Μέχρι αυτή την ώρα οι εγγεγραμμένοι στο σύστημα ξεπερνούν τις 71.000.


Σύμφωνα με άλλες καταγγελίες, κάποιοι έχουν πρόσβαση στο σύστημα, αλλά δυσκολεύονται αρκετά με τη συμπλήρωση της φόρμας. Στην ουσία της διαδικασίας υπάρχουν και εκείνοι που θεωρούν απαράδεκτο το γεγονός ότι στη φόρμα ζητούνται μόνο οικονομικά στοιχεία και καμία πληροφορία για τα προσόντα του κάθε υπαλλήλου. «Το κάνουν μόνο και μόνο για να μάθουν πόσα παίρνουμε, όχι πόσοι είμαστε» μας έλεγε άλλος υπάλληλος που ολοκλήρωσε τη διαδικασία.
Με την απογραφή, η Διοίκηση θα έχει για πρώτη φορά πλήρη και ακριβή εικόνα του αριθμού των υπαλλήλων που απασχολεί, ο οποίος, σύμφωνα με εκτιμήσεις, αγγίζει, αν δεν υπερβαίνει, το ένα εκατομμύριο.

Για τη συμπλήρωση των στοιχείων της απογραφής απαιτούνται μια σειρά από παραστατικά, τα οποία είναι χρήσιμο να τα έχετε μαζί σας πριν ξεκινήσετε τη διαδικασία.


Για τη διευκόλυνσή σας, προτείνεται η ανάγνωση των οδηγιών, καθώς και η αξιοποίηση της φόρμας απογραφής, ώστε να γνωρίζετε εκ των προτέρων τα στοιχεία που καλείστε να συμπληρώσετε.


Περισσότερα στο
http://apografi.gov.gr/

Προβλήματα στην πιλοτική λειτουργία



Να σημειωθεί ότι παρατηρήθηκαν αρκετά προβλήματα, κατά την πιλοτική λειτουργία της εφαρμογής της απογραφής του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.


Αρκετοί υπάλληλοι επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα του υπουργείου, αλλά δεν μπορούσαν να συμπληρώσουν την ειδική φόρμα. Όπως εξηγεί σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο, η εφαρμογή δεν λειτουργούσε κατά την διάρκεια της πιλοτικής φάσης, για λόγους συντήρησης, από 11:00 έως 11:30 και 18:15 έως 19:30.


Ας ελπίσουμε να μην παρουσιαστούν ανάλογα προβλήματα

Θα χρειαστεί να έχετε στη διάθεσή σας τα κάτωθι παραστατικά:

  • - Ένα εκκαθαριστικό εφορίας από το 2002 κι έπειτα
  • - Κάρτα ή επιστολή γνωστοποίησης ΑΜΚΑ ή το βιβλιάριο υγείας σας
  • -Την ταυτότητά σας
  • - Ένα λογαριασμό ΔΕΗ της κατοικίας σας
  • - Πρόσφατο εκκαθαριστικό μισθοδοσίας σας
  • - Τίτλους σπουδών σας
Πιο συγκεκριμένα οι ημερομηνίες απογραφής* είναι οι εξής:
Αν ο ΑΦΜ σας λήγει σε: Συμπληρώσετε τα στοιχεία σας μέχρι:
1 Δευτέρα, 12 Ιουλίου
2 Τρίτη, 13 Ιουλίου
3 Τετάρτη, 14 Ιουλίου
4 Πέμπτη, 15 Ιουλίου
5 Παρασκευή, 16 Ιουλίου
6 Δευτέρα, 19 Ιουλίου
7 Τρίτη, 20 Ιουλίου
8 Τετάρτη, 21 Ιουλίου
9 Πέμπτη, 22 Ιουλίου
0 Παρασκευή, 23 Ιουλίου
*Έχετε δικαίωμα να απογραφείτε νωρίτερα, αλλά όχι μετά από αυτές τις ημερομηνίες


Επισυναπτόμενα Αρχεία


Ποιοι υπάγονται στην απογραφή;

Η διαδικασία απογραφής αφορά σε όλο το προσωπικό του δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των ΟΤΑ α΄και β΄βαθμού.
Πρόκειται για:

  1. το μόνιμο προσωπικό
  2. το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου,
  3. το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου,
  4. οι μετακλητοί, ειδικοί σύμβουλοι, ειδικοί συνεργάτες των γραφείων των μελών της Κυβέρνησης και των Υφυπουργών, των γραφείων των Γενικών και Ειδικών Γραμματέων, των γραφείων Προέδρων και Αντιπροέδρων των Ν.Π.Δ.Δ.,
  5. οι επί θητεία υπάλληλοι,
  6. .οι υπάλληλοι κατηγορίας ειδικών θέσεων,
  7. οι δικηγόροι με έμμισθη εντολή,
  8. το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι αναπληρωτές και οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί. Το πάσης φύσεως διδακτικό και βοηθητικό διδακτικό προσωπικό των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, καθώς και το πάσης φύσεως διδακτικό προσωπικό των Σχολών του δημοσίου και των Ν.Π.Δ.Δ.,
  9. οι δικαστικοί λειτουργοί και το κύριο προσωπικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και του Ελεγκτικού Συνεδρίου,
  10. τα μόνιμα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος,
  11. το επί θητεία και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στρατιωτικό και ένστολο προσωπικό των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη,
  12. οι ιατροί του Εθνικού Συστήματος Υγείας, οι μόνιμοι ιατροί, οι ιατροί υπηρεσίας υπαίθρου, καθώς και οι επικουρικοί ιατροί.
  13. οι κληρικοί όλων των βαθμίδων και το προσωπικό της Εκκλησίας της Ελλάδος και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου που υπάγονται στην εποπτεία Αυτής,
  14. οι διπλωματικοί υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών,
  15. οι απασχολούμενοι με σύμβαση μίσθωσης έργου,
  16. οι διοικητές, υποδιοικητές, πρόεδροι και αντιπρόεδροι των Ν.Π.Δ.Δ,
  17. οι πρόεδροι, αντιπρόεδροι και τα μέλη των ανεξάρτητων διοικητικών αρχών,
  18. τα αιρετά όργανα των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού,
Πότε και πως θα γίνει η απογραφή;
Η απογραφή θα ξεκινήσει την Δευτέρα 12 Ιουλίου και θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 23 Ιουλίου 2010 με βάση το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ των υπόχρεων. Οι προθεσμίες έχουν ως εξής:

ΑΦΜ Ημερομηνία
1 12/07/10
2 13/07/10
3 14/07/10
4 15/07/10
5 16/07/10
6 19/07/10
7 20/07/10
8 21/07/10
9 22/07/10
0 23/07/10
Οι υπόχρεοι της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους του υπουργείου Οικονομικών απογράφονται μέσα στο χρονικό διάστημα από την 1η έως και την 9η Ιουλίου 2010. Πως θα γίνει στην πράξη η απογραφή;
Οι υπόχρεοι, θα πρέπει να συμπληρώσουν ηλεκτρονική σελίδα απογραφής, η οποία βρίσκεται στον ιστότοπο www.apografi.gov.gr. Τα στοιχεία που θα τους ζητηθούν είναι:
α) προσωπικά στοιχεία του υπαλλήλου,
β)στοιχεία υπηρεσιακής κατάστασης του υπαλλήλου και
γ) τίτλους σπουδών του υπαλλήλου.
Μετά την απογραφή του, ο υπάλληλος λαμβάνει κωδικό αριθμό πρόσβασης στα προσωπικά στοιχεία που έχει υποβάλει στην ατομική ηλεκτρονική σελίδα. Η σελίδα απογραφής επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης και η ψευδής υποβολή στοιχείων αποτελεί ποινικό και πειθαρχικό παράπτωμα.
Πως θα απογραφούν όσοι απουσιάζουν εκείνη την περίοδο;
Όποιος είναι προγραμματισμένο να λείπει με άδεια θα μπορεί να κάνει αίτηση ώστε να απογραφεί από τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Διοικητικού Προσωπικού της υπηρεσίας που υπηρετεί ή τον αναπληρωτή του. Με ευθύνη του προϊσταμένου τους απογράφονται και οι ασθενείς ή όσοι λείπουν για άλλους λόγους.
Τι συμβαίνει σε περίπτωση λάθους καταχώρησης;
Μεταβολή των στοιχείων της ατομικής σελίδας των απογραφέντων μπορεί να γίνει μόνο από τις διευθύνσεις διοικητικού προσωπικού των υπηρεσιών.
Τι είναι η Ενιαία Αρχή Πληρωμής;
Πρόκειται για οργανική μονάδα επιπέδου Διεύθυνσης, μέσω της οποίας θα γίνονται οι πληρωμές μέσω τραπεζικών λογαριασμού, όλων των αποδοχών ή προσθέτων αμοιβών, αποζημιώσεων του προσωπικού του δημοσίου τομέα.
Θα έχει δύο τμήματα
α) Επεξεργασίας στοιχείων και Συντονισμού
β) Γραμματειακής Υποστήριξης
Οι πληρωμές θα πραγματοποιούνται υποχρεωτικά μέσω των τραπεζών και πιστωτικών ιδρυμάτων που έχουν καθοριστεί με απόφαση του υπουργού Οικονομικών.
Σήμερα οι υπάλληλοι θα καταγράφουν τα στοιχεία τους στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα apografi.gov.gr έχοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά όπως εκκαθαριστικό μισθοδοσίας , απ΄όπου θα αναγράψουν τον αριθμό μητρώου του, εκκαθαριστικό φορολογίας, με το ΑΦΜ από το 2002 και μετά όπου πρέπει να αναγράψουν το ΑΦΜ και το επίθετό τους, όπως ακριβώς είναι γραμμένο στο εκκαθαριστικό, καθώς και τον αριθμό φορολογικής δήλωσης με το έτος του εκκαθαριστικού.
Επιπλέον θα πρέπει να δώσουν τον αριθμό ΑΜΚΑ.
Για περισσότερες πληροφορίες οι υπάλληλοι μπορούν να τηλεφωνούν στον αριθμό τηλεφωνικής εξυπηρέτησης 1500 ή να απευθύνονται στις ομάδες υποστήριξης της απογραφής που κάθε υπηρεσία πρέπει να έχει δημιουργήσει.
Οι υπάλληλοι που απουσιάζουν μπορούν να απογραφούν με δική τους ευθύνη από τον δικό τους υπολογιστή.
Τα δεδομένα συγκεντρώνονται στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, ενώ η διασταύρωση των στοιχείων θα γίνει και με τους ασφαλιστικούς φορείς, για λόγους αξιοπιστίας της ταυτοποίησης.
Κατά την διαδικασία διασταύρωσης στοιχείων, αποδίδεται μοναδικός Ενιαίος Κωδικός Μισθοδοσίας Δημοσίου (Ε.Κ.Μ.ΔΗ.) σε κάθε δημόσιο υπάλληλο, του οποίου τα στοιχεία έχουν διασταυρωθεί.
Σε κάθε πρόσωπο που προσλαμβάνεται ή διορίζεται από οποιονδήποτε φορέα Δημοσίου χορηγείται στο εξής Ε.Κ.Μ.ΔΗ.
Παράλληλα προβλέπεται η σύσταση της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών, στη Γενική Γραμματεία Δημοσιονομικής Πολιτικής/Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
Αποστολή της Ε.Α.Π. είναι η πληρωμή, μέσω τραπεζικού λογαριασμού, των πάσης φύσεως αποδοχών, προσθέτων αμοιβών, , αποζημιώσεων του προσωπικού του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α. και των φυσικών προσώπων, που απασχολούνται με σύμβαση μίσθωσης έργου.
Μετά τις ημερομηνίες έναρξης καταβολής αποδοχών και λοιπών αμοιβών από την Ε.Α.Π., απαγορεύεται και είναι απολύτως άκυρη η καταβολή με διαφορετικό τρόπο των πάσης φύσεως αποδοχών και λοιπών αμοιβών του προσωπικού.
Όλοι οι φορείς, των οποίων η μισθοδοσία βαρύνει τον κρατικό Προϋπολογισμό, είναι υποχρεωμένοι να εντάξουν τις πάσης φύσεως αμοιβές που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της Ε.Α.Π. μέχρι την 31η Αυγούστου 2010 (για Ο.Τ.Α. και Ν.Π.Δ.Δ. μεχρι 31 Δεκεμβρίου 2010).

Δεν υπάρχουν σχόλια: