ΣΙΝΕ

Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010

Τι να κάνετε σε περίπτωση ματαίωσης, ακύρωσης ή καθυστέρησης της πτήσης;

Ποια είναι τα δικαιώματά σας ως επιβάτες;

Ποια είναι τα δικαιώματά σας ως επιβάτες;

Η αυξημένη κίνηση των ταξιδιωτών στα αεροδρόμια, κατά τις εορταστικές ημέρες και τα προβλήματα που τυχόν παρατηρούνται δυσχεραίνοντας τη ζωή των επιβατών, αν δεν καταστεί δυνατόν να αποφευχθούν, μπορούν να αντιμετωπιστούν ικανοποιητικά.
Την υπενθύμιση προς τους ταξιδιώτες εσωτερικού, ή εξωτερικού, ότι έχουν δικαιώματα ισχυρώς κατοχυρωμένα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις διεθνείς συμβάσεις, απευθύνει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Παροτρύνει, μάλιστα, τους επιβάτες να μην παραμείνουν απαθείς στο ενδεχόμενο πρόβλημα, αλλά να αντιδράσουν και να το καταγγείλουν.
Ειδικότερα, αναφέρει ότι σε περίπτωση ματαίωσης, ακύρωσης ή καθυστέρησης της πτήσης τους, οι επιβάτες δικαιούνται χρηματική αποζημίωση, ανάπαυση, φαγητό ή και επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου τους. Σε περίπτωση άρνησης της εταιρίας να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της, μπορούν να απευθυνθούν στην ΥΠΑ ή στον αρμόδιο αερολιμενάρχη για να επιλυθεί το πρόβλημα.
Τα βασικά, που πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες, είναι:
* Στη άρνηση επιβίβασης, τα ποσά που προβλέπονται ως αποζημίωση είναι: 250 ευρώ για πτήσεις μικρότερες των 1.500 χλμ, 400 ευρώ για πτήσεις 1.500 έως 3.500 χλμ και 600 ευρώ για μεγαλύτερες των 3.500 χλμ.
* Στην ακύρωση πτήσης, ο επιβάτης δικαιούται επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, γεύμα, κατάλυμα και επικοινωνιακές διευκολύνσεις. Αποζημίωση ή μεταφορά με άλλη πτήση.
* Σε μεγάλες καθυστερήσεις, δικαιούται κατάλυμα, γεύμα και εάν η καθυστέρηση υπερβαίνει τις 5 ώρες, επιστροφή του αντιτίμου.
* Σε απώλεια, ή καταστροφή αποσκευών, υπάρχει η δυνατότητα διεκδίκησης μέχρι 1.000 SDR (1 SDR=1,18 ευρώ).
Επίσης, με απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ), οι επιβάτες που φθάνουν στον προορισμό τους με τρεις ή περισσότερες ώρες καθυστέρηση δικαιούνται επιπλέον αποζημίωση από 250-600 ευρώ. Με άλλη δε απόφαση του ΔΕΚ, οι αεροπορικές εταιρίες υποχρεούνται να καταβάλουν αποζημίωση και για τις περιπτώσεις ακύρωσης ή καθυστέρησης πτήσης, λόγω τεχνικών λόγων, εφόσον αυτοί που συνδέονται με την κανονική άσκηση δραστηριότητας του αερομεταφορέα, δεν ανήκουν σε έκτακτες περιστάσεις.
Οι επιβάτες μπορούν να επικοινωνούν για καταγγελίες με τα τηλέφωνα begin_of_the_skype_highlighting              210 8916150      end_of_the_skype_highlighting και begin_of_the_skype_highlighting              210 8947132      end_of_the_skype_highlighting.
210 8916150210 8947132

Δεν υπάρχουν σχόλια: