ΣΙΝΕ

Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

Κείμενο Συνέντευξης Τύπου Λευτέρη Αυγενάκη

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ
Βουλευτής Ν. Ηρακλείου

Προσχώρηση στη Δημοκρατική Συμμαχία
Κείμενο Συνέντευξης Τύπου – Ηράκλειο, Τρίτη, 4 Ιαν. 2011

Στις εθνικές εκλογές του 2007, Εσείς οι συμπολίτες μου, μού δώσατε την εντολή να Σας εκπροσωπήσω στο Ελληνικό Κοινοβούλιο ως βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας.
Δύο  χρόνια αργότερα, 22.000 και πλέον συμπολίτες  με αναδείξατε πρώτο βουλευτή Ηρακλείου.

Εκφράζω σε όλους, σε όποιο κόμμα κι αν ανήκετε πλέον, τον Σεβασμό και την Ευγνωμοσύνη μου για την τιμή που κάνατε σε έναν νέο συμπολίτη, αυτοδημιούργητο, χωρίς οικογενειακό πολιτικό παρελθόν, χωρίς κανένα οικονομικό ή κομματικό μηχανισμού υποστήριξη και ανάδειξης.

Τα τρία αυτά χρόνια, εκπροσώπησα στην Ελληνική Βουλή τον τόπο μας και όλους Εσάς, με βαθύ συναίσθημα ευθύνης, από τις γραμμές της Νέας Δημοκρατίας και όταν  αυτή βρίσκονταν στην κυβέρνηση και όταν ήταν αντιπολίτευση. Και πριν και μετά την αλλαγή της ηγεσίας.

Αγωνίστηκα εξαρχής με πάθος για τα συμφέροντα του τόπου μας.
Ανέδειξα τα προβλήματά του και συνέβαλα όσο ήταν δυνατόν στη λύση τους.
Ήμουν πάντοτε παρών, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, πέρα και έξω από κομματικές ή άλλες διακρίσεις.
Ήταν το τελευταίο που με απασχόλησε.
Έγνοια μου πάντα ήταν -και παραμένει- να μπορώ να είμαι χρήσιμος στον τόπο μου και στο κόσμο του.

Στις 23 Νοεμβρίου πληροφορήθηκα, όπως και εσείς, από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ότι ο σημερινός αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας, κ. Σαμαράς, με διέγραψε από την κοινοβουλευτική ομάδα. Με μια αντικαταστατική και πολιτικά αυταρχική προσωπική του απόφαση. Αυτή η διαγραφή δεν είχε κανένα νόημα και καμιά αιτιολογία. Έγινε στο πλαίσιο των εκκαθαριστικών επιχειρήσεων του κ. Σαμαρά, στην προσπάθειά του να επιβάλει τη «σιωπή των αμνών» στο Κόμμα, το οποίο άλλωστε ο ίδιος κάποτε πρόδωσε και το ανέτρεψε από την κυβέρνηση. Το οποίο εμπόδισε ο ίδιος, για δεύτερη φορά, να επανέλθει στην εξουσία,  συντασσόμενος  τότε στην εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας με το ΠΑΣΟΚ.
Πολέμησε τη Νέα Δημοκρατία ως αρχηγός της θνησιγενούς Πολιτικής Άνοιξης και τώρα τη συρρικνώνει ξανά με διαγραφές, μικροπολιτικούς και αυταρχικούς χειρισμούς, καταλύοντας κάθε έννοια δημοκρατικής λειτουργίας των Οργάνων του Κόμματος προκειμένου να το περιορίσει στα όρια της δικής του πολιτικής αντοχής, στα όρια των δικών του δυνατοτήτων.

Στην κοινωνία που εμείς ζούμε, είναι γνωστό, ποιοι και για ποιους λόγους συνέβαλαν στη διαμόρφωση της απόφασης του κ. Σαμαρά, χωρίς να ενδιαφέρονται καν εάν αυτή η απόφασή του υπήρξε -και σαφέστατα είναι- πολύ επιζήμια για το Κόμμα της νέας Νέας Δημοκρατίας.
Για να δικαιολογήσουν μάλιστα τον παρασκηνιακό ρόλο τους, διασπείρουν τον ψίθυρο ότι δήθεν είχα ο ίδιος προαποφασίσει να αποχωρήσω από την Νέα Δημοκρατία. Αν ήταν έτσι γιατί δεν περίμεναν να συμβεί;
Ο συγκεκριμένος ισχυρισμός, εκτός του ότι είναι ανήθικο και ιδιοτελές ψεύδος, είναι και ανόητος, όπως ο καθένας και η καθεμία μπορεί να καταλάβει.

Όπως ανακοίνωσα κατά τη στιγμή της διαγραφής μου, τη βουλευτική έδρα που κατέχω, εγώ δεν την κληρονόμησα πριν καν γεννηθώ.
Η έδρα μου ως βουλευτή Ηρακλείου δεν ανήκει στον κ. Σαμαρά.
Ανήκει στον λαό του νομού Ηρακλείου, σε όσους με ψήφισαν, σε όσους με στήριξαν, σε όσους έκτοτε ήρθαν κοντά μου. Σε όλους Εσάς!
Γιατί οι βουλευτές κατά το Σύνταγμα δεν αντιπροσωπεύουν μόνο τους ψηφοφόρους τους, αλλά το σύνολο του λαού.
Και αυτό  το τηρώ με συνέπεια από την πρώτη μέρα εκλογής μου.

Για αυτό ακριβώς δεν έλαβα οποιαδήποτε απόφαση για το επόμενο πολιτικό μου βήμα, πριν συμβουλευτώ και διαβουλευτώ με τους συμπολίτες του νομού.

Όπως γνωρίζετε, από την επόμενη της διαγραφής μου, διοργανώθηκαν δύο μεγάλες συγκεντρώσεις στο Ηράκλειο και στη Μεσσαρά. Όλο αυτό το χρονικό διάστημα, περιόδευσα σε όλες τις πόλεις, τα χωριά, ακόμα και στους οικισμούς του νομού, μέχρι και την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, για να συνομιλήσω πρόσωπο με πρόσωπο, με όσο το δυνατόν περισσότερους συμπολίτες μου.

Ζήτησα με επιστολές, με μηνύματα, με προσωπικά τηλεφωνήματα και με κάθε μορφή επικοινωνίας, αξιοποιώντας και το διαδίκτυο,  τη γνώμη όλων σας.
Άκουσα και ζύγισα με σεβασμό όσα ελεύθερα και ανυπόκριτα μου εμπιστεύτηκαν οι Νεοδημοκράτες του νομού, αλλά και υποστηρικτές άλλων κομμάτων, οι οποίοι μου εκδήλωσαν την εκτίμησή τους, καθώς όλοι ενδιαφερόμαστε το ίδιο για τον τόπο μας και την πατρίδα μας.

Η μεγάλη πλειοψηφία με προέτρεψε να προσχωρήσω στο νέο πολιτικό φορέα, της Δημοκρατικής Συμμαχίας. Το κόμμα που ιδρύθηκε με την πρωτοβουλία της κ. Ντόρας Μπακογιάννη και που τώρα αρχίζει να διαμορφώνει τις θέσεις, τις απόψεις και τις προτάσεις του.

Συνεκτίμησα όμως και άλλα στοιχεία πριν καταλήξω στην απόφαση μου:

  1. Από τα αποτελέσματα των τελευταίων Αυτοδιοικητικών εκλογών, την τεράστια αποχή αλλά και από όλες τις πρόσφατες δημοσκοπήσεις προκύπτει το οριστικό τέλος του δικομματισμού.
Άλλωστε τα δύο μεγάλα Κόμματα με τις διαγραφές και τους αποκλεισμούς όσων από τα στελέχη τους τολμούν να σκέπτονται, να βουλεύονται, να ενεργούν ως ελεύθεροι άνθρωποι και πολίτες, έχουν αναγνωρίσει τα ίδια, την αδυναμία τους να συνεχίσουν να είναι ανοικτοί, πολυσυλλεκτικοί οργανισμοί, ικανοί να κατακτήσουν ξανά κυβερνητική αυτοδυναμία.

  1. Στο ερώτημα αν είναι χρήσιμα ή μπορούν να επιβιώσουν νέα Κόμματα έχει επομένως δοθεί ήδη η απάντηση, από τον ίδιο τον Λαό. Το ποσοστό εμπιστοσύνης του στα δύο μεγάλα Κόμματα κινείται γύρω στα 40%.

Ποιος θα καλύψει το κενό του 60%;
Ασφαλώς νέες πολιτικές δυνάμεις που θα προκύψουν από τη κοινωνία, από τη ζωή.
Αυτές οι δυνάμεις «δε θα κατέβουν φυσικά από τον ουρανό».
Μερικές βρίσκονται ήδη μέσα στο πολιτικό σύστημα.
Αυτές θα αποτελέσουν τον πυρήνα για να κινητοποιηθούν νέοι και άφθαρτοι άνθρωποι, που αντιλαμβάνονται τα προβλήματα των καιρών και που πιστεύουν, που μπορούν, που θέλουν να εργαστούν και να συνεργαστούν για να βγάλουμε όλοι μαζί την Ελλάδα από το παρελθόν, από τη μιζέρια, την υπανάπτυξη, τη μετριότητα, και να την οδηγήσουμε με ασφάλεια στο μέλλον . Πιστεύω ότι ανήκω στη κατηγορία αυτών των νέων ανθρώπων.
Είμαι βέβαιος ότι και Εσείς μου αναγνωρίζετε ότι πάντως είμαι αποφασισμένος να ανήκω σε αυτούς και να δώσω το καλύτερο εαυτό μου στον αγώνα για το αύριο.

Η κα Ντόρα Μπακογιάννη, πολιτικός που διαθέτει πείρα, γνώση, ιδέες, με ανοικτή και ρεαλιστική προσέγγιση των πραγμάτων μπορεί να κινητοποιήσει και να εμπνεύσει, μαζί με  όλους εμάς, εκείνους που θέλουν να στρατευθούν στην υπόθεση της οικοδόμηση της Ελλάδας του σήμερα και του αύριο.

  1. Προσωπικά προέρχομαι από τον ευρύτερο Φιλελεύθερο, Κεντρώο,  Βενιζελογενή πολιτικό χώρο και σε αυτό το χώρο παραμένω. Από αυτό το χώρο που προήλθαν όλες οι Προοδευτικές και Ανανεωτικές δυνάμεις του Αστικού Πολιτικού Συστήματος από τον οποίο θα προέλθει και η Αναγέννηση του.
Δεν είναι τυχαίο ότι και οι δύο μεγάλες παρατάξεις αυτοχαρακτηρίζονται      «κέντρο-αριστερά» ή «κέντρο-δεξιά». Γιατί λοιπόν να μην πούμε απλά και καθαρά: «Εμείς είμαστε το Κέντρο». Στηρίζοντας και εφαρμόζοντας δηλαδή, προτάσεις ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες χωρίς ακρότητες και άλλου είδους δεσμεύσεις και εξαρτήσεις.
Αυτό το Κέντρο που προσπαθούν να λεηλατήσουν τα δύο άκρα.

Οι παλιές ιδέες, οι παλιές πρακτικές, τα παλιά «τζάκια», οι μικροκομματικές συμπεριφορές έφεραν τον τόπο στο χείλος της καταστροφής.   
Τέλος λοιπόν.
Ξεκάθαρη απόφαση μου είναι να μετάσχω από τις γραμμές της Δημοκρατικής ΣυμμαχίαςΈθνος μια νέα ατζέντα για το μέλλον, μια νέα πολιτική πρόταση για την ενίσχυση της Κοινωνικής Δικαιοσύνης,  της Επιχειρηματικότητας, που θα παράγει τον πλούτο για την άσκηση αποτελεσματικής και ρεαλιστικής πολιτικής από το Κράτος. στην προσπάθεια να επεξεργαστούμε και να προτείνουμε στο
Για την ενίσχυση της Ιδιωτικής Επιχειρηματικότητας που στη Κρήτη έχει κάνει θαύματα ιδιαίτερα στον Τουρισμό, στη Μεταποίηση, στο Εμπόριο, στη Γεωργία και την Κτηνοτροφία αλλά και σε κάθε καινοτόμο και Συνεταιριστική  ιδιωτική δράση.

Συνεκτιμώντας τη δική Σας πρόταση και όλα τα παραπάνω στοιχεία, κατέληξα στην απόφαση να προσχωρήσω στη Δημοκρατική Συμμαχία, απόφαση την οποία ανακοινώνω αυτή τη στιγμή πρώτα σε  Εσάς τους συμπολίτες μου, τους φίλους και συναγωνιστές μου, αλλά και στον λαό του νομού Ηρακλείου και της Κρήτης.

Την απόφαση μου αυτή θα ανακοινώσω εντός της ημέρας, με σχετική επιστολή, στην Πρόεδρο της Δημοκρατικής Συμμαχίας κα Ντόρα Μπακογιάννη και στον Πρόεδρο της Βουλής  κο Φίλλιπο  Πετσάλνικο.

Σας υπόσχομαι και δεσμεύομαι ότι από τις γραμμές του νέου Κινήματος, της Δημοκρατικής Συμμαχίας, θα αγωνιστώ με όλες μου τις δυνάμεις, και όπως γνωρίζετε, ξέρω να αγωνίζομαι, για ένα καλύτερο αύριο του νομού Ηρακλείου, της Κρήτης, της Ελλάδας.
Από τις γραμμές της Δημοκρατικής Συμμαχίας θα αγωνιστούμε για να αναστρέψουμε την πορεία του τόπου, να αναστηλώσουμε τις Αξίες και Αρχές που άλλοι τραυμάτισαν και να ξαναβάλουμε τη χώρα και την Κρήτη στον δρόμο της ανάπτυξης και της προόδου με υπερηφάνεια, δύναμη και αισιοδοξία.
Σας εκφράζω και πάλι την ευγνωμοσύνη μου για τη μέχρι τώρα εμπιστοσύνη σας,  και ζητώ με Σεβασμό την Αγάπη και τη Στήριξή Σας στην επόμενη φάση της πολιτικής μου διαδρομής, που θεωρώ κοινή μας διαδρομή.

Η απόφαση είναι Συλλογική, η ευθύνη είναι Προσωπική.

Σας ευχαριστώ!

Δεν υπάρχουν σχόλια: