ΣΙΝΕ

Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2011

Σόκρατες: Ένας βραζιλιάνος φιλέλληνας ο οποίος δεν βρίσκεται στη ζωή

Μεγάλος ποδοσφαιριστής, επιστήμονας, επαναστάτης με αιτία, φιλέλληνας. 
Ενας άνθρωπος με κουλτούρα που ξεχώριζε εντός και εκτός γηπέδων.
Αυτός ήταν ο Βραζιλιάνος Σόκρατες, ο οποίος εδώ και μία εβδομάδα δεν βρίσκεται στη ζωή.
Νικημένος από το προσωπικό του «κώνειο», το αλκοόλ, απεβίωσε στα 57 του χρόνια, σκορπώντας τη θλίψη σε χιλιάδες ποδοσφαιρόφιλους ανά τον κόσμο. Ο Σόκρατες ήταν ένας διαφορετικός ποδοσφαιριστής με πολλές καινοτόμες ιδέες και όπως προδίδει και το όνομά του, υπήρξε λάτρης του ελληνικού πολιτισμού.
Η ξεχωριστή προσωπικότητα του σπουδαίου Βραζιλιάνου, εκ των πρωταγωνιστών της μεγάλης Βραζιλίας της δεκαετίας του ’80, μαγνήτιζε όλα τα βλέμματα. Αλλωστε, από μικρός φαινόταν πως διαθέτει κάτι ξεχωριστό από τους υπόλοιπους συναθλητές του.
Παράλληλα με την ποδοσφαιρική καριέρα του σε Μποταφόγκο, Κορίνθιανς και Σάντος, ο Σόκρατες σπούδαζε ιατρική, εξ ου και το παρατσούκλι του, «γιατρός».
Ανήσυχο πνεύμα από τα νιάτα του και με διάθεση να αλλάξει αρκετά πράγματα στα ποδοσφαιρικά δρώμενα της χώρας του, έπαιξε ενεργό ρόλο στην προσπάθεια των ποδοσφαιριστών να κερδίσουν θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα από την ομοσπονδία ποδοσφαίρου της Βραζιλίας.
Ολα αυτά, σε συνδυασμό με το σπουδαίο ταλέντο του, τον έκαναν εξαιρετικά δημοφιλή. Κανείς ασφαλώς δεν θα ξεχάσει την ομάδα της Βραζιλίας στο Μουντιάλ του 1982, που μπορεί να μην κατέκτησε το τρόπαιο αλλά γοήτευσε με το θέαμα που προσέφεραν ο Ζίκο, ο Φαλκάο και φυσικά ο Σόκρατες.
ΣΩΣΘΕΝΗΣ, ΣΟΦΟΚΛΗΣ
Το ελληνικό του ονόματός του το οφείλει στην οικογένειά του. Ο πατέρας του ήταν αυτοδίδακτος και μαθαίνοντας ανάγνωση από ιστορικά κείμενα, λάτρεψε τον πολιτισμό της αρχαίας Ελλάδας. Μάλιστα, στα τρία από τα τέσσερα παιδιά του έδωσε αρχαιοελληνικά ονόματα από τον φιλόσο [Βράβευση από τον ΠΣΑΤ.] οφο Σωκράτη, τον Μακεδόνα πολιτικό Σωσθένη και από τον τραγικό ποιητή Σοφοκλή.
ΤΟΝ ΛΥΓΙΣΑΝ ΤΑ ΠΑΘΗ
Μετά το τέλος της ποδοσφαιρικής καριέρας του έζησε στη Βραζιλία μαζί με τη γυναίκα του και τα έξι παιδιά του. Ασκησε την ιατρική, παρακολουθούσε τα ποδοσφαιρικά δρώμενα αλλά δεν κατάφερε να νικήσει τα δύο μεγάλα πάθη της ζωής του. Το αλκοόλ και το τσιγάρο. Δύο ανθρώπινες αδυναμίες οι οποίες τον λύγισαν στο τέλος.
«Εχω προσπαθήσει να κόψω το κάπνισμα πενήντα χιλιάδες φορές. Το προσπάθησα και σήμερα, αλλά αντιστάθηκα μέχρι τις 11 το πρωί. Είμαι αυτός που είμαι. Καπνίζω από τα δεκατρία μου. Μόνον ένα φιλοσοφικό θέμα υπάρχει για εμένα.
Γιατί να υποκριθώ ότι είμαι κάτι που δεν είμαι; Ναι, καπνίζω. Θα πεθάνω από καρκίνο του πνεύμονα ή από εμφύσημα. Δεν μπορώ να το κόψω» παραδέχτηκε σε μία από τις συνεντεύξεις του, αποκαλύπτοντας πως κάπνιζε δύο πακέτα τσιγάρα την ημέρα ακόμη και την περίοδο που αγωνιζόταν στο υψηλότερο επίπεδο.

«Περίμενα 52 χρόνια για να γνωρίσω την Ελλάδα»
Το 2006, ο σπουδαίος Βραζιλιάνος βρέθηκε σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, αποδεχόμενος την πρόσκληση της ακαδημίας ποδοσφαίρου «Λέοντες». Στις πρώτες δηλώσεις του δεν έκρυψε τον θαυμασμό του για τη χώρα μας: «Για μένα είναι μεγάλη χαρά που βρίσκομαι στην Ελλάδα. Ερχομαι για πρώτη φορά στη χώρα σας και περίμενα 52 χρόνια για να τη γνωρίσω.
Ομολογώ πως δεν περίμενα τέτοια ζεστασιά και τέτοια θερμή υποδοχή. Νιώθω σαν την πατρίδα μου, τη Βραζιλία. Τώρα εδώ δεν είμαι ο ποδοσφαιριστής Σόκρατες αλλά ο άνθρωπος και αυτό έχει μεγαλύτερη σημασία στην υποδοχή που μου κάνετε».
Στη συνέχεια, μίλησε για τη σχέση του με την Ελλάδα και την πλούσια ιστορία της: «Την Ελλάδα τη γνωρίζω πριν γεννηθώ και θα έπρεπε να είχα μάθει ελληνικά. Την αγάπη που έχω για την ελληνική ιστορία μου την έμαθε ο πατέρας μου. Είμαι συγκινημένος που βρίσκομαι εδώ. Εστω κι αν χρειάστηκε να περάσουν πενήντα χρόνια. Ευχαριστώ όλους τους Ελληνες για την αγάπη και την τρυφερότητα που μου δείχνουν. Αυτό που συμβαίνει είναι εντυπωσιακό.
Είναι σαν να βρίσκομαι στο σπίτι μου. Εμεινα έκπληκτος από την αντιμετώπιση των Ελλήνων. Η υποδοχή που μου επιφύλαξαν ήταν μοναδική. Προσωπικά δεν περίμενα να ήταν τόσο θερμή. Οι Ελληνες έδειξαν για άλλη μία φορά ότι συνεχίζουν να με αγαπούν. Τους ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου και παραμένω εραστής της ελληνικής ιστορίας».
Στην επίσκεψή του στην Αθήνα δέχτηκε να εγγραφεί μέλος του Ολυμπιακού, δηλώνοντας πιστός οπαδός του: «Θα είμαι Ολυμπιακός μέχρι το τέλος της ζωής μου. Είναι ο δημοφιλέστερος σύλλογος στην Ελλάδα, που εκπροσωπεί και υπηρετεί γενικότερα τον αθλητισμό» είχε δηλώσει ο Βραζιλιάνος, ο οποίος παρακολούθησε τον αγώνα του Ολυμπιακού με τον Απόλλωνα Καλαμαριάς στο Καραϊσκάκη.
Espressonews
Δείτε περισσότερα θέματα  
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του παρόντος ιστολογίου με την παραπομπή στην πηγή με σχετικό ενεργό link (Νόμος 2121/1993)

Δεν υπάρχουν σχόλια: