ΣΙΝΕ

Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013

Οι Καταρράκτες του Νομού Καστοριάς απο την Cyberotsarka ( ΦΩΤΟ &videos

Καταρράκτης Πετροπουλακίου
Το Πετροπουλάκι είναι ένα μικρό χωριό που ανήκει στον Δήμο του Άργους Ορεστικού. Η παλιά του ονομασία ήταν Έζερετς και είναι χτισμένο στις βορειοανατολικές πλαγιές των Οντρίων, σε ένα μέσο υψόμετρο περίπου χιλίων μέτρων, σε μία θέση που πιθανόν οι πρώτοι κάτοικοί του, να τηνεπέλεξαν, λόγω του... στρατηγικού της χαρακτήρα, καθώς από το χωριό, διακρίνεται σημαντικό μέρος του οροπεδίου της Καστοριάς.
Ο πιο σοβαρός όμως λόγος, που φαίνεται να ώθησε τους ντόπιους να επιλέξουν την συγκεκριμένη τοποθεσία για να χτίσουν τα σπίτια τους, ίσως να ήταν το ρέμα που βρίσκεται στην περιοχή και που τους περισσότερους μήνες του χρόνου, διαρρέεται από άφθονες ποσότητες υδάτων. Δεν φαίνεται επίσης να είναι τυχαίο, που η ντόπια παράδοση, θέλει τους Πετροπουλακιώτες να έχουν ξεχωριστή θεότητα για το νερό, την Γκλάβα. Η σχέση του ανθρώπου με το υγρό στοιχείο ήταν και παραμένει διαχρονική και ζωτικής σημασίας, είτε αυτός κατοικεί σε πεδινές, είτε σε ορεινές περιοχές...

Ήταν το απόγευμα της Πέμπτης 30 Απριλίου του 2009, όταν ξεκινήσαμε να πάμε στο Πετροπουλάκι, το οποίο να σημειώσουμε ότι δεν γνωρίζαμε που ακριβώς βρίσκεται. Επειδή το χωριό δεν αποτελεί πέρασμα για κάποιον άλλον προορισμό, για να φτάσει κάποιος ως εκεί, θα πρέπει να έχει συγκεκριμένο λόγο. Όταν τελικά φτάσαμε στην πλατεία του χωριού (λιγοστοί είναι σήμερα οι κάτοικοι), ρωτήσαμε μία ηλικιωμένη κυρία, αν αληθεύουν οι πληροφορίες που είχαμε για τους καταρράκτες της περιοχής κι αφού πήραμε την απάντηση που ελπίζαμε, ότι όσα είχαμε ακούσει ήταν αληθινά, ξεκινήσαμε την αναζήτηση.
Οι ντόπιοι μιλάνε για δύο μεγάλους καταρράκτες, έναν ακριβώς δίπλα στο χωριό (ήταν αυτός που επισκεφθήκαμε) κι έναν δεύτερο, ψηλότερα, προς τα Όντρια. Υπάρχει και μία ακόμη μαρτυρία για έναν τρίτο, ο οποίος είναι καλά κρυμμένος μέσα στο φαράγγι, το οποίο ξεκινάει από την είσοδο του χωριού και τελειώνει κάποιες εκαντοντάδες μέτρα χαμηλότερα, βόρεια και δυτικά. Γι’ αυτόν τον τρίτο καταρράκτη, μάθαμε ότι είναι ο μεγαλύτερος της περιοχής σε ύψος αλλά επειδή η πρόσβαση στο σημείο που βρίσκεται είναι δύσκολη, ελάχιστοι γνωρίζουν την ύπαρξή του.
Τον καταρράκτη του χωριού, δεν δυσκολευτήκαμε να τον εντοπίσουμε. Βρίσκεται στην είσοδο, δίπλα ακριβώς από την χαρακτηριστική πινακίδα που σε ενημερώνει ότι μόλις έφτασες στον οικισμό αλλά σε τέτοια θέση, που δεν φαίνεται, αν δεν περπατήσεις μερικές δεκάδες μέτρα προς το φαράγγι που διακρίνεται δεξιά από τον δρόμο, καθώς μπαίνουμε στο χωριό.

Το ύψος του καταρράκτη, πρέπει να φτάνει τα οκτώ μέτρα ενώ εντύπωση μας έκανε το πλάτος του, που αναλόγως και την εποχή, ίσως ξεπερνάει και τα έξι.
Ο καταρράκτης του Πετροπουλακίου, ίσως ήταν ο πιο "γεμάτος", από όλους όσους έχουμε εντοπίσει μέχρι σήμερα. Η ξεχωριστή μορφολογία του εδάφους, η θέση του, οι σημαντικές ποσότητες του νερού που διέσχιζαν το ρέμα αλλά και η πυκνή βλάστηση της γύρω περιοχής, συνθέτουν ένα σκηνικό ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους που το καθιστούν μοναδικό, ακόμα και για την περιοχή των Οντρίων που φημίζεται για τις ομορφιές της.

Η εξόρμηση μας δεν διήρκησε περισσότερο από δύο ώρες συνολικά, κι έκλεισε με τον εντοπισμό ερειπίων κάποιου παλιού νερόμυλου κι ενός ακόμα μικρότερου καταρράκτη, ύψους περίπου τριών μέτρων, ο οποίος βρίσκεται κάποιες δεκάδες μέτρα μακρύτερα, όπως συνεχίζει το νερό να κατεβαίνει μέσα στο ρέμα. Αφού ανεβήκαμε στο χείλος του φαραγγιού κι απολαύσαμε τη μοναδική θέα των καταρρακτών, κάτω ακριβώς από τα σπίτια του χωριού, με τα νερά να χάνονται πίσω από τις φυλλωσιές των δέντρων, πήραμε το δρόμο της επιστροφής, "δικαιωμένοι" γι’ ακόμα μία φορά, από το απρόσμενο θέαμα που αντικρίσαμε και με καινούργιες εικόνες στις αποσκευές μας.
Διαβάστε και δείτε φωτο & videos από την Καστοριά μέσα από το svouranews

ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ; ΚΑΝΤΕ LIKE... ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΤΟ

Γίνετε φίλοι μας, στη σελίδα μας στο facebook: http://www.facebook.com/vatolakkiotis
Στείλτε μας τις απόψεις σας, τα άρθρα σας, τις καταγγελίες σας και οτιδήποτε θέλετε στο email: kostasdigos@yahoo.gr