ΣΙΝΕ

Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013

Πού το πάει το Facebook;

Την περασμένη Τρίτη (15 Ιανουαρίου), τα κεντρικά γραφεία του Facebook στο Σαν Φρανσίσκο είχαν περισσότερο κόσμο από τον συνηθισμένο. Ο λόγος ήταν μία συνέντευξη Τύπου όπου ο... Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ο διευθύνων σύμβουλος της δημοφιλέστερης υπηρεσίας κοινωνικής δικτύωσης ανακοίνωσε μία νέα υπηρεσία η οποία ονομάζεται Graph Search.
Ουσιαστικά, πρόκειται για μία σημαντική επέκταση της υπάρχουσας δυνατότητας για αναζήτησης προσώπων και σελίδων μέσα στο Facebook και ορισμένοι υποστήριξαν πως το Facebook μπαίνει στον χώρο των μηχανών αναζήτησης. Κάτι που οι άνθρωποι του Facebook, το οποίο έχει πλέον 1 δισ. χρήστες παγκοσμίως, προσπαθούσαν να υποτιμήσουν. Όμως, πλέον αρχίζει να γίνεται όλο και πιο ευδιάκριτο ότι το Facebook δεν θέλει απλώς να είναι ένα site γνωριμιών και ανταλλαγής χαριτωμένων μηνυμάτων, αλλά κάτι πολύ μεγαλύτερο.
Μέσω του Graph Search ένας χρήστης του Facebook μπορεί να αναζητήσει ανθρώπους, εικόνες, σχόλια και video σχετικά με όποιο θέμα τον ενδιαφέρει. 
Δεν είναι το ίδιο με τις μηχανές αναζήτησης της Google ή της Microsoft (Bing) αλλά αρχίζει να πλησιάζει. Άλλωστε, ένα σημαντικό ποσοστό των δεδομένων που υπάρχουν στο Web υπάρχουν και στο Facebook.
Τα τελευταία δύο χρόνια, το Facebook δείχνει να επεκτείνεται διαρκώς. Μέχρι περίπου το 2010 ήταν μία μόδα και μία υπηρεσία όπου έμπαινες για να ψυχαγωγηθείς. Τώρα, αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει και οι χρήστες του Facebook είναι πλέον σε θέση να κάνουν τα περισσότερα απ' όσα κάνουν στο Διαδίκτυό τους μέσα από το χρονολόγιο (timeline) τους.
Για παράδειγμα, η ενημέρωση γίνεται πολύ εύκολα αρκεί να κάνεις like στις σελίδες των ΜΜΕ που σε ενδιαφέρουν και οι δημοσιεύσεις τους εμφανίζονται απευθείας, έστω και αν σου επιτρέπουν να διαβάσεις μόνο την πρώτη παράγραφο. Δυστυχώς, για πολλούς πολίτες αυτός είναι αρκετό. Μπορείς να δεις για νέα βιβλία, τραγούδια ή ταινίες από τα posts των φίλων σου ή από εκείνα που γίνονται από σχετικά sites που επίσης έχεις κάνει like. Μπορείς να παίξεις παιχνίδια, να ενημερωθείς για την αγαπημένη σου ομάδα που επίσης έχει σελίδα στο Facebook, όπως και μάθεις τα νέα προϊόντα των αγαπημένων σου εμπορικών σημάτων (brands).
Και επιπλέον μπορείς να επικοινωνήσεις με τους φίλους σου είτε με μήνυμα είτε με ακόμη και με video κλήση, καθώς το Facebook συνδέεται από πέρσι με το Skype!
Τρόπον τινά, το μόνο που δεν μπορείς να κάνεις προς το παρόν δείχνει να είναι η αγορά προϊόντων και υπηρεσιών. Η αμερικανική εταιρεία έχει λανσάρει μεν το Facebook Credits, αλλά δεν το έχει προωθήσει σε τέτοιο βαθμό, ώστε κάποια στιγμή να δούμε να αποτελεί και το επίσημο «νόμισμα» της υπηρεσίας.
Ουσιαστικά, το Facebook δείχνει πως θέλει να γίνει ένα Internet μέσα στο Internet. Πριν από 15 χρόνια, το Διαδίκτυο δεν ήταν μόνο το Web, πολύ απλά γιατί για εργασίες όπως είναι το email, η συζήτηση σε ένα φόρουμ και η ανταλλαγή άμεσων μηνυμάτων χρειαζόταν και άλλες εφαρμογές πέραν του browser. Εδώ και μερικά χρόνια, όμως, το Web έγινε συνώνυμο του Διαδικτύου. Το Facebook δείχνει πως επιδιώκει κάτι αντίστοιχο: να κρατά τον χρήστη μέσα στο δικό του «χώρο» και εκείνος να μη χρειάζεται να περιηγηθεί πουθενά αλλού.

imerisia.gr
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ; ΚΑΝΤΕ LIKE... ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΤΟ

Γίνετε φίλοι μας, στη σελίδα μας στο facebook: http://www.facebook.com/vatolakkiotis
Στείλτε μας τις απόψεις σας, τα άρθρα σας, τις καταγγελίες σας και οτιδήποτε θέλετε στο email: kostasdigos@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: