ΣΙΝΕ

Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

«Τροποποίηση των διατάξεων του Κανονισμού της Βουλής(Μέρος Β΄, ΦΕΚ 51 Α΄/ 10-4-1997), όπως ισχύει»


Σημεία- Προτάσεις για την βελτίωση του Κανονισμού της Βουλής ενόψει της επικείμενης Συνταγματικής Αναθεώρησης του 2013:
«Ενόψει της Συνταγματικής Αναθεώρησης του 2013, το Κοινοβούλιο θα πρέπει να...
προχωρήσει σε αλλαγές στον Κανονισμό Λειτουργίας του, σε μια σειρά από ζητήματα.

Μας δίνεται λοιπόν αυτή η δυνατότητα και με την εμπειρία της προηγούμενης αναθεώρησης, να εξετάσουμε τα σημεία στα οποία πρέπει να παρέμβουμε και να τα αλλάξουμε, σημεία που θα βοηθήσουν στην περισσότερο ομαλή, δίκαιη και δημοκρατική λειτουργία της Βουλής.

Θεωρώ λοιπόν, ότι θα πρέπει να εξετάσουμε το ζήτημα που αφορά στην ποινική ευθύνη Υπουργών και να διευκολυνθεί η άσκηση ποινικών διώξεων σε βάρος επίορκων Υπουργών και Υφυπουργών, οι οποίοι ζημίωσαν το κράτος, καταχρώμενοι της εμπιστοσύνης των πολιτών και να εξαλειφθούν τυχόν διακρίσεις υπέρ των Υπουργών οι οποίες δεν επιβάλλονται από το Σύνταγμα.

Πρέπει ακόμη να επανεξετάσουμε την λειτουργία και τον έλεγχο της εκτελεστικής εξουσίας -που γίνεται με ερωτήσεις και επερωτήσεις- και εάν εφαρμόζει τους νόμους τους οποίους η νομοθετική εξουσία ψηφίζει.

Η Βουλή πέραν του δικαιώματος ερώτησης προς τον Υπουργό, οφείλει να έχει μία επιτροπή στα πρότυπα των ευρωπαϊκών κοινοβουλίων, η οποία θα μπορεί να ελέγχει την υλοποίηση του νομοθετικού έργου. Την αποτελεσματικότητα δηλαδή, της «νομοθετικής δουλειάς» που παράγεται εντός της Βουλής

Να επισημάνω επίσης ότι όπως και στα περισσότερα ευρωπαϊκά κοινοβούλια, η Βουλή έχει το δικαίωμα να ζητά από τα αντίστοιχα ελεγκτικά συνέδρια τον έλεγχο που κατ΄ εντολή της Βουλής, απαιτείται να γίνει σε ορισμένες περιπτώσεις που αυτή κρίνει.

Σήμερα, η Βουλή δεν έχει το δικαίωμα να ζητήσει τέτοιους ελέγχους.

Ο Κανονισμός πρέπει να μας δώσει το δικαίωμα σε συνεργασία με το Ελεγκτικό Συνέδριο, να μπορούμε σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, να ζητούμε τον έλεγχο, παραδείγματος χάριν στις ΔΕΚΟ.

Τώρα αυτό το δικαίωμα το έχει ο Υπουργός μόνο. Όμως πολλές φορές δεν ενημερώνεται η κοινοβουλευτική εξουσία για την πορεία αυτών των ερευνών, ή μπορεί ο Υπουργός να αλλάξει και ο επόμενος να ατονήσει ή να γίνουν εκλογές και να ξεχαστεί.

Εάν αυτά όμως ενταχθούν στην κοινοβουλευτική διαδικασία και αρμοδιότητα, ούτε θα ξεχνιούνται ούτε θα ατονούν.

Και είναι βέβαιο ότι θα συμβάλλουν στη σωστή και συνετή διαχείριση του δημοσίου χρήματος. Ένα ζήτημα το οποίο θα πρέπει να εξετάσουμε και να συζητήσουμε με ωριμότητα είναι ότι αλλοιώνεται ο αντιπροσωπευτικός χαρακτήρας της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας που έχουμε και μετατρέπεται σχεδόν σε άνιση δημοκρατία, όταν η Κυβέρνηση με τόσο βαριά ατζέντα, καλείται να κρίνεται σχεδόν κάθε χρόνο ή κάθε δυο χρόνια, με τις συνεχόμενες εκλογικές αναμετρήσεις.

Ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση έχει γίνει άλλωστε, με τις ευρωεκλογές και τις αυτοδιοικητικές εκλογές, ωστόσο πρέπει συνταγματικά πάντα, να βρεθεί ένας τρόπος, για την πρώτη θητεία τουλάχιστον του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Σε καμία δημοκρατική χώρα δεν υπάρχει κάθε ένα- δυο χρόνια εθνική εκλογή, η οποία να αλλοιώνει τον αντιπροσωπευτικό χαρακτήρα της 4ετούς θητείας.

Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να επισημάνω ότι θα πρέπει να εξετάσουμε το πώς και πότε και για ποιους λόγους πάμε σε εκλογές και θα πρέπει να δούμε και τις εξουσίες του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Ακόμη θα πρέπει να εξετάσουμε και το ζήτημα της εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας απευθείας από τον πολίτη.

Σε αυτή την περίπτωση το πολίτευμα θα γίνει  πιο «προεδρικό». Και σίγουρα με ισχυρότερο ρόλο του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Θεωρώ ότι, με ωριμότητα και με τη συμμετοχή όλου του πολιτικού συστήματος θα πρέπει να ανοίξει άμεσα ο διάλογος για όλα τα παραπάνω κρίσιμα ζητήματα, αλλά και για επιπλέον που είμαι βέβαιος ότι θα τεθούν, διότι πολύ σύντομα θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε και προτάσεις και να πάρουμε αποφάσεις –κι αυτό είναι έργο της Βουλής- για την Αναθεώρηση του Συντάγματος».


Σημεία Εισήγησης για την «Τροποποίηση των διατάξεων του Κανονισμού της Βουλής(Μέρος Β΄, ΦΕΚ 51 Α΄/ 10-4-1997), όπως ισχύει»:

«Όσον αφορά στην παρούσα τροποποίηση του Κανονισμού της Βουλής, περιλαμβάνει ρυθμίσεις που καθιστούν σαφές στην ελληνική κοινωνία ότι η διαφάνεια και η αξιοκρατία, αποτελούν τους βασικούς πυλώνες της λειτουργίας του Ελληνικού Κοινοβουλίου.

Στο πλαίσιο αυτό περιλαμβάνονται ρυθμίσεις με τις οποίες προβλέπονται μειώσεις τόσο στις αποδοχές των υπαλλήλων της Βουλής και των επιστημονικών συνεργατών, όσο και μειώσεις στον αριθμό των μετακλητών υπαλλήλων που υπηρετούν σε αυτήν.

Πιο συγκεκριμένα, στο άρθρο 1, ρυθμίζονται μισθολογικά θέματα του προσωπικού της Βουλής, αντίστοιχα προς τις ρυθμίσεις του Ν. 4111/2013, σύμφωνα με τον οποίο: «εξομοιώνονται με  τους υπαλλήλους των κλάδων των Δημοσιονομικών και  Εφοριακών της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου  Οικονομικών» και «δεν καταβάλλεται καμία άλλη παροχή ή επίδομα ή αποζημίωση οιασδήποτε μορφής στους υπαλλήλους της Βουλής».

Βάσει των διατάξεων του άρθρου 3, οι υπερωρίες μειώνονται με ανώτατο τις 52 ώρες το μήνακαι αυτό εφόσον πραγματικά γίνονται και από τους υπαλλήλους που ξενυχτούν και όχι ανεξαιρέτως

Επιπλέον στο Κεφάλαιο Β΄ και πιο συγκεκριμένα στο άρθρο 3, περιλαμβάνονται ρυθμίσεις, με τις οποίες προβλέπεται μείωση των μετακλητών υπαλλήλων, που υπηρετούν στη Βουλή, ο αριθμός των οποίων μειώνεται με το παρόν κατά 14 θέσεις.
           
Αρθρο 5. Υπηρετώντας της αρχές της διαφάνειας και της πρόσβασης από όλους τους πολίτες στις δαπάνες της Βουλής, θεσπίζεται η υποχρέωση ανάρτησης στη Διαδικτυακή Πύλη της Βουλής, κάθε απόφασης επιχορήγησης εντός πέντε εργάσιμων ημερών από την έκδοσή τους.

Τέλος,  θεσπίζεται ο έλεγχος και ο τρόπος διάθεσής των επιχορηγήσεων, ο οποίος ρυθμίζεται με αποφάσεις του Προέδρου της Βουλής. και που βεβαίως θα δημοσιοποιούνται στον διαδικτυακό τόπο της Βουλής, ώστε να είναι γνωστές προς κάθε Έλληνα πολίτη.

Με την παρούσα τροποποίηση που τίθεται σήμερα προς ψήφιση, αποδεικνύεται έμπρακτα ότι η Νέα Δημοκρατία, και ο Πρόεδρος της Βουλής κ. Μειμαράκης σέβεται την ισότητα ως θεμελιώδη αρχή του Συντάγματος, τολμώντας να σπάσει αγκυλώσεις και κατεστημένα χρόνωνπου κανείς δεν τόλμησε να αγγίξει.

Αγκυλώσεις που είχαν δημιουργήσει πολίτες και υπαλλήλους πολλών ταχυτήτων.

Είναι ξεκάθαρο, ότι δεν υπάρχουν «χαϊδεμένα» παιδιά. Στην δύσκολη συγκυρία που διέρχεται ο τόπος, καλούμαστε όλοι να συμμετέχουμε στα βάρη.

Και πρώτα απ’ όλα από αυτή την αίθουσα, περικόπτουμε σημαντικά το κόστος λειτουργίας του Πολιτικού Συστήματος και καθιερώνουμε διατάξεις που διέπονται από τις αρχές της αξιοκρατίας και της διαφάνειας.

Οι «σκιώδεις» ενέργειες και οι «σιωπηρές» διευθετήσεις, που για καιρό αποτελούσαν τις κύριες αιτίες που οδήγησαν το κοινοβουλευτικό σύστημα στη σημερινή κατάσταση σχεδόν απόλυτης αυτοαπαξίωσης, είναι πλέον παρελθόν».

Γενικά:
«Αναμφισβήτητα, η κρίση του πολιτικού συστήματος και του πολιτεύματος σε ένα μεγάλο βαθμό, έχει εντοπισθεί και στη λειτουργία του Κοινοβουλίου.

Τα τελευταία χρόνια, υπάρχει η αίσθηση στην ελληνική κοινωνία, ότι η Βουλή είναι ένας χώρος προνομίων, ότι ενώ όλα αλλάζουν γύρω,ενώ όλοι υπόκεινται σε περικοπές και μειώσεις, η Βουλή παραμένει εκτός των αλλαγών, και ότι συνεχίζει να αποτελεί ένας χώρος προνομίων,με υπαλλήλους που  απολαμβάνουν εξαιρετικά υψηλές αποδοχές.

Προς αποκατάσταση της αλήθειας, οι υπάλληλοι της Βουλής δεν λαμβάνουν δεκάξι μισθούς, και έχουν υποστεί μία μείωση κατά 57% του μισθού τους
από το 2009 μέχρι σήμερα, όπως και οι Βουλευτές.

Ωστόσο, κρίνεται άμεση και επιτακτική η ανάγκη της περαιτέρω συμμετοχής της Βουλής
στη λήψη δημοσιονομικών μέτρων, για την εξοικονόμηση πόρων του προϋπολογισμού της, μεταξύ άλλων, με τη μείωση της δαπάνης που προβλέπεται για υπαλλήλους και επιστημονικούς συνεργάτες.ακόμα και μείωση στον αριθμό μετακλητών και επιστημονικών συνεργατών στο Κοινοβούλιο

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
έχουμε συχνά ως λαός την τάση να βλέπουμε τα πράγματα από την αρνητική τους πλευρά. Τον τελευταίο όμως καιρό, πολλά έχουν αλλάξει στη χώρα και αυτό οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε.Δεν υπήρξε άλλη περίοδος κατά την οποία η αξιοκρατία, η διαφάνεια και η τιμωρία, αποτέλεσαν κεντρικά σημεία πολιτικής, ή αν αποτέλεσαν ήταν μάλλον κατ’ επίφαση.

Καμία άλλη φορά δεν βρέθηκαν στη φυλακή ή στο στόχαστρο των ελεγκτικών αρχών, δημόσια πρόσωπα. Ακόμη και οι κατά καιρούς ξεχασμένες «λίστες» που είχαν εξασφαλίσει οι αρμόδιες αρχές, έχουν αρχίσει να αξιοποιούνται προς όφελος του δημοσίου ταμείου. Έχουν αρχίσει να «σπάνε» κατεστημένα χρόνων που κανείς δεν τολμούσε να «αγγίξει».

Έχουν συνεπώς, αλλάξει πολλά πράγματα στον τομέα της αντιμετώπισης της διαφθοράς και της αναξιοκρατίας και αυτό πρέπει να το αναγνωρίσουμε.

Και είναι πλέον ξεκάθαρη, περισσότερο από ποτέ η απαίτηση της κοινωνίας αλλά και η βούληση της Κυβέρνησης για αξιοκρατία, διαφάνεια και δημοκρατία παντού.Και με αυτές τις αρχές κινούμαστε ως Κυβέρνηση σε κάθε ζήτημα που απασχολεί τον τόπο.

Σίγουρα το βάρος των μέτρων που βιώνει όλη η κοινωνία, είναι δυσβάσταχτο. Οι πολίτες έχουν υποφέρει πολύ τα τελευταία χρόνια. Έχουν υποστεί μειώσεις και περικοπές σε μισθούς και συντάξεις και έχουν κληθεί να πληρώσουν αρκετούς φόρους.

Δεν είναι όμως, μόνο θέμα συμβολισμών να υποστεί και ο Βουλευτής του ή ο υπάλληλος της Βουλής ως δημόσιος λειτουργός ή υπηρέτης αντίστοιχες μειώσεις, είναι πλέον και θέμα ουσίας και εξοικονόμησης πόρων.
  
25ης Αυγούστου, 71 202 Ηρακλείου, Τηλ.: 2810 301178, Φαξ: 2810 301179
Κ.Πετράκη 14, 70 400 Μοίρες, Τηλ.: 28920 29133, Φαξ: 28920 29 133
Βουλής 4, 10 562 Αθήνα, Τηλ.: 2103239160, Φαξ: 2103706015


ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ; ΚΑΝΤΕ LIKE... ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΤΟ

Γίνετε φίλοι μας, στη σελίδα μας στο facebook: http://www.facebook.com/vatolakkiotis
Στείλτε μας τις απόψεις σας, τα άρθρα σας, τις καταγγελίες σας και οτιδήποτε θέλετε στο email: kostasdigos@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: