ΣΙΝΕ

Πέμπτη 9 Μαΐου 2013

Τι κάνουμε όταν γνωρίζουμε πως ένα παιδί στην τάξη κλέβει;

Έχω ένα γιο 8 ετών και στην τάξη του υπάρχει ένα παιδί που κλέβει πράγματα. Πώς πρέπει να αντιμετωπίσω το θέμα; Η δασκάλα λέει πως οι γονείς του έχουν ενημερωθεί.
Η κλοπή είναι απαράδεκτη πράξη, ιδιαίτερα στον χώρο του σχολείου και πρέπει να δείχνουμε μηδενική ανοχή σε τέτοιου είδους συμπεριφορές, καθώς, εκτός των άλλων, παραβιάζει το δικαίωμα των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού να αισθάνονται ασφαλείς. Οι λόγοι οι οποίοι οδηγούν ένα παιδί να προβεί σε κλοπή (όπως συνέβη και με τον συμμαθητή του γιού σας/σου) είναι πολλοί και ποικίλουν, αλλά πρέπει να αποσαφηνιστούν, προκειμένου να μην παρατηρούνται τέτοιου είδους παραβατικές συμπεριφορές.

Κατ’ αρχάς, θα πρότεινα να μιλήσετε/μιλήσεις και πάλι στη δασκάλα και στον διευθυντή, καθώς χρειάζεται να καλλιεργήσουν την έννοια του ΗΘΟΥΣ στο σχολείο. Μια καλή ιδέα θα ήταν να γίνει διάλογος μεταξύ των μαθητών και των δασκάλων, του διευθυντή και του προσωπικού, προσπαθώντας να εμφυσήσουν στα παιδιά πως «Είμαστε ασφαλές σχολείο, σεβόμαστε τους συμμαθητές μας και δεν παίρνουμε ό,τι δεν μας ανήκει». Επίσης, χρειάζεται να επιβληθούν ορισμένοι κανόνες για τη σωστή λειτουργία της τάξης, οι οποίοι θα αφορούν στην έννοια του «παίρνω, δανείζομαι, ή χαλάω αντικείμενα που δε μου ανήκουν». Κάθε χρόνο παρατηρούνται στην τάξη μου περιστατικά κλοπής. Αυτό που κάνω είναι να συζητώ με τα παιδιά και, μάλιστα, δίνοντάς τους συγκεκριμένα παραδείγματα υποθετικών καταστάσεων, όπως π.χ. «Ο Πέτρος βρήκε χρήματα στο προαύλιο του σχολείου και τα έβαλε στην τσέπη του…

Η Μαρία ζήλεψε μια μπλούζα που φορούσε η συμμαθήτριά της και την έκλεψε από το μαγαζί». Καθόμαστε όλοι μαζί και μιλάμε για τέτοιου είδους περιπτώσεις. Αυτές οι συζητήσεις είναι επιμορφωτικές και, ίσως, βοηθούσαν πολύ αν γίνονταν στην τάξη του γιού σας/σου.

Υποστήριξε/ Υποστηρίξτε ψυχολογικά το παιδί σου/σας.
Μιλήστε/Μίλησέ του και εξηγήστε του/ εξήγησέ του την κατάσταση με απλά λόγια και με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ειλικρίνεια.

Δώστε/ Δώσε του να καταλάβει πως είστε/είσαι περήφανη γι’ αυτόν που χειρίζεται αυτήν τη δύσκολη κατάσταση τόσο καλά!
Όλο αυτό θα λάβει τέλος κάποια στιγμή, αλλά μέχρι τότε, καλό είναι να είσαι/ είστε σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία με τη δασκάλα.

faysbook.gr

ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ; ΚΑΝΕ LIKE... ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ

Γίνετε φίλοι μας, στη σελίδα μας στο facebook: http://www.facebook.com/vatolakkiotis
Στείλτε μας τις απόψεις σας, τα άρθρα σας, τις καταγγελίες σας και οτιδήποτε θέλετε στο email: kostasdigos@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: