ΣΙΝΕ

Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ το πλοίο μύθος της Ελλάδας!!!

Η ναυαρχίδα της ελληνικής ακτοπλοΐας και κάποτε το βαρύ πυροβολικό της, το απόλυτο θηρίο ,η πλωτή πολυκατοικία το πλωτό νησί!
Μερικά καλά επιφωνήματα που έχουν...
ειπωθεί για χάρη ενός πλοίου! Του βαπορα ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ!
Το σπουδαίο αυτό πλοίο ξεκίνησε να κατασκευάζετε το 1984 στην Πολωνία με το όνομα STENA POLONIKA ακολουθώντας τα άλλα δυο αδέλφια του τα σημερινά STENA GERMANICA και STENA SCANDINAVICA (πλέον STENA SPIRIT και STENA VISION )που πλέουν στην Σκανδιναβία.
O BENIZΕΛΟΣ έχει ακόμα δυο μικρότερα ξαδέλφια τα STENA JUTLADICA και STENA DANICA εκ των οποίων το πρώτο πέρασε από την χώρα μας για λίγο πλοιοκτησίας Aγουδημου ως ΑΛΚΜΗΝΗ Α. Ο ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ κατασκευαζόταν μαζί με άλλο ένα αδελφάκι του τα οποία λόγο μη τήρησης χρονοδιαγράμματος δεν τα αγόρασε η STENA LINE και τελικά τα αγόρασαν οι Έλληνες. Το πρώτο ξεκίνησε να μετασκευάζετε ως κρουαζιερόπλοιο. Δεν ολοκληρώθηκε ποτέ και τελικά πουλήθηκε για σκραπ πέρσι το γνωστό σε όλους REGENT SKY.Το δεύτερο έμελλε να αγοραστεί από την ΑΝΕΚ και να γνωρίσει δόξα στην Ελλάδα. Έτσι το 1987 ξεκίνησε μισοκατασκευασμενο από την Πολωνία με τα όνομα BONANZA για το μακρύ ταξίδι στην Ελλάδα οπού κι έφτασε στο πέραμα και ξεκίνησε να μετασκευάζετε. Σε σχέση με τα αδέλφια του η ΑΝΕΚ έκανε το πλοίο ποιο ανώτερο.
Η ΑΝΕΚ το αναμόρφωσε πολύ ωραία και του πρόσθεσε δίπατη ντίσκο πρίμα όπως και καμπίνες και με το όνομα του μεγάλου κρητικού ηγέτη ξεκάνει το 1992 στη γραμμή Πάτρα Τεργέστη παρέα με το άλλο μικρό Βενιζέλο όπως αποκαλέσθηκε το ΤΑΛΩΣ (ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ Λ.) .

Το πλοίο εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή που έφτασε στο πέραμα. Όλοι έκπληκτοι κοίταζαν το μέγεθος του πλοίου οπού σε σχέση με τα άλλα τότε πλοία της εποχής αυτό ήταν το απόλυτο θηρίο ! εσωτερικά το ίδιο φοβερό ! δίπατη ντίσκο υπερπολυτελή σαλόνια υπερσύγχρονη γέφυρα για την εποχή του αίθουσα ηλεκτρονικών πισίνα σάουνα ταχύτητα 23 μίλια και κολοσσιαίο γκαράζ ήταν μερικές από τις πολυτέλειες του πλοίου. Ήταν τόσο τρομερό στην Ελλάδα που η κρατική τηλεόραση έκανε ντοκιμαντέρ για τη χάρη του ! Το μέγεθος του και ο αριθμός καμπινών του το έκαναν να είναι το μεγαλύτερο πλοίο της μεσογείου το πλωτό νησί της ΑΝΕΚ !Το πλοίο επί χρόνια είναι η ναυαρχίδα της ΑΝΕΚ δούλεψε σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιούνταν η εταιρεία (Αγκόνα, Βενετία, Τεργέστη) ενώ συχνά κατέβαινε και στην ακτοπλοΐα διπλώνοντας το ΛΑΤΩ το ΛΙΣΣΟΣ και το ΑΠΤΕΡΑ στα Χανιά και στο ηράκλειο αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις !

Με την αρχή της νέας χιλιετίας νέα πλοία υπερσύγχρονα κατέφτασαν στη χώρα και το ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ άρχισε σιγά σιγά να χάνει την πρωτοκαθεδρία του σαν το καλύτερο πλοίο στην Ελλάδα . συνέχισε να δουλεύει σε Κρήτη και Ιταλία μέχρι που άρχισε είδη να γίνετε μη απαιτητικό για την Αδριατική αλλά και το Ηράκλειο και με την κατασκευή Τoυ CRUICE ROMA του γκριμαλντι το πλοίο χάνει τον τίτλο του μεγαλυτέρου πλοίου της μεσογείου . από το 2007 ξεκινάει κάθε καλοκαίρι να ναυλώνετε στην Τυνησία ενώ το χειμώνα δουλεύει για τις σκαντζες των πλοίων της ΑΝΕΚ στην Κρήτη ενώ εκτελεί για χρόνια και κρουαζιέρες της ΑΝΕΚ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό !

Η χάρη του έχει φτάσει ως κρουαζιερόπλοιο σε όλη την μεσόγειο !Από την Πορτογαλία και το Μαρόκο μέχρι την Κωνσταντινούπολη τη Τραπεζούντα και τη Γιάλτα αλλά και την Λεμεσό το Ισραήλ το Λίβανο την Αίγυπτο τη Δαλματία την Ιταλία τη Γαλλία την Τυνησία την Ισπανία αλλά και τη Λιβύη για κρουαζιέρα αλλά και συμμετείχε και στην εκκένωση της το 2011. Επίσης το πλοίο έχει δέσει και σε πολλά ελληνικά νησιά και λιμάνια για λογαριασμό των κρουαζιέρων της εργατικής εστίας.

Ένα πραγματικό θηρίο που παρά τα 28 του έτη πλέον συνεχίζει να εντυπωσιάζει.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΛΟΙΟΥ
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ

κατασκευή Πολωνία 1982
Μήκος x Πλάτος: 175 m X 28 m
ταχύτητα (Μέγιστη / Μέση): 19.3 / 18.4 knots
Διακριτικό: SWWZIMO: 7907673

lougantina

ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ; ΚΑΝΕ LIKE... ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ

Γίνετε φίλοι μας, στη σελίδα μας στο facebook: http://www.facebook.com/vatolakkiotis
Στείλτε μας τις απόψεις σας, τα άρθρα σας, τις καταγγελίες σας και οτιδήποτε θέλετε στο email: kostasdigos@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: