ΣΙΝΕ

Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2014

"Θαύμα". Ελαστικά του 2004 σε αυτοκίνητο του 2009! Πως γίνετε το κόλπο

Κάποια στιγμή μπορεί να διαθέσατε και μια μικρή περιουσία για να αποκτήσετε ένα πολυτελές καινούριο ΙΧ. 
Τελικά πόσο σίγουρος είστε ότι ήταν καινούριο...

Το καινούριο πολυτελές αυτοκίνητό που έχετε αποκτήσει πόσο σίγουρος είστε ότι είναι καινούριο; Σε αυτό το ερώτημα καλούνται να απαντήσουν οι Ελεγκτές Επιθεωρητές του Υπουργείου Μεταφορών, στελέχη των Διευθύνσεων Μεταφορών αλλά και οι Τελωνειακές Αρχές μετά από καταγγελίες που έχουν φθάσει στα χέρια τους και αφορούν πολυτελή και μη αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «F-Press» οι Διωκτικές Αρχές κυριολεκτικά έχουν μείνει άναυδες από τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους ωστόσο θα πρέπει να επισημάνουμε πως το «κόλπο» πώλησης μεταχειρισμένων ή πινακιδωμένων ΙΧ ως καινούριων στην Ελλάδα ήταν τόσο καλοστημένο που δύσκολα θα μπορούσε να ανακαλύψει κανείς.

Οπως μάλιστα αποδείχθηκε τα κυκλώματα δεν διστάζουν να στείλουν ακόμη και μπράβους να φοβίσουν ή ακόμη και να σκοτώσουν τους ιδιοκτήτες που έχουν καταφύγει στη δικαιοσύνη ενώ από τη άλλη μεριά τα στοιχεία που βρίσκονται στους φακέλους των Τελωνείων ή ακόμη και των Διευθύνσεων Μεταφορών έχουν ήδη ξεκινήσει τα «μαγειρέματα» μέχρι και η ολική καταστροφή των φακέλων με τη μέθοδο της «πολτοποίησης».

Οι συγκεκριμένοι μέθοδοι είναι γνωστοί στις Διωκτικές Αρχές αλλά όπως αναφέρουν στο «F-Press» δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για αυτό...

Ποια είναι η ημερομηνία παραγωγής;
Η ημερομηνία παραγωγής του κάθε οχήματος είναι μοναδική και βέβαια αναγράφεται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης του κάθε αυτοκινήτου που το συνοδεύει όπου και αν πουληθεί.

Επίσης στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης αναγράφονται τα πάντα γύρω από το κάθε ένα αυτοκίνητο όπως ο αριθμός πλαισίου, ο αριθμός και τύπος κινητήρα, οι εκπομπές ρύπων, οι διαστάσεις αλλά και η Εγκριση Τύπου του Οχήματος.

Ειδικά το τελευταίο ορίζει την Ευρωπαϊκή Οδηγία που ανήκει το κάθε αυτοκίνητο και βέβαια με βάση αυτή εκτελωνίζεται και κατόπιν εκδίδεται η Αδεια Κυκλοφορίας και οι πινακίδες.

Βέβαια υπάρχουν πάρα πολλά ξένα sitesστα οποία μπορεί κανείς να συμπληρώσει τον αριθμό πλαισίου του οχήματός του και να βρει τόσο το εργοστάσιο όσο και την ημερομηνία παραγωγής.

Ωστόσο διαπιστώσαμε πως κάποιες φορές ακόμη και ακόμη τα μηχανές (vindecoder) εμφανίζουν λανθασμένα στοιχεία ή τα αυτοκίνητα που έχουν τους συγκεκριμένους αριθμούς πλαισίων είναι πάρα πολύ παλιά...

Προηγούμενη Χώρα Ταξινόμησης
Το Πιστοποιητικό Ταξινόμησης συμπληρώνεται στο Τελωνείο και αφορά στον εκτελωνισμό του οχήματος. Πάνω σε αυτό το έντυπο αναγράφεται η Εργοστασιακή Αξία του οχήματος, η ημερομηνία κατασκευής του αλλά και αν είχε ταξινομηθεί πριν σε κάποια άλλη χώρα.

Σύμφωνα με δύο Πιστοποιητικά Ταξινόμησης για καινούρια ΙΧ που έχουμε στα χέρια μας στο ένα Αναγράφεται Χώρα Προηγούμενης Ταξινόμησης κάποιο κράτος μέλος ενώ το άλλο αναγράφεται Χώρα Προέλευσης (η χώρα που κατασκευάστηκε το συγκεκριμένο όχημα).

Στελέχη τελωνείων αρχικά μας είπαν πως όταν υπάρχει Χώρα Προηγούμενης Ταξινόμησης είναι προφανές ότι το όχημα είχε εκδόσει πινακίδες κυκλοφορίας σε κάποιο άλλο κράτος.

Μετά από λίγο καιρό σε κάτοχο πολυτελούς αλλά «προβληματικού» ΙΧ δήλωσαν πως είχαν τυπωθεί δεκάδες χιλιάδες λάθος Πιστοποιητικά Ταξινόμησης από κάποιο Τυπογραφείο και τα χρησιμοποίησαν για να μην τα οδηγήσουν προς καταστροφή.

Τώρα πως είναι δυνατόν από τη μία να ισχυρίζονται πως πρόκειται για λάθος κατά την παραγγελία των Πιστοποιητικών από το πιεστήριο και από την άλλη να έχουμε στην διάθεσή μας δύο διαφορετικά Πιστοποιητικά Ταξινόμησης επίσης αποτελεί ένα γρίφο...

Τα ελαστικά...
Πρόσφατα ιδιοκτήτης πολυτελούς ΙΧ ανακάλυψε πως το καινούριο αυτοκίνητο που απέκτησε στα μέσα του 2009 μόνο καινούριο δεν ήταν καθώς κόντεψε να σκοτωθεί κυριολεκτικά εξαιτίας του ταυτόχρονου κλαταρίσματος των 2 αριστερών ελαστικών στο εθνικό οδικό δίκτυο μόλις 1 μήνα μετά την απόκτησή του. Ο λόγος του κλαταρίσματος των ελαστικών είχε να κάνει με την ημερομηνία παραγωγής τους που προσδιορίζονταν 4 χρόνια παλαιότερα. Με λίγα λόγια το αυτοκίνητο θεωρητικά κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στα μέσα του 2009 ωστόσο τα ελαστικά του έφεραν ημερομηνία παραγωγής στις αρχές του 2005!

Παρόμοιο περιστατικό έχει καταγραφεί και σε άλλο πολυτελές ΙΧ που αποκτήθηκε στις αρχές του 2009 αλλά τα ελαστικά του ήταν παραγωγής του 2004!

Αντίθετα υπάρχει πρόσφατα και ένα άλλο περιστατικό βάσει του οποίου το αυτοκίνητο είναι παραγωγής του 2008. Αποκτήθηκε από ιδιώτη καταναλωτή ως καινούριο το καλοκαίρι του 2013 και τα ελαστικά του φέρουν ημερομηνία παραγωγής το έτος 2012!

Γενόσημα αυτοκίνητα...
Τα στοιχεία που καταφθάνουν καθημερινά από ιδιοκτήτες πολυτελών και μη αυτοκινήτων που έχουν αγοραστεί από εξουσιοδοτημένες μονάδες ως καινούρια είναι πάρα πολλά.

Χρειάζεται ψυχραιμία και μεθοδικότητα για να ανακαλύψει κανείς την πραγματική ταυτότητα του οχήματός του και μεγάλη προσοχή.

Πάντως όσοι κάτοχοι έχουν επικοινωνήσει μαζί μας για τα πολυτελή αυτοκίνητά τους φαίνεται πως μόνο καινούρια δεν είναι.

Αλλωστε ζούμε στην εποχή των Γενόσημων φαρμάκων.

Αυτό που δεν γνωρίζαμε είναι πως υπάρχουν και τα Γενόσημα Αυτοκίνητα που στο παρελθόν τα λέγανε όλοι «Μαϊμούδες»...


Του Γιώργου Κ. Ανδρή 

fpress.gr
seleo.gr

ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ; ΚΑΝΕ LIKE... ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ

Γίνετε φίλοι μας, στη σελίδα μας στο facebook: http://www.facebook.com/vatolakkiotis
Στείλτε μας τις απόψεις σας, τα άρθρα σας, τις καταγγελίες σας και οτιδήποτε θέλετε στο email: kostasdigos@yahoo.gr

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

http://www.ema.gr/ema/site/home/WebSite/vertical-menu/rubbers/Techical+Information/Tyres-Information/Codes++Tyres.csp;jsessionid=c0a8070330d76372626b7644452389e0a80178e28e9c.e38Mah0Rbh8Qa40Mb3yPbx4OaN90n6jAmljGr5XDqQLvpAe