ΣΙΝΕ

Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2016

Νίκη Κεραμέως: «Κρίνομαι γιατί παντρεύτηκα. Κρίνεστε για τις πράξεις και τις διατάξεις σας.»

Στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση της τροπολογίας του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, η οποία αφορά στα...
μέλη της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η Νίκη Κεραμέως, κοινοβουλευτική εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, πήρε το λόγο και τοποθετήθηκε επί προσωπικού, καθώς η Τροπολογία θεσπίζει νέο φωτογραφικό ασυμβίβαστο μεταξύ συζυγικού ζεύγους βουλευτή και μέλους της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Η διάταξη αυτή έχει εφαρμογή αποκλειστικά στην ίδια και τον σύζυγό της.

H Νίκη Κεραμέως, αρνούμενη να συμμετάσχει στο ενορχηστρωμένο παιχνίδι της Κυβέρνησης, κάλεσε τον Υπουργό να θεσπίσει το πρωτοφανές ασυμβίβαστο, αλλά να το επεκτείνει σε όλες τις ανεξάρτητες αρχές και σε όλους τους βουλευτές που έχουν συζύγους δικαστικούς και συζύγους Υπουργούς,

• παρότι βάλλει απροκάλυπτα κατά της ανεξαρτησίας της αρχής με την καθαίρεση εν ενεργεία μέλους της (ενώ η τροπολογία εν συνόλω καθαιρεί τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο, τη Γενική Διευθύντρια και τους Διευθυντές),
• παρότι ποινικοποιεί τη συζυγική σχέση, εκ των υστέρων βέβαια, καθώς ο σύζυγος της Νίκης Κεραμέως έγινε μέλος της Επιτροπής Ανταγωνισμού 6 χρόνια πριν γίνει η ίδια βουλευτής και ενώ δεν ήταν καν παντρεμένοι,
• παρότι συνιστά διακριτική μεταχείριση σύμφωνα με το άρθρο 14 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ασυμβίβαστο ad personam, που αφορά δηλαδή σε ένα και μόνο πρόσωπο),
• παρότι παραβιάζει την ισότητα ενώπιον του νόμου, σύμφωνα με το άρθρο 4 του Συντάγματος,
• παρότι παραβιάζει την επαγγελματική ελευθερία, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Συντάγματος.

«Ευχαρίστως, θεσπίστε, κ. Υπουργέ, το νέο αυτό ασυμβίβαστο. Αλλά για να πείσετε την κοινωνία που μας παρακολουθεί ότι δεν πρόκειται για πολιτική δίωξη εναντίον μου, για να πείσετε την κοινωνία ότι δεν γίνεται όλο αυτό τυχαία ενώ έχω μόλις οριστεί κοινοβουλευτική εκπρόσωπος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, τότε θεσπίστε το ασυμβίβαστο σε όλες τις ανεξάρτητες αρχές (και όχι επιλεκτικά, όλως τυχαίως, σε μία), θεσπίστε το σε όλους τους βουλευτές που έχουν συζύγους δικαστικούς και συζύγους υπουργούς, και θα είμαι η πρώτη που θα το στηρίξω. Τότε θα δούμε ποιες είναι οι αληθινές σας προθέσεις. Γιατί εγώ κρίνομαι σήμερα γιατί παντρεύτηκα. Εσείς όμως κρίνεστε για τις πράξεις και τις διατάξεις σας.»
Δυστυχώς, δεν έλαβε απολύτως καμία απάντηση από τον κ. Σταθάκη.

Ακολουθούν το πλήρες κείμενο και το βίντεο της ομιλίας:

Κ. Υπουργέ, σιωπώ γιατί αυτό επιβάλλει η αξιοπρέπειά μου και η πορεία μου ως άνθρωπος ως τώρα. Δεν πρόκειται να συμμετάσχω στο δικό σας ενορχηστρωμένο παιχνίδι. Μία κουβέντα θα πω μόνο: ευχαρίστως θεσπίστε αυτό το άκρως φωτογραφικό ασυμβίβαστο,

▪ παρότι ο άνδρας μου έγινε μέλος της Επιτροπής Ανταγωνισμού 6 χρόνια προτού εγώ να εκλεγώ βουλευτής πρώτη φορά, 6 χρόνια προτού εγώ να έχω καμία σχέση με τη δημόσια ζωή, προτού να είμαστε καν παντρεμένοι,

▪ παρότι ποινικοποιεί τη συζυγική σχέση,

▪ παρότι βάλλει κατά της ανεξαρτησίας της αρχής καθότι καθαιρεί εν ενεργεία μέλος, και μάλιστα η τροπολογία εν συνόλω καθαιρεί Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο, Γενική Διευθύντρια, και Διευθυντές Προϊσταμένων, όλους εν μέσω θητείας,

▪ παρότι είναι αντισυνταγματικό,

▪ παρότι είναι αντίθετο στο άρθρο 14 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου γιατί είναι ad personam, δηλ. από όλη την επικράτεια αφορά αποκλειστικά και μόνο ένα πρόσωπο, εμένα. (Και παρεμπιπτόντως κ. Υπουργέ, πιο φωτογραφική δεν θα μπορούσατε να κάνετε τη διάταξη, ούτε τα προσχήματα δεν κρατήσατε, θα μπορούσατε ίσως να προσθέσετε και την ιδιότητα της εγκύου στην εν λόγω διάταξη για να είναι πλέον γνωστό σε όλους ότι στοχεύετε εμένα με τη διάταξη).

Ευχαρίστως, θεσπίστε, κ. Υπουργέ, το νέο αυτό ασυμβίβαστο. Αλλά για να πείσετε την κοινωνία που μας παρακολουθεί ότι δεν πρόκειται για πολιτική δίωξη εναντίον μου, για να πείσετε την κοινωνία ότι δεν γίνεται όλο αυτό τυχαία ενώ έχω μόλις οριστεί κοινοβουλευτική εκπρόσωπος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, τότε θεσπίστε το ασυμβίβαστο σε όλες τις ανεξάρτητες αρχές (και όχι επιλεκτικά, όλως τυχαίως, σε μία), θεσπίστε το σε όλους τους βουλευτές που έχουν συζύγους δικαστικούς και συζύγους υπουργούς, και θα είμαι η πρώτη που θα το στηρίξω. Τότε θα δούμε ποιες είναι οι αληθινές σας προθέσεις. Γιατί εγώ κρίνομαι σήμερα γιατί παντρεύτηκα. Εσείς όμως κρίνεστε για τις πράξεις και τις διατάξεις σας.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ