ΣΙΝΕ

Παρασκευή 8 Απριλίου 2016

Προσοχή! Αυτά παθαίνουμε με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα diesel…

Οι συνέπειες από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα diesel
Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελούν «τροχοπέδη» στην εκτέλεση του...

προϋπολογισμού κάθε ευρωπαϊκού κράτους, αφού ζημιώνουν σοβαρά την αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων, μέσω της οποίας προκύπτουν σημαντικά φορολογικά έσοδα, αλλά και πλήρης είσπραξη του ΦΠΑ, ενώ επίσης απαξιώνουν την αγορά των εγχωρίων κυκλοφορούντων μεταχειρισμένων.

Στην Ελλάδα, τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αποτελούσαν παραδοσιακά το 8-9% των συνολικών εισαγωγών. Από τις αρχές του 2014, εξαιτίας ατυχούς προσαρμογής του φορολογικού πλαισίου, προέκυψε μια εξαιρετικά ευνοϊκή φορολόγηση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα (βλ. πίνακα 1) εις βάρος των εγχωρίων μεταχειρισμένων, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον τετραπλασιασμό των πωλήσεων των πρώτων και της βαρύτητας αυτών επί του συνόλου της αγοράς (βλ. πίνακα 2).

Προς επιδείνωση αυτών, υφίστανται σκέψεις επί του παρόντος στο οικονομικό επιτελείο για νέα, περαιτέρω επιδότηση των εισαγομένων μεταχειρισμένων, μέσω της αναβολής της προσαύξησης του φόρου (Τέλους Ταξινόμησης) που προβλέπεται στα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα (βλ. πίνακα 3).

Μια τέτοια εξέλιξη θα επιδείνωνε την ήδη ανεξέλεγκτη κατάσταση σε βάρος: α) του επίσημου κλάδου του αυτοκινήτου, που θα δεχτεί καίριο πλήγμα, β) των εσόδων του κράτους (υστέρηση κατά 50-60 εκατομμύρια ευρώ /έτος), γ) του περιβάλλοντος και δ) των καταναλωτών.

Προπαντός για τους καταναλωτές, αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την τεράστια απαξίωση που υπέστησαν τα εγχώρια μεσαία και μεγαλύτερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από τις αλλεπάλληλες φορολογικές επιβαρύνσεις, αυτή η εξέλιξη θα προκαλούσε σχεδόν ανάλογη ζημιά στις αξίες των εγχώριων μικρών, ευρύτερα πωλούμενων αυτοκινήτων.

Προτάσεις για την αποκατάσταση των κανόνων στην αγορά αυτοκινήτου είναι οι εξής:
Η άμεση, δίχως νέα παράταση, εφαρμογή της προσαύξησης του Τέλους Ταξινόμησης που προβλέπεται στα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα.
Η άμεση προσαρμογή των απομειώσεων του Τέλους Ταξινόμηση για την ηλικία και τα χιλιόμετρα των εισαγομένων μεταχειρισμένων στα πραγματικά επίπεδα των εγχωρίων αυτοκινήτων.
Ο αυστηρός έλεγχος για την υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ στη χώρα μας.
Η επιτυχής λειτουργία της Επιτροπής του Υπ. Οικονομικών για την αναμόρφωση της φορολογίας του αυτοκινήτου.
Η δημιουργία μητρώου (με το ιστορικό χρήσης κλπ).
Η εκλογίκευση της φορολογίας των καυσίμων.
Η καλή λειτουργία των ΚΤΕΟ, με την έναρξη ελέγχου αυτών από ανεξάρτητη αρχή και η αυστηροποίηση του πλαισίου ποινών σε περίπτωση κακής λειτουργίας αυτών.

Πίνακας 1: Απομείωση Τέλους Ταξινόμησης, με βάση την ηλικία και τα χιλιόμετρα
Εισαγόμενα μεταχειρισμένα
Ηλικία
Πραγματική απομείωση στα εγχώρια αυτοκίνητα
Απομείωση φόρου για την ηλικία, βάσει υπουργικής απόφασης 20/12/2013
Τελική απομείωση φόρου, συμπ/νης της χιλιομετρικής απομείωσης
1
-20%
-17%
-42%
2
-24%
-29%
-50%
3
-28%
-37%
-56%
4
-36%
-48%
-64%
5
-40%
-57%
-70%
6
-45%
-64%
-75%
7
-52%
-69%
-78%
8
-56%
-74%
-82%
9
-60%
-78%
-85%
10
-64%
-81%
-87%


Σημειώσεις:


(1) Η χιλιομετρική απομείωση ισχύει για τα επιπλέον των 15.000 ανά έτος (0,3% για κάθε 500 χλμ, μέγιστο -30%)

(2) Η μέγιστη απομείωση δεν μπορεί να υπερβαίνει το -95%.


Πίνακας 3: Συντελεστές Τέλους Ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων, ανάλογα
του κυβισμού και της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ("Euro")




Κυβισμός (cc)
Euro 6
(τρέχουσα τεχνολογία)
Euro 5
(προηγούμενη τεχνολογία)
Euro 4
(προ-προηγούμενη)
Euro 3 ή παλαιότερη(λοιπές)
Απαγορευμένες τεχνολογίες γιαdiesel σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη
0 - 900
5%
14%
24%
37%
901 - 1.400
12%
27%
49%
66%
1.401 - 1.600
20%
45%
95%
128%
1.601 - 1.800
30%
56%
129%
148%
1.801 - 2.000
40%
83%
216%
266%
> 2.000
50%
142%
334%
346%
(2) Η μέγιστη απομείωση δεν μπορεί να υπερβαίνει το -95%.

Δεν υπάρχουν σχόλια: