ΣΙΝΕ

Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2016

Δήμητρα Κώττη: Όταν θέλεις κάτι πολύ μπορεί να τα καταφέρεις- Γιατί το ποδόσφαιρο είναι και για τις γυναίκες

Λέγανε κάποτε πως το ποδόσφαιρο ήταν μόνο για τους άντρες. Τόσο για να παίζουν όσο και να παρακολουθούν.

Με τα χρόνια όμως αυτό ξεπεράστηκε και πλέον οι γυναίκες και παίζουν αλλά και παρακολουθούν αγώνες ποδοσφαίρου. Και μάλιστα το επίπεδο του ποδοσφαίρου σε πάρα πολλές χώρες είναι πολύ ανεβασμένο σε σχέση με την Ελλάδα.

Το γυναικείο ποδόσφαιρο στη χώρα μας βρίσκεται σε ένα καλό επίπεδο και υπάρχει μάλιστα ομάδα και στη περιοχή μας ο ΠΑΟΚ Κοζάνης ενώ πριν από πολλά χρόνια υπήρχε και ο Ηρακλής Πτολεμαΐδας.

Πριν από περίπου ένα μήνα βρεθήκαμε στο στρατιωτικό γήπεδο της Κοζάνης σε ένα παιχνίδι γυναικείων ομάδων όπου έπαιζαν ο τοπικός ΠΑΟΚ με τους Αμπελόκηπους Καστοριάς.

Εκεί είδαμε μια νεαρή αθλήτρια που ξεχώριζε από τη τοπική ομάδα και μάλιστα ήταν και από τις σκόρερ.

Ρωτήσαμε ποια ήταν και προς μεγάλη μας έκπληξη μας είπαν ότι ήταν η Δήμητρα Κώττη από την Πτολεμαΐδα.

Αυτό μας έδωσε το έναυσμα να θελήσουμε να μιλήσουμε μαζί της. Τη συναντήσαμε και συζητήσαμε μαζί της για πολλά και ενδιαφέροντα θέματα.

Ερ.: Πες μας λίγο λόγια για σένα. Ποια είναι η Δήμητρα Κώττη.

Δ.Κ.: Είμαι 19 χρονών, πέρσι τελείωσα το σχολείο αλλά δεν μπόρεσα να περάσω στα ΤΕΦΑΑ που είχα στόχο. Φέτος σκέφτομαι να ξαναδώσω και ελπίζω να τα καταφέρω. Δεν διαφέρω σε τίποτα από τα υπόλοιπα κορίτσια της ηλικίας μου, μου αρέσει να βγαίνω με τους φίλους μου και γενικά να κάνω ότι όλοι οι συνομήλικοι μου.

Ερ.: Πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι με τον αθλητισμό:

Δ.Κ.: Όταν ήμουν 6 χρονών ξεκίνησα να ασχολούμαι με τη ρυθμική-ενόργανη γυμναστική και το έκανα αυτό για τα επόμενα 6 χρόνια.

Στη συνέχεια πήγα στο μπάσκετ στην ομάδα του Αρίωνα και πέρσι αγωνίστηκα με τον Απόλλωνα. Συνολικά ασχολήθηκα με το μπάσκετ 7 χρόνια.

Ερ.: Πως αποφάσισες να ασχοληθείς με το ποδόσφαιρο;

Δ.Κ.: Το ποδόσφαιρο είναι μια παλιά μου αγάπη. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ήθελα να παίζω. Μάλιστα όταν ήμουν στο σχολείο τα αγόρια με φώναζαν να παίξω μαζί τους αφού με θεωρούσαν καλή. Ήμουν το μοναδικό κορίτσι που έπαιζε αλλά αυτό δεν με ενοχλούσε. Ήταν κάτι που μου άρεσε και ήθελα να ασχοληθώ με αυτό. Αλλά επειδή πολλοί το θεωρούσαν αντρικό σπορ οι γονείς μου είχαν κάποιες αμφιβολίες αν έπρεπε να παίξω. Αλλά με την επιμονή μου και πολλές συζητήσεις τους έπεισα να με αφήσουν. Το σημαντικό ήταν ότι το ήθελα πάρα πολύ και όπως λέει μια παροιμία όταν θέλεις κάτι πολύ όλο το σύμπαν συνωμοτεί για να τα καταφέρεις.

Έτσι φέτος μου δόθηκε η ευκαιρία να παίξω και το έκανα. Αγωνίζομαι λοιπόν στον ΠΑΟΚ Κοζάνης όπου πηγαίνω κάθε Τρίτη και Πέμπτη για προπονήσεις και στους αγώνες.

Ερ.: Τι έχεις να πεις στα κορίτσια που θέλουν να ασχοληθούν με το ποδόσφαιρο αλλά διστάζουν

Δ.Κ.: Όταν αγαπάς ένα άθλημα, ασχολείσαι με αυτό άσχετα από το τι θα πει ο κόσμος. Σημασία έχει τι θες εσύ και όχι τι θέλει ο κόσμος. Κάνεις αυτό που θέλεις και ευχαριστεί εσένα.

Ερ.: Πόσο δύσκολο είναι τελικά για μια κοπέλα να παίζει ποδόσφαιρο. Ποιο είναι το επίπεδο; Υπάρχουν δυνατά μαρκαρίσματα και μονομαχίες όπως στο αντρικό;

Δ.Κ.: Το επίπεδο πιστεύω ότι είναι καλό. Όσο πιο χαμηλές είναι οι κατηγορίες υπάρχει και μεγαλύτερος ανταγωνισμός γιατί οι ομάδες φιλοδοξούν να ανέβουν κατηγορία. Στα παιχνίδια μας υπάρχουν δυνατά μαρκαρίσματα, διαφωνίες, μονομαχίες και γενικά ότι υπάρχει και σε ένα παιχνίδι αντρών. Τώρα από εκεί και μετά όσο αναφορά την ερώτηση για το πόσο δύσκολο είναι τελικά για μια γυναίκα να παίζει, θα επαναλάβω αυτό που ανέφερα και πιο πάνω. Αν αγαπάς κάτι μπορείς να τα καταφέρεις.



Ερ.: Είσαι μια πολύ όμορφη και ευπαρουσίαστη κοπέλα. Πιστεύεις ότι το ποδόσφαιρο «αφαιρεί» κάτι από τη θηλυκότητα σου επειδή παίζεις ποδόσφαιρο;

Δ.Κ.: Όχι δεν νομίζω ότι το ποδόσφαιρο αφαιρεί τη θηλυκότητα μιας κοπέλας. Πιστεύω ότι όχι μόνο δεν αφαιρεί τη θηλυκότητα αλλά προσθέτει και δυναμισμό και αυτοπεποίθηση, κάτι που θέλουν πολλές γυναίκες.

Όχι λοιπόν. Αν μια κοπέλα είναι όμορφη και θηλυκή δεν χάνει σε τίποτα παίζοντας όχι μόνο ποδόσφαιρο αλλά και οποιοδήποτε άλλο άθλημα χαρακτηρίζεται «ανδρικό».

Ερ. Τι θέση σου αρέσει να παίζεις;

Δ.Κ.: Από μικρή μου άρεσε να παίζω στην επίθεση και έτσι τώρα παίζω σέντερ-φορ μιας και μου αρέσει να σκοράρω. Θέλω με τα γκολ μου να βοηθάω την ομάδα μου.

Ερ.: Στα παιχνίδια σας έρχεται αρκετός κόσμος;

Δ.Κ.: Στο μοναδικό παιχνίδι που έχουμε δώσει μέχρι τώρα δεν ήταν αρκετός και οι περισσότεροι ήταν συγγενείς και φίλοι οι οποίοι παρακολουθούσαν όμως με μεγάλο ενδιαφέρον.

Ερ.: Τι στόχο έχει η ομάδα σου:

Δ.Κ. : Στόχος της ομάδας είναι η άνοδος από τη Γ΄ Κατηγορία αφού έχουμε καλή ομάδα και θεωρώ ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε, αν και ο όμιλος είναι δύσκολος.

Ερ.: Πόσες αθλήτριες αποτελούν την ομάδας σας; Είσαι η μοναδική από Πτολεμαΐδα:;;

Δ.Κ.: Στην ομάδα αυτή τη στιγμή ήμαστε περίπου 15 κορίτσια από τα οποία τα 5 είναι από την Πτολεμαΐδα.

Ερ: Άρα υπάρχει περίπτωση να γίνει μια ομάδα και στη Πτολεμαΐδα.

Δ.Κ.: Θα ήταν καλό να γίνει, έχουμε ακούσει κάποια στιγμή ότι ενδιαφέρεται η Ακαδημία του Ατρόμητου να δημιουργήσει και μακάρι να το κάνει. Θα είναι πολύ καλό.

Ερ.: Σου αρέσει να παρακολουθείς και ποδόσφαιρο ή μόνο να παίζεις και ποια ομάδα υποστηρίζεις;

Δ.Κ.: Ναι μου αρέσει. Από μικρή μου άρεσε. Απλά το ελληνικό πρωτάθλημα δεν μου αρέσει και τόσο αφού υπάρχουν πολλές αδικίες κάτι με το οποίο δεν συμφωνώ. Από εκεί και μετά όσο αναφορά την ομάδα δείχνω μια ιδιαίτερη προτίμηση στην Α.Ε.Κ.

Ερ.: Τελικά ποδόσφαιρο ή μπάσκετ;

Δ.Κ. Από μικρή τα 2 αγαπημένα μου αθλήματα ήταν το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ. Εφόσον δεν μπορούσα να ασχοληθώ με το ποδόσφαιρο ασχολήθηκα με το μπάσκετ. Το λατρεύω και αυτό εξίσου με το ποδόσφαιρο αλλά τελικά με κέρδισε το ποδόσφαιρο μιας και το ήθελα από μικρή. Ήταν ένα απωθημένο μάλλον που έγινε τώρα πραγματικότητα και χαίρομαι για αυτό.

Ερ.: Πως αντιδράνε οι φίλοι σου και περισσότερο τα αγόρια όταν τους λες ότι παίζεις ποδόσφαιρο.

Δ.Κ.: Όταν το μαθαίνουν ξαφνιάζονται. Φυσικά υπάρχουν κάποιοι που έχουν αντιρρήσεις λέγοντας ότι οι γυναίκες δεν πρέπει να παίζουν ποδόσφαιρο. Αλλά υπάρχουν και οι υπόλοιποι και οι οποίοι είναι περισσότεροι που χαίρονται με αυτό που κάνω, είναι κάτι που περίμεναν από μένα αφού ήξεραν ότι μου άρεσε. Για αυτό το λόγο είναι δίπλα μου και με στηρίζουν σε αυτή μου τη προσπάθεια.

Ερ.: Τελικά το ποδόσφαιρο είναι και για τις γυναίκες;

Δ.Κ.: Θεωρώ ότι είναι ένα άθλημα που μπορούν να το κάνουν και τα 2 φύλλα. Εδώ στην Ελλάδα δεν έχει τόσο μεγάλη προβολή σε σχέση με το εξωτερικό και για αυτό δεν είναι τόσο γνωστό. Αλλά είναι ένα άθλημα που μπορούν να το κάνουν οι γυναίκες και το κάνουν τελικά με μεγάλη επιτυχία.

Ερ. Κλείνοντας, ποια τα όνειρα της Δήμητρας;

Δ.Κ.: Θέλω όπως κάθε κορίτσι που ασχολείται με το ποδόσφαιρο να παίξω όσο πιο μεγάλη κατηγορία και αν γίνεται και στο εξωτερικό όπου τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα για τις γυναίκες. Θέλω να πετύχω στο ποδόσφαιρο και θα κάνω τα πάντα για να τα καταφέρω γιατί το αγαπάω. Με ενδιαφέρει πολύ σοβαρά και θα δουλέψω πολύ σκληρά για να πετύχω.

Αυτή ήταν λοιπόν η Δήμητρα Κώττη μια νεαρή και όμορφη αθλήτρια που δείχνει το δρόμο σε όσα κορίτσια θέλουν να παίξουν ποδόσφαιρο αλλά διστάζουν.

Μια αθλήτρια που θέλει να πετύχει και δείχνει αποφασισμένη να τα καταφέρει.


Δεν υπάρχουν σχόλια: