Πρόσφατα κυκλοφόρησε και πάλι στο διαδίκτυο και στα social media ο ισχυρισμός ότι υπάρχουν κανονισμοί σε Ευρωπαϊκό και εγχώριο επίπεδο που απαγορεύουν να...
πληρώνουμε διόδια και τέλη κυκλοφορίας ταυτόχρονα (για παράδειγμα από τα newsthessaloniki.gr, thesecretrealtruth.blogspot.gr), με αρχική πηγή την περσινή δημοσίευση του oparlapipas.gr.
πληρώνουμε διόδια και τέλη κυκλοφορίας ταυτόχρονα (για παράδειγμα από τα newsthessaloniki.gr, thesecretrealtruth.blogspot.gr), με αρχική πηγή την περσινή δημοσίευση του oparlapipas.gr.
Τι ισχύει;
Ψευδής ισχυρισμός
Ο Ευρωπαϊκός κανονισμός που αναφέρει η εικόνα είναι ο 38/17.5.2006. Αφορά τέλη επιβολής σε βαρέα φορτηγά οχήματα και μόνο (άνω των 2.5 τόνων που χρησιμοποιούνται για ορισμένα έργα υποδομών), ενώ το άρθρο 3, παράγραφος 2 που αναφέρεται δεν υφίσταται καν.
Το ΦΕΚ που αναφέρεται είναι το 2778/31.10.2013. Και εδώ ο κανονισμός αφορά τα βαρέα φορτηγά οχήματα. Παραθέτουμε τα δυο τονισμένα σημεία του ΦΕΚ από την αρχική πηγή:
Η πρώτη αναφορά περί απαγόρευσης διακρίσεων λόγω καταγωγής είναι άσχετη με το θέμα μας, ενώ η δεύτερη αναφορά μιλάει σαφώς για «τέλη χρήσης» αντί για «τέλη κυκλοφορίας». Όπως διαβάζουμε στο άρθρο 3 του ΦΕΚ, «τέλος χρήσης είναι το καθορισμένο ποσό, η πληρωμή του οποίου δημιουργεί το δικαίωμα χρήσης, από ένα όχημα και επί δεδομένο χρονικό διάστημα, της υποδομής που αναφέρεται στο άρθρο 3 παρ. 1 της παρούσης».
Το μόνο που ισχύει λοιπόν, είναι ότι για να μπορέσουν ορισμένα βαρεά φορτηγά να χρησιμοποιήσουν συγκεκριμένα οδικά δίκτυα, χρειάζεται να πληρώσουν ένα τέλος χρήσης, το οποίο τα εξαιρεί από την πληρωμή διοδίων.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, ο ισχυρισμός ότι «υπάρχουν Ευρωπαϊκοί και εγχώριοι κανονισμοί που απαγορεύουν να πληρώνουμε διόδια και τέλη κυκλοφορίας ταυτόχρονα», καταρρίπτεται.
Ψευδής ισχυρισμός
Ο Ευρωπαϊκός κανονισμός που αναφέρει η εικόνα είναι ο 38/17.5.2006. Αφορά τέλη επιβολής σε βαρέα φορτηγά οχήματα και μόνο (άνω των 2.5 τόνων που χρησιμοποιούνται για ορισμένα έργα υποδομών), ενώ το άρθρο 3, παράγραφος 2 που αναφέρεται δεν υφίσταται καν.
Το ΦΕΚ που αναφέρεται είναι το 2778/31.10.2013. Και εδώ ο κανονισμός αφορά τα βαρέα φορτηγά οχήματα. Παραθέτουμε τα δυο τονισμένα σημεία του ΦΕΚ από την αρχική πηγή:
Η πρώτη αναφορά περί απαγόρευσης διακρίσεων λόγω καταγωγής είναι άσχετη με το θέμα μας, ενώ η δεύτερη αναφορά μιλάει σαφώς για «τέλη χρήσης» αντί για «τέλη κυκλοφορίας». Όπως διαβάζουμε στο άρθρο 3 του ΦΕΚ, «τέλος χρήσης είναι το καθορισμένο ποσό, η πληρωμή του οποίου δημιουργεί το δικαίωμα χρήσης, από ένα όχημα και επί δεδομένο χρονικό διάστημα, της υποδομής που αναφέρεται στο άρθρο 3 παρ. 1 της παρούσης».
Το μόνο που ισχύει λοιπόν, είναι ότι για να μπορέσουν ορισμένα βαρεά φορτηγά να χρησιμοποιήσουν συγκεκριμένα οδικά δίκτυα, χρειάζεται να πληρώσουν ένα τέλος χρήσης, το οποίο τα εξαιρεί από την πληρωμή διοδίων.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, ο ισχυρισμός ότι «υπάρχουν Ευρωπαϊκοί και εγχώριοι κανονισμοί που απαγορεύουν να πληρώνουμε διόδια και τέλη κυκλοφορίας ταυτόχρονα», καταρρίπτεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το blog δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του. Ωστόσο, οφείλει να διαγράφει σχόλια που το περιεχόμενό τους είναι διαφημιστικό, προσβλητικό, υβριστικό, ρατσιστικό απειλητικό, χυδαίο, βίαιο ή υβριστικό προς άλλους σχολιαστές ή του διαχειρηστή του site.
Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη...