Μάλιστα, όπως τονίζει ο κ. Κόλλιας, το αίτημα για ενίσχυση της Οικονομικής εκπαίδευσης δεν είναι στενά κλαδικό, όπως κάποιος μπορεί να συμπεράνει από μία πρώτη ανάγνωση, αλλά ενισχύεται από τρία βασικά στοιχεία:
Πρώτον, ότι «η Ελληνική κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή μιας Εθνικής Στρατηγικής για τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό είναι ένας από τους αποτελεσματικότερους τρόπους για την αύξηση των χρηματοοικονομικών γνώσεων των πολιτών στη χώρα μας» (με βάση και το δελτίο τύπου που αναρτήθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών στις 4 Δεκεμβρίου 2021).
Δεύτερον, ο αριθμός των μαθητών, που φοιτούν στο Ελληνικό Γενικό Λύκειο και έρχονται σε επαφή με τα οικονομικά είναι ένας στους τρεις, δηλαδή μόνο όσοι ακολουθούν την κατεύθυνση «Οικονομίας & Πληροφορικής». Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δύο στους τρεις απόφοιτους δεν έρχονται ποτέ σε επαφή με την οικονομική επιστήμη, γεγονός που συνεπάγεται δυσμενείς επιπτώσεις τόσο για την προσωπική τους οικονομική συμπεριφορά, όσο και την κοινωνική ευημερία.
Τρίτον, οι μαθητές, που λαμβάνουν μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις δεν εξετάζονται επί ίσοις όροις. Συγκεκριμένα, το μόνο επιστημονικό αντικείμενο που δεν έχει συνέχεια από την Β’ προς την Γ’ λυκείου είναι τα οικονομικά. Το γεγονός αυτό δεν βοηθά τους μαθητές ούτε να επιλέξουν ορθολογικότερα κατεύθυνση σπουδών, αλλά ούτε τους δίνεται η δυνατότητα να εμβαθύνουν στην Οικονομική Επιστήμη και να σημειώσουν υψηλότερες επιδόσεις στις εξετάσεις.
Γραφείο Τύπου του ΟΕΕ
Τηλ: 2105202740
2132141870
Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της Επιστολής.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡAΤΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μητροπόλεως 12-14, Τ.Κ.10563, Αθήνα, τηλ. 213 2141810, fax 210 5227300
ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Αθήνα, 18 Απριλίου 2022
Αρ. Πρωτ.: Φ/1/2158
Προς
- Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
κ. Νίκη Κεραμέως
- Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
κ. Ζέττα Μακρή
- Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής
κ. Αλέξανδρο Κόπτση
- Πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
κ. Ιωάννη Αντωνίου
Θέμα: Εισαγωγή οικονομικού μαθήματος στη Β΄ Λυκείου
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να αναδείξουμε με το πλέον επίσημο τρόπο την ελλιπή
Οικονομική εκπαίδευση που οι Έλληνες μαθητές λαμβάνουν στη Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση, αλλά και να τεκμηριώσουμε την αναγκαιότητα για ουσιαστικές παρεμβάσεις
στο πρόγραμμα σπουδών που να αναβαθμίζουν την Οικονομική Επιστήμη στο Ελληνικό
Γενικό Λύκειο. Η πρόταση του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, όπως έχει διατυπωθεί
και σε προηγούμενες επιστολές του, είναι σαφής και συγκεκριμένη τονίζοντας ότι η ύπαρξη
ενός Οικονομικού μαθήματος μόνο στη Γ’ λυκείου και μόνο στην Κατεύθυνση Οικονομίας &
Πληροφορικής δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας. Το αίτημα για
ενίσχυση της Οικονομικής εκπαίδευσης δεν είναι στενά κλαδικό, όπως κάποιος μπορεί να
συμπεράνει από μία πρώτη ανάγνωση, αλλά ενισχύεται από τα κάτωθι γεγονότα.
Πρώτον, «η Ελληνική κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή μιας Εθνικής
Στρατηγικής για τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό είναι ένας από τους
2
αποτελεσματικότερους τρόπους για την αύξηση των χρηματοοικονομικών γνώσεων των
πολιτών στη χώρα μας» (παραθέτουμε το δελτίο τύπου που αναρτήθηκε από το Υπουργείο
Οικονομικών στις 4 Δεκεμβρίου 2021).
Δεύτερον, ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν στο Ελληνικό Γενικό Λύκειο και έρχονται σε
επαφή με τα οικονομικά είναι ένας στους τρεις, δηλαδή μόνο όσοι ακολουθούν την
κατεύθυνση «Οικονομίας & Πληροφορικής». Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δύο στους τρεις
απόφοιτους δεν έρχονται ποτέ σε επαφή με την οικονομική επιστήμη, γεγονός που
συνεπάγεται δυσμενείς επιπτώσεις τόσο για την προσωπική τους οικονομική συμπεριφορά,
όσο και την κοινωνική ευημερία.
Τρίτον, οι μαθητές που λαμβάνουν μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις δεν εξετάζονται επί
ίσοις όροις. Συγκεκριμένα, το μόνο επιστημονικό αντικείμενο που δεν έχει συνέχεια από την
Β’ προς την Γ’ λυκείου είναι τα οικονομικά. Το γεγονός αυτό δεν βοηθά τους μαθητές ούτε να
επιλέξουν ορθολογικότερα κατεύθυνση σπουδών, αλλά ούτε τους δίνεται η δυνατότητα να
εμβαθύνουν στην Οικονομική Επιστήμη και να σημειώσουν υψηλότερες επιδόσεις στις
εξετάσεις.
Για τους ανωτέρω λόγους, προτείνουμε να επανεξετάσετε το αίτημά μας ώστε να ενταχθεί το
μάθημα «Αρχές Οικονομίας» 2 ωρών στη Β’ Λυκείου από το σχολικό έτος 2022 – 2023 ως
μάθημα γενικής παιδείας,.
Με εκτίμηση,
Ο Πρόεδρος του ΟΕΕ
Κωνσταντίνος Β. Κόλλιας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το blog δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του. Ωστόσο, οφείλει να διαγράφει σχόλια που το περιεχόμενό τους είναι διαφημιστικό, προσβλητικό, υβριστικό, ρατσιστικό απειλητικό, χυδαίο, βίαιο ή υβριστικό προς άλλους σχολιαστές ή του διαχειρηστή του site.
Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη...