Μετά από σχεδόν τέσσερις μήνες, παραδόθηκε το πόρισμα για την τραγωδία των Τεμπών, που αριθμεί πάνω από 250 σελίδες. Στο πόρισμα των 252 σελίδων που αποκαλύπτει η... Τασούλα Παπανικολάου στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star με τη Μάρα Ζαχαρέα, περιλαμβάνονται στοιχεία που δεν γνωρίζαμε και έχουν να κάνουν κυρίως με τη φωτιά για την οποία έχουν ειπωθεί και έχουν γραφτεί πολλά.
Έτσι προκλήθηκε η φωτιά – 3 μήνες μετά την φονική σύγκρουση όλη η αλήθεια στο φως
Οι ειδικοί καταλήγουν ότι προκλήθηκε από τις ηλεκτρικές εκκενώσεις που δημιουργήθηκαν από την κοπή των καλωδίων τροφοδοσίας από τα βαγόνια. Μιλάμε για τάση 25000 Volt.
Από τη σύγκρουση έσκασαν οι μετασχηματιστές, πετάχτηκαν στον χώρο σταγονίδια από λάδια που άρχισαν να καίγονται και μετέδωσαν τη φωτιά σε ό,τι υπήρχε μέσα στα βαγόνια – καθίσματα, ξύλινες επενδύσεις, αφρολέξ, κουρτίνες.
Επιπλέον, συμπεραίνουν όσα είχαν ειπωθεί τόσους μήνες και προέκυπταν και από τη δημοσιογραφική έρευνα: Ο σταθμάρχης δεν έκανε χάραξη, δεν έκανε έλεγχο στο κλειδί 118, δεν κοίταξε τον πίνακα κυκλοφορίας. Να σημειώσουμε εδώ ότι από τους ελέγχους που έκαναν οι ειδικοί δε διαπιστώθηκε βλάβη στο κλειδί 118.
Ευθύνες υπάρχουν και στον μηχανοδηγό της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας, ο οποίος δυστυχώς δεν είναι στη ζωή, και ο οποίος δεν ενημέρωσε τον σταθμάρχη για τη γραμμή που κινείτο το τρένο.
Φωτιά μετά τη σύγκρουση
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πόρισμα, η φωτιά που προκλήθηκε αμέσως μετά τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών οφείλει την έναρξή της στις ηλεκτρικές εκκενώσεις που δημιουργήθηκαν από την κοπή των καλωδίων τροφοδοσίας των ηλεκτραμαξών, ονομαστικής τάσης 25000 Volt, σε συνδυασμό με το εκνέφωμα του ελαίου ψύξης των μετασχηματιστών ισχύος των ηλεκτραμαξών που δημιουργήθηκε κατά τη σύγκρουση.
Η πυρκαγιά, που προκλήθηκε αμέσως μετά την έναρξη της φωτιάς, οφείλεται κυρίως στην ύπαρξη καύσιμης ύλης, δηλαδή στα υλικά κατασκευής των βαγονιών (καθίσματα, ξύλινη επένδυση στα πλαϊνά και στο πάτωμα, αφρολέξ καθισμάτων, πολυεστερικές κουρτίνες), που βρέθηκαν κοντά και πάνω από τον καιόμενο μετασχηματιστή ισχύος της ηλεκτράμαξας της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC62.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το blog δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του. Ωστόσο, οφείλει να διαγράφει σχόλια που το περιεχόμενό τους είναι διαφημιστικό, προσβλητικό, υβριστικό, ρατσιστικό απειλητικό, χυδαίο, βίαιο ή υβριστικό προς άλλους σχολιαστές ή του διαχειρηστή του site.
Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη...