Η Ισπανία θα αρχίσει να παράγει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το επόμενο έτος, το οποίο είναι στο ίδιο περίπου μέγεθος με ένα Smart. Η διαφορά του; Όταν παρκάρετε το όχημα και είναι σταθμευμένο, εκείνο διπλώνεται αυτόματα και εξοικονομεί αρκετό χώρο. Το αυτοκίνητο ονομάστηκε Hiriko, που σημαίνει «αυτοκίνητο πόλης» στη γλώσσα των Βάσκων, και αποτελεί το πνευματικό τέκνο ερευνητών του MIT Media Lab.
Επτά ισπανικές σχεδιαστικές εταιρίες συνεργάστηκαν με το MIT για τη δημιουργία του διθέσιου, 100 ιντσών, ηλεκτροκίνητου οχήματος. Το Hiriko εξοικονομεί χώρο αναπροσαρμόζοντας τους ηλεκτροκινητήρες του, το σύστημα διέυθυνσης, τα φρένα και τους τροχούς του. Όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου ελέγχονται ψηφιακά μέσω ενός συστήματος drive-by-wire.
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου στεγάζονται στο δάπεδο του οχήματος και προσφέρουν αυτονομία περίπου 120 χιλιομέτρων. Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στο πλαίσιο της πόλης και δεν προσφέρεται για άνετη οδήγηση σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας.
Όταν το όχημα διπλώνεται, το μήκος του περιορίζεται στις 60 ίντσες, κάτι που σημαίνει ότι σε μία θέση παρκινγκ ενός κανονικού αυτοκινήτου, θα χωρέσουν άνετα τρία Hirikos. Κι αν αναρωτιέστε πως θα βγείτε από το όχημα μετά το παρκάρισμα, το παρμπρίζ του οχήματος είναι αναδιπλούμενο και ανυψώνεται σαν μια θύρα του πορτμπαγκάζ. Το μικρό του μέγεθος προσφέρει στον οδηγό πλεονέκτημα σε στενούς δρόμους της πόλης, καθώς επίσης μπορεί να στρέφεται 360 μοίρες γύρω από τον εαυτό του.
Το Hiriko παρουσιάστηκε εχθές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την Hiriko Driving Mobility. Η Ισπανία σχεδιάζει να παράγει τα οχήματα και να τα νοικιάζει στους πολίτες της, ενώ η τιμή αγοράς του αναμένεται στα 12.425 ευ
Επτά ισπανικές σχεδιαστικές εταιρίες συνεργάστηκαν με το MIT για τη δημιουργία του διθέσιου, 100 ιντσών, ηλεκτροκίνητου οχήματος. Το Hiriko εξοικονομεί χώρο αναπροσαρμόζοντας τους ηλεκτροκινητήρες του, το σύστημα διέυθυνσης, τα φρένα και τους τροχούς του. Όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου ελέγχονται ψηφιακά μέσω ενός συστήματος drive-by-wire.
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου στεγάζονται στο δάπεδο του οχήματος και προσφέρουν αυτονομία περίπου 120 χιλιομέτρων. Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στο πλαίσιο της πόλης και δεν προσφέρεται για άνετη οδήγηση σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας.
Όταν το όχημα διπλώνεται, το μήκος του περιορίζεται στις 60 ίντσες, κάτι που σημαίνει ότι σε μία θέση παρκινγκ ενός κανονικού αυτοκινήτου, θα χωρέσουν άνετα τρία Hirikos. Κι αν αναρωτιέστε πως θα βγείτε από το όχημα μετά το παρκάρισμα, το παρμπρίζ του οχήματος είναι αναδιπλούμενο και ανυψώνεται σαν μια θύρα του πορτμπαγκάζ. Το μικρό του μέγεθος προσφέρει στον οδηγό πλεονέκτημα σε στενούς δρόμους της πόλης, καθώς επίσης μπορεί να στρέφεται 360 μοίρες γύρω από τον εαυτό του.
Το Hiriko παρουσιάστηκε εχθές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την Hiriko Driving Mobility. Η Ισπανία σχεδιάζει να παράγει τα οχήματα και να τα νοικιάζει στους πολίτες της, ενώ η τιμή αγοράς του αναμένεται στα 12.425 ευ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου