Τα χρέη εκατοντάδων εκατομμυρίων από το δανεισμό των Τραπεζών φαίνεται ότι δυσχεραίνουν την προσπάθεια της Κυβέρνησης για παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτη.
Παράλληλα η συνέχιση των έργων που έχει αναλάβει η εταιρία σε...διάφορα σημεία της χώρας και των μελετών που εκπονεί, οδηγούν στη λύση του διαχωρισμού της σημερινής Εγνατίας σε δύο εταιρίες, αυτή που θα παραμείνει στο κράτος και αυτή που θα δοθεί σε ιδιώτη για να εκμεταλλευτεί τον αυτοκινητόδρομο.
Όμως αυτό που προκύπτει ως πιθανό σενάριο είναι το κράτος να κρατήσει τα χρέη προς τις Τράπεζες μαζί με την υποδομή του δρόμου και ο ιδιώτης να πάρει "καθαρή" την Εγνατία Οδό μόνο για εκμετάλλευση. Αυτό που προβληματίζει, φυσικά, είναι για ποιο λόγο να δοθεί ως "φιλέτο" σε ιδιώτη, ο οποίος θα εκτινάξει το κόστος των διοδίων για να αποκομίσει κέρδος και το Δημόσιο να μην έχει ουσιαστικό πολλαπλασιαστικό όφελος από την παραχώρηση.
Προβληματισμός από όλους για το μέλλον του δρόμου
Εν μέρει ο προβληματισμός αυτός βρίσκεται στο ίδιο μήκος κύματος με τις δηλώσεις του Αντιπροέδρου της εταιρίας Γιάννη Τσακλίδη, ο οποίος μίλησε προ μηνός στο XanthiPress.gr και εξέφρασε τις επιφυλάξεις του, τόσο για την υλοποίηση των συμβάσεων που έχει η εταιρία για την κατασκευή έργων ή την εκπόνηση μελετών, όσο και για το πόσο μπορεί να προσελκύσει επενδυτές στη σημερινή της κατάσταση.
Όπως είχε αναφέρει η Εγνατία θα γίνει ελκυστική "είτε με την εκμετάλλευση των σταθμών εξυπηρέτησης ή εκτάσεων για τη δημιουργία φωτοβολταϊκών πάρκων ή ακόμη και με τη δημιουργία δικτύου οπτικών ινών, είτε με την αύξηση των προβλεπομένων εσόδων από διόδια." Φαίνεται ότι όμως ότι ένας "τρίτος δρόμος", αυτός της απαλλαγής από τα χρέη εξετάζεται σε υψηλό επίπεδο και υπό την πίεση των δανειστών .
Η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση που ήδη προκαλεί αντιδράσεις από τους εργαζόμενους, ενδεχομένως να προκαλέσει μεγαλύτερο θόρυβο, στην περίπτωση που αποσχιστεί η διαχείριση από την εκμετάλλευση για την εκχώρησή της στο Ταμείο Δημόσιας Περιουσίας, όπως αναμένεται.
Σε κάθε περίπτωση το κόστος χρήσης του αυτοκινητοδρόμου αναμένεται ότι τα επόμενα χρόνια θα καταστήσει την Εγνατία πολυτέλεια για τους οδηγούς που θα αναγκαστούν να επιστρέψουν στις παλιές Εθνικές Οδούς των πολλών δυστυχημάτων και της καθυστέρησης.
ypodomes.com
Παράλληλα η συνέχιση των έργων που έχει αναλάβει η εταιρία σε...διάφορα σημεία της χώρας και των μελετών που εκπονεί, οδηγούν στη λύση του διαχωρισμού της σημερινής Εγνατίας σε δύο εταιρίες, αυτή που θα παραμείνει στο κράτος και αυτή που θα δοθεί σε ιδιώτη για να εκμεταλλευτεί τον αυτοκινητόδρομο.
Όμως αυτό που προκύπτει ως πιθανό σενάριο είναι το κράτος να κρατήσει τα χρέη προς τις Τράπεζες μαζί με την υποδομή του δρόμου και ο ιδιώτης να πάρει "καθαρή" την Εγνατία Οδό μόνο για εκμετάλλευση. Αυτό που προβληματίζει, φυσικά, είναι για ποιο λόγο να δοθεί ως "φιλέτο" σε ιδιώτη, ο οποίος θα εκτινάξει το κόστος των διοδίων για να αποκομίσει κέρδος και το Δημόσιο να μην έχει ουσιαστικό πολλαπλασιαστικό όφελος από την παραχώρηση.
Προβληματισμός από όλους για το μέλλον του δρόμου
Εν μέρει ο προβληματισμός αυτός βρίσκεται στο ίδιο μήκος κύματος με τις δηλώσεις του Αντιπροέδρου της εταιρίας Γιάννη Τσακλίδη, ο οποίος μίλησε προ μηνός στο XanthiPress.gr και εξέφρασε τις επιφυλάξεις του, τόσο για την υλοποίηση των συμβάσεων που έχει η εταιρία για την κατασκευή έργων ή την εκπόνηση μελετών, όσο και για το πόσο μπορεί να προσελκύσει επενδυτές στη σημερινή της κατάσταση.
Όπως είχε αναφέρει η Εγνατία θα γίνει ελκυστική "είτε με την εκμετάλλευση των σταθμών εξυπηρέτησης ή εκτάσεων για τη δημιουργία φωτοβολταϊκών πάρκων ή ακόμη και με τη δημιουργία δικτύου οπτικών ινών, είτε με την αύξηση των προβλεπομένων εσόδων από διόδια." Φαίνεται ότι όμως ότι ένας "τρίτος δρόμος", αυτός της απαλλαγής από τα χρέη εξετάζεται σε υψηλό επίπεδο και υπό την πίεση των δανειστών .
Η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση που ήδη προκαλεί αντιδράσεις από τους εργαζόμενους, ενδεχομένως να προκαλέσει μεγαλύτερο θόρυβο, στην περίπτωση που αποσχιστεί η διαχείριση από την εκμετάλλευση για την εκχώρησή της στο Ταμείο Δημόσιας Περιουσίας, όπως αναμένεται.
Σε κάθε περίπτωση το κόστος χρήσης του αυτοκινητοδρόμου αναμένεται ότι τα επόμενα χρόνια θα καταστήσει την Εγνατία πολυτέλεια για τους οδηγούς που θα αναγκαστούν να επιστρέψουν στις παλιές Εθνικές Οδούς των πολλών δυστυχημάτων και της καθυστέρησης.
ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου