Την Τετάρτη 13/2 η Δ΄ τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε το ΚΠΕ Καστοριάς. Τα παιδιά παρακολούθησαν με ενδιαφέρον το ημερήσιο πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης από τους υπεύθυνους του ΚΠΕ.
Ενημερώθηκαν για τη λίμνη...
Ορεστιάδα, σχετικά με την οριοθέτησή της στον ευρύτερο γεωγραφικό χώρο της περιοχής, την τεκτονική της προέλευση, την έκταση της λεκάνης...
απορροής της, το υψόμετρο, το βάθος της, τους γύρω οικισμούς κλπ. Γνώρισαν τα είδη των βιοτόπων και των οικοσυστημάτων που υπάρχουν στη γύρω περιοχή όπως υγρολίβαδα, καλαμιώνες, παραλίμνιο δάσος καθώς και τα είδη των πτηνών που τους αντιπροσωπεύουν όπως λαγγόνες, αργυροπελεκάνοι, βαλτόπαπιες, κρυπτοτσικνιάδες, χηνοπρίστες, γκισάρια, νυχτοκόρακες κ. ά. Μέσα από εικόνες και βίντεο έμαθαν να αναγνωρίζουν διάφορα είδη πουλιών, ζώων, ερπετών, καθώς και τα γουνοφόρα ζώα που ζούσαν παλαιότερα. Έγινε αναφορά στους κινδύνους που απειλούν τη λίμνη και τα οικοσυστήματα της περιοχής, όπως και στα μέτρα που λαμβάνονται για την προστασία της.
Στο τέλος οι μαθητές αφού χωρίστηκαν σε δυο ομάδες, περπάτησαν μια μικρή απόσταση της παραλίμνιας περιοχής. Ήρθαν σε άμεση επαφή με τον υγροβιότοπο. Παρατήρησαν από κοντά κι αναγνώρισαν κάποια είδη πουλιών, τις φωλιές τους και τη βλάστηση της γύρω περιοχής (καλάμια, λεύκες, πλατάνια, καρυδιές). Έτσι έζησαν και βιωματικά πλέον τα όσα διδάχτηκαν στο ΚΠΕ. Τέλος αξέχαστη τους έμεινε η γραφική πόλη της Καστοριάς χτισμένη στις όχθες της λίμνης.
ΓΝΩΜΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Στ΄ΤΑΞΗΣ
Ζέτα Ντόλια ΣΤ 2
Εκδρομή στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε) Καστοριάς
Στις 12 Φεβρουαρίου 2013 με τα τμήματα της Στ' τάξης πήγαμε μια εκδρομή στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε) Καστοριάς. Ξεκινήσαμε από τα Γρεβενά στις 8.10 το πρωί και φτάσαμε εκεί κατά τις 9.15. Περιμέναμε για 2-3 λεπτά έξω από το κτήριο και μετά πήγαμε σε μια αίθουσα με 3 ξύλινα τραπέζια όπου κάτσαμε γύρω - γύρω. Είδαμε μια ταινία μικρή σε διάρκεια και στη συνέχεια γυρίσαμε στην αίθουσα. Εκεί μας περίμενε ένας κύριος από τον οποίο μάθαμε πολλά πράγματα για τα φωτοβολταϊκά. Ύστερα ήρθε ένας εκπαιδευτικός και μαζί του κάναμε ένα βιοκλιματικό σπίτι. Παίξαμε το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού με την κ. Μάχη και περάσαμε πολύ ωραία. Κατά τη 1 το μεσημέρι φάγαμε στα Goody's. Εγώ, η Δανάη, η Βάγγιω, η Γεωργία και η Γλυκερία φάγαμε τελευταίες αλλά έτσι πεινασμένες όπως ήμασταν ορμήσαμε στο φαΐ και δεν μπορούσαμε να κουνηθούμε. Είχαμε σκάσει! Δίπλα από τα Goody's ήταν 2 μαγαζιά. Το πρώτο δεν είχε ωραία πράγματα γι' αυτό και και δεν πήρα τίποτα. Έτσι πήγα με τη Μαρία στο δεύτερο. Μπήκαμε μέσα και είχε μόνο ρούχα. Όλα ήταν πανάκριβα. Ένα χαρτάκι πάνω σε γούνες έγραφε: Από 200-450 ευρώ! Μόλις το είδα αυτό έφυγα μαζί με τη Μαρία, τάχα ότι μας φώναζαν οι δάσκαλοι για να φύγουμε. Πήγαμε στα λεωφορεία και ξεκινήσαμε για τα Γρεβενά. Μετά από μία ώρα φτάσαμε. Μου άρεσε πολύ αυτή εκδρομή. Όλα ήταν πανέμορφα!
Σάββας Τοτίδης ΣΤ2
Εκπαιδευτική εκδρομή στο κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Καστόριας Η χθεσινή εκδρομή στο κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στην Καστόρια μου άρεσε πολύ. Μόλις φτάσαμε μας μίλησε η κυρία Αναστασία που την όποια την φωνάζουν Τέσση. Μ’ αυτή τη κυρία παίξαμε ένα παιχνίδι. Στο παιχνίδι έπρεπε να πεις το όνομα σου και μετά να βρεις μια λέξει από το αρχικό γράμμα του που θα έχει σχέση με την ενέργεια. Μετά από αυτό το παιχνίδι κάναμε μια εργασία στην όποια έπρεπε να κολλήσουμε κάτι φωτογραφίες σε ένα χαρτόνι και μετά να βγάλουμε μια ιστορία με τις φωτογραφίες αυτές που είχαν σχέση με την ενέργεια. Μόλις τελειώσαμε την εργασία πήγαμε στο εστιατόριο του Κ.Π.Ε.Κ. για να φάμε. Εκεί μας κέρασαν ένα σάντουιτς και ένα χυμό πορτοκαλί. Μετά που φάγαμε πήγαμε στην αίθουσα προβολής για να δούμε μια ταινία με κινούμενα σχέδια. Αυτή η ταινία μας έδειξε πώς να κάνουμε εξοικονόμηση ενεργείας και πώς να προστατεύουμε το περιβάλλον. Πριν και μετά από την ταινία μας μίλησε η κυρία Μάγδα. Μόλις τελείωσε η ταινία πήγαμε σε μια αίθουσα όπου μας μίλησε ένας κύριος για τα φωτοβολταϊκά. Ο κύριος αυτός μας έδειξε κάποια περάματα με αυτά. Έμενα πιο πολύ μου άρεσε ένα καπέλο που πάνω του είχε ένα φωτοβολταϊκό το οποίο ήταν συνδεμένο με έναν ανεμιστήρα. Αυτό όταν έβαζες το καπέλο στον ήλιο άρχιζε να δουλεύει ο ανεμιστήρας. Το άλλο πείραμα που μου άρεσε ήταν μια τηλεκατευθυνόμενη Ferrari, η οποία ήταν λίγο πειραγμένη. Πάνω της είχε ένα φωτοβολταϊκό και στη ρόδα ένα κινητήρα με αλυσίδα. Μόλις την έβαζες στον ήλιο το φωτοβολταϊκό έπαιρνε ενέργεια και με τη σειρά του έπαιρνε και ο κινητήρας ο όποιος κυλούσε τη ρόδα της και η Ferrari προχωρούσε. Μετά ήρθε ο κύριος Τάσος και η κυρία Μάχη. Η κυρία Μάχη πήρε το άλλο τμήμα και βγήκαν έξω για να παίξουν το κυνήγι του κριμένου θησαυρού. Ο κύριος Τάσος μας είπε που πρέπει να έχουν παράθυρα και πόρτες τα σπίτια, που πρέπει να μπουν φυλλοβόλα δέντρα και που τα αειθαλή δέντρα. Μαζί με τον κύριο Τάσο κτίσαμε ένα μικρό βιοκλιματικό σπίτι. Μόλις τελειώσαμε το σπιτάκι και βρήκε το άλλο το τμήμα τον θησαυρό πήγε το άλλο το τμήμα με τον κύριο Τάσο να κάνουν τα ιδία με εμάς και εμείς πήγαμε με την κυρία Μάχη για να παίξουμε το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού. Όταν τον βρήκαμε πήγαμε πίσω στην αίθουσα και συμπληρώσαμε ένα φύλο αξιολόγησης. Μετά φύγαμε και πήγαμε για φαγητό στα Goodyʼs. Μόλις φάγαμε πήγαμε στη λίμνη για να βγούμε λίγες φωτογραφίες και μετά πήγαμε στο λεωφορείο για να επιστρέψουμε στα Γρεβενά. Αυτή η εκδρομή μου άρεσε πολύ!
Ευαγγελία Μήτσαλου ΣΤ 2
Εκπαιδευτική εκδρομή στο Κ.Π.Ε Καστοριάς
Άγχος; Αγωνία; Ενθουσιασμός; Όλα στο κόκκινο. Η ώρα για την εκπαιδευτική εκδρομή στο Κ.Π.Ε.Κ. είχε φτάσει. Οι δύο τάξεις της Στ΄ του σχολείου μας ξεκινήσαμε για την Καστοριά το πρωί της 12ης Φεβρουαρίου. Όταν φτάσαμε εκεί, ελπίζαμε να πάμε στο μεγάλο ενυδρείο αλλά τελικά δεν τα καταφέραμε. Τέλος πάντων. Βγήκαμε φωτογραφίες στην είσοδο του Κέντρου και αμέσως μετά μπήκαμε σε μία αίθουσα με διάφορες χειροτεχνίες. Εκεί, μια κυρία (νομίζω Τέση την έλεγαν), μας καλοδέχτηκε. Η επίσκεψή μας είχε θέμα την ενέργεια και αφού παίξαμε ένα παιχνίδι όπου έπρεπε να λέμε το όνομά μας και μία λέξη που να αρχίζει από το αρχικό γράμμα του ονόματός μας και να έχει σχέση με την ενέργεια, χωριστήκαμε σε 5 ομάδες για να κάνουμε μια χειροτεχνία. Η χειροτεχνία της ομάδας μου είχε θέμα «Εμείς μεταφερόμαστε καθημερινά». Έτσι ξεκινήσαμε όλοι μαζί να εργαζόμαστε σιωπηλά. Όλες οι ομάδες είχαν κάνει καταπληκτική δουλειά, αλλά ειδικά η ομάδα που είχε τον Λευτέρη ήταν υπέρτυχερη γιατί ήταν σαν να έχει μαζί της έναν επιστήμονα. Φυσικά και ο Λευτέρης έκανε την καλύτερη παρουσίαση της εργασίας της ομάδας του. Αφού τελειώσαμε με τις χειροτεχνίες, πήγαμε σε μια τραπεζαρία για να κάνουμε ένα διάλειμμα όπως μας είπαν. Ο καθένας μας δικαιούταν έναν χυμό πορτοκάλι και ένα σάντουιτς. Εγώ, μιας που είχα τύχει σάντουιτς χωρίς μαρούλι, και η Ζέτα με, ανταλλάξαμε και ήμασταν όλοι μια χαρά. Έβγαλα μερικές φωτογραφίες για να τις ανεβάσω στο profile μας στο facebook, και μόλις τελείωσαν όλα τα παιδιά το φαγητό τους, φύγαμε από την τραπεζαρία και πήγαμε να δούμε μια ταινία μικρού μήκους αφού πρώτα είδαμε μια μικρή γυάλα με ποταμόψαρα που είχε πιάσει ένα πράσινο στρώμα από υδρόβιους μύκητες και φύκια οι οποίοι προστάτευαν την γυάλα από το φώς του ήλιου και την θερμότητα. Κατεβήκαμε τις σκάλες και μπήκαμε σε μία αίθουσα προβολών, για να δούμε μια μικρού μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων. Όταν μπήκαμε, είδαμε μια κυρία να μας περιμένει χαμογελαστή. Η κυρία Μάγδα, αφού μας έκανε μερικές ερωτήσεις σχετικά με την εξοικονόμηση της ενέργειας μας έβαλε την ταινία. Εκεί, είδαμε πώς κάποια παιδιά κατάφεραν να κάνουν εξοικονόμηση ενέργειας βγάζοντας τις συσκευές από την πρίζα, κλείνοντας τα φώτα καθώς βγαίνουν από έναν χώρο, σφραγίζοντας τα παράθυρα με μονωτικά υλικά και χρησιμοποιώντας περισσότερο τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Μόλις τελείωσε το βίντεο και το σχολιάσαμε, ξαναπήγαμε στην αίθουσα χειροτεχνιών που ήμασταν στην αρχή, και εκεί ένας κύριος ο οποίος δεν μας είπε το όνομά του, μέσα σε ένα τέταρτο μας έμαθε τα πάντα για την χρήση των φωτοβολταϊκών. Αμέσως μετά στην αίθουσα μπήκαν μία κυρία και ένας κύριος. Η κυρία πήρε το άλλο τμήμα για να παίξουν κρυμμένο θησαυρό, και εμείς μείναμε με τον κύριο Τάσο για να φτιάξουμε ένα βιοκλιματικό σπίτι και για να μιλήσουμε για το σωστό τρόπο χτισίματος σπιτιού. Μας μίλησε για τον σωστό χρωματισμό κάθε τοίχου και για την τοποθέτηση αειθαλών ή φυλλοβόλων δέντρων, ανάλογα με τα σημεία του ορίζοντα, και για τον λόγο ύπαρξης των σκεπών. Μόλις τελειώσαμε με όλα αυτά, μας έφερε κάποια υλικά, και φτιάξαμε ένα πανέμορφο ξύλινο βιοκλιματικό σπίτι ολομόναχοι, με βοήθεια τις γνώσεις που μας προσέφερε προηγουμένως. Ήμασταν πολύ περήφανοι για το σπίτι που χτίσαμε, ακόμη και αν ήταν μικρογραφία. Την στιγμή που τελειώσαμε και φωτογραφίζαμε το βιοκλιματικό μας σπίτι, ήρθαν και τα άλλα παιδιά που είχαν μόλις τελειώσει το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. Όταν ήρθε η ώρα να αλλάξουμε ρόλους, εμείς ήμασταν κατενθουσιασμένοι. Η κυρία που είχε αναλάβει εκείνο το πρόγραμμα (δεν θυμάμαι το όνομά της), μας είπε ότι πρέπει να δώσουμε στην ομάδα μας ένα όνομα. Την ονομάσαμε «Οικολογικά Αστέρια», ζητωκραυγάσαμε γι’ αυτήν και βγήκαμε στην αυλή του Κέντρου για να ξεκινήσουμε το παιχνίδι. Η Γλυκερία Μπ. μιας και είναι γραμματέας της τάξης μας έγραφε στα φύλλα εργασιών. Εγώ διάβασα το πρώτο στοιχείο και μαζί με τους άλλους έτρεχα για να βρω το επόμενο. Αυτό συνεχίστηκε για λίγη ακόμα ώρα, μέχρι που η Δανάη βρήκε το τελευταίο στοιχείο το οποίο μαζί με μία πυξίδα θα μας έδειχνε τον δρόμο για τον θησαυρό. Η Ελπίδα βρήκε το σεντούκι με τον θησαυρό, το οποίο είχε μέσα μία κούπα του Κ.Π.Ε.Κ. Εμείς δεν απογοητευτήκαμε καθόλου, μιας και η διασκέδαση είναι αυτό που μετράει! Αφού πήραμε την κούπα μας, γυρίσαμε στην αίθουσα χειροτεχνιών όπου η κυρία μας έδωσε από ένα χαρτί αξιολόγησης. Όταν το συμπλήρωσαν όλοι, βγήκαμε από το κτήριο, μπήκαμε στο λεωφορείο και ξεκινήσαμε για το κέντρο της Καστοριάς, για να φάμε. Το λεωφορείο σταμάτησε στο παρκινγκ της Καστοριάς και εμείς περπατήσαμε μέχρι τα Goody’s. Εκεί, όλοι έτρεξαν για να παραγγείλουν. Εξ αιτίας αυτού του χαμού, η Ε΄ τάξη που είχε πάει την προηγούμενη μέρα, δεν πρόλαβε να φάει και τα πήρε πακέτο. Ευτυχώς εμείς είχαμε τον κ. Γιώργο που μας έβαλε σε τάξη, και έτσι 4-4 πηγαίναμε και παραγγέλναμε. Η παρέα μου παράγγειλε τελευταία, αλλά κατά την γνώμη μου παραγγείλαμε και τα καλύτερα. Μετά από το φαΐ, πήγαμε σε ένα μαγαζί με γουναρικά. Από εκεί πήρα μερικά δώρα, και φύγαμε για το λεωφορείο. Περάσαμε απέναντι, για να συνδυάσουμε το περπάτημα με βόλτα. Εκεί, μας ακολουθούσε ένα σκυλάκι. Σε ένα σημείο στο μεγάλο παρκινγκ ήταν μαζεμένα πολλά περιστέρια, γλάροι και πάπιες. Το σκυλί τα κυνήγησε, και τα πουλιά πέταξαν. Οι καημένες οι πάπιες δεν είχαν τι να κάνουν. Έτρεχαν από δω και από κει και προσπαθούσαν να μπουν μέσα στη λίμνη. Κάτι αστείο και λυπηρό μαζί, ήταν ότι μία πάπια στην προσπάθειά της να ξεφύγει από τον σκύλο έπεσε πάνω στο παγκάκι, αλλά ευτυχώς δεν χτύπησε. Τελικά, ανεβήκαμε στο λεωφορείο, και φύγαμε. Σύμφωνα με την αίτηση που υπέγραψα οι γονείς μας η ώρα επιστροφής ήταν 3:00 αλλά η ώρα ήταν είδη 3:00 και εμείς μόλις που είχαμε ξεκινήσει κάτι το οποίο μας έκανε ακόμη πιο χαρούμενους. Στο λεωφορείο πήγα να κάτσω κοντά στη γαλαρία με τα αγόρια. Εκεί γέλασα πάρα πολύ, και δεν κατάλαβα πώς πέρασε η ώρα. Μετά από μία ώρα γυρίσαμε στα Γρεβενά, έφτασα στο σπίτι μου, έδωσα το δώρο στην μαμά μου και έκανα τα μαθήματα της επόμενης ημέρας. Ήταν η καλύτερη με διαφορά εκδρομή που έχω πάει στα σχολικά μου χρόνια. Αυτή η μέρα θα μου μείνει αξέχαστη, και ελπίζω κάποια στιγμή να ξαναπάω.
Χαρά Τζήμα ΣΤ΄ 2
Εκπαιδευτική εκδρομή στο Κ.Π.Ε. Καστοριάς
Το πρωί της Τρίτης τα παιδιά της ΣΤ τάξης πήγαμε μια εκπαιδευτική εκδρομή στο Κ.Π.Ε. Καστοριάς. Αρχικά μαζευτήκαμε στο προαύλιο του σχολείου όμως λόγω του κρύου μπήκαμε μέσα στον προθάλαμο. Εκεί καθίσαμε για 10 λεπτά περίπου ώσπου να έρθει το λεωφορείο. Όταν ήρθε ήμασταν ο ένας πίσω από τον άλλο σε δυάδες και ανεβήκαμε προσεκτικά και αθόρυβα σε αυτό, με το ΣΤ΄1 από τη μια μεριά και το ΣΤ΄2 από την άλλη. Η διάρκεια της διαδρομής ήταν μία ώρα και πέρασε πολύ διασκεδαστικά μιλώντας με τους διπλανούς μας και τα άλλα παιδιά, ακούγοντας μουσική και τον Ανδρέα με τα ανέκδοτα και τα τραγούδια του. Όταν φτάσαμε στο κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Καστοριάς κατεβήκαμε ήσυχα από το λεωφορείο και μια κύρια μας συνόδεψε στην αίθουσα που θα παρακολουθούσαμε την ομιλία των εκπαιδευτικών. Στην αρχή μας μίλησε η κ. Αναστασία και μας είπε ότι σήμερα το θέμα που θα αναπτύξουμε είναι η ενέργεια. Πρώτα συστηθήκαμε με ένα παιχνιδάκι λέγοντας το όνομα μας και από το αρχικό μας γράμμα λέγαμε μια λέξη σε σχέση με την ενέργεια. Αφού τελειώσαμε το παιχνίδι μας η κυρία μας έδωσε χαρτόνια στα οποία υπήρχαν εικόνες και εμείς έπρεπε να τις βάλουμε στη σωστή σειρά. Χωριστήκαμε σε αμάδες και παρουσιάσαμε τις εργασίες μας. Πήγαμε σε μια άλλη αίθουσα που μας πρόσφεραν σάντουιτς και χυμό. Όταν τελειώσαμε το φαγητό μας είδαμε ένα βίντεο με θέμα την εξοικονόμηση ενέργειας. Στη συνέχεια μας μίλησε ένας κύριος και μας έδειξε φωτοβολταϊκά και άλλα πράγματα, όμως αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν το καπέλο με ένα μικρό φωτοβολταϊκό στην κορυφή που συνδεόταν με ένα καλώδιο σε ένα ανεμιστεράκι μπροστά από το πρόσωπο το οποίο γυρνούσε με ενέργεια που έπαιρνε από τον ήλιο. Αμέσως μετά ήρθε μια κυρία και πήρε το άλλο τμήμα να παίξουν το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. Σε μας ήρθε ο κ. Τάσος ο οποίος είναι γεωπόνος και εκπαιδευτικός και μας μίλησε για λίγο. Ύστερα κάναμε το βιοκλιματικό σπίτι και πήγαμε να παίξουμε και εμείς το παιχνίδι μαζί με την κ. Μάχη η οποία έδωσε στην Γλυκερία Μπούσιου κάτι χαρτιά με ασκήσεις για την ενέργεια στα οποία όταν βρίσκαμε τις απαντήσεις προχωρούσαμε παρακάτω. Τέλος όταν βρήκαμε και το τελευταίο χαρτάκι κερδίσαμε μια κούπα του κέντρου. Στη συνέχεια μας έδωσαν ένα χαρτί με ερωτήσεις για να αξιολογήσουμε το πρόγραμμα. Κατόπιν πήγαμε στα Goodys για να φάμε. Αφού φάγαμε κάναμε μία βόλτα στη λίμνη, βγήκαμε φωτογραφίες και επίστρεψε πίσω στα Γρεβενά. Ήταν μία πάρα πολύ ωραία εκδρομή. Μάθαμε πολλά πράγματι για την ενέργεια και πέρασα ακόμη πιο ωραία επειδή ήμουν μαζί με τους συμμαθητές μου.
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ; ΚΑΝΤΕ LIKE... ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΤΟ
Γίνετε φίλοι μας, στη σελίδα μας στο facebook: http://www.facebook.com/vatolakkiotis
Στείλτε μας τις απόψεις σας, τα άρθρα σας, τις καταγγελίες σας και οτιδήποτε θέλετε στο email: kostasdigos@yahoo.gr
Ενημερώθηκαν για τη λίμνη...
Ορεστιάδα, σχετικά με την οριοθέτησή της στον ευρύτερο γεωγραφικό χώρο της περιοχής, την τεκτονική της προέλευση, την έκταση της λεκάνης...
απορροής της, το υψόμετρο, το βάθος της, τους γύρω οικισμούς κλπ. Γνώρισαν τα είδη των βιοτόπων και των οικοσυστημάτων που υπάρχουν στη γύρω περιοχή όπως υγρολίβαδα, καλαμιώνες, παραλίμνιο δάσος καθώς και τα είδη των πτηνών που τους αντιπροσωπεύουν όπως λαγγόνες, αργυροπελεκάνοι, βαλτόπαπιες, κρυπτοτσικνιάδες, χηνοπρίστες, γκισάρια, νυχτοκόρακες κ. ά. Μέσα από εικόνες και βίντεο έμαθαν να αναγνωρίζουν διάφορα είδη πουλιών, ζώων, ερπετών, καθώς και τα γουνοφόρα ζώα που ζούσαν παλαιότερα. Έγινε αναφορά στους κινδύνους που απειλούν τη λίμνη και τα οικοσυστήματα της περιοχής, όπως και στα μέτρα που λαμβάνονται για την προστασία της.
Στο τέλος οι μαθητές αφού χωρίστηκαν σε δυο ομάδες, περπάτησαν μια μικρή απόσταση της παραλίμνιας περιοχής. Ήρθαν σε άμεση επαφή με τον υγροβιότοπο. Παρατήρησαν από κοντά κι αναγνώρισαν κάποια είδη πουλιών, τις φωλιές τους και τη βλάστηση της γύρω περιοχής (καλάμια, λεύκες, πλατάνια, καρυδιές). Έτσι έζησαν και βιωματικά πλέον τα όσα διδάχτηκαν στο ΚΠΕ. Τέλος αξέχαστη τους έμεινε η γραφική πόλη της Καστοριάς χτισμένη στις όχθες της λίμνης.
ΓΝΩΜΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Στ΄ΤΑΞΗΣ
Ζέτα Ντόλια ΣΤ 2
Εκδρομή στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε) Καστοριάς
Στις 12 Φεβρουαρίου 2013 με τα τμήματα της Στ' τάξης πήγαμε μια εκδρομή στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε) Καστοριάς. Ξεκινήσαμε από τα Γρεβενά στις 8.10 το πρωί και φτάσαμε εκεί κατά τις 9.15. Περιμέναμε για 2-3 λεπτά έξω από το κτήριο και μετά πήγαμε σε μια αίθουσα με 3 ξύλινα τραπέζια όπου κάτσαμε γύρω - γύρω. Είδαμε μια ταινία μικρή σε διάρκεια και στη συνέχεια γυρίσαμε στην αίθουσα. Εκεί μας περίμενε ένας κύριος από τον οποίο μάθαμε πολλά πράγματα για τα φωτοβολταϊκά. Ύστερα ήρθε ένας εκπαιδευτικός και μαζί του κάναμε ένα βιοκλιματικό σπίτι. Παίξαμε το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού με την κ. Μάχη και περάσαμε πολύ ωραία. Κατά τη 1 το μεσημέρι φάγαμε στα Goody's. Εγώ, η Δανάη, η Βάγγιω, η Γεωργία και η Γλυκερία φάγαμε τελευταίες αλλά έτσι πεινασμένες όπως ήμασταν ορμήσαμε στο φαΐ και δεν μπορούσαμε να κουνηθούμε. Είχαμε σκάσει! Δίπλα από τα Goody's ήταν 2 μαγαζιά. Το πρώτο δεν είχε ωραία πράγματα γι' αυτό και και δεν πήρα τίποτα. Έτσι πήγα με τη Μαρία στο δεύτερο. Μπήκαμε μέσα και είχε μόνο ρούχα. Όλα ήταν πανάκριβα. Ένα χαρτάκι πάνω σε γούνες έγραφε: Από 200-450 ευρώ! Μόλις το είδα αυτό έφυγα μαζί με τη Μαρία, τάχα ότι μας φώναζαν οι δάσκαλοι για να φύγουμε. Πήγαμε στα λεωφορεία και ξεκινήσαμε για τα Γρεβενά. Μετά από μία ώρα φτάσαμε. Μου άρεσε πολύ αυτή εκδρομή. Όλα ήταν πανέμορφα!
Σάββας Τοτίδης ΣΤ2
Εκπαιδευτική εκδρομή στο κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Καστόριας Η χθεσινή εκδρομή στο κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στην Καστόρια μου άρεσε πολύ. Μόλις φτάσαμε μας μίλησε η κυρία Αναστασία που την όποια την φωνάζουν Τέσση. Μ’ αυτή τη κυρία παίξαμε ένα παιχνίδι. Στο παιχνίδι έπρεπε να πεις το όνομα σου και μετά να βρεις μια λέξει από το αρχικό γράμμα του που θα έχει σχέση με την ενέργεια. Μετά από αυτό το παιχνίδι κάναμε μια εργασία στην όποια έπρεπε να κολλήσουμε κάτι φωτογραφίες σε ένα χαρτόνι και μετά να βγάλουμε μια ιστορία με τις φωτογραφίες αυτές που είχαν σχέση με την ενέργεια. Μόλις τελειώσαμε την εργασία πήγαμε στο εστιατόριο του Κ.Π.Ε.Κ. για να φάμε. Εκεί μας κέρασαν ένα σάντουιτς και ένα χυμό πορτοκαλί. Μετά που φάγαμε πήγαμε στην αίθουσα προβολής για να δούμε μια ταινία με κινούμενα σχέδια. Αυτή η ταινία μας έδειξε πώς να κάνουμε εξοικονόμηση ενεργείας και πώς να προστατεύουμε το περιβάλλον. Πριν και μετά από την ταινία μας μίλησε η κυρία Μάγδα. Μόλις τελείωσε η ταινία πήγαμε σε μια αίθουσα όπου μας μίλησε ένας κύριος για τα φωτοβολταϊκά. Ο κύριος αυτός μας έδειξε κάποια περάματα με αυτά. Έμενα πιο πολύ μου άρεσε ένα καπέλο που πάνω του είχε ένα φωτοβολταϊκό το οποίο ήταν συνδεμένο με έναν ανεμιστήρα. Αυτό όταν έβαζες το καπέλο στον ήλιο άρχιζε να δουλεύει ο ανεμιστήρας. Το άλλο πείραμα που μου άρεσε ήταν μια τηλεκατευθυνόμενη Ferrari, η οποία ήταν λίγο πειραγμένη. Πάνω της είχε ένα φωτοβολταϊκό και στη ρόδα ένα κινητήρα με αλυσίδα. Μόλις την έβαζες στον ήλιο το φωτοβολταϊκό έπαιρνε ενέργεια και με τη σειρά του έπαιρνε και ο κινητήρας ο όποιος κυλούσε τη ρόδα της και η Ferrari προχωρούσε. Μετά ήρθε ο κύριος Τάσος και η κυρία Μάχη. Η κυρία Μάχη πήρε το άλλο τμήμα και βγήκαν έξω για να παίξουν το κυνήγι του κριμένου θησαυρού. Ο κύριος Τάσος μας είπε που πρέπει να έχουν παράθυρα και πόρτες τα σπίτια, που πρέπει να μπουν φυλλοβόλα δέντρα και που τα αειθαλή δέντρα. Μαζί με τον κύριο Τάσο κτίσαμε ένα μικρό βιοκλιματικό σπίτι. Μόλις τελειώσαμε το σπιτάκι και βρήκε το άλλο το τμήμα τον θησαυρό πήγε το άλλο το τμήμα με τον κύριο Τάσο να κάνουν τα ιδία με εμάς και εμείς πήγαμε με την κυρία Μάχη για να παίξουμε το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού. Όταν τον βρήκαμε πήγαμε πίσω στην αίθουσα και συμπληρώσαμε ένα φύλο αξιολόγησης. Μετά φύγαμε και πήγαμε για φαγητό στα Goodyʼs. Μόλις φάγαμε πήγαμε στη λίμνη για να βγούμε λίγες φωτογραφίες και μετά πήγαμε στο λεωφορείο για να επιστρέψουμε στα Γρεβενά. Αυτή η εκδρομή μου άρεσε πολύ!
Ευαγγελία Μήτσαλου ΣΤ 2
Εκπαιδευτική εκδρομή στο Κ.Π.Ε Καστοριάς
Άγχος; Αγωνία; Ενθουσιασμός; Όλα στο κόκκινο. Η ώρα για την εκπαιδευτική εκδρομή στο Κ.Π.Ε.Κ. είχε φτάσει. Οι δύο τάξεις της Στ΄ του σχολείου μας ξεκινήσαμε για την Καστοριά το πρωί της 12ης Φεβρουαρίου. Όταν φτάσαμε εκεί, ελπίζαμε να πάμε στο μεγάλο ενυδρείο αλλά τελικά δεν τα καταφέραμε. Τέλος πάντων. Βγήκαμε φωτογραφίες στην είσοδο του Κέντρου και αμέσως μετά μπήκαμε σε μία αίθουσα με διάφορες χειροτεχνίες. Εκεί, μια κυρία (νομίζω Τέση την έλεγαν), μας καλοδέχτηκε. Η επίσκεψή μας είχε θέμα την ενέργεια και αφού παίξαμε ένα παιχνίδι όπου έπρεπε να λέμε το όνομά μας και μία λέξη που να αρχίζει από το αρχικό γράμμα του ονόματός μας και να έχει σχέση με την ενέργεια, χωριστήκαμε σε 5 ομάδες για να κάνουμε μια χειροτεχνία. Η χειροτεχνία της ομάδας μου είχε θέμα «Εμείς μεταφερόμαστε καθημερινά». Έτσι ξεκινήσαμε όλοι μαζί να εργαζόμαστε σιωπηλά. Όλες οι ομάδες είχαν κάνει καταπληκτική δουλειά, αλλά ειδικά η ομάδα που είχε τον Λευτέρη ήταν υπέρτυχερη γιατί ήταν σαν να έχει μαζί της έναν επιστήμονα. Φυσικά και ο Λευτέρης έκανε την καλύτερη παρουσίαση της εργασίας της ομάδας του. Αφού τελειώσαμε με τις χειροτεχνίες, πήγαμε σε μια τραπεζαρία για να κάνουμε ένα διάλειμμα όπως μας είπαν. Ο καθένας μας δικαιούταν έναν χυμό πορτοκάλι και ένα σάντουιτς. Εγώ, μιας που είχα τύχει σάντουιτς χωρίς μαρούλι, και η Ζέτα με, ανταλλάξαμε και ήμασταν όλοι μια χαρά. Έβγαλα μερικές φωτογραφίες για να τις ανεβάσω στο profile μας στο facebook, και μόλις τελείωσαν όλα τα παιδιά το φαγητό τους, φύγαμε από την τραπεζαρία και πήγαμε να δούμε μια ταινία μικρού μήκους αφού πρώτα είδαμε μια μικρή γυάλα με ποταμόψαρα που είχε πιάσει ένα πράσινο στρώμα από υδρόβιους μύκητες και φύκια οι οποίοι προστάτευαν την γυάλα από το φώς του ήλιου και την θερμότητα. Κατεβήκαμε τις σκάλες και μπήκαμε σε μία αίθουσα προβολών, για να δούμε μια μικρού μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων. Όταν μπήκαμε, είδαμε μια κυρία να μας περιμένει χαμογελαστή. Η κυρία Μάγδα, αφού μας έκανε μερικές ερωτήσεις σχετικά με την εξοικονόμηση της ενέργειας μας έβαλε την ταινία. Εκεί, είδαμε πώς κάποια παιδιά κατάφεραν να κάνουν εξοικονόμηση ενέργειας βγάζοντας τις συσκευές από την πρίζα, κλείνοντας τα φώτα καθώς βγαίνουν από έναν χώρο, σφραγίζοντας τα παράθυρα με μονωτικά υλικά και χρησιμοποιώντας περισσότερο τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Μόλις τελείωσε το βίντεο και το σχολιάσαμε, ξαναπήγαμε στην αίθουσα χειροτεχνιών που ήμασταν στην αρχή, και εκεί ένας κύριος ο οποίος δεν μας είπε το όνομά του, μέσα σε ένα τέταρτο μας έμαθε τα πάντα για την χρήση των φωτοβολταϊκών. Αμέσως μετά στην αίθουσα μπήκαν μία κυρία και ένας κύριος. Η κυρία πήρε το άλλο τμήμα για να παίξουν κρυμμένο θησαυρό, και εμείς μείναμε με τον κύριο Τάσο για να φτιάξουμε ένα βιοκλιματικό σπίτι και για να μιλήσουμε για το σωστό τρόπο χτισίματος σπιτιού. Μας μίλησε για τον σωστό χρωματισμό κάθε τοίχου και για την τοποθέτηση αειθαλών ή φυλλοβόλων δέντρων, ανάλογα με τα σημεία του ορίζοντα, και για τον λόγο ύπαρξης των σκεπών. Μόλις τελειώσαμε με όλα αυτά, μας έφερε κάποια υλικά, και φτιάξαμε ένα πανέμορφο ξύλινο βιοκλιματικό σπίτι ολομόναχοι, με βοήθεια τις γνώσεις που μας προσέφερε προηγουμένως. Ήμασταν πολύ περήφανοι για το σπίτι που χτίσαμε, ακόμη και αν ήταν μικρογραφία. Την στιγμή που τελειώσαμε και φωτογραφίζαμε το βιοκλιματικό μας σπίτι, ήρθαν και τα άλλα παιδιά που είχαν μόλις τελειώσει το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. Όταν ήρθε η ώρα να αλλάξουμε ρόλους, εμείς ήμασταν κατενθουσιασμένοι. Η κυρία που είχε αναλάβει εκείνο το πρόγραμμα (δεν θυμάμαι το όνομά της), μας είπε ότι πρέπει να δώσουμε στην ομάδα μας ένα όνομα. Την ονομάσαμε «Οικολογικά Αστέρια», ζητωκραυγάσαμε γι’ αυτήν και βγήκαμε στην αυλή του Κέντρου για να ξεκινήσουμε το παιχνίδι. Η Γλυκερία Μπ. μιας και είναι γραμματέας της τάξης μας έγραφε στα φύλλα εργασιών. Εγώ διάβασα το πρώτο στοιχείο και μαζί με τους άλλους έτρεχα για να βρω το επόμενο. Αυτό συνεχίστηκε για λίγη ακόμα ώρα, μέχρι που η Δανάη βρήκε το τελευταίο στοιχείο το οποίο μαζί με μία πυξίδα θα μας έδειχνε τον δρόμο για τον θησαυρό. Η Ελπίδα βρήκε το σεντούκι με τον θησαυρό, το οποίο είχε μέσα μία κούπα του Κ.Π.Ε.Κ. Εμείς δεν απογοητευτήκαμε καθόλου, μιας και η διασκέδαση είναι αυτό που μετράει! Αφού πήραμε την κούπα μας, γυρίσαμε στην αίθουσα χειροτεχνιών όπου η κυρία μας έδωσε από ένα χαρτί αξιολόγησης. Όταν το συμπλήρωσαν όλοι, βγήκαμε από το κτήριο, μπήκαμε στο λεωφορείο και ξεκινήσαμε για το κέντρο της Καστοριάς, για να φάμε. Το λεωφορείο σταμάτησε στο παρκινγκ της Καστοριάς και εμείς περπατήσαμε μέχρι τα Goody’s. Εκεί, όλοι έτρεξαν για να παραγγείλουν. Εξ αιτίας αυτού του χαμού, η Ε΄ τάξη που είχε πάει την προηγούμενη μέρα, δεν πρόλαβε να φάει και τα πήρε πακέτο. Ευτυχώς εμείς είχαμε τον κ. Γιώργο που μας έβαλε σε τάξη, και έτσι 4-4 πηγαίναμε και παραγγέλναμε. Η παρέα μου παράγγειλε τελευταία, αλλά κατά την γνώμη μου παραγγείλαμε και τα καλύτερα. Μετά από το φαΐ, πήγαμε σε ένα μαγαζί με γουναρικά. Από εκεί πήρα μερικά δώρα, και φύγαμε για το λεωφορείο. Περάσαμε απέναντι, για να συνδυάσουμε το περπάτημα με βόλτα. Εκεί, μας ακολουθούσε ένα σκυλάκι. Σε ένα σημείο στο μεγάλο παρκινγκ ήταν μαζεμένα πολλά περιστέρια, γλάροι και πάπιες. Το σκυλί τα κυνήγησε, και τα πουλιά πέταξαν. Οι καημένες οι πάπιες δεν είχαν τι να κάνουν. Έτρεχαν από δω και από κει και προσπαθούσαν να μπουν μέσα στη λίμνη. Κάτι αστείο και λυπηρό μαζί, ήταν ότι μία πάπια στην προσπάθειά της να ξεφύγει από τον σκύλο έπεσε πάνω στο παγκάκι, αλλά ευτυχώς δεν χτύπησε. Τελικά, ανεβήκαμε στο λεωφορείο, και φύγαμε. Σύμφωνα με την αίτηση που υπέγραψα οι γονείς μας η ώρα επιστροφής ήταν 3:00 αλλά η ώρα ήταν είδη 3:00 και εμείς μόλις που είχαμε ξεκινήσει κάτι το οποίο μας έκανε ακόμη πιο χαρούμενους. Στο λεωφορείο πήγα να κάτσω κοντά στη γαλαρία με τα αγόρια. Εκεί γέλασα πάρα πολύ, και δεν κατάλαβα πώς πέρασε η ώρα. Μετά από μία ώρα γυρίσαμε στα Γρεβενά, έφτασα στο σπίτι μου, έδωσα το δώρο στην μαμά μου και έκανα τα μαθήματα της επόμενης ημέρας. Ήταν η καλύτερη με διαφορά εκδρομή που έχω πάει στα σχολικά μου χρόνια. Αυτή η μέρα θα μου μείνει αξέχαστη, και ελπίζω κάποια στιγμή να ξαναπάω.
Χαρά Τζήμα ΣΤ΄ 2
Εκπαιδευτική εκδρομή στο Κ.Π.Ε. Καστοριάς
Το πρωί της Τρίτης τα παιδιά της ΣΤ τάξης πήγαμε μια εκπαιδευτική εκδρομή στο Κ.Π.Ε. Καστοριάς. Αρχικά μαζευτήκαμε στο προαύλιο του σχολείου όμως λόγω του κρύου μπήκαμε μέσα στον προθάλαμο. Εκεί καθίσαμε για 10 λεπτά περίπου ώσπου να έρθει το λεωφορείο. Όταν ήρθε ήμασταν ο ένας πίσω από τον άλλο σε δυάδες και ανεβήκαμε προσεκτικά και αθόρυβα σε αυτό, με το ΣΤ΄1 από τη μια μεριά και το ΣΤ΄2 από την άλλη. Η διάρκεια της διαδρομής ήταν μία ώρα και πέρασε πολύ διασκεδαστικά μιλώντας με τους διπλανούς μας και τα άλλα παιδιά, ακούγοντας μουσική και τον Ανδρέα με τα ανέκδοτα και τα τραγούδια του. Όταν φτάσαμε στο κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Καστοριάς κατεβήκαμε ήσυχα από το λεωφορείο και μια κύρια μας συνόδεψε στην αίθουσα που θα παρακολουθούσαμε την ομιλία των εκπαιδευτικών. Στην αρχή μας μίλησε η κ. Αναστασία και μας είπε ότι σήμερα το θέμα που θα αναπτύξουμε είναι η ενέργεια. Πρώτα συστηθήκαμε με ένα παιχνιδάκι λέγοντας το όνομα μας και από το αρχικό μας γράμμα λέγαμε μια λέξη σε σχέση με την ενέργεια. Αφού τελειώσαμε το παιχνίδι μας η κυρία μας έδωσε χαρτόνια στα οποία υπήρχαν εικόνες και εμείς έπρεπε να τις βάλουμε στη σωστή σειρά. Χωριστήκαμε σε αμάδες και παρουσιάσαμε τις εργασίες μας. Πήγαμε σε μια άλλη αίθουσα που μας πρόσφεραν σάντουιτς και χυμό. Όταν τελειώσαμε το φαγητό μας είδαμε ένα βίντεο με θέμα την εξοικονόμηση ενέργειας. Στη συνέχεια μας μίλησε ένας κύριος και μας έδειξε φωτοβολταϊκά και άλλα πράγματα, όμως αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν το καπέλο με ένα μικρό φωτοβολταϊκό στην κορυφή που συνδεόταν με ένα καλώδιο σε ένα ανεμιστεράκι μπροστά από το πρόσωπο το οποίο γυρνούσε με ενέργεια που έπαιρνε από τον ήλιο. Αμέσως μετά ήρθε μια κυρία και πήρε το άλλο τμήμα να παίξουν το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. Σε μας ήρθε ο κ. Τάσος ο οποίος είναι γεωπόνος και εκπαιδευτικός και μας μίλησε για λίγο. Ύστερα κάναμε το βιοκλιματικό σπίτι και πήγαμε να παίξουμε και εμείς το παιχνίδι μαζί με την κ. Μάχη η οποία έδωσε στην Γλυκερία Μπούσιου κάτι χαρτιά με ασκήσεις για την ενέργεια στα οποία όταν βρίσκαμε τις απαντήσεις προχωρούσαμε παρακάτω. Τέλος όταν βρήκαμε και το τελευταίο χαρτάκι κερδίσαμε μια κούπα του κέντρου. Στη συνέχεια μας έδωσαν ένα χαρτί με ερωτήσεις για να αξιολογήσουμε το πρόγραμμα. Κατόπιν πήγαμε στα Goodys για να φάμε. Αφού φάγαμε κάναμε μία βόλτα στη λίμνη, βγήκαμε φωτογραφίες και επίστρεψε πίσω στα Γρεβενά. Ήταν μία πάρα πολύ ωραία εκδρομή. Μάθαμε πολλά πράγματι για την ενέργεια και πέρασα ακόμη πιο ωραία επειδή ήμουν μαζί με τους συμμαθητές μου.
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ; ΚΑΝΤΕ LIKE... ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΤΟ
Γίνετε φίλοι μας, στη σελίδα μας στο facebook: http://www.facebook.com/vatolakkiotis
Στείλτε μας τις απόψεις σας, τα άρθρα σας, τις καταγγελίες σας και οτιδήποτε θέλετε στο email: kostasdigos@yahoo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου