Διαβάστε τα προτεινόμενα θέματα, SOS για τη Αρχές Οργάνωσης, Διοίκησης (ΑΟΔΕ) κατεύθυνσης:
Α. Επιλέξτε Σ ή Λ.
1. Ο ηγέτης επιδρά πάνω στα άλλα άτομα με τη συμπεριφορά του. Σ Λ
2. Ο προϊστάμενος περνά όραμα. Σ Λ
3. Η δύναμη, η επιρροή και η εξουσία είναι τα μέσα που χρησιμοποιεί ο προϊστάμενος να παρακινήσει τα μέλη
της ομάδας. Σ Λ
4. Ο Maslow στηρίζει τη θεωρία του στο ότι κίνητρα για δράση στον άνθρωπο είναι η επιθυμία του να
ικανοποιήσει τις ανικανοποίητες ανάγκες του. Σ Λ
5. Η αυτοεκτίμηση είναι στοιχείο των αναγκών ολοκλήρωσης. Σ Λ
6. Το γεγονός ότι τα άτομα αναπτύσσουν τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους είναι αποτέλεσμα των
φαινόμενων συνέργιας που δημιουργούνται σε μια ώριμη ομάδα. Σ Λ
7. Η ειλικρινής επικοινωνία ανήκει στο προσδιοριστικό παράγοντα “κοινοί στόχοι – όραμα” των ομάδων. Σ Λ
8. Η επικοινωνία είναι μια διαδικασία αλληλοκατανόησης αλλά όχι αλληλοεπηρεασμού μεταξύ των ανθρώπων. Σ Λ
9. Με την αποκωδικοποίηση ο δέκτης κατανοεί και αισθάνεται το μήνυμα. Σ Λ
10. Τα στεγανά που δημιουργούνται μεταξύ των τμημάτων ή υποτμημάτων μιας επιχείρησης είναι στοιχείο της
οριζόντιας επικοινωνίας. Σ Λ
11. Αν ο δέκτης ονειροπολεί κατά τη μετάδοση του μηνύματος από τον πομπό, είναι εμπόδιο που εντάσσεται στα
“βιαστικά συμπεράσματα”. Σ Λ
12. Ο έλεγχος του δέκτη από τον πομπό (ψυχική διάθεση, ανάγκες, αξίες, μόρφωση) ανήκει στην προετοιμασία
της επικοινωνίας προκειμένου να βελτιωθεί η επικοινωνία. Σ Λ
13. Ο έλεγχος των προκαταλήψεων του δέκτη από τον πομπό είναι στοιχείο της παθητικής ακρόασης. Σ Λ
14. Ο έλεγχος από τον δέκτη αν έχει συλλάβει σωστά το μήνυμα είναι ενέργεια της παθητικής ακρόασης. Σ Λ
15. Η ενεργητική ακρόαση περιλαμβάνει την προσπάθεια του δέκτη να κατανοήσει και να αισθανθεί το μήνυμα. Σ Λ
2. Ο προϊστάμενος περνά όραμα. Σ Λ
3. Η δύναμη, η επιρροή και η εξουσία είναι τα μέσα που χρησιμοποιεί ο προϊστάμενος να παρακινήσει τα μέλη
της ομάδας. Σ Λ
4. Ο Maslow στηρίζει τη θεωρία του στο ότι κίνητρα για δράση στον άνθρωπο είναι η επιθυμία του να
ικανοποιήσει τις ανικανοποίητες ανάγκες του. Σ Λ
5. Η αυτοεκτίμηση είναι στοιχείο των αναγκών ολοκλήρωσης. Σ Λ
6. Το γεγονός ότι τα άτομα αναπτύσσουν τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους είναι αποτέλεσμα των
φαινόμενων συνέργιας που δημιουργούνται σε μια ώριμη ομάδα. Σ Λ
7. Η ειλικρινής επικοινωνία ανήκει στο προσδιοριστικό παράγοντα “κοινοί στόχοι – όραμα” των ομάδων. Σ Λ
8. Η επικοινωνία είναι μια διαδικασία αλληλοκατανόησης αλλά όχι αλληλοεπηρεασμού μεταξύ των ανθρώπων. Σ Λ
9. Με την αποκωδικοποίηση ο δέκτης κατανοεί και αισθάνεται το μήνυμα. Σ Λ
10. Τα στεγανά που δημιουργούνται μεταξύ των τμημάτων ή υποτμημάτων μιας επιχείρησης είναι στοιχείο της
οριζόντιας επικοινωνίας. Σ Λ
11. Αν ο δέκτης ονειροπολεί κατά τη μετάδοση του μηνύματος από τον πομπό, είναι εμπόδιο που εντάσσεται στα
“βιαστικά συμπεράσματα”. Σ Λ
12. Ο έλεγχος του δέκτη από τον πομπό (ψυχική διάθεση, ανάγκες, αξίες, μόρφωση) ανήκει στην προετοιμασία
της επικοινωνίας προκειμένου να βελτιωθεί η επικοινωνία. Σ Λ
13. Ο έλεγχος των προκαταλήψεων του δέκτη από τον πομπό είναι στοιχείο της παθητικής ακρόασης. Σ Λ
14. Ο έλεγχος από τον δέκτη αν έχει συλλάβει σωστά το μήνυμα είναι ενέργεια της παθητικής ακρόασης. Σ Λ
15. Η ενεργητική ακρόαση περιλαμβάνει την προσπάθεια του δέκτη να κατανοήσει και να αισθανθεί το μήνυμα. Σ Λ
Β. Ανάπτυξη
1. Να αναλύσετε τις δυο βασικές διαστάσεις της ηγετικής συμπεριφοράς με κριτήριο το συνολικό προσανατολισμό της
συμπεριφοράς του ηγέτη.
2. Τα χρήσιμα στοιχεία της θεωρίας του Maslow.
3. Το «κλίμα επικοινωνίας» και «Οι Κοινοί Στόχοι – Όραμα» σαν προσδιοριστικοί παράγοντες της αποτελεσματικότητας
της ομάδας.
4. Τι είναι ηγεσία και ποια είναι τα δύο επιστημονικά ρεύματα που αφορούν την ηγετική συμπεριφορά;
1. Να αναλύσετε τις δυο βασικές διαστάσεις της ηγετικής συμπεριφοράς με κριτήριο το συνολικό προσανατολισμό της
συμπεριφοράς του ηγέτη.
2. Τα χρήσιμα στοιχεία της θεωρίας του Maslow.
3. Το «κλίμα επικοινωνίας» και «Οι Κοινοί Στόχοι – Όραμα» σαν προσδιοριστικοί παράγοντες της αποτελεσματικότητας
της ομάδας.
4. Τι είναι ηγεσία και ποια είναι τα δύο επιστημονικά ρεύματα που αφορούν την ηγετική συμπεριφορά;
Γ. Επιλέξτε το Σωστό
1. Παράγοντας – κλειδί για την αποτελεσματική επικοινωνία είναι:
α. οι κώδικες
β. οι σχέσεις μεταξύ πομπού και δέκτη
γ. η υπερευαισθησία
δ. η προδιάθεση/προκατάληψη
α. οι κώδικες
β. οι σχέσεις μεταξύ πομπού και δέκτη
γ. η υπερευαισθησία
δ. η προδιάθεση/προκατάληψη
2. Όταν οι πληροφορίες του μηνύματος είναι ελλιπείς, το μήνυμα χαρακτηρίζεται από:
α. έλλειψη σαφήνειας
β. έλλειψη περιεκτικότητας
γ. έλλειψη πληρότητας
δ. έλλειψη συντομίας
α. έλλειψη σαφήνειας
β. έλλειψη περιεκτικότητας
γ. έλλειψη πληρότητας
δ. έλλειψη συντομίας
3. Η σωστή σύλληψη, επεξεργασία και ερμηνεία από το δέκτη είναι χαρακτηριστικά:
α. της παθητικής ακρόασης
β. της ενεργητικής ακρόασης
γ. της έλλειψης ενδιαφέροντος/απροσεξία
δ. του εμποδίου “βιαστικά συμπεράσματα”
α. της παθητικής ακρόασης
β. της ενεργητικής ακρόασης
γ. της έλλειψης ενδιαφέροντος/απροσεξία
δ. του εμποδίου “βιαστικά συμπεράσματα”
4. Η κόπωση είναι εμπόδιο:
α. φυσιολογικό
β. ψυχοσυγκινησιακό
γ. περιβαλλοντικό
δ. αφορά μόνο τον πομπό
α. φυσιολογικό
β. ψυχοσυγκινησιακό
γ. περιβαλλοντικό
δ. αφορά μόνο τον πομπό
5. Η αλλαγή των ιδεών από το δέκτη είναι στοιχείο:
α. της σύλληψης του μηνύματος από το δέκτη
β. της αποκωδικοποίησης από το δέκτη γ. της κατανόησης του μηνύματος από το δέκτη
δ. της προσωπικότητάς του
α. της σύλληψης του μηνύματος από το δέκτη
β. της αποκωδικοποίησης από το δέκτη γ. της κατανόησης του μηνύματος από το δέκτη
δ. της προσωπικότητάς του
6. Το νόμιμο δικαίωμα που έχει κάποιος να εξασκεί τη δύναμη που διαθέτει ονομάζεται:
α. εξουσία
β. επιρροή
γ. δύναμη
δ. ηγεσία
α. εξουσία
β. επιρροή
γ. δύναμη
δ. ηγεσία
7. Η δύναμη των ειδικών και η δύναμη της αναφοράς είναι:
α. μέσα με τα οποία ασκεί ο ηγέτης την ηγεσία
β. πηγές δύναμης του ηγέτη
γ. τα (α) και (β) μαζί
δ. ένα από τα πρότυπα ηγεσίας
α. μέσα με τα οποία ασκεί ο ηγέτης την ηγεσία
β. πηγές δύναμης του ηγέτη
γ. τα (α) και (β) μαζί
δ. ένα από τα πρότυπα ηγεσίας
8. Η αναγνώριση των προσπαθειών του εργαζόμενου είναι:
α. παράγων κίνητρο κατά Herzberg
β. παράγων υγιεινής – διατήρησης κατά Herzberg
γ. προϋπόθεση της θεωρίας των προσδοκιών
δ. τεχνική ενός καλού προϊσταμένου
ε. τα (α) και (δ) μαζί
α. παράγων κίνητρο κατά Herzberg
β. παράγων υγιεινής – διατήρησης κατά Herzberg
γ. προϋπόθεση της θεωρίας των προσδοκιών
δ. τεχνική ενός καλού προϊσταμένου
ε. τα (α) και (δ) μαζί
9. Τα φαινόμενα συνέργιας δημιουργούνται:
α. στις κάθετες ομάδες
β. στις οριζόντιες ομάδες
γ. στις άτυπες ομάδες
δ. στις ώριμες ομάδες
α. στις κάθετες ομάδες
β. στις οριζόντιες ομάδες
γ. στις άτυπες ομάδες
δ. στις ώριμες ομάδες
10. Σύμφωνα με τη θεωρία του Maslow οι άνθρωποι εργάζονται ή αναπτύσσουν οποιαδήποτε άλλη δράση για να
ικανοποιήσουν:
α. τις βασικές τους ανάγκες
β. τις ανικανοποίητες ανάγκες τους
γ. τις ανάγκες τους
δ. τις επιθυμίες τους
ικανοποιήσουν:
α. τις βασικές τους ανάγκες
β. τις ανικανοποίητες ανάγκες τους
γ. τις ανάγκες τους
δ. τις επιθυμίες τους
11. Οι σταθερές ανταμοιβές – μισθός είναι:
α. παράγων κίνητρο κατά Herzberg
β. παράγων υγιεινής – διατήρησης κατά Herzberg
γ. ανήκει στη βασική λογική της θεωρίας των προσδοκιών
δ. τίποτα από τα παραπάνω.
α. παράγων κίνητρο κατά Herzberg
β. παράγων υγιεινής – διατήρησης κατά Herzberg
γ. ανήκει στη βασική λογική της θεωρίας των προσδοκιών
δ. τίποτα από τα παραπάνω.
12. Παράγοντας “κλειδί” στην επικοινωνία είναι:
α. οι σχέσεις μεταξύ πομπού και δέκτη
β. η προδιάθεση – προκατάληψη του πομπού
γ. οι διαφορετικές αντιλήψεις
δ. οι κώδικες
α. οι σχέσεις μεταξύ πομπού και δέκτη
β. η προδιάθεση – προκατάληψη του πομπού
γ. οι διαφορετικές αντιλήψεις
δ. οι κώδικες
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Αρχές Οργάνωσης, Διοίκησης (ΑΟΔΕ)
Α. 1. Σ 2. Λ 3. Λ 4. Λ 5. Λ 6. Λ 7. Λ 8. Λ 9. Λ 10. Σ
11. Λ 12. Σ 13. Λ 14. Λ 15. ΣΒ. 1. Σχολ. βιβλίο σελ: 127
2. Σχολ. βιβλίο σελ: 131
3. Σχολ. βιβλίο σελ: 139
4. Σχολ. βιβλίο σελ: 123Γ. 1. α 2. γ 3. α 4. α 5. γ 6. α 7. β 8. α 9. δ 10. γ
11. δ 12. δ
Τα θέματα για τις Αρχές Οργάνωσης, Διοίκησης (ΑΟΔΕ) για τις Πανελλήνιες 2013 από τα φροντιστήρια Ορίζοντες.
Διαβάστε περισσότερα θέματα για τις Πανελλήνιες 2013ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ; ΚΑΝΕ LIKE... ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ
Γίνετε φίλοι μας, στη σελίδα μας στο facebook: http://www.facebook.com/vatolakkiotis
Στείλτε μας τις απόψεις σας, τα άρθρα σας, τις καταγγελίες σας και οτιδήποτε θέλετε στο email: kostasdigos@yahoo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου