Ο Ιούνιος τελειώνει και κάποιοι έχουν αρχίσει ήδη να ετοιμάζουν τις αποσκευές τους για τις διακοπές, ενώ μερικοί είναι απολαμβάνουν ήδη τις παραλίες.
Τα ταξίδια όμως μπορεί να...
κρύβουν και απρόοπτα, για αυτό καλό είναι να ξέρουν όλοι τα δικαιώματά τους.
Για αυτό το λόγο η Ενωση Καταναλωτών Ποιότητας Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) εξέδωσε οδηγίες που περιλαμβάνουν συμβουλές για το ταξίδι, αλλά κυρίως το τι δικαιούται ο ταξιδιώτης σε περίπτωση που προκύψει πρόβλημα. Ετσι:
Για τα αεροπορικά ταξίδια
- Αν ο επιβάτης έχει εισιτήριο, πρέπει να φθάσει την καθορισμένη ώρα και να πραγματοποιήσει τον έλεγχο εισιτηρίου έγκαιρα. Αν η αεροπορική εταιρία, εφόσον ανήκει σε χώρα της ΕΕ, αρνηθεί την επιβίβαση λόγω έκδοσης υπεράριθμων εισιτηρίων, αντικατάστασης αεροσκάφους με μικρότερο και ασφάλειας επιβατών, ο επιβάτης έχει δικαίωμα:
Αποζημίωσης από 250 ευρώ έως και 600 ευρώ, ανάλογα με τα χιλιόμετρα της πτήσης ή επιλογή μεταξύ επιστροφής της τιμής του εισιτηρίου και εναλλακτικής πτήσης.
Διαμονή σε ξενοδοχείο, γεύματα και αναψυκτικά.
- Αν η πτήση ακυρωθεί με ευθύνη της αεροπορικής εταιρίας τότε ο επιβάτης δικαιούται:
Αποζημίωση, σύμφωνα με τα ανωτέρω αναφερόμενα ποσά, εκτός αν πριν το ταξίδι είχε εγκαίρως ενημερωθεί (δύο εβδομάδες νωρίτερα) ή μετά από ενημέρωση 1 με 2 εβδομάδες πριν του δόθηκε δυνατότητα εναλλακτικής μεταφοράς στον προορισμό του με διαφορά μικρότερη των 2 ωρών από την προγραμματισμένη πτήση ή τέλος, ενημερώθηκε λιγότερο από 1 εβδομάδα πριν, αλλά η πτήση που προτείνεται αναχωρεί το πολύ 1 ώρα μετά την προγραμματισμένη,
Διαμονή σε ξενοδοχείο, όταν μεσολαβεί διανυκτέρευση
Γεύματα και αναψυκτικά.
- Αν η πτήση καθυστερήσει περισσότερο των 2 ωρών για όλες τις πτήσεις μέχρι 1.500 χλμ, των 3 ωρών για πτήσεις εντός ΕΕ άνω των 1.500 χλμ και μέχρι 3.500 χλμ για όλους τους προορισμούς, των 4 ωρών για όλες τις άλλες πτήσεις τότε ο επιβάτης δικαιούται:
Διαμονή σε ξενοδοχείο (διανυκτέρευση) και μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο
Δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά.
- Αν οι αποσκευές χάθηκαν ή καταστράφηκαν σε ένα αεροπορικό ταξίδι ο επιβάτης δικαιούται:
Αποζημίωση 36,38 ευρώ ανά κιλό για ταξίδι στο εξωτερικό και 11,73 ευρώ ανά κιλό για ταξίδι στο εσωτερικό, ανάλογα με το βάρος των αποσκευών του, το οποίο σημειώνεται στο ειδικό χαρτάκι (ticket) που επικολλάται στο εισιτήριο.
Στην περίπτωση που το περιεχόμενο των αποσκευών είναι μεγάλης αξίας είναι προτιμότερο και ασφαλέστερο να δηλώνεται πριν το ταξίδι, έτσι ώστε σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής να καταβληθεί αποζημίωση για ό,τι έχει δηλωθεί.
- Αν κατά τη διάρκεια της πτήσης ο επιβάτης πάθει κάποιο ατύχημα, έχει δικαίωμα:
Πλήρους αποζημίωσης από την αεροπορική εταιρία, χωρίς να έχει σημασία ο τόπος, όπου σημειώθηκε το ατύχημα.
Προκαταβολής ποσών (το αργότερο μέσα σε 15 μέρες- όχι κατωτέρω των 20.000 ευρώ ανά επιβάτη σε περίπτωση θανάτου) προκειμένου να καλυφθούν τυχόν έξοδα που ενδέχεται να προκύψουν.
Αν η ζημία προκλήθηκε εξ ολοκλήρου ή εν μέρει από αμέλεια του επιβάτη η αεροπορική εταιρεία ενδέχεται να περιορίσει την ευθύνη της ή και να απαλλαγεί από αυτήν.
Ηλεκτρονικές κρατήσεις
Όταν η αγορά του εισιτηρίου γίνεται ηλεκτρονικά, η συνολική τιμή του, συμπεριλαμβανομένων των φόρων και των υποχρεωτικών συμπληρωματικών επιβαρύνσεων, πρέπει να είναι γνωστή εξ αρχής, έτσι ώστε να μπορεί ο αγοραστής να συγκρίνει τις τιμές μεταξύ αεροπορικών εταιρειών και να κάνει τη σωστή επιλογή.
Εκτός από την τελική τιμή πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια οι εξής πληροφορίες: αεροπορικός ναύλος, φόροι, τέλη αεροδρομίου, καθώς και λοιπές επιβαρύνσεις, προσαυξήσεις ή τέλη (πχ για την ασφάλεια ή για τα καύσιμα).
Τυχόν προαιρετικά επιπλέον ποσά, πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια και να επισημαίνεται ο προαιρετικός χαρακτήρας τους.
briefingnews.gr
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ; ΚΑΝΕ LIKE... ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ
Γίνετε φίλοι μας, στη σελίδα μας στο facebook: http://www.facebook.com/vatolakkiotis
Στείλτε μας τις απόψεις σας, τα άρθρα σας, τις καταγγελίες σας και οτιδήποτε θέλετε στο email: kostasdigos@yahoo.gr
Τα ταξίδια όμως μπορεί να...
κρύβουν και απρόοπτα, για αυτό καλό είναι να ξέρουν όλοι τα δικαιώματά τους.
Για αυτό το λόγο η Ενωση Καταναλωτών Ποιότητας Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) εξέδωσε οδηγίες που περιλαμβάνουν συμβουλές για το ταξίδι, αλλά κυρίως το τι δικαιούται ο ταξιδιώτης σε περίπτωση που προκύψει πρόβλημα. Ετσι:
Για τα αεροπορικά ταξίδια
- Αν ο επιβάτης έχει εισιτήριο, πρέπει να φθάσει την καθορισμένη ώρα και να πραγματοποιήσει τον έλεγχο εισιτηρίου έγκαιρα. Αν η αεροπορική εταιρία, εφόσον ανήκει σε χώρα της ΕΕ, αρνηθεί την επιβίβαση λόγω έκδοσης υπεράριθμων εισιτηρίων, αντικατάστασης αεροσκάφους με μικρότερο και ασφάλειας επιβατών, ο επιβάτης έχει δικαίωμα:
Αποζημίωσης από 250 ευρώ έως και 600 ευρώ, ανάλογα με τα χιλιόμετρα της πτήσης ή επιλογή μεταξύ επιστροφής της τιμής του εισιτηρίου και εναλλακτικής πτήσης.
Διαμονή σε ξενοδοχείο, γεύματα και αναψυκτικά.
- Αν η πτήση ακυρωθεί με ευθύνη της αεροπορικής εταιρίας τότε ο επιβάτης δικαιούται:
Αποζημίωση, σύμφωνα με τα ανωτέρω αναφερόμενα ποσά, εκτός αν πριν το ταξίδι είχε εγκαίρως ενημερωθεί (δύο εβδομάδες νωρίτερα) ή μετά από ενημέρωση 1 με 2 εβδομάδες πριν του δόθηκε δυνατότητα εναλλακτικής μεταφοράς στον προορισμό του με διαφορά μικρότερη των 2 ωρών από την προγραμματισμένη πτήση ή τέλος, ενημερώθηκε λιγότερο από 1 εβδομάδα πριν, αλλά η πτήση που προτείνεται αναχωρεί το πολύ 1 ώρα μετά την προγραμματισμένη,
Διαμονή σε ξενοδοχείο, όταν μεσολαβεί διανυκτέρευση
Γεύματα και αναψυκτικά.
- Αν η πτήση καθυστερήσει περισσότερο των 2 ωρών για όλες τις πτήσεις μέχρι 1.500 χλμ, των 3 ωρών για πτήσεις εντός ΕΕ άνω των 1.500 χλμ και μέχρι 3.500 χλμ για όλους τους προορισμούς, των 4 ωρών για όλες τις άλλες πτήσεις τότε ο επιβάτης δικαιούται:
Διαμονή σε ξενοδοχείο (διανυκτέρευση) και μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο
Δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά.
- Αν οι αποσκευές χάθηκαν ή καταστράφηκαν σε ένα αεροπορικό ταξίδι ο επιβάτης δικαιούται:
Αποζημίωση 36,38 ευρώ ανά κιλό για ταξίδι στο εξωτερικό και 11,73 ευρώ ανά κιλό για ταξίδι στο εσωτερικό, ανάλογα με το βάρος των αποσκευών του, το οποίο σημειώνεται στο ειδικό χαρτάκι (ticket) που επικολλάται στο εισιτήριο.
Στην περίπτωση που το περιεχόμενο των αποσκευών είναι μεγάλης αξίας είναι προτιμότερο και ασφαλέστερο να δηλώνεται πριν το ταξίδι, έτσι ώστε σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής να καταβληθεί αποζημίωση για ό,τι έχει δηλωθεί.
- Αν κατά τη διάρκεια της πτήσης ο επιβάτης πάθει κάποιο ατύχημα, έχει δικαίωμα:
Πλήρους αποζημίωσης από την αεροπορική εταιρία, χωρίς να έχει σημασία ο τόπος, όπου σημειώθηκε το ατύχημα.
Προκαταβολής ποσών (το αργότερο μέσα σε 15 μέρες- όχι κατωτέρω των 20.000 ευρώ ανά επιβάτη σε περίπτωση θανάτου) προκειμένου να καλυφθούν τυχόν έξοδα που ενδέχεται να προκύψουν.
Αν η ζημία προκλήθηκε εξ ολοκλήρου ή εν μέρει από αμέλεια του επιβάτη η αεροπορική εταιρεία ενδέχεται να περιορίσει την ευθύνη της ή και να απαλλαγεί από αυτήν.
Ηλεκτρονικές κρατήσεις
Όταν η αγορά του εισιτηρίου γίνεται ηλεκτρονικά, η συνολική τιμή του, συμπεριλαμβανομένων των φόρων και των υποχρεωτικών συμπληρωματικών επιβαρύνσεων, πρέπει να είναι γνωστή εξ αρχής, έτσι ώστε να μπορεί ο αγοραστής να συγκρίνει τις τιμές μεταξύ αεροπορικών εταιρειών και να κάνει τη σωστή επιλογή.
Εκτός από την τελική τιμή πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια οι εξής πληροφορίες: αεροπορικός ναύλος, φόροι, τέλη αεροδρομίου, καθώς και λοιπές επιβαρύνσεις, προσαυξήσεις ή τέλη (πχ για την ασφάλεια ή για τα καύσιμα).
Τυχόν προαιρετικά επιπλέον ποσά, πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια και να επισημαίνεται ο προαιρετικός χαρακτήρας τους.
briefingnews.gr
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ; ΚΑΝΕ LIKE... ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ
Γίνετε φίλοι μας, στη σελίδα μας στο facebook: http://www.facebook.com/vatolakkiotis
Στείλτε μας τις απόψεις σας, τα άρθρα σας, τις καταγγελίες σας και οτιδήποτε θέλετε στο email: kostasdigos@yahoo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου