Σχεδόν τα πάντα στο ποδήλατό μας στερεώνονται και εφαρμόζουν πάνω στο πλαίσιο και μεταξύ τους με κάποια μορφή σπειρώματος.
Οτιδήποτε, λοιπόν, είναι βιδωμένο στο ποδήλατό μας, σίγουρα χαλαρώνει αργά ή γρήγορα και, για να αποφύγουμε κάτι τέτοιο, αρκεί να ελέγχουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα όλες τις βίδες.
• Μεγάλη προσοχή επίσης χρειάζεται ώστε να μην το παρακάνουμε με το σφίξιμο, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα ζημιές.
• Αν φοβόμαστε ότι δεν έχουμε την αίσθηση στο χέρι, αλλά και την απαραίτητη πείρα, καλό θα είναινα χρησιμοποιούμε ροπόκλειδο.
• Ακόμα όμως και αν ακολουθούμε κατά γράμμα τις οδηγίες του κατασκευαστή, οτιδήποτε καινούργιο τοποθετούμε στο ποδήλατο μας, θα πρέπει μετά από μία-δύο βόλτες να το ελέγχουμε ξανά γιατί υπάρχουν πολλές πιθανότητες να έχει χαλαρώσει.
• Κλείνοντας, μια σταγονίτσα λάδι στο σπείρωμα οτιδήποτε νέου εξαρτήματος τοποθετούμε στο ποδήλατο θα μας βοηθήσει στο μέλλον εάν χρειαστεί να το αποσυναρμολογήσουμε.
Η σωστή χρήση των σχέσεων στα γρανάζια
Ευτυχώς για εμάς, τα ποδήλατα είναι πλέον -ως επί το πλείστον- εξοπλισμένα με αρκετές σχέσεις, έτσι ώστε να κάνουν τη ζωή πιο εύκολη και την κίνησή μας με το ποδήλατο πιο αποδοτική. Δύο ή τρία γρανάζια εμπρός, και μέχρι έντεκα πλέον πίσω, εξασφαλίζουν ότι σχεδόν πάντα θα μπορούμε να βρούμε το συνδυασμό αυτόν με τον οποίο θα κινούμαστε καλύτερα και βέβαια, όλα αυτά τα γρανάζια βρίσκονται εκεί για να τα χρησιμοποιούμε και όχι απλώς για να υπάρχουν.
Υπάρχουν όμως κάποιοι συνδυασμοί αυτών των γραναζιών που θα πρέπει να αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε.
Αυτοί είναι οι συνδυασμοί των ακραίων γραναζιών των σχέσεων του ποδηλάτου μας, δηλαδή το μικρό γρανάζι εμπρός με το μικρότερο γρανάζι πίσω, και το μεγάλο γρανάζι εμπρός με το μεγαλύτερο πίσω. Η χρήση από εμάς των παραπάνω συνδυασμών έχει σαν αποτέλεσμα η αλυσίδα να δουλεύει σε πολύ μεγάλη γωνία σχετικά με τα γρανάζια εμπρός-πίσω και να υπόκειται έτσι σε πολύ μεγάλη στρέβλωση. Αυτό οδηγεί στην αυξημένη φθορά της αλυσίδας, των γραναζιών, καθώς και στην επιπλέον καταπόνηση του πίσω ντεραγιέ λόγω της στρέβλωσης. Εάν αυτά δεν είναι αρκούντως αποτρεπτικά, προσθέστε ότι με τις παραπάνω σχέσεις δε μεταδίδεται αποδοτικά η δύναμη που βάζουμε στα πεντάλ, καθώς υπάρχουν αυξημένες τριβές.
Επίσης, εάν βρισκόμαστε με τα δύο μεγαλύτερα γρανάζια εμπρός-πίσω, και προσπαθήσουμε να βάλουμε το μικρό δίσκο, κατά πάσα πιθανότητα, η αλυσίδα θα βγει εκτός των γραναζιών μετάδοσης.
Δεν πρέπει λοιπόν σε καμιά περίπτωση να χρησιμοποιούμε τους συγκεκριμένους συνδυασμούς γραναζιών και σίγουρα, την ανάλογη σχέση μπορούμε να την επιτύχουμε χρησιμοποιώντας άλλους συνδυασμούς.
Οτιδήποτε, λοιπόν, είναι βιδωμένο στο ποδήλατό μας, σίγουρα χαλαρώνει αργά ή γρήγορα και, για να αποφύγουμε κάτι τέτοιο, αρκεί να ελέγχουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα όλες τις βίδες.
• Μεγάλη προσοχή επίσης χρειάζεται ώστε να μην το παρακάνουμε με το σφίξιμο, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα ζημιές.
• Αν φοβόμαστε ότι δεν έχουμε την αίσθηση στο χέρι, αλλά και την απαραίτητη πείρα, καλό θα είναινα χρησιμοποιούμε ροπόκλειδο.
• Ακόμα όμως και αν ακολουθούμε κατά γράμμα τις οδηγίες του κατασκευαστή, οτιδήποτε καινούργιο τοποθετούμε στο ποδήλατο μας, θα πρέπει μετά από μία-δύο βόλτες να το ελέγχουμε ξανά γιατί υπάρχουν πολλές πιθανότητες να έχει χαλαρώσει.
• Κλείνοντας, μια σταγονίτσα λάδι στο σπείρωμα οτιδήποτε νέου εξαρτήματος τοποθετούμε στο ποδήλατο θα μας βοηθήσει στο μέλλον εάν χρειαστεί να το αποσυναρμολογήσουμε.
Η σωστή χρήση των σχέσεων στα γρανάζια
Ευτυχώς για εμάς, τα ποδήλατα είναι πλέον -ως επί το πλείστον- εξοπλισμένα με αρκετές σχέσεις, έτσι ώστε να κάνουν τη ζωή πιο εύκολη και την κίνησή μας με το ποδήλατο πιο αποδοτική. Δύο ή τρία γρανάζια εμπρός, και μέχρι έντεκα πλέον πίσω, εξασφαλίζουν ότι σχεδόν πάντα θα μπορούμε να βρούμε το συνδυασμό αυτόν με τον οποίο θα κινούμαστε καλύτερα και βέβαια, όλα αυτά τα γρανάζια βρίσκονται εκεί για να τα χρησιμοποιούμε και όχι απλώς για να υπάρχουν.
Υπάρχουν όμως κάποιοι συνδυασμοί αυτών των γραναζιών που θα πρέπει να αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε.
Αυτοί είναι οι συνδυασμοί των ακραίων γραναζιών των σχέσεων του ποδηλάτου μας, δηλαδή το μικρό γρανάζι εμπρός με το μικρότερο γρανάζι πίσω, και το μεγάλο γρανάζι εμπρός με το μεγαλύτερο πίσω. Η χρήση από εμάς των παραπάνω συνδυασμών έχει σαν αποτέλεσμα η αλυσίδα να δουλεύει σε πολύ μεγάλη γωνία σχετικά με τα γρανάζια εμπρός-πίσω και να υπόκειται έτσι σε πολύ μεγάλη στρέβλωση. Αυτό οδηγεί στην αυξημένη φθορά της αλυσίδας, των γραναζιών, καθώς και στην επιπλέον καταπόνηση του πίσω ντεραγιέ λόγω της στρέβλωσης. Εάν αυτά δεν είναι αρκούντως αποτρεπτικά, προσθέστε ότι με τις παραπάνω σχέσεις δε μεταδίδεται αποδοτικά η δύναμη που βάζουμε στα πεντάλ, καθώς υπάρχουν αυξημένες τριβές.
Επίσης, εάν βρισκόμαστε με τα δύο μεγαλύτερα γρανάζια εμπρός-πίσω, και προσπαθήσουμε να βάλουμε το μικρό δίσκο, κατά πάσα πιθανότητα, η αλυσίδα θα βγει εκτός των γραναζιών μετάδοσης.
Δεν πρέπει λοιπόν σε καμιά περίπτωση να χρησιμοποιούμε τους συγκεκριμένους συνδυασμούς γραναζιών και σίγουρα, την ανάλογη σχέση μπορούμε να την επιτύχουμε χρησιμοποιώντας άλλους συνδυασμούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου