Του Εργοθεραπευτή Βαγγέλη Παγίδα*
Εργοθεραπεία είναι η τέχνη και η... επιστήμη που βοηθά τους ανθρώπους να ...
διεκπεραιώνουν τις καθημερινές τους δραστηριότητες που είναι σημαντικές σε αυτούς, ανεξάρτητα από την πάθηση ή την αναπηρία ή μειονεξία που πιθανά να αντιμετωπίζουν (ΑΟΤΑ 1994).
Πιο συγκεκριμένα η παιδιατρική εργοθεραπεία ασχολείται με την λειτουργικότητα και την ικανότητα του παιδιού να αλληλεπιδρά στο σχολείο, στο σπίτι ή στην καθημερινότητα.
Πως καταλαβαίνουμε πότε ένα παιδί χρειάζεται εργοθεραπεία;
-Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί (ένδυση, απόδυση, σίτιση, τουαλέτα, κουμπιά, κορδόνια)
-Δυσκολεύεται να υπολογίσει καλά τη θέση του σώματος του σε σχέση με τον χώρο, είναι αδέξιο, πέφτει συχνά
-Δυσκολεύεται να κόψει με ψαλίδι, να κάνει παζλ, να ζωγραφίσει
-Ο γραφικός του χαρακτήρας είναι άσχημος
-Είναι υπερκινητικό
-Δυσκολεύεται να πάρει μέρος σε ομαδικά παιχνίδια και παιχνίδια με κανόνες
-Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί
-Δυσκολεύεται να χειριστεί μικρά αντικείμενα
Πώς παρεμβαίνει ο εργοθεραπευτής;
Εργοθεραπεία είναι η τέχνη και η... επιστήμη που βοηθά τους ανθρώπους να ...
διεκπεραιώνουν τις καθημερινές τους δραστηριότητες που είναι σημαντικές σε αυτούς, ανεξάρτητα από την πάθηση ή την αναπηρία ή μειονεξία που πιθανά να αντιμετωπίζουν (ΑΟΤΑ 1994).
Πιο συγκεκριμένα η παιδιατρική εργοθεραπεία ασχολείται με την λειτουργικότητα και την ικανότητα του παιδιού να αλληλεπιδρά στο σχολείο, στο σπίτι ή στην καθημερινότητα.
Πως καταλαβαίνουμε πότε ένα παιδί χρειάζεται εργοθεραπεία;
-Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί (ένδυση, απόδυση, σίτιση, τουαλέτα, κουμπιά, κορδόνια)
-Δυσκολεύεται να υπολογίσει καλά τη θέση του σώματος του σε σχέση με τον χώρο, είναι αδέξιο, πέφτει συχνά
-Δυσκολεύεται να κόψει με ψαλίδι, να κάνει παζλ, να ζωγραφίσει
-Ο γραφικός του χαρακτήρας είναι άσχημος
-Είναι υπερκινητικό
-Δυσκολεύεται να πάρει μέρος σε ομαδικά παιχνίδια και παιχνίδια με κανόνες
-Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί
-Δυσκολεύεται να χειριστεί μικρά αντικείμενα
Πώς παρεμβαίνει ο εργοθεραπευτής;
Πρώτο βήμα της παρέμβασης είναι η αξιολόγηση. Κατά την διάρκεια της αξιολόγησης παρατηρείται που δυσκολεύεται και υστερεί το παιδί σύμφωνα με φυσιολογική ανάπτυξη και μετά καθορίζονται οι μακροπρόθεσμοι στόχοι.
Οι τομείς που παρεμβαίνει ο εργοθεραπευτής είναι:
-αδρή κινητικότητα (ισορροπία, τρέξιμο, συντονισμός άκρων)
-λεπτή κινητικότητα (σύλληψη μολυβιού, χειρισμός μικρών αντικειμένων, σχεδιασμό κίνησης δαχτύλων)
-γνωστικός τομέας (συγκέντρωση προσοχή, χωροχρονικός προσανατολισμός, μνήμη, οργάνωση)
-αισθητηριακός τομέας (ακουστική, αιθουσαίο ιδιοδεκτικό, οπτικό, ακουστικό σύστημα)
-κοινωνικές δεξιότητες (βλεμματική επαφή, ακολουθία κανόνων)
-τομέας αυτοεξυπηρέτησης (ένδυση, απόδυση, σίτιση, προσωπική υγιεινή).
*Ο κ. Βαγγέλης Παγίδας είναι εργοθεραπευτής στο Διά...λόγου Τέχνη
Πηγή
Οι τομείς που παρεμβαίνει ο εργοθεραπευτής είναι:
-αδρή κινητικότητα (ισορροπία, τρέξιμο, συντονισμός άκρων)
-λεπτή κινητικότητα (σύλληψη μολυβιού, χειρισμός μικρών αντικειμένων, σχεδιασμό κίνησης δαχτύλων)
-γνωστικός τομέας (συγκέντρωση προσοχή, χωροχρονικός προσανατολισμός, μνήμη, οργάνωση)
-αισθητηριακός τομέας (ακουστική, αιθουσαίο ιδιοδεκτικό, οπτικό, ακουστικό σύστημα)
-κοινωνικές δεξιότητες (βλεμματική επαφή, ακολουθία κανόνων)
-τομέας αυτοεξυπηρέτησης (ένδυση, απόδυση, σίτιση, προσωπική υγιεινή).
*Ο κ. Βαγγέλης Παγίδας είναι εργοθεραπευτής στο Διά...λόγου Τέχνη
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου