ΣΙΝΕ

Τετάρτη 6 Απριλίου 2016

Πέτρος Ιακωβίδης: Αν ένα τραγούδι θα πάει καλά, σε μεγάλο ποσοστό ευθύνεται η ομάδα που έχεις

Κατάφερε να ξεχωρίσει με το «ο έρωτας μου γίνε» και μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να αποκτήσει κοινό που αναμένει κάθε του νέο βήμα. Ο λόγος για τον Πέτρο Ιακωβίδη, που...
μίλησε στο Seleo και εξέφρασε την επιθυμία του να εξελιχθεί σε έναν λαϊκό τραγουδιστή στην κατηγορία του «διασκεδαστή».

Ο Πέτρος Ιακωβίδης, κατάγεται από την Καβάλα και από μικρή ηλικία άρχισε να τραγουδάει και να παίζει μπουζούκι, ενώ από νωρίς εμφανίστηκε και σε νυχτερινά κέντρα. Από το προηγούμενο Μάιο μας έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε μια «παράκληση» δια της φωνής του. Μιλάω για την πρώτη του επιτυχία, «Ο έρωτας μου γίνε», το οποίο έγραψε μαζί με τον Στάν. Μαζί του επίσης συνυπέγραψε στιχουργικά και το δεύτερο του τραγούδι, «Βάλε», που κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό.

https://www.youtube.com/watch?v=EljpkeXxbxU&feature=share

Τον συναντήσαμε στο καμαρίνι του στο Room 63 στη Θεσσαλονίκη, όπου εμφανίζεται από τον Οκτώβριο. Λίγο πριν βγει στη σκηνή, μας άνοιξε το καμαρίνι του για να μοιραστεί μαζί μας εμπειρίες, σκέψεις και επιθυμίες.


Συνέντευξη στον Θεολόγο Ηλιού
Φωτογράφος: Σταύρος Ευριπίδης

Σε βρίσκω στο Room 63.
Ναι, εδώ περνάμε υπέροχα, είμαστε μια ωραία παρέα. Την Ελένη Τζαβάρα την ξέρω καιρό, τον Χρήστο Ανδριανό, τον γνώρισα φέτος. Η καλή παρέα που κάνουμε στα καμαρίνια και όχι μόνο, βγαίνει και πάνω στη σκηνή. Είμαστε γύρω στους 7 μήνες πλέον εδώ και συνεχίζουμε.

Πως σου φαίνεται η Θεσσαλονίκη;

Κοίταξε, εγώ την αγαπώ αυτή την πόλη, είναι σαν δεύτερη πόλη μου. Είμαι από την Καβάλα αλλά έζησα αρκετά χρόνια στη Θεσσαλονίκη, με ένα μικρό διάλλειμα που ήμουν Αθήνα. Πιστεύω ότι η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη που αναδεικνύει τους καλλιτέχνες.

Ωστόσο η Αθήνα καταξιώνει τους καλλιτέχνες ;

Πιστεύω στην Αθήνα πρέπει να πας, για να ανέβεις ένα σκαλάκι παραπάνω.

Τι άλλαξε στην ζωή σου με το «Ο έρωτας μου γίνε» ;

Η καθημερινότητα θέλεις, δεν θέλεις αλλάζει. Είναι λογικό να γίνεσαι αναγνωρίσιμος, όταν κάνεις κάποια τραγούδια, γυρίζεις βίντεο κλιπ και ανήκεις σε μια εταιρεία, όπως η ΜΙΝΟΣ. Αυτομάτως δεν μπορώ να είμαι όπως ήμουν στα τα πρώτα μου χρόνια στο χώρο.

Πως κατάφερες μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να αποκτήσεις ένα κοινό και να περιμένει συνέχεια πράγματα από σένα ;

Χαίρομαι που το λες αυτό. Δουλεύω πολύ, δεν είμαι από τους ανθρώπους που θα κάτσουν, θέλω συνεχώς να εξελίσσομαι. Από την στιγμή που θέλω να εξελίσσομαι και να γίνομαι καλύτερος σημαίνει πως και η δουλειά μου θα πάει καλύτερα. Ο Θεός βλέπει και κάποια στιγμή θα σου εκπληρώσει τους στόχους που έχεις βάλει. Όσο προσπαθείς και ανεβαίνεις, θα σε ακολουθεί κάποιο κοινό.
Ο Σταν πως μπήκε στη ζωή σου;

Έχουμε ένα κοινό φίλο, ο οποίος είναι και συνεργάτης τώρα, που μας έφερε σε επαφή. Από την πρώτη στιγμή κατάλαβα ότι και ο ίδιος αγαπάει πολύ την μουσική, όπως και εγώ και ταιριάξαμε πάρα πολύ. Καθίσαμε γράψαμε μερικά τραγούδια μαζί και έφτασε η ώρα που συζητήσουμε και μου είπε, νομίζω ότι πρέπει να βγάλουμε ένα τραγούδι. Έτσι ξεκίνησε!

Όταν αποφασίσατε να κυκλοφορήσετε το «Ο έρωτας μου γίνε», ένιωσες ότι ήρθε η στιγμή σου;

Αρχικά, όταν αρχίσαμε να συνεργαζόμαστε με τον Στράτο και να γράφουμε τραγούδια, ένιωσα ότι είναι ο άνθρωπος μου. Όσο για το τραγούδι, ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις πως θα πάει. Εγώ είπα ότι είναι ένα ωραίο τραγούδι και εμπιστεύτηκα την ομάδα μου. Αν ένα τραγούδι θα πάει καλά, σε ένα μεγάλο ποσοστό ευθύνεται η ομάδα που έχεις. Εμπιστεύεσαι κάποιους ανθρώπους, είσαι στα χέρια τους και αφήνεσαι να σε πάνε εκεί που πρέπει να πας.

Περιέγραψε μου πως βγαίνουν τα τραγούδια που γράφεται με τον Σταν.

Αγαπάμε την μουσική και οι δυο, τυχαίνει να βρισκόμαστε αρκετά συχνά και κάθε φορά παίρνουμε μια κιθάρα, του λέω άκου λίγο τι έγραψα, το συνεχίζει αυτός και έτσι βγαίνει το τραγούδι. Όπως τυχαίνει να μου λέει «φίλε έχω γράψει αυτούς τους στίχους τι μπορούμε να κάνουμε» και συνεχίζω εγώ.

Αρχικά πιστεύω πως με τον Σταν δεν ήσασταν τόσο κοντά στο «χρώμα» της μουσικής.

Μπορεί αυτό όμως να είναι και το καλό. Γιατί μέσα από κάτι που είναι διαφορετικό, βγαίνει συνήθως κάτι καλό. Ωστόσο δεν θα το έλεγα ότι είμαστε μακριά μουσικά, μπορεί να ξεκίνησε έτσι, αλλά πάντα το θέμα είναι που θα καταλήξεις. Η πορεία του δείχνει ότι πλέον είναι προς το λαϊκό. Δεν θα σου πω ότι είμαστε ίδιο στυλ, αλλά πιστεύω ότι με τα τραγούδια του δείχνει πως μπορεί να ανταπεξέλθει στο λαϊκό τραγούδι.
Είσαι λαϊκός τραγουδιστής.

Σε ευχαριστώ πολύ.
Συνηθίζεται σε εμφανίσεις του Σταν, να υπάρχει και κοινό μικρής ηλικίας που τον αγαπούν πολύ. Στις live εμφανίσεις που κάνατε μαζί το καλοκαίρι, σκέφτηκες μήπως θα αποκτήσεις ένα κοινό που δεν θα μπορεί να ακολουθήσει την πορεία σου;

Μπα, δεν το πιστεύω. Έχει αποδειχτεί ότι οι μικρές ηλικίες ακούνε πλέον τα πάντα. Τα ξέρουν όλα, πίστεψε με. Τα παιδιά που είναι σε μικρή ηλικία και σε ακούνε, να μη έρθουν στα μπουζούκια είναι λογικό, χωρίς να σημαίνει ότι δεν ξέρουν τα λαϊκά τραγούδια. Αλλά αν το σκεφτείς, ένας καλλιτέχνης που θέλει να κάνει μια αξιόλογη πορεία, χτίζει κάποια πράγματα. Το κοινό που σήμερα είναι 15 ετών, αύριο θα είναι 20. Μπορεί να μην βγαίνουν «σήμερα» αλλά θα βγαίνουν «αύριο», το θέμα είναι να σε ακολουθούν, γιατί τους αρέσει αυτό που κάνεις.

Τι χρειάζεται ένας τραγουδιστής σήμερα, ώστε να ξεχωρίσει ;

Πιστεύω πως πρέπει να τα έχει όλα και εμφάνιση και φωνή, που είναι το κύριο. Αλλά εγώ θεωρώ πως το σημαντικότερο είναι η ομάδα που έχεις, η οποία θα σε βοηθάει να επιλέγεις και καλά τραγούδια. Όταν είσαι τραγουδιστής και γράφεις και τραγούδια, δεν μπορείς να είσαι αντικειμενικός με αυτά που γράφεις. Ενώ μαζί με την ομάδα αποφασίζεις για τα καλύτερα και σου δείχνει τα λάθη σου.

Στην πίστα όμως είσαι μόνος σου. Εκεί τι χρειάζεται να έχεις;

Οπωσδήποτε εμπειρία. Για αυτό το λόγο ξεκίνησα και σε μικρή ηλικία. Θυμάμαι, όταν συζητούσα 13 ετών με τον δάσκαλο μου να ξεκινήσω στα μπουζούκια, μου είχε πει ότι θα ξεκινήσεις σε μικρή ηλικία, αν και είναι δύσκολο, αλλά κάποια στιγμή όταν ένας θα έχει εμπειρία 5 χρόνια, εσύ θα έχει 15 χρόνια στη πλάτη σου.

Πιστεύεις στα πρώτα του βήματα ένας τραγουδιστής, χρειάζεται να δανειστεί κάποια στοιχεία από άλλους καλλιτέχνες ;

Ναι, αυτό πιστεύω είναι αναπόφευκτο. Εντός εισαγωγικών, θα μιμηθείς κάποιον καλλιτέχνη που σου αρέσει στην αρχή. Είναι λογικό, πιστεύω ότι χρειάζεται, αλλά δεν είναι απαραίτητο να συμβαίνει με κάποιον γνωστό τραγουδιστή. Μπορεί να είναι με έναν καλλιτέχνη που συνεργάζεσαι, από τον οποίο σου αρέσουν κάποια πράγματα και να τα πάρεις. Το πετυχημένο όμως είναι, όταν θα έρθει η ώρα, να προσθέσεις τον δικό σου χαρακτήρα και στυλ, χωρίς να μιμήσε κανέναν και να είσαι ο Πέτρος, ο Γιώργος…

Εσύ σε ποιον καλλιτέχνη «πάτησες» ;

Στον πατριώτη, τον Νίκο Κουρκούλη.

Δεν σου κρύβω, ότι βλέποντας το βίντεο κλιπ του «Βάλε», παρατήρησα και το σχολίασα, πως σε μερικά σημεία μου τον θύμισες.

Κοίταξε, εγώ έχω μεγαλώσει με αυτόν τον άνθρωπο και έχω δουλέψει πέντε χρόνια μαζί του. Όταν παρατηρείς έναν άνθρωπο καθημερινά και τον θαυμάζεις, είναι λογικό να πάρεις στοιχεία του. Μαζί με τον Νίκο, έγιναν τα πρώτα μου βήματα στην Αθήνα σε μεγάλα νυχτερινά μαγαζιά και μου έκανε εντύπωση πως ένας μεγάλος τραγουδιστής είναι τόσο απλός. Ήταν πάντα χαρούμενος και πολύ απλός απέναντι στον κόσμο. Αυτό μου έκανε εντύπωση, με επηρέασε στην καθημερινότητα μου και είπα έτσι θέλω να γίνω και εγώ.

Σε ενοχλεί αν διακρίνουν στοιχεία του πάνω σου και σου το πουν;

Όχι καθόλου, γιατί τον θεωρώ από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες στην Ελλάδα και είναι χαρά μου αν μου πουν ότι μοιάζω με τον Νίκο. Έτσι και αλλιώς και εγώ θέλω να γίνω ένας λαϊκός τραγουδιστής, ένας διασκεδαστής. Θεωρώ πως ο Νίκος Κουρκούλης ήταν και θα είναι ο μεγαλύτερος διασκεδαστής.

Πως ξεκίνησε η συνεργασία σου με τον Νίκο Κουρκούλη;

Τον Νίκο τον γνωρίζω προσωπικά πολλά χρόνια από την Καβάλα. Με συμβούλευε πάντα και είχαμε συχνή επαφή. Κάποια στιγμή, όταν ήρθε Θεσσαλονίκη για εμφανίσεις, με πήρε τηλέφωνο και μου είπε θέλω να έρθεις το βράδυ από το μαγαζί που κάνουμε πρόβες. Πήγα στο μαγαζί και μου είπε, αύριο ξεκινάς. Έτσι απλά και απότομα. Είχα άγχος , γιατί ήθελα να τον βγάλω ασπροπρόσωπο που με εμπιστεύτηκε. Δεν ήθελα να πούνε ότι τον πήρε γιατί τον γνωρίζει.

Ασχολείσαι πολύ με τα social media.

Αρκετά.

Είναι ένας τρόπος για να έχεις άμεση επικοινωνία με τους ακόλουθους σου και τους αυξάνεις συνεχώς;

Είναι κάτι το οποίο σε βοηθάει στην δουλειά που κάνουμε. Εξάλλου έχουν μπει στην ζωή μας, όλοι ασχολούνται με το instagram, το facebookκαι το twitter. Αλλά δεν το κάνω επίτηδες. Ξυπνάω, παίρνω την κιθάρα μου τραγουδάω κι αν νομίζω ότι είναι ωραίο, θα το ανεβάσω.

Ωστόσο κυκλοφορείς και πολύ στην πόλη. Αυτό αποτελεί και έναν παράγοντα που σε αγάπησε γρήγορα η Θεσσαλονίκη;

Είναι η καθημερινότητα. Συνεχίζω να κάνω ο,τι έκανα. Ξυπνάω, πάω πίνω τον καφέ, μιλάω με τους φίλους… τα ίδια! Είναι αυτό που είπες, όταν γυρνάς έξω σε βλέπουν περισσότεροι άνθρωποι και έτσι χτίζεις κιόλας.

Θα κυκλοφορήσεις σύντομα και άλλα τραγούδια, υπάρχει κάτι έτοιμο;

Υπάρχουν και άλλα έτοιμα τραγούδια, γιατί στην ICON MUSIC, που ανήκω, τους αρέσει πάντα να είναι προετοιμασμένοι για τα επόμενα. Τώρα, όμως, τα βλέμματα μας είναι στραμμένα στο «Βάλε». Εύχομαι να έχει την ίδια τύχη με το πρώτο και να το αγαπήσει ο κόσμος.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Σταύρος Ευριπίδης
(www.stavrosevripidis.com)

Δεν υπάρχουν σχόλια: