Μεγαλώνοντας ανάμεσα σε γυάλινες φιάλες και φρέσκιες πρώτες ύλες για τα αναψυκτικά, ο...
Πλάτων Μαρλαφέκας μαζί με τα αδέλφια του Ιωάννη και Κώστα έμαθαν δίπλα στον πατέρα τους και ιδρυτή της Λουξ την τέχνη της παραγωγής αναψυκτικών, από τη δημιουργία μιας συνταγής και τη σωστή αναλογία του χυμού έως την επιλογή των σωστών πρώτων υλών και τη συσκευασία.
Πλάτων Μαρλαφέκας μαζί με τα αδέλφια του Ιωάννη και Κώστα έμαθαν δίπλα στον πατέρα τους και ιδρυτή της Λουξ την τέχνη της παραγωγής αναψυκτικών, από τη δημιουργία μιας συνταγής και τη σωστή αναλογία του χυμού έως την επιλογή των σωστών πρώτων υλών και τη συσκευασία.
Έτσι, τα τρία αδέρφια παρέλαβαν, το 1989, τη διοίκηση της επιχείρησης, έπειτα από την αποχώρηση του πατέρα τους.
Η Λουξ ξεκίνησε ως μία μικρή βιοτεχνία παραγωγής αναψυκτικών στην παλιά πόλη της Πάτρας, πριν 65 χρόνια, και σήμερα ταξιδεύει τις αυθεντικές της συνταγές σε 20 χώρες παγκοσμίως, έχοντας ήδη κατακτήσει τη δεύτερη θέση στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών σε μία αγορά που μέχρι πρόσφατα «κρατούσαν» οι πολυεθνικές-γίγαντες του χώρου.
Τι κρύβεται πίσω από την επιτυχία αυτή; Η φιλοσοφία της εταιρείας διαμορφώνεται γύρω από αξίες που μεταφράζονται σε «Πάθος για ποιότητα, δίψα για καινοτομία, σεβασμό στον άνθρωπο και προσήλωση στη χρηστή διοίκηση», σύμφωνα με τον Πλάτωνα Μαρλαφέκα, Αντιπρόεδρο της εταιρίας, ο οποίος μαζί με τα αδέρφια του Ιωάννη και Κώστα, βρίσκονται στα ηνία της επιχείρησης εδώ και σχεδόν 30 χρόνια.
Η Λουξ ήταν τότε, ήδη, μία επιτυχημένη επιχείρηση, ψηλά στην προτίμηση της τοπικής κοινωνίας, ωστόσο παρέμενε εντός των συνόρων της Αχαΐας και των γύρω περιοχών. Με τα ηνία πλέον στα τρία αδέλφια, η εταιρεία κάνει το μεγάλο βήμα και υιοθετεί μια δυναμική πολιτική ανάπτυξης και επέκτασης που σύντομα θα φέρει τα χαρακτηριστικά μπουκάλια των αναψυκτικών λουξ στα ράφια των σούπερ μάρκετ σχεδόν σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Σήμερα η Λουξ έχει εξελιχθεί στη μεγαλύτερη αμιγώς ελληνική εταιρεία αναψυκτικών. Λειτουργεί τέσσερις μονάδες παραγωγής, εμφιάλωσης και διανομής των προϊόντων της, διαθέτει τρία εμπορικά σήματα (λουξ, λουξ Mix και Loux Cola), με μία ευρεία γκάμα αναψυκτικών (Πορτοκαλάδα, Λεμονάδα, Βυσσινάδα, Λουξ Mix, Σόδα, Γκαζόζα παραδοσιακή, Loux Cola και Tonic) έχει εισέλθει στους φυσικούς χυμούς, ενώ πρόσφατα λάνσαρε τη νέα της σειρά αναψυκτικών light με φυσικά γλυκαντικά, χωρίς την προσθήκη ζάχαρης ή συντηρητικών.
Με κύκλο εργασιών που ξεπέρασε τα 30 εκατ. ευρώ και μεικτά κέρδη 3,3 εκατ. ευρώ το 2015, η Λουξ αποτελεί την αισιόδοξη πλευρά της ελληνικής επιχειρηματικότητας καθώς, εν μέσω κρίσης, συνεχίζει να καταγράφει σταθερά αναπτυξιακή πορεία, με συνεχείς επενδύσεις από ίδια κεφάλαια (και μηδενικό τραπεζικό δανεισμό) και αύξηση πωλήσεων. Έχει αυξήσει το ανθρώπινο δυναμικό της κατά 30% τα τελευταία χρόνια, ενώ παραμένει σταθερή στην εφαρμογή μιας διευρυμένης πολιτικής εταιρικής υπευθυνότητας, ενσωματώνοντας ένα ευρύ πεδίο δράσεων κοινωνικού χαρακτήρα.
Η θετική αυτή πορεία ανέβασε τη Λουξ στη 2η θέση της εγχώριας αγοράς. Ένα σημαντικό επίτευγμα δεδομένου του ισχυρού ανταγωνισμού από δυνατές ετικέτες ξένων αναψυκτικών. Η χρήση τοπικών παραγωγών για την προμήθεια αγνών πρώτων υλών και η σταθερή ποιότητα, ανέβασαν τη Λουξ ψηλά στην προτίμηση των Ελλήνων αλλά και ξένων καταναλωτών.
Η Λουξ έχει κατορθώσει να διεισδύσει δυναμικά στη διεθνή αγορά, με τα προϊόντα της σήμερα να εξάγονται σε Γερμανία, Καναδά, ΗΠΑ, Ιταλία, Αυστραλία, Κύπρο, Κίνα, Ηνωμένο Βασίλειο, Σκωτία, Ισραήλ, Μάλτα, Παναμά, Ελβετία, Ρουμανία, Κορέα, Αλβανία, Κατάρ, Ντουμπάι, Βέλγιο και Ολλανδία, συστήνοντας στους πολίτες του κόσμου τις ελληνικές γεύσεις της παραδοσιακής βυσσινάδας και της γκαζόζας.
Σε μία πορεία ετών με σημαντικές επιτυχίες, δεν θα μπορούσαν να λείψουν οι διακρίσεις και τα βραβεία. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η εταιρεία έχει αναδειχθεί πέντε φορές ως Επιχειρηματικό Διαμάντι της Ελληνικής Οικονομίας από την Stat Bank. Το 2014 η Λουξ βραβεύτηκε από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών στο πλαίσιο των Βραβείων Ε.Ε.Α «Καινοτομία και Δημιουργική Επιχειρηματικότητα», ενώ την ίδια χρονιά υπήρξε «Υποστηρικτής της Ελληνικής Προεδρίας Συμβουλίου ΕΕ», με τα προϊόντα της να αποτελούν το επίσημο αναψυκτικό της Ελληνικής Προεδρίας. Πιο πρόσφατα, το 2016 η Λουξ διακρίθηκε ως National Champion στα European Business Awards, όταν το κοινό την ψήφισε ως δημοφιλέστερη επιχείρηση της Ελλάδας.
Με σταθερή ανάπτυξη, η Λουξ δείχνει αποφασισμένη να συνεχίσει την ανοδική της πορεία και να εξακολουθήσει να ενισχύει την ελληνική και τοπική οικονομία. Με τις αγορές της Μέσης Ανατολής, Κεντρικής και Νότιας Αφρικής, Βόρειας Ευρώπης και Ρωσίας, να δείχνουν ενδιαφέρον για τα προϊόντα Λουξ και ένα προϊοντικό φυλάκιο που συνεχώς εμπλουτίζεται με νέες προτάσεις, η Λουξ φαίνεται ότι θα συνεχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον με τα επόμενα επιχειρηματικά της βήματα.
Η Λουξ ξεκίνησε ως μία μικρή βιοτεχνία παραγωγής αναψυκτικών στην παλιά πόλη της Πάτρας, πριν 65 χρόνια, και σήμερα ταξιδεύει τις αυθεντικές της συνταγές σε 20 χώρες παγκοσμίως, έχοντας ήδη κατακτήσει τη δεύτερη θέση στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών σε μία αγορά που μέχρι πρόσφατα «κρατούσαν» οι πολυεθνικές-γίγαντες του χώρου.
Τι κρύβεται πίσω από την επιτυχία αυτή; Η φιλοσοφία της εταιρείας διαμορφώνεται γύρω από αξίες που μεταφράζονται σε «Πάθος για ποιότητα, δίψα για καινοτομία, σεβασμό στον άνθρωπο και προσήλωση στη χρηστή διοίκηση», σύμφωνα με τον Πλάτωνα Μαρλαφέκα, Αντιπρόεδρο της εταιρίας, ο οποίος μαζί με τα αδέρφια του Ιωάννη και Κώστα, βρίσκονται στα ηνία της επιχείρησης εδώ και σχεδόν 30 χρόνια.
Η Λουξ ήταν τότε, ήδη, μία επιτυχημένη επιχείρηση, ψηλά στην προτίμηση της τοπικής κοινωνίας, ωστόσο παρέμενε εντός των συνόρων της Αχαΐας και των γύρω περιοχών. Με τα ηνία πλέον στα τρία αδέλφια, η εταιρεία κάνει το μεγάλο βήμα και υιοθετεί μια δυναμική πολιτική ανάπτυξης και επέκτασης που σύντομα θα φέρει τα χαρακτηριστικά μπουκάλια των αναψυκτικών λουξ στα ράφια των σούπερ μάρκετ σχεδόν σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Σήμερα η Λουξ έχει εξελιχθεί στη μεγαλύτερη αμιγώς ελληνική εταιρεία αναψυκτικών. Λειτουργεί τέσσερις μονάδες παραγωγής, εμφιάλωσης και διανομής των προϊόντων της, διαθέτει τρία εμπορικά σήματα (λουξ, λουξ Mix και Loux Cola), με μία ευρεία γκάμα αναψυκτικών (Πορτοκαλάδα, Λεμονάδα, Βυσσινάδα, Λουξ Mix, Σόδα, Γκαζόζα παραδοσιακή, Loux Cola και Tonic) έχει εισέλθει στους φυσικούς χυμούς, ενώ πρόσφατα λάνσαρε τη νέα της σειρά αναψυκτικών light με φυσικά γλυκαντικά, χωρίς την προσθήκη ζάχαρης ή συντηρητικών.
Με κύκλο εργασιών που ξεπέρασε τα 30 εκατ. ευρώ και μεικτά κέρδη 3,3 εκατ. ευρώ το 2015, η Λουξ αποτελεί την αισιόδοξη πλευρά της ελληνικής επιχειρηματικότητας καθώς, εν μέσω κρίσης, συνεχίζει να καταγράφει σταθερά αναπτυξιακή πορεία, με συνεχείς επενδύσεις από ίδια κεφάλαια (και μηδενικό τραπεζικό δανεισμό) και αύξηση πωλήσεων. Έχει αυξήσει το ανθρώπινο δυναμικό της κατά 30% τα τελευταία χρόνια, ενώ παραμένει σταθερή στην εφαρμογή μιας διευρυμένης πολιτικής εταιρικής υπευθυνότητας, ενσωματώνοντας ένα ευρύ πεδίο δράσεων κοινωνικού χαρακτήρα.
Η θετική αυτή πορεία ανέβασε τη Λουξ στη 2η θέση της εγχώριας αγοράς. Ένα σημαντικό επίτευγμα δεδομένου του ισχυρού ανταγωνισμού από δυνατές ετικέτες ξένων αναψυκτικών. Η χρήση τοπικών παραγωγών για την προμήθεια αγνών πρώτων υλών και η σταθερή ποιότητα, ανέβασαν τη Λουξ ψηλά στην προτίμηση των Ελλήνων αλλά και ξένων καταναλωτών.
Η Λουξ έχει κατορθώσει να διεισδύσει δυναμικά στη διεθνή αγορά, με τα προϊόντα της σήμερα να εξάγονται σε Γερμανία, Καναδά, ΗΠΑ, Ιταλία, Αυστραλία, Κύπρο, Κίνα, Ηνωμένο Βασίλειο, Σκωτία, Ισραήλ, Μάλτα, Παναμά, Ελβετία, Ρουμανία, Κορέα, Αλβανία, Κατάρ, Ντουμπάι, Βέλγιο και Ολλανδία, συστήνοντας στους πολίτες του κόσμου τις ελληνικές γεύσεις της παραδοσιακής βυσσινάδας και της γκαζόζας.
Σε μία πορεία ετών με σημαντικές επιτυχίες, δεν θα μπορούσαν να λείψουν οι διακρίσεις και τα βραβεία. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η εταιρεία έχει αναδειχθεί πέντε φορές ως Επιχειρηματικό Διαμάντι της Ελληνικής Οικονομίας από την Stat Bank. Το 2014 η Λουξ βραβεύτηκε από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών στο πλαίσιο των Βραβείων Ε.Ε.Α «Καινοτομία και Δημιουργική Επιχειρηματικότητα», ενώ την ίδια χρονιά υπήρξε «Υποστηρικτής της Ελληνικής Προεδρίας Συμβουλίου ΕΕ», με τα προϊόντα της να αποτελούν το επίσημο αναψυκτικό της Ελληνικής Προεδρίας. Πιο πρόσφατα, το 2016 η Λουξ διακρίθηκε ως National Champion στα European Business Awards, όταν το κοινό την ψήφισε ως δημοφιλέστερη επιχείρηση της Ελλάδας.
Με σταθερή ανάπτυξη, η Λουξ δείχνει αποφασισμένη να συνεχίσει την ανοδική της πορεία και να εξακολουθήσει να ενισχύει την ελληνική και τοπική οικονομία. Με τις αγορές της Μέσης Ανατολής, Κεντρικής και Νότιας Αφρικής, Βόρειας Ευρώπης και Ρωσίας, να δείχνουν ενδιαφέρον για τα προϊόντα Λουξ και ένα προϊοντικό φυλάκιο που συνεχώς εμπλουτίζεται με νέες προτάσεις, η Λουξ φαίνεται ότι θα συνεχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον με τα επόμενα επιχειρηματικά της βήματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου