Τι αποκαλύπτει η έρευνα του πραγματογνώμονα Παναγιώτη Μαδιά
Μόλις σε οχτώ δέκατα του δευτερολέπτου διήνυσε τα 44 εφιαλτικά μέτρα του...
μοιραίου πάρκινγκ της Εθνικής Οδού η «Πόρσε 911», που συγκρούστηκε με ταχύτητα 198 χιλιόμετρα την ώρα με το αυτοκίνητο της οικογένειας Πατμανόγλου με τραγικό απολογισμό τέσσερις νεκρούς.
Αυτό αποκαλύπτει η έρευνα του πραγματογνώμονα Παναγιώτη Μαδιά που έρχεται στο φως από τον «Ελεύθερο Τύπο» της Κυριακής. Ο κ. Μαδιάς μετέβη στο σημείο της τραγωδίας στο 83ο χιλιόμετρο της Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, προκειμένου να δώσει απαντήσεις στα πολλά αναπάντητα «γιατί» της υπόθεσης. Γιατί ο 24χρονος Γιώργος Βακάκης έχασε παντελώς τον έλεγχο της Πόρσε; Τι ήταν αυτό που τον ανάγκασε να διανύσει 44 μέτρα εντός του πάρκινγκ βλέποντας το θάνατο να έρχεται χωρίς να μπορεί να αντιδράσει;
Το βέβαιο, σύμφωνα με τον κ. Μαδιά, είναι ότι συνέβησαν διαβολικές συμπτώσεις που οδήγησαν στην τραγωδία. «Ούτε ο καλύτερος σκηνοθέτης του κόσμου δεν θα μπορούσε να αποτυπώσει αυτό που συνέβη. Κατά διαβολική σύμπτωση η Πόρσε εξετράπη την τελευταία στιγμή στην είσοδο του υπαίθριου πάρκινγκ και έπεσε με μαθηματική ακρίβεια πάνω στο οπίσθιο τμήμα του ακινητοποιημένου Honda Civic.
Από την ανάλυση των χρόνων του σχετικού βίντεο και από το μήκος των ιχνών πλαγίας ολίσθησης της Πόρσε μέσα στο πάρκινγκ, προκύπτει ότι η ταχύτητα του οχήματος κατά την πρόσκρουση με το Honda ήταν 198 χιλιόμετρα την ώρα. Όλα έγιναν τρομακτικά γρήγορα μόλις σε 0,8 δέκατα του δευτερολέπτου. Καταλαβαίνετε ότι οι χρόνοι εκμηδενίζονται όταν έχουμε να κάνουμε με τέτοιες ταχύτητες. Είναι προφανές ότι δεν προλαβαίνεις να συνειδητοποιήσεις τι συμβαίνει», λέει ο πραγματογνώμονας.
Κατά την παρουσία του στο πάρκινγκ ο κ. Μαδιάς βρήκε -με τη βοήθεια ενός δημοσιογράφου- 120 μέτρα πριν από το σημείο της σύγκρουσης προφυλακτήρα που στη συνέχεια ταυτοποίησε, όπως λέει, με βάσει τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του, με τον προφυλακτήρα που «φοράει» το μοντέλο «Πόρσε 911». Ο προφυλακτήρας παραδόθηκε στην Τροχαία που θα συνεχίσει τις έρευνες.
Η σχετική έκθεση του κ. Μαδιά αναφέρει ότι «το κομμάτι αυτό αποκολλήθηκε από το ακραίο δεξιό τμήμα του οπίσθιου προφυλακτήρα της Πόρσε, πιθανότατα τη στιγμή την οποία έσκασε το οπίσθιο δεξιό ελαστικό του και η περίμετρος του ελαστικού καταστράφηκε, δημιουργώντας έκκεντρη βίαια πρόσκρουση στο εσωτερικό τμήμα του προφυλακτήρα με αποτέλεσμα ο προφυλακτήρας να ξεκουμπώσει και να αποξηλωθεί το οπίσθιο ακραίο δεξιό τμήμα αυτού και σε συνδυασμό με την αντίσταση του αέρα και την αρχική ταχύτητα του οχήματος να αποκολληθεί σε απόσταση 120 μέτρων πριν την είσοδο του υπαίθριου πάρκινγκ, στιγμή κατά την οποία ο οδηγός έχασε παντελώς τον έλεγχο».
Ο πραγματογνώμονας προσθέτει ότι «σε εκείνο το σημείο μάλλον ο οδηγός έντρομος προσπάθησε να κρατήσει το όχημα στην πορεία του αλλά μάταια. Μιλάμε για μία απόσταση 120 μέτρων την οποία διήνυσε σε 1,5 δευτερόλεπτο. Η εκτίμησή μου είναι ότι όλα προκλήθηκαν λόγω της υπερθέρμανσης των ελαστικών, τα οποία ήταν χειμερινά ελαστικά δεκαετίας. Ένα κομμάτι από τα ελαστικά βρέθηκε κατεστραμμένο κοντά στο σημείο της φονικής σύγκρουσης. Πρέπει να τονίσουμε ότι σε αυτές τις ταχύτητες δεν μπορούν να αντέξουν τα πολύ παλιά ελαστικά. Δηλαδή ακόμα και να μην ήταν χειμερινά ενδεχομένως να είχαμε το ίδιο αποτέλεσμα».
Για την υπόθεση έχουν οριστεί τέσσερις πραγματογνώμονες του Δημοσίου. Ένας θα ερευνήσει τις συνθήκες της ασφάλτου (την κατάσταση του οδοστρώματος, τα κιγκλιδώματα), ένας θα ερευνήσει την Πόρσε (αν υπήρξε κάποιο μηχανολογικό πρόβλημα, τα ελαστικά, τα φρένα, τα ηλεκτρολογικά) και δύο –αξιωματικοί της Πυροσβεστικής- τις συνθήκες έκρηξης και εκδήλωσης πυρκαγιάς. Δικαίωμα να ορίσουν τους δικούς τους πραγματογνώμονες έχουν οι τρεις οικογένειες που έχασαν τους ανθρώπους τους στο περιστατικό.
Μόλις σε οχτώ δέκατα του δευτερολέπτου διήνυσε τα 44 εφιαλτικά μέτρα του...
μοιραίου πάρκινγκ της Εθνικής Οδού η «Πόρσε 911», που συγκρούστηκε με ταχύτητα 198 χιλιόμετρα την ώρα με το αυτοκίνητο της οικογένειας Πατμανόγλου με τραγικό απολογισμό τέσσερις νεκρούς.
Αυτό αποκαλύπτει η έρευνα του πραγματογνώμονα Παναγιώτη Μαδιά που έρχεται στο φως από τον «Ελεύθερο Τύπο» της Κυριακής. Ο κ. Μαδιάς μετέβη στο σημείο της τραγωδίας στο 83ο χιλιόμετρο της Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, προκειμένου να δώσει απαντήσεις στα πολλά αναπάντητα «γιατί» της υπόθεσης. Γιατί ο 24χρονος Γιώργος Βακάκης έχασε παντελώς τον έλεγχο της Πόρσε; Τι ήταν αυτό που τον ανάγκασε να διανύσει 44 μέτρα εντός του πάρκινγκ βλέποντας το θάνατο να έρχεται χωρίς να μπορεί να αντιδράσει;
Το βέβαιο, σύμφωνα με τον κ. Μαδιά, είναι ότι συνέβησαν διαβολικές συμπτώσεις που οδήγησαν στην τραγωδία. «Ούτε ο καλύτερος σκηνοθέτης του κόσμου δεν θα μπορούσε να αποτυπώσει αυτό που συνέβη. Κατά διαβολική σύμπτωση η Πόρσε εξετράπη την τελευταία στιγμή στην είσοδο του υπαίθριου πάρκινγκ και έπεσε με μαθηματική ακρίβεια πάνω στο οπίσθιο τμήμα του ακινητοποιημένου Honda Civic.
Από την ανάλυση των χρόνων του σχετικού βίντεο και από το μήκος των ιχνών πλαγίας ολίσθησης της Πόρσε μέσα στο πάρκινγκ, προκύπτει ότι η ταχύτητα του οχήματος κατά την πρόσκρουση με το Honda ήταν 198 χιλιόμετρα την ώρα. Όλα έγιναν τρομακτικά γρήγορα μόλις σε 0,8 δέκατα του δευτερολέπτου. Καταλαβαίνετε ότι οι χρόνοι εκμηδενίζονται όταν έχουμε να κάνουμε με τέτοιες ταχύτητες. Είναι προφανές ότι δεν προλαβαίνεις να συνειδητοποιήσεις τι συμβαίνει», λέει ο πραγματογνώμονας.
Κατά την παρουσία του στο πάρκινγκ ο κ. Μαδιάς βρήκε -με τη βοήθεια ενός δημοσιογράφου- 120 μέτρα πριν από το σημείο της σύγκρουσης προφυλακτήρα που στη συνέχεια ταυτοποίησε, όπως λέει, με βάσει τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του, με τον προφυλακτήρα που «φοράει» το μοντέλο «Πόρσε 911». Ο προφυλακτήρας παραδόθηκε στην Τροχαία που θα συνεχίσει τις έρευνες.
Η σχετική έκθεση του κ. Μαδιά αναφέρει ότι «το κομμάτι αυτό αποκολλήθηκε από το ακραίο δεξιό τμήμα του οπίσθιου προφυλακτήρα της Πόρσε, πιθανότατα τη στιγμή την οποία έσκασε το οπίσθιο δεξιό ελαστικό του και η περίμετρος του ελαστικού καταστράφηκε, δημιουργώντας έκκεντρη βίαια πρόσκρουση στο εσωτερικό τμήμα του προφυλακτήρα με αποτέλεσμα ο προφυλακτήρας να ξεκουμπώσει και να αποξηλωθεί το οπίσθιο ακραίο δεξιό τμήμα αυτού και σε συνδυασμό με την αντίσταση του αέρα και την αρχική ταχύτητα του οχήματος να αποκολληθεί σε απόσταση 120 μέτρων πριν την είσοδο του υπαίθριου πάρκινγκ, στιγμή κατά την οποία ο οδηγός έχασε παντελώς τον έλεγχο».
Ο πραγματογνώμονας προσθέτει ότι «σε εκείνο το σημείο μάλλον ο οδηγός έντρομος προσπάθησε να κρατήσει το όχημα στην πορεία του αλλά μάταια. Μιλάμε για μία απόσταση 120 μέτρων την οποία διήνυσε σε 1,5 δευτερόλεπτο. Η εκτίμησή μου είναι ότι όλα προκλήθηκαν λόγω της υπερθέρμανσης των ελαστικών, τα οποία ήταν χειμερινά ελαστικά δεκαετίας. Ένα κομμάτι από τα ελαστικά βρέθηκε κατεστραμμένο κοντά στο σημείο της φονικής σύγκρουσης. Πρέπει να τονίσουμε ότι σε αυτές τις ταχύτητες δεν μπορούν να αντέξουν τα πολύ παλιά ελαστικά. Δηλαδή ακόμα και να μην ήταν χειμερινά ενδεχομένως να είχαμε το ίδιο αποτέλεσμα».
Για την υπόθεση έχουν οριστεί τέσσερις πραγματογνώμονες του Δημοσίου. Ένας θα ερευνήσει τις συνθήκες της ασφάλτου (την κατάσταση του οδοστρώματος, τα κιγκλιδώματα), ένας θα ερευνήσει την Πόρσε (αν υπήρξε κάποιο μηχανολογικό πρόβλημα, τα ελαστικά, τα φρένα, τα ηλεκτρολογικά) και δύο –αξιωματικοί της Πυροσβεστικής- τις συνθήκες έκρηξης και εκδήλωσης πυρκαγιάς. Δικαίωμα να ορίσουν τους δικούς τους πραγματογνώμονες έχουν οι τρεις οικογένειες που έχασαν τους ανθρώπους τους στο περιστατικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου