Την Πέμπτη 14 Δεκέμβρη 2017 συζητήθηκε ο προϋπολογισμός του Δήμου Γρεβενών για το 2018. Τον Προϋπολογισμό καταψήφισαν οι δυο δημοτικοί σύμβουλοι εκλεγμένοι με...
τη Λαϊκή Συσπείρωση Ντάγκα Παναγιώτα και Χαστάς Θανάσης. Υπερψηφίστηκε από τους συμβούλους της πλειοψηφίας ενώ αποχώρησαν οι σύμβουλοι της Μείζονος Αντιπολίτευσης.
Η δημοτική σύμβουλος Ντάγκα Παναγιώτα τοποθετήθηκε πάνω στον προϋπολογισμό.
Για τους Δήμους προβλέπονται 2402 εκ από τους ΚΑΠ στα όποια προστίθενται 39 εκ ως πόσο που θα καλύψει το κόστος των σχολικών καθαριστριών αρμοδιότητα που μέχρι και φέτος επιβάρυνε το υπ .Παιδείας –σύνολο για τους 325 δήμους 2441εκ ευρώ , ποσό εικονικό αφού είναι σημαντικό να ξεχωρίσουμε από την χρηματοδότηση των Δήμων το ποσό των 739 εκ που αφορά στα προνοιακά επιδόματα και που είναι ενταγμένα στους ΚΑΠ, που σημαίνει ότι για τις συνολικές ανάγκες των δήμων μένει το ποσό των 1702 εκ για 325 δήμους. Αν από δω αφαιρεθεί και η μισθοδοσία των εργαζομένων οι δήμοι μένουν να λειτουργήσουν με τα «ίδια Έσοδα» .
Να γιατί τα λεγόμενα ιδία έσοδα είναι αυτά που σταθερά μεγεθύνονται στην τοπική διοίκηση και στον προϋπολογισμό του 2018 προβλέπονται να ανέλθουν σε 2.629 εκ και αφού προστεθούν και τα ΠΟΕ αγγίζουν το ποσό των 3115 εκ .
Που σημαίνει ότι τα «ίδια έσοδα» ξεπερνούν κατά πολύ τους ΚΑΠ και είναι αυτά που συνεισφέρουν αποφασιστικά στην λειτουργία τους και που κατά το ΜΠΔΣ προβλέπεται να φτάσουν μέχρι το 2021 κοντά στα 3 δις
Η μείωση της κρατικής χρηματοδότησης ειδικά των δήμων και η κατακόρυφη αύξηση των λεγόμενων ιδίων εσόδων είναι η τρανή απόδειξη ότι η αποκέντρωση αρμοδιοτήτων έχει ως άμεσο στόχο την αφαίμαξη των λαϊκών νοικοκυριών. Είναι «η εμπράγματη συνεισφορά» των δήμων στο αιματηρό για τον λαό μας δημοσιονομικό πλεόνασμα ώστε το αστικό κράτος να τροφοδοτεί με περισσότερα κρατικά έσοδα τους επιχειρηματικούς ομίλους και τους δανειστές Επιβεβαιώνεται και από αυτά τα μεγέθη ποιος είναι ο χαρακτήρας των αλλαγών που έχουν ήδη επέλθει στην τοπική διοίκηση, τι μηχανισμός είναι και για ποιον δουλεύει!
Είναι γι’ αυτό μέγα πρόκληση- απέναντι στα φτωχά και άνεργα νοικοκυριά που εισόδημα τους λεηλατείται από κεφάλαιο, κράτος, τοπική διοίκηση – όταν η Κυβέρνηση ντύνεται το αριστερό προσωπείο της σηκώνοντας την σημαία της ανταπόδοσης στην τοπική διοίκηση . Όταν την διευρυμένη φοροεπιδρομή και από τους δήμους την παρουσιάζει ως το εφικτό δρόμο για να υλοποιήσει το «παράλληλο αριστερό» πρόγραμμα της «απέναντι στους καταναγκαστικούς δημοσιονομικούς στόχους»!!. Προπαγανδίζοντας προκλητικά ότι με την ανταπόδοση προσλαμβάνει μόνιμο προσωπικό, και κλείνει την πόρτα στην ιδιωτικοποίηση της καθαριότητας, του ηλεκτροφωτισμού !! Προκαλεί και εμπαίζει ρημάζοντας τα λαϊκά νοικοκυριά , αφήνοντας άθικτο το νομοθετικό πλαίσιο που επιτρέπει στους δήμους την παραδώσει αυτών των τομέων στο ιδιωτικό κεφάλαιο και που είναι ήδη πραγματικότητα για το 30% των Δήμων.
Άρα δεν πρέπει να νιώθει ικανοποιημένη η δημοτική αρχή γιατί δε δέχεται παρατηρήσεις από το παρατηρητήριο αφού υλοποιεί μέχρι κεραίας την κυβερνητική πολιτική που σημαίνει, αυξημένα τέλη και δικαιώματα κατά 134.000 ευρώ, λιγότερα έσοδα για λειτουργικές δαπάνες, μείωση των ΚΑΠ, αυξημένες κρατήσεις από του υπαλλήλους του Δήμου στον τομέα της υγείας και της σύνταξης. Στην ουσία τα έσοδα του προϋπολογισμού για έργα είναι μειωμένα παρόλο που φαίνεται αυξημένος κατά 1.800.000 ευρώ επειδή περιλαμβάνονται χρήματα για έργα που θα πληρωθούν μέχρι το τέλος του 2017.
Το δε ΠΔΕ για τους δήμους όπως αποτυπώνεται στον προϋπολογισμό του Υπ Εσωτερικών ανέρχεται για το 2018 σε μόλις 192 εκ μειωμένα κονδύλια κατά 24 εκ σε σχέση με το 2017. Είναι το κονδύλι που αφορά στην ΣΑΤΑ για τους δήμους καθώς και την ΣΑΤΑ σχολικών κτηρίων.
Που σημαίνει ότι η δυνατότητα των δήμων να διαμορφώσουν στοιχειωδώς ένα ελάχιστο τεχνικό πρόγραμμα και που με βάση την πείρα αφορά συνήθως μια προσπάθεια να συντηρήσουν στοιχειωδώς υποδομές, για να επιτευχτεί θα πρέπει να συνεισφέρουν οι Δήμοι με τα λεγόμενα «ίδια έσοδα».
Αρκείται ο Δήμος στη συντήρηση κάποιων δρόμων όχι όλων κάθε φορά, αφού υπάρχουν δρόμοι που έχουν πολλά χρόνια να συντηρηθούν. Επενδυτικές δαπάνες μείον 500.000 ευρώ
Ωθούνται στην επιχειρηματικότητα και τις ιδιωτικοποιήσεις με την παράδοση υποδομών και πόρων .
Έτσι για παράδειγμα δίνεται κομμάτι της αποκομιδής και διαχείρισης απορριμμάτων στη ΔΙΑΔΥΜΑ και αυξάνεται η τιμή στη μεταφορά και διαχείριση λόγω του νέου εργοστασίου που αυτό θα σημαίνει αυξήσεις στα τέλη φωτισμού και καθαριότητας τα επόμενα χρόνια.
Άλλα σημαντικά έργα όπως η αντιπλημμυρική αντιπυρική θωράκιση θωράκιση- που οι πλημμύρες στην δυτική Αττική και οι πυρκαγιές έφεραν με δραματικό τρόπο στην επιφάνεια – είναι εκτός κάθε σχεδιασμού και συγκεκριμένης χρηματοδότησης .
Τέτοια έργα πια ακουμπάνε κύρια στο ΕΣΠΑ και τα Περιφερειακά προγράμματα και όταν δεν συναντιούνται με αναπτυξιακές ανάγκες του κεφαλαίου μπαίνουν συνήθως σε μόνιμη αναμονή και με διάφορα προσχήματα . Είναι μη επιλέξιμα μια και δεν αφήνουν τα περιθώρια κέρδους που επιδιώκει το κατασκευαστικό κεφάλαιο και δε διεκδικούνται από το Δήμο αφού η λογική της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικότητας είναι που οδηγεί την κατάθεση και την έγκριση μελετών και έργων .
Για δε την ΣΑΤΑ σχολείων είναι γνωστό ότι δεν επαρκεί ούτε για το σύνηθες χρονιάτικο φρεσκάρισμα τους , πόσο μάλλον για να αντιμετωπίσει ανάγκες ουσιαστικής συντήρησης των σχολείων .
Οι Δήμοι να έχουν ως κύρια αρμοδιότητα το σχεδιασμό και την διαχείριση τομέων της κοινωνικής πολιτικής , αυτής της κοινωνικής πολίτικης που δένεται όχι φυσικά με τις σύγχρονες ανάγκες του λαού μας, με τις δυνατότητες της εποχής και της επιστήμης άλλα με τις στρατηγικές επιδιώξεις του κεφαλαίου πχ τα ευκαιριακά δίκτυα, της φτωχιάς, των λεγόμενων εθελοντών, των ΚΟΙΝΣΕΠ της λεγόμενης κοινωνικής οικονομίας που στόχο έχει και την χειραγώγηση και το άνοιγμα νέων δυνατοτήτων για το κεφάλαιο σε φτηνό εργατικό δυναμικό, σε κλάδους κλπ
Οι αναδιαρθρώσεις σε κράτος και τοπική διοίκηση είναι αντιδραστικές, συνδέονται άμεσα με τους στόχους των δανειακών συμβάσεων, τη μείωση των μισθών, τη διάλυση των ασφαλιστικών ταμείων, την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. κλπ .
Συνολικά διαμορφώνουν μια κρατική διοίκηση σε όλα τα επίπεδα πιο συγκεντρωτική, πιο επιτελική, πιο στενά δεμένη με μηχανισμούς της ΕΕ, πιο επιθετική απέναντι στις λαϊκές ανάγκες, πιο αντιδραστική και αυταρχική στο εργατικό-λαϊκό κίνημα
Όλες οι αστικές δυνάμεις και τα επιτελεία τους αναφέρονται στον ειδικό ρόλο της ΤΔ. Η ενίσχυση αρμοδιοτήτων και λειτουργιών των περιφερειακών και των κατώτερων βαθμίδων της διοικητικής δομής του κράτους δεν γίνονται για την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών. Αποσκοπούν να γίνουν πιο ικανές και αποτελεσματικές προκειμένου να στηρίξουν τη δράση των επιχειρηματικών ομίλων, τις επενδύσεις και την κερδοφορία τους. Να ενισχυθεί ο ανταποδοτικός χαρακτήρας στις υπηρεσίες τους, η διαχείριση της ακραίας φτώχιας που δημιουργεί η αντιλαϊκή πολιτική.
Προβάλλουν «τις αρχές της εγγύτητας και της επικουρικότητας» ως στοιχειό δήθεν «δημοκρατικού προγραμματισμού» της συνεισφοράς της ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ όπως λένε στην «παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας», στην ανάπτυξη από τα κάτω όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση !
τη Λαϊκή Συσπείρωση Ντάγκα Παναγιώτα και Χαστάς Θανάσης. Υπερψηφίστηκε από τους συμβούλους της πλειοψηφίας ενώ αποχώρησαν οι σύμβουλοι της Μείζονος Αντιπολίτευσης.
Η δημοτική σύμβουλος Ντάγκα Παναγιώτα τοποθετήθηκε πάνω στον προϋπολογισμό.
Για τους Δήμους προβλέπονται 2402 εκ από τους ΚΑΠ στα όποια προστίθενται 39 εκ ως πόσο που θα καλύψει το κόστος των σχολικών καθαριστριών αρμοδιότητα που μέχρι και φέτος επιβάρυνε το υπ .Παιδείας –σύνολο για τους 325 δήμους 2441εκ ευρώ , ποσό εικονικό αφού είναι σημαντικό να ξεχωρίσουμε από την χρηματοδότηση των Δήμων το ποσό των 739 εκ που αφορά στα προνοιακά επιδόματα και που είναι ενταγμένα στους ΚΑΠ, που σημαίνει ότι για τις συνολικές ανάγκες των δήμων μένει το ποσό των 1702 εκ για 325 δήμους. Αν από δω αφαιρεθεί και η μισθοδοσία των εργαζομένων οι δήμοι μένουν να λειτουργήσουν με τα «ίδια Έσοδα» .
Να γιατί τα λεγόμενα ιδία έσοδα είναι αυτά που σταθερά μεγεθύνονται στην τοπική διοίκηση και στον προϋπολογισμό του 2018 προβλέπονται να ανέλθουν σε 2.629 εκ και αφού προστεθούν και τα ΠΟΕ αγγίζουν το ποσό των 3115 εκ .
Που σημαίνει ότι τα «ίδια έσοδα» ξεπερνούν κατά πολύ τους ΚΑΠ και είναι αυτά που συνεισφέρουν αποφασιστικά στην λειτουργία τους και που κατά το ΜΠΔΣ προβλέπεται να φτάσουν μέχρι το 2021 κοντά στα 3 δις
Η μείωση της κρατικής χρηματοδότησης ειδικά των δήμων και η κατακόρυφη αύξηση των λεγόμενων ιδίων εσόδων είναι η τρανή απόδειξη ότι η αποκέντρωση αρμοδιοτήτων έχει ως άμεσο στόχο την αφαίμαξη των λαϊκών νοικοκυριών. Είναι «η εμπράγματη συνεισφορά» των δήμων στο αιματηρό για τον λαό μας δημοσιονομικό πλεόνασμα ώστε το αστικό κράτος να τροφοδοτεί με περισσότερα κρατικά έσοδα τους επιχειρηματικούς ομίλους και τους δανειστές Επιβεβαιώνεται και από αυτά τα μεγέθη ποιος είναι ο χαρακτήρας των αλλαγών που έχουν ήδη επέλθει στην τοπική διοίκηση, τι μηχανισμός είναι και για ποιον δουλεύει!
Είναι γι’ αυτό μέγα πρόκληση- απέναντι στα φτωχά και άνεργα νοικοκυριά που εισόδημα τους λεηλατείται από κεφάλαιο, κράτος, τοπική διοίκηση – όταν η Κυβέρνηση ντύνεται το αριστερό προσωπείο της σηκώνοντας την σημαία της ανταπόδοσης στην τοπική διοίκηση . Όταν την διευρυμένη φοροεπιδρομή και από τους δήμους την παρουσιάζει ως το εφικτό δρόμο για να υλοποιήσει το «παράλληλο αριστερό» πρόγραμμα της «απέναντι στους καταναγκαστικούς δημοσιονομικούς στόχους»!!. Προπαγανδίζοντας προκλητικά ότι με την ανταπόδοση προσλαμβάνει μόνιμο προσωπικό, και κλείνει την πόρτα στην ιδιωτικοποίηση της καθαριότητας, του ηλεκτροφωτισμού !! Προκαλεί και εμπαίζει ρημάζοντας τα λαϊκά νοικοκυριά , αφήνοντας άθικτο το νομοθετικό πλαίσιο που επιτρέπει στους δήμους την παραδώσει αυτών των τομέων στο ιδιωτικό κεφάλαιο και που είναι ήδη πραγματικότητα για το 30% των Δήμων.
Άρα δεν πρέπει να νιώθει ικανοποιημένη η δημοτική αρχή γιατί δε δέχεται παρατηρήσεις από το παρατηρητήριο αφού υλοποιεί μέχρι κεραίας την κυβερνητική πολιτική που σημαίνει, αυξημένα τέλη και δικαιώματα κατά 134.000 ευρώ, λιγότερα έσοδα για λειτουργικές δαπάνες, μείωση των ΚΑΠ, αυξημένες κρατήσεις από του υπαλλήλους του Δήμου στον τομέα της υγείας και της σύνταξης. Στην ουσία τα έσοδα του προϋπολογισμού για έργα είναι μειωμένα παρόλο που φαίνεται αυξημένος κατά 1.800.000 ευρώ επειδή περιλαμβάνονται χρήματα για έργα που θα πληρωθούν μέχρι το τέλος του 2017.
Το δε ΠΔΕ για τους δήμους όπως αποτυπώνεται στον προϋπολογισμό του Υπ Εσωτερικών ανέρχεται για το 2018 σε μόλις 192 εκ μειωμένα κονδύλια κατά 24 εκ σε σχέση με το 2017. Είναι το κονδύλι που αφορά στην ΣΑΤΑ για τους δήμους καθώς και την ΣΑΤΑ σχολικών κτηρίων.
Που σημαίνει ότι η δυνατότητα των δήμων να διαμορφώσουν στοιχειωδώς ένα ελάχιστο τεχνικό πρόγραμμα και που με βάση την πείρα αφορά συνήθως μια προσπάθεια να συντηρήσουν στοιχειωδώς υποδομές, για να επιτευχτεί θα πρέπει να συνεισφέρουν οι Δήμοι με τα λεγόμενα «ίδια έσοδα».
Αρκείται ο Δήμος στη συντήρηση κάποιων δρόμων όχι όλων κάθε φορά, αφού υπάρχουν δρόμοι που έχουν πολλά χρόνια να συντηρηθούν. Επενδυτικές δαπάνες μείον 500.000 ευρώ
Ωθούνται στην επιχειρηματικότητα και τις ιδιωτικοποιήσεις με την παράδοση υποδομών και πόρων .
Έτσι για παράδειγμα δίνεται κομμάτι της αποκομιδής και διαχείρισης απορριμμάτων στη ΔΙΑΔΥΜΑ και αυξάνεται η τιμή στη μεταφορά και διαχείριση λόγω του νέου εργοστασίου που αυτό θα σημαίνει αυξήσεις στα τέλη φωτισμού και καθαριότητας τα επόμενα χρόνια.
Άλλα σημαντικά έργα όπως η αντιπλημμυρική αντιπυρική θωράκιση θωράκιση- που οι πλημμύρες στην δυτική Αττική και οι πυρκαγιές έφεραν με δραματικό τρόπο στην επιφάνεια – είναι εκτός κάθε σχεδιασμού και συγκεκριμένης χρηματοδότησης .
Τέτοια έργα πια ακουμπάνε κύρια στο ΕΣΠΑ και τα Περιφερειακά προγράμματα και όταν δεν συναντιούνται με αναπτυξιακές ανάγκες του κεφαλαίου μπαίνουν συνήθως σε μόνιμη αναμονή και με διάφορα προσχήματα . Είναι μη επιλέξιμα μια και δεν αφήνουν τα περιθώρια κέρδους που επιδιώκει το κατασκευαστικό κεφάλαιο και δε διεκδικούνται από το Δήμο αφού η λογική της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικότητας είναι που οδηγεί την κατάθεση και την έγκριση μελετών και έργων .
Για δε την ΣΑΤΑ σχολείων είναι γνωστό ότι δεν επαρκεί ούτε για το σύνηθες χρονιάτικο φρεσκάρισμα τους , πόσο μάλλον για να αντιμετωπίσει ανάγκες ουσιαστικής συντήρησης των σχολείων .
Οι Δήμοι να έχουν ως κύρια αρμοδιότητα το σχεδιασμό και την διαχείριση τομέων της κοινωνικής πολιτικής , αυτής της κοινωνικής πολίτικης που δένεται όχι φυσικά με τις σύγχρονες ανάγκες του λαού μας, με τις δυνατότητες της εποχής και της επιστήμης άλλα με τις στρατηγικές επιδιώξεις του κεφαλαίου πχ τα ευκαιριακά δίκτυα, της φτωχιάς, των λεγόμενων εθελοντών, των ΚΟΙΝΣΕΠ της λεγόμενης κοινωνικής οικονομίας που στόχο έχει και την χειραγώγηση και το άνοιγμα νέων δυνατοτήτων για το κεφάλαιο σε φτηνό εργατικό δυναμικό, σε κλάδους κλπ
Οι αναδιαρθρώσεις σε κράτος και τοπική διοίκηση είναι αντιδραστικές, συνδέονται άμεσα με τους στόχους των δανειακών συμβάσεων, τη μείωση των μισθών, τη διάλυση των ασφαλιστικών ταμείων, την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. κλπ .
Συνολικά διαμορφώνουν μια κρατική διοίκηση σε όλα τα επίπεδα πιο συγκεντρωτική, πιο επιτελική, πιο στενά δεμένη με μηχανισμούς της ΕΕ, πιο επιθετική απέναντι στις λαϊκές ανάγκες, πιο αντιδραστική και αυταρχική στο εργατικό-λαϊκό κίνημα
Όλες οι αστικές δυνάμεις και τα επιτελεία τους αναφέρονται στον ειδικό ρόλο της ΤΔ. Η ενίσχυση αρμοδιοτήτων και λειτουργιών των περιφερειακών και των κατώτερων βαθμίδων της διοικητικής δομής του κράτους δεν γίνονται για την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών. Αποσκοπούν να γίνουν πιο ικανές και αποτελεσματικές προκειμένου να στηρίξουν τη δράση των επιχειρηματικών ομίλων, τις επενδύσεις και την κερδοφορία τους. Να ενισχυθεί ο ανταποδοτικός χαρακτήρας στις υπηρεσίες τους, η διαχείριση της ακραίας φτώχιας που δημιουργεί η αντιλαϊκή πολιτική.
Προβάλλουν «τις αρχές της εγγύτητας και της επικουρικότητας» ως στοιχειό δήθεν «δημοκρατικού προγραμματισμού» της συνεισφοράς της ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ όπως λένε στην «παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας», στην ανάπτυξη από τα κάτω όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση !
Το πρόβλημα με το προσωπικό επίσης εκρηκτικό που αποτυπώνεται σε αυτή την φάση με την ένταση των θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων, με τα προγράμματα ανακύκλωσης και εκμετάλλευσης των ανέργων, στο φετινό προϋπολογισμό είναι αυξημένο το κομμάτι της Κοινωφελούς εργασίας που όλο και περισσότερο καλύπτονται πάγιες ανάγκες των Δήμων με αυτή τη μερίδα εργαζομένων με 530 ευρώ μεικτά και για οχτώ μήνες, το σμπαράλιασμα των εργασιακών σχέσεων .
- Απαιτούμε δραστική αύξηση των κρατικών δαπανών από τον προϋπολογισμό για κοινωνική πολίτικη, τις αναγκαίες υποδομές πολίτικης προστασίας, για ενίσχυση της λαϊκής οικογένειας, για τη λειτουργία των δημοτικών υπηρεσιών σε απορρίμματα , πράσινο, κλπ
- Διεκδικούμε σχεδιασμό και υλοποίηση σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο υποδομών και μηχανισμών δημόσιας προστασίας από πλημμύρες – πυρκαγιές – σεισμούς – καταστροφές από καιρικά φαινόμενα – την ρύπανση και μόλυνση νερού, εδάφους και αέρα.
- Αντιτασσόμαστε στη μεταφορά αρμοδιοτήτων που πρέπει να είναι στην ευθύνη του κεντρικού κράτους γιατί αυτό σημαίνει ιδιωτικοποιήσεις, ανταποδοτικότητα , μεταφορά του κόστους στις πλάτες του λαού. — να καταργηθεί κάθε είδους τοπική φορολογία με παράλληλη φορολόγηση του μεγάλου κεφαλαίου .
- Μόνιμη σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα για όλους τους εργαζόμενους
- Εντείνουμε τον αγώνα για αποκλειστικά δημόσιο δωρεάν και ενιαίο σύστημα στους βασικούς κοινωνικούς τομείς της υγείας – πρόνοιας και παιδείας με πλήρη χρηματοδότηση από το κράτος.
- Εναντιωνόμαστε στο νομοθετικό πλαίσιο που καθιστά δήμους περιφέρειες πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας .
Οι δημοτικοί σύμβουλοι Ντάγκα Παναγιώτα, Χαστάς Αθανάσιος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου