Αυξήσεις που ανέρχονται σε ποσοστό 67% κατά μέσο όρο θα ισχύσουν στα διόδια της Εγνατίας Οδού από την πρώτη Ιανουαρίου του 2019, σύμφωνα με κοινή απόφαση των...
υπουργών οικονομικών και υποδομών.
Η έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης αποτελούσε ένα από τα προαπαιτούμενα του επικαιροποιημένου μνημονίου για το κλείσιμο του προγράμματος, αλλά και για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας Οδού έως και 35 έτη ο οποίος είναι σε εξέλιξη.
Με τη νέα απόφαση η χρέωση ανά χιλιόμετρο στο μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας ορίζεται σε πέντε λεπτά, από τρία λεπτά που είναι τώρα για την κατηγορία οχημάτων 2, που αφορά στα συμβατικά ΙΧ.
Ως εκ τούτου, για την απόσταση των 658 χιλιομέτρων από την Ηγουμενίτσα έως τους Κήπους στον Έβρο, οι οδηγοί θα πρέπει να καταβάλλουν 32,9 ευρώ από 19,7 ευρώ που πληρώνουν τώρα.
Σε ορισμένες περιπτώσεις η αύξηση στην τιμή των διοδίων υπερβαίνει το 100%, όπως στα Μάλγαρα όπου το αντίτιμο θα διαμορφωθεί στα 3 ευρώ από 1,20 που ισχύει τώρα. Σταθμός διοδίων προβλέπεται να λειτουργήσει μέσα στο 2019 και κοντά στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης. Η χρέωση για τα συμβατικά ΙΧ θα διαμορφωθεί σε 70 λεπτά.
Εντός του 2019 θα λειτουργήσουν 18 μετωπικοί σταθμοί σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό, από 13 που λειτουργούν τώρα, ενώ η κοινή απόφαση των κυρίων Σπίρτζη και Τσακαλώτου προβλέπει επίσης την κατασκευή 43 πλευρικών σταθμών διοδίων.
Από την πρώτη Ιανουαρίου του 2019 καταργούνται όλες οι απαλλαγές από την πληρωμή διοδίων, εκτός από εκείνες που αφορούν σε ανέργους.
Στην Κοινή Υπουργική Απόφαση, που υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, εκτός της αύξησης του κόστους των διοδίων επί της Εγνατίας προβλέπεται η δημιουργία 43 συνολικά πλευρικών διοδίων.
Για το ύψος των διοδίων, στην απόφαση αναφέρεται ότι για τον σταθμό Παμβώτιδα, το μήκος καθορίζεται σε 39,7 χιλιόμετρα με χρέωση 1,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ σήμερα), για το Μαλακάσι σε 48,1 χιλιόμετρα με χρέωση 2,40 ευρώ (από 2,10), για τη Σιάτιστα σε 48,6 χλμ. με χρέωση 2,40, για τον Πολύμυλο σε 48,2 χλμ. με 2,41 ευρώ (από 2,40), στα Μάλγαρα για μήκος 59,7 χλμ με 2,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ), στη Θεσσαλονίκη για μήκος χρέωσης 13,8 χλμ σε 0,69 ευρώ, στην Ανάληψη για 58,8 χλμ σε 2,94 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Ασπροβάλτα για 28,5 χλμ. το κόστος ανέρχεται σε 1,42 ευρώ, στη Μουσθένη με μήκος χρέωσης 54,3 χλμ. η χρέωση γίνεται 2,71 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Καβάλα με 47,2 χλμ. 2,36 ευρώ, στον Ίασμο για 46,2 χλμ. η χρέωση διαμορφώνεται σε 2,31 ευρώ (από 1,90 ευρώ), στη Μέστη με 55,7 χλμ. σε 2,78 ευρώ (από 1,70 ευρώ) και στο Αρδάνιο για 40,5 χλμ. σε 2,02 ευρώ.
Για τον σταθμό διοδίων της Τύριας, στο οδικό τμήμα Νεοχωρίου-Σελλών-Τύριας, η περιοχή χρέωσης καθορίζεται σε 68,4 χιλιόμετρα (μεταξύ Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων), διαμορφώνοντας την τιμή του διοδίου σε 3,42 ευρώ από 2,10 ευρώ (67%). Στους κάθετους άξονες στην Ιεροπηγή, το μήκος χρέωσης καθορίζεται σε 47,2 χλμ. με χρέωση 2,36 ευρώ (από 2,10 ευρώ), στους Ευζώνους για 60 χλμ. με κόστος 3 ευρώ (από 1,80 ευρώ), στον Προμαχώνα για 48 χλμ. με χρέωση 2,4 ευρώ (από 2,40 ευρώ) και στο Στρυμονικό για 47,5 χλμ. με κόστος 2,37 ευρώ.
υπουργών οικονομικών και υποδομών.
Η έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης αποτελούσε ένα από τα προαπαιτούμενα του επικαιροποιημένου μνημονίου για το κλείσιμο του προγράμματος, αλλά και για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας Οδού έως και 35 έτη ο οποίος είναι σε εξέλιξη.
Με τη νέα απόφαση η χρέωση ανά χιλιόμετρο στο μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας ορίζεται σε πέντε λεπτά, από τρία λεπτά που είναι τώρα για την κατηγορία οχημάτων 2, που αφορά στα συμβατικά ΙΧ.
Ως εκ τούτου, για την απόσταση των 658 χιλιομέτρων από την Ηγουμενίτσα έως τους Κήπους στον Έβρο, οι οδηγοί θα πρέπει να καταβάλλουν 32,9 ευρώ από 19,7 ευρώ που πληρώνουν τώρα.
Σε ορισμένες περιπτώσεις η αύξηση στην τιμή των διοδίων υπερβαίνει το 100%, όπως στα Μάλγαρα όπου το αντίτιμο θα διαμορφωθεί στα 3 ευρώ από 1,20 που ισχύει τώρα. Σταθμός διοδίων προβλέπεται να λειτουργήσει μέσα στο 2019 και κοντά στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης. Η χρέωση για τα συμβατικά ΙΧ θα διαμορφωθεί σε 70 λεπτά.
Εντός του 2019 θα λειτουργήσουν 18 μετωπικοί σταθμοί σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό, από 13 που λειτουργούν τώρα, ενώ η κοινή απόφαση των κυρίων Σπίρτζη και Τσακαλώτου προβλέπει επίσης την κατασκευή 43 πλευρικών σταθμών διοδίων.
Από την πρώτη Ιανουαρίου του 2019 καταργούνται όλες οι απαλλαγές από την πληρωμή διοδίων, εκτός από εκείνες που αφορούν σε ανέργους.
Στην Κοινή Υπουργική Απόφαση, που υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, εκτός της αύξησης του κόστους των διοδίων επί της Εγνατίας προβλέπεται η δημιουργία 43 συνολικά πλευρικών διοδίων.
Για το ύψος των διοδίων, στην απόφαση αναφέρεται ότι για τον σταθμό Παμβώτιδα, το μήκος καθορίζεται σε 39,7 χιλιόμετρα με χρέωση 1,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ σήμερα), για το Μαλακάσι σε 48,1 χιλιόμετρα με χρέωση 2,40 ευρώ (από 2,10), για τη Σιάτιστα σε 48,6 χλμ. με χρέωση 2,40, για τον Πολύμυλο σε 48,2 χλμ. με 2,41 ευρώ (από 2,40), στα Μάλγαρα για μήκος 59,7 χλμ με 2,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ), στη Θεσσαλονίκη για μήκος χρέωσης 13,8 χλμ σε 0,69 ευρώ, στην Ανάληψη για 58,8 χλμ σε 2,94 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Ασπροβάλτα για 28,5 χλμ. το κόστος ανέρχεται σε 1,42 ευρώ, στη Μουσθένη με μήκος χρέωσης 54,3 χλμ. η χρέωση γίνεται 2,71 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Καβάλα με 47,2 χλμ. 2,36 ευρώ, στον Ίασμο για 46,2 χλμ. η χρέωση διαμορφώνεται σε 2,31 ευρώ (από 1,90 ευρώ), στη Μέστη με 55,7 χλμ. σε 2,78 ευρώ (από 1,70 ευρώ) και στο Αρδάνιο για 40,5 χλμ. σε 2,02 ευρώ.
Για τον σταθμό διοδίων της Τύριας, στο οδικό τμήμα Νεοχωρίου-Σελλών-Τύριας, η περιοχή χρέωσης καθορίζεται σε 68,4 χιλιόμετρα (μεταξύ Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων), διαμορφώνοντας την τιμή του διοδίου σε 3,42 ευρώ από 2,10 ευρώ (67%). Στους κάθετους άξονες στην Ιεροπηγή, το μήκος χρέωσης καθορίζεται σε 47,2 χλμ. με χρέωση 2,36 ευρώ (από 2,10 ευρώ), στους Ευζώνους για 60 χλμ. με κόστος 3 ευρώ (από 1,80 ευρώ), στον Προμαχώνα για 48 χλμ. με χρέωση 2,4 ευρώ (από 2,40 ευρώ) και στο Στρυμονικό για 47,5 χλμ. με κόστος 2,37 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου