Τις υποχρεώσεις των εργοδοτών στον χώρο της εστίασης που απασχολούν διανομείς με μηχανάκι θα προσδιορίζει εγκύκλιος του υπουργείου Εργασίας, η οποία θα...
εκδοθεί τις επόμενες ημέρες, όπως ανέφερε στο «Κόκκινο Θεσσαλονίκης» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εργασίας Ανδρέας Νεφελούδης.
Όπως διαπίστωσε ο κ. Νεφελούδης, υπάρχει ένα τεράστιο θέμα με τους ντελιβεράδες. «Βγάζουμε, αυτές τις ημέρες, την περίφημη εγκύκλιο, μετά από μία μεγάλη επεξεργασία για το τι προβλέπει ο νόμος, για να είμαστε προσεκτικοί απολύτως και να μην κάνουμε κάποιο λάθος» σημείωσε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εργασίας, διευκρινίζοντας ότι η εγκύκλιος ξεκαθαρίζει τις υποχρεώσεις που έχει ο εργοδότης στα καταστήματα που έχουν delivery στην εστίαση. Παράλληλα, εκτίμησε ότι θα βοηθήσει πάρα πολύ στη διαδικασία, κυρίως, του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ), για να ξέρει τι ελέγχει και, βεβαίως, το να μαζευτεί το «σύστημα, αυτό με τους τραμπουκισμούς και τις παραβατικότητες».
Ο κ. Νεφελούδης δήλωσε ότι η εγκύκλιος που θα εκδοθεί, θα αναφέρει ότι:
- Ο εργοδότης είναι υποχρεωμένος να παρέχει τον εξοπλισμό εργασίας, στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και το μηχανάκι, με την υποχρέωση να το συντηρεί.
- Κάθε επιχείρηση πρέπει να συντάσσει τη γενική έκθεση επαγγελματικού κινδύνου, που παρομοιάζει με έκθεση δράσης για το ποιες υποχρεώσεις αναλαμβάνει για την ασφάλεια και την υγεία ο κάθε εργοδότης. Όταν δεν το έχει ή όταν δεν το τηρεί, υπάρχει αιτία για πρόστιμο.
- Τέλος, η επιχείρηση πρέπει να παρέχει τα μέσα ατομικής προστασίας, εκτός από το κράνος, γιατί αυτό υπόκειται στην οδική ασφάλεια και είναι ευθύνη του οδηγού.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Νεφελούδης τόνισε πως μόνο με τη διαδικασία του συστηματικού ελέγχου μπορεί να διασφαλιστεί η τήρηση. «Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η παραβατικότητα, η οποία είναι εντονότερη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη» υποστήριξε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εργασίας.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τους φόβους που έχουν σε πολλές περιπτώσεις οι εργαζόμενοι να καταγγείλουν την εργοδοτική αυθαιρεσία, ο κ. Νεφελούδης απάντησε ότι το κίνητρο που έχει ένας εργαζόμενος, για να ενημερώσει τις αρχές, είναι ότι θα είναι πια ασφαλισμένος, θα έχει καλύτερο μισθό, δεν θα «φορτώνεται» τις βενζίνες, το μηχανάκι, τη συντήρηση, κ.ά. «Το μεγαλύτερο κίνητρο είναι η οικονομική ευχέρεια και η αξιοπρέπειά του» συμπλήρωσε ο κ. Νεφελούδης.
Το εταιρικό μηχανάκι καθώς και η κάλυψη του κόστους των καυσίμων από τον εργοδότη αποτελεί πάγιο αίτημα των σωματείων των εργαζομένων οδηγών ντελίβερι, οι οποίοι έχουν επανειλημμένα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις καθώς στον κλάδο καταγράφονται κάθε χρόνο πολλά ατυχήματα, κάποια εκ των οποίων θανατηφόρα.
πηγηi
εκδοθεί τις επόμενες ημέρες, όπως ανέφερε στο «Κόκκινο Θεσσαλονίκης» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εργασίας Ανδρέας Νεφελούδης.
Όπως διαπίστωσε ο κ. Νεφελούδης, υπάρχει ένα τεράστιο θέμα με τους ντελιβεράδες. «Βγάζουμε, αυτές τις ημέρες, την περίφημη εγκύκλιο, μετά από μία μεγάλη επεξεργασία για το τι προβλέπει ο νόμος, για να είμαστε προσεκτικοί απολύτως και να μην κάνουμε κάποιο λάθος» σημείωσε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εργασίας, διευκρινίζοντας ότι η εγκύκλιος ξεκαθαρίζει τις υποχρεώσεις που έχει ο εργοδότης στα καταστήματα που έχουν delivery στην εστίαση. Παράλληλα, εκτίμησε ότι θα βοηθήσει πάρα πολύ στη διαδικασία, κυρίως, του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ), για να ξέρει τι ελέγχει και, βεβαίως, το να μαζευτεί το «σύστημα, αυτό με τους τραμπουκισμούς και τις παραβατικότητες».
Ο κ. Νεφελούδης δήλωσε ότι η εγκύκλιος που θα εκδοθεί, θα αναφέρει ότι:
- Ο εργοδότης είναι υποχρεωμένος να παρέχει τον εξοπλισμό εργασίας, στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και το μηχανάκι, με την υποχρέωση να το συντηρεί.
- Κάθε επιχείρηση πρέπει να συντάσσει τη γενική έκθεση επαγγελματικού κινδύνου, που παρομοιάζει με έκθεση δράσης για το ποιες υποχρεώσεις αναλαμβάνει για την ασφάλεια και την υγεία ο κάθε εργοδότης. Όταν δεν το έχει ή όταν δεν το τηρεί, υπάρχει αιτία για πρόστιμο.
- Τέλος, η επιχείρηση πρέπει να παρέχει τα μέσα ατομικής προστασίας, εκτός από το κράνος, γιατί αυτό υπόκειται στην οδική ασφάλεια και είναι ευθύνη του οδηγού.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Νεφελούδης τόνισε πως μόνο με τη διαδικασία του συστηματικού ελέγχου μπορεί να διασφαλιστεί η τήρηση. «Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η παραβατικότητα, η οποία είναι εντονότερη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη» υποστήριξε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εργασίας.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τους φόβους που έχουν σε πολλές περιπτώσεις οι εργαζόμενοι να καταγγείλουν την εργοδοτική αυθαιρεσία, ο κ. Νεφελούδης απάντησε ότι το κίνητρο που έχει ένας εργαζόμενος, για να ενημερώσει τις αρχές, είναι ότι θα είναι πια ασφαλισμένος, θα έχει καλύτερο μισθό, δεν θα «φορτώνεται» τις βενζίνες, το μηχανάκι, τη συντήρηση, κ.ά. «Το μεγαλύτερο κίνητρο είναι η οικονομική ευχέρεια και η αξιοπρέπειά του» συμπλήρωσε ο κ. Νεφελούδης.
Το εταιρικό μηχανάκι καθώς και η κάλυψη του κόστους των καυσίμων από τον εργοδότη αποτελεί πάγιο αίτημα των σωματείων των εργαζομένων οδηγών ντελίβερι, οι οποίοι έχουν επανειλημμένα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις καθώς στον κλάδο καταγράφονται κάθε χρόνο πολλά ατυχήματα, κάποια εκ των οποίων θανατηφόρα.
πηγηi
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου