ΣΙΝΕ

Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2020

Ελένη Αποστολίδου: Μια δασκάλα ποντιακής λύρας με αξίες και μεράκι (βίντεο)

Η νεαρή λυράρισσα Ελένη Αποστολίδου, από το Θρυλόριο Κομοτηνής, έχει βάλει σκοπό ζωής να γίνει η καλύτερη δασκάλα ποντιακής λύρας ώστε να κάνει ολοένα και περισσότερους νέους να... ασχοληθούν με το όργανο.

Καταγόμενη από αμιγώς ποντιακή οικογένεια, η αγάπη της για την μουσική παράδοση του Πόντου ξεκίνησε από πολύ μικρή ηλικία.

Από τα μικρά της χρόνια έμαθε να παίζει λύρα δίπλα στον Γιάννη Νικολαΐδη, να χορεύει στο σωματείο Θρυλορίου και να τραγουδά ποντιακά. Μετά τις σπουδές της στο Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής της Άρτας (ΤΕΙ Ηπείρου) ξεκίνησε να παραδίδει μαθήματα ποντιακής λύρας μεταλαμπαδεύοντας τις πλούσιες γνώσεις της σε παιδιά. «Η αγάπη μου για τη μουσική ήταν έντονη και εμφανής από τα πρώτα παιδικά μου χρόνια. Καθώς μεγάλωνα, όμως, συνειδητοποίησα ότι αγαπώ εξίσου τη διδασκαλία και την ενασχόληση με τα παιδιά. Τότε αποφάσισα να τα συνδυάσω και τα δύο, κι αυτό με κάνει ιδιαίτερα χαρούμενη γιατί θεωρώ ότι έχω πετύχει το σκοπό μου», εκμυστηρεύεται στο pontos-news.gr η Ελένη Αποστολίδου.

Στο ερώτημά μας αν υπάρχει ενδιαφέρον για την ποντιακή λύρα από παιδιά και νέους, απαντά: «Έχω μαθητές όλων των ηλικιών. Από 8-9 χρόνων μέχρι και τους μερακλήδες των 60 χρόνων. Συνήθως, όμως, ασχολούνται πιο ενεργά οι έφηβοι, οι οποίοι προσπαθώντας να ανακαλύψουν τη μουσική τους ταυτότητα, λειτουργούν πιο έντονα και συνειδητοποιημένα. Παρατηρώ δε ότι οι νέοι αγαπούν την ποντιακή μουσική, συμμετέχουν ενεργά σε δράσεις, είτε από μόνοι τους είτε με την παρότρυνση των γονιών τους, κι αυτό μου δημιουργεί ελπίδες για το μέλλον της μουσικής μας παράδοσης, που προοιωνίζεται λαμπρό».

Τέλος, δεν παρέλειψε να μας πει τι όνειρα και βλέψεις έχει για το μέλλον. «Για το μέλλον μου ονειρεύομαι να συνεχίσω να ασχολούμαι ενεργά με το αντικείμενο της διδασκαλίας της ποντιακής λύρας. Να εξελίσσομαι θεωρητικά και επαγγελματικά, έτσι ώστε να καταφέρνω να υπηρετώ με συνέπεια και αποτελεσματικότητα τόσο τη μουσική μου ιδιότητα, όσο και αυτήν της παιδαγωγού».

Δεν υπάρχουν σχόλια: