Η εν λόγω καφετέρια καταγγέλλεται ότι έχει για «πολιτική» το να μη δέχεται ηλικιωμένους, την οποία και... επικοινωνεί σε πελάτες μεγαλύτερης ηλικίας που επιχειρούν να καθίσουν σε αυτή και μάλιστα τους διώχνει αν προσπαθούν να παραγγείλουν.
Φυσικά, η εν λόγω καταγγελία που έκανε ο πολιτικός επιστήμονας Κωστής Πιερίδης, μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, προκάλεσε πολλές αντιδράσεις και ανάγκασε την καφετέρια να απολογηθεί.
Η καταγγελία
«Πέμπτη 10/11 ώρα 11:00 κάθομαι για καφέ στην πλατεία νέας Σμύρνης. Κάθομαι σε μαγαζί που δεν έχω ξανακάτσει.
Συνειδητοποιώ ότι υπάρχει ένας ηλικιωμένος που μιλάει έντονα στη σερβιτόρα και κάτι λέει “θα φωνάξω την αστυνομία, αυτό που μου λες είναι παράνομο”. Ο διπλανός του εξίσου ηλικιωμένος προσπαθεί να τον ηρεμήσει -ουσιαστικά τον πείθει να φύγουν κ να πάνε αλλού. Αυτό κάνουν, φεύγουν, χωρίς να έχουν καν παραγγείλει.
Ρωτάω τη σερβιτόρα τι συνέβη και στερεοτυπικά αν πρόκειται για συχνό φαινόμενο (μου φάνηκε ως κάτι που είχε ξανασυμβεί, είχε μια οικειότητα ο έντονος διάλογος τους). Παίρνω την εξής απάντηση: “ξέρετε είναι πολιτική του μαγαζιού να απαγορεύει σε ηλικιωμένους να κάθονται”.
Πως λέει ο λαός μας “έμεινα με ανοικτό το στόμα”. Προφανώς και είμαι σε σοκ. Σκέφτομαι αν πρέπει να πληρώσω. Αν πρέπει να πάω μέσα να ζητήσω τον υπεύθυνο. Αν πρέπει να κάνω αυτό που κάνω τώρα -post στα SM. Πάντως απο την ώρα που συνέβη δεν έχω σταματήσει να το σκέφτομαι. Καφετέρια που διώχνει ηλικιωμένους πελάτες για τη μόστρα της. Μεταμοντέρνα ευγονική, γιατί προφανώς το μαγαζί “είναι για τη νεολαία” και κάνει ηλικιακό face control, βάζοντας τους εργαζόμενους να πουν σε κόσμο “ξέρετε δεν μπορείτε να κατσετε εδώ. Είναι πολιτική του μαγαζιού”.
Τι ακριβώς μας έχει συμβεί; Δικαίωμα του ιδιοκτήτη; Φαντάζομαι πως ναι. Και υποχρέωση της γειτονιάς μας αυτός ο άνθρωπος αν και όταν γεράσει να δει εμπράκτως τι σημαίνει συμπερίληψη των μεγάλων στην κοινωνικότητα. Μια ανθρώπινη ανάγκη απέναντι στη ματαιότητα. Εκεί που νόμιζα ότι είχα να κάνω με το κλασικό “γέρος-στριντζης” εν τέλει έγινα αυτόπτης μάρτυρας μιας λογικής νόμων της Νυρεμβέργης, για έναν καφέ.
Φυσικά δεν πρόκειται να αφήσω ποτέ ούτε ευρώ στο συγκεκριμένο μαγαζί. Φυσικά θα το συζητήσω με όλους τους φίλους της γειτονιάς και τις συλλογικότητές της. Αν στο εν λόγω μαγαζί δεν πατήσει ψυχή για ένα μήνα μετά θα συνεχίσει να διαλέγει ποιος θα κάτσει και ποιος όχι;
Πήρα ένα πολύ χρήσιμο μάθημα του τι σημαίνει “μάχη με τον φασισμό κάθε μέρα”. Στα πιο απλά, στα πιο ασήμαντα”.
Ο κ. Πιερίδης επανήλθε δε, προτείνοντας στο κατάστημα να προσφέρει δωρεάν καφέ σε ηλικιωμένους επί ένα μήνα, ως ένδειξη καλής θέλησης. Σημειώνεται πως η παραπάνω ανάρτηση αναδημοσιεύεται στο NEWS 24/7 με την άδεια του ίδιου του κ. Πιερίδη».
Η απάντηση του καταστήματος
Η διεύθυνση του εν λόγω καταστήματος επέλεξε εν συνεχεία να απαντήσει μέσα από τον επίσημο λογαριασμό που διατηρεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ρίχνοντας την ευθύνη για ο,τι έγινε στον «υπεύθυνο» της πρωινής βάρδιας.
Όπως αναφέρουν, η τακτική που ακολούθησε δεν συνάδει με την “ηθική” του καταστήματος, καθώς και της περιοχής, ενώ η πρόσληψή του, έγινε πριν λίγο καιρό. Αναφέρεται δε, πως ο συγκεκριμένος υπάλληλος απομακρύνθηκε από το κατάστημα. Σε απάντηση προς χρήστη του facebook, αναφέρεται δε πως ο ηλικιωμένος που έπεσε θύμα ηλικιακού ρατσισμού είναι ευπρόσδεκτος στην καφετέρια. “Αυτός ο άνθρωπος μπορεί να έρχεται οπότε θέλει στο μαγαζί μου, είναι όλα κερασμένα”, αναγράφεται σχετικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου