Προσωπικά δεδομένα: Χάκερς μπορούν και μπαίνουν στα προσωπικά δεδομένα πελατών μεγάλων από μεγάλες πλατφόρμες ξενοδοχείων και βραχυχρόνιας μίσθωσης, εξαπατώντας τις ίδιες τις επιχειρήσεις.
Καλοκαίρι έρχεται, οι πλατφόρμες μίσθωσης ξενοδοχείων και σπιτιών έχουν πάρει φωτιά. Και εν μέσω της πιο δημοφιλούς περιόδου, η περίφημη Kaspersky κάνει μια αποκάλυψη που θα κάνει τους ταξιδιώτες να αρχίσουν να κλείνουν δωμάτια και διαμερίσματα τηλεφωνικά.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από τους ειδικούς της Kaspersky, μέσω παραπλανητικών email που αποστέλλουν σε Booking και άλλες πλατφόρμες, οι χάκερς επιχειρούν να υποκλέψουν διαπιστευτήρια ή να μολύνουν υπολογιστές ιδιοκτητών ξενοδοχείων και ξενοδοχοϋπαλλήλων με κακόβουλο λογισμικό.
Στόχος τους, τα προσωπικά δεδομένα των πελατών τους, δηλαδή όποιων έχουν κάνει κράτηση τουλάχιστον και μια φορά.
Πώς δρουν οι χάκερς;
Τα emails εμφανίζονται ως αλληλογραφία από πρώην ή μελλοντικούς επισκέπτες.
Η ηλεκτρονική αλληλογραφία των κυβερνοεγκληματιών μιμείται έγκυρες ερωτήσεις ή παράπονα πελατών, που αποστέλλονται στις δημόσιες διευθύνσεις email του ξενοδοχείου ή εμφανίζονται ως επείγοντα αιτήματα χρηστών από το Booking.com.
Δεδομένης της μεγάλης αξίας που αποδίδεται στη φήμη στον τομέα της φιλοξενίας, το προσωπικό έχει την τάση να ανταποκρίνεται άμεσα σε αυτά τα emails. Αυτή η προθυμία αυξάνει την πιθανότητα να κάνουν κλικ σε κακόβουλους συνδέσμους ή να ανοίξουν επιβλαβή συνημμένα, πέφτοντας έτσι στην παγίδα. Οι επιτιθέμενοι χρησιμοποιούν δωρεάν υπηρεσίες email όπως το Gmail.
Το κακόβουλο email που χτυπά τη Booking
Χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Η πρώτη περιλαμβάνει παράπονα από πρώην επισκέπτες. Αυτά τα emails περιγράφουν αρνητικές εμπειρίες, όπως αγενές προσωπικό ή βρώμικα δωμάτια, μερικές φορές συνοδευόμενα από φωτογραφίες ή βίντεο.
Ο στόχος είναι να ζητηθεί από το προσωπικό να κάνει κλικ σε συνδέσμους ή να ανοίξει συνημμένα που περιέχουν κακόβουλο λογισμικό.
Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει emails που μιμούνται ερωτήσεις από πιθανούς επισκέπτες. Αυτά τα emails ρωτούν σχετικά με τις παροχές, τις τιμές ή τη διαθεσιμότητα ή ζητούν βοήθεια για τον προγραμματισμό του ταξιδιού.
Ο στόχος της επίθεσης προφανώς είναι η συλλογή διαπιστευτηρίων προκειμένου να χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικά σχέδια επίθεσης ή να πωληθούν σε darknet φόρουμ.
Ηλεκτρονικές απάτες: Πώς να προστατευτείτε από χάκερ
Εκστρατεία ενημέρωσης, με θέμα τις ασφαλείς πληρωμές και την προστασία από τις ηλεκτρονικές απάτες πραγματοποιεί η Τράπεζα της Ελλάδος στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) «Global Money Week» (GMW).
Προσέχουμε πού κάνουμε κλικ και προστατευόμαστε από τις ηλεκτρονικές απάτες. Η Τράπεζα της Ελλάδος με σύμμαχο τη «5 Minute Mum» διαδίδει το μήνυμα: Τι κάνουμε για να προστατευτούμε;
Τι είναι η Global Money Week – Ο ρόλος της ΤτΕ
Η Τράπεζα της Ελλάδος είναι εθνικός συντονιστής της πρωτοβουλίας του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) “Global Money Week” (GMW). Πρόκειται για μια ετήσια παγκόσμια εκστρατεία ευαισθητοποίησης των νέων για θέματα χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης. Η εκστρατεία αναδεικνύει τη σημασία της ενημέρωσης των νέων για βασικές οικονομικές έννοιες με στόχο τη σταδιακή απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και την υιοθέτηση στάσεων και συμπεριφορών που είναι απαραίτητες για τη λήψη ορθών οικονομικών αποφάσεων. Το GMW ξεκίνησε το 2012, διοργανώνεται κάθε χρόνο το Μάρτιο και έχει καταφέρει να προσεγγίσει περισσότερα από 60 εκατ. παιδιά και νέους σε 176 χώρες παγκοσμίως.
Tο 2024 το GMW πραγματοποιείται την εβδομάδα από 18 έως 24 Μαρτίου 2024 και έχει θέμα «Protect your money, secure your future», εστιάζοντας στην ασφάλεια των χρημάτων και στην υπεύθυνη διαχείριση των προσωπικών οικονομικών με επίγνωση πιθανών κινδύνων, όπως οι ηλεκτρονικές απάτες, οι απάτες πληρωμής, το phishing κ.ά.
Παράλληλα με τις δικές της δράσεις, η Τράπεζα της Ελλάδος, ως εθνικός συντονιστής του GMW, ενημερώνει τους φορείς που δραστηριοποιούνται σε θέματα χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης για τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία και ενθαρρύνει οικονομικούς φορείς και οργανισμούς να συστρατευθούν στην ευρύτερη προσπάθεια για την προώθηση της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης, με τελικό στόχο την οικονομική ευημερία των πολιτών και τη χρηματοοικονομική σταθερότητα.
Δράσεις της Τράπεζας της Ελλάδος
Η Μονάδα Επικοινωνίας της Τράπεζας της Ελλάδος θα υλοποιήσει τις προσεχείς ημέρες εκστρατεία ενημέρωσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, απευθυνόμενη στο νεανικό κοινό, μέσω της δημιουργίας σύντομου video με θέμα τις ασφαλείς πληρωμές και την προστασία από τις ηλεκτρονικές απάτες. Η εκστρατεία θα υποστηριχθεί από ενημερωτικό υλικό με τίτλο «Πώς προστατεύομαι από τις ηλεκτρονικές απάτες».
Το Μουσείο της Τράπεζας της Ελλάδος δημιούργησε φέτος μια εκπαιδευτική δράση, εμπνευσμένη από την περιοδική έκθεσή του με τίτλο «Πληθωρισμός», σε συνδυασμό με τη μόνιμη προτροπή του GMW “Learn, Save, Earn” και την ειδικότερη θεματική για το 2024 “Protect your money, secure your future”.
Η εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Προσέχω… λόγω τιμής!» απευθύνεται κυρίως σε μαθητές και μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και κάθε άλλη ομάδα ενδιαφερομένων. Έννοιες όπως το «χρήμα», η «αγοραστική δύναμη» και η «σταθερότητα των τιμών» παρουσιάζονται με βιωματικό τρόπο στους επισκέπτες του, με στόχο στο τέλος της επίσκεψής τους να κατανοήσουν καλύτερα το φαινόμενο του πληθωρισμού και την επίδρασή του στην αγοραστική τους δύναμη, καθώς και να μάθουν όλα όσα κάνουν οι κεντρικές τράπεζες στην κατεύθυνση της διασφάλισης της σταθερότητας των τιμών.
Το Κέντρο Πολιτισμού, Έρευνας και Τεκμηρίωσης της Τράπεζας της Ελλάδος προχώρησε στην έκδοση νέου βιβλίου με τίτλο «Το Αλφαβητάρι της Οικονομίας για εφήβους». Συγγραφέας είναι ο Πρόεδρος και Ιδρυτής του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού, Καθηγητής Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Νικόλαος Δ. Φίλιππας. Η έκδοση αυτή αποτελεί τη συνέχεια του πρωτότυπου λεξικού χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης «Αλφαβητάρι της οικονομίας», που απευθύνεται σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου