- Ελέγχετε την αρχική και την τελική τιμή του προϊόντος.
➤ Π.χ. Αν μία μπλούζα είχε αρχική τιμή 40€, και γράφεται τώρα «20€», πρέπει να αναγράφεται καθαρά: «Αρχική Τιμή: 40€ – Τελική Τιμή: 20€ (Έκπτωση 50%)» - Ζητάτε πάντα απόδειξη αγοράς – Απαραίτητη για αλλαγές, επιστροφές ή άσκηση δικαιωμάτων.
- Τα εκπτωτικά προϊόντα πρέπει να είναι ίδιας ποιότητας με εκείνα εκτός εκπτώσεων. Δεν επιτρέπεται η διάθεση ελαττωματικών ως «εκπτωτικά».
- Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης πρέπει να είναι σαφής και όχι παραπλανητική.
➤ Παραδείγματα ορθής αναγραφής: – «Όλα τα είδη έως -50%» – «-30% σε όλα τα παπούτσια» ➤ Παραδείγματα παραπλανητικής πρακτικής (μη επιτρεπτά): – «Μέχρι και 70%» χωρίς αναγραφή συγκεκριμένων ειδών – «Τιμές σοκ!» χωρίς αναφορά έκπτωσης - Οι αλλαγές και επιστροφές γίνονται και κατά την περίοδο εκπτώσεων, εκτός αν αναγράφεται σαφώς διαφορετική πολιτική που ΔΕΝ αντιβαίνει στο νόμο.
- Για αγορές μέσω διαδικτύου, ισχύει δικαίωμα υπαναχώρησης εντός 14 ημερών – χωρίς αιτιολόγηση.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: Επιτρεπτό:Ανδρικό παντελόνι – Αρχική τιμή: 60€ – Νέα τιμή: 30€ (Έκπτωση 50%) Παραπλανητικό:«Τώρα μόνο 30€!» (χωρίς αναγραφή αρχικής τιμής ή ποσοστού έκπτωσης) Επιτρεπτό e-shop:Περιγραφή προϊόντος + “Δυνατότητα επιστροφής εντός 14 ημερών” Παράνομο:E-shop χωρίς πληροφορία για δικαίωμα υπαναχώρησης ή με χρέωση επιστροφής χωρίς προειδοποίηση. ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΜΑΣ: Αγοράζουμε ό,τι πραγματικά χρειαζόμαστε, όχι ό,τι μας παρασύρει η τιμή! Ελέγχουμε – Συγκρίνουμε – Προστατευόμαστε Το Νέο Ινστιτούτο Καταναλωτών είναι στο πλευρό του καταναλωτή – πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τις εκπτώσεις. Καταγγελίες: 1520 Γενική Γραμματεία Καταναλωτή Συνήγορος του Καταναλωτή Νέο ΙΝΚΑ (Μόνο για τα Μέλη του) |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου