Αυτό σημαίνει ότι οι ελληνικές οικογένειες πληρώνουν έως και 40% παραπάνω για βασικά προϊόντα όπως το ψωμί, το γάλα, τα λαχανικά και το λάδι – σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Δεν πρόκειται για είδη πολυτελείας, αλλά για απλά και απαραίτητα τρόφιμα.
Η κατάσταση αυτή δεν δικαιολογείται από τις διεθνείς τιμές ή τις πρώτες ύλες. Αντιθέτως, φαίνεται να οφείλεται σε ανεξέλεγκτες αυξήσεις από παραγωγούς, μεσάζοντες και καταστήματα, οι οποίες επιβαρύνουν μόνο τον καταναλωτή.
Το Νέο Ινστιτούτο Καταναλωτών τονίζει ότι το πρόβλημα είναι κοινωνικό και πολιτικό. Η πολιτεία περιορίζεται σε προτροπές προς την αγορά, χωρίς να λαμβάνει δυναμικά μέτρα για να προστατέψει τους πολίτες.
Ιδιαίτερα οι ευάλωτες ομάδες – ηλικιωμένοι, οικογένειες με παιδιά, άνεργοι – πλήττονται περισσότερο. Οι ανισότητες μεγαλώνουν και η κοινωνική κόπωση γίνεται αγανάκτηση.
|
|


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου