Καμπανάκι για παραπλανητικά e-mails και κομπίνες σε ATM
Ηχηρό καμπανάκι στους πελάτες τους τόσο στα ΑΤΜ όσο και στο e-banking χτυπούν τώρα οι τράπεζες, καθώς διαπιστώνουν σημαντική έξαρση στις ηλεκτρονικές απάτες.
Από τη µια οι σπείρες που χτυπούν τα ΑΤΜ γίνονται ολοένα και περισσότερες, χρησιμοποιώντας νέες και αναβαθµισµένες µεθόδους για το «ξάφρισµα» (skimming) των πελατών. Και από την άλλη τα παραπλανητικά e-mail που φτάνουν µαζικά στους λογαριασµούς ανυποψίαστων χρηστών της ηλεκτρονικής τραπεζικής είναι σαφώς βελτιωµένα, πολλαπλασιάζοντας τον κίνδυνο «ψαρέµατος» (phishing) ευαίσθητων προσωπικών δεδοµένων.
Σήµερα, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα, η λεία της ηλεκτρονικής απάτης ανέρχεται στα 5 εκατ. ευρώ περίπου και παρουσιάζει ανοδικές τάσεις, γεγονός που προκαλεί «πονοκέφαλο» στους τραπεζίτες.
Καθώς µάλιστα η χρήση των εναλλακτικών δικτύων αυξάνει, τα φαινόµενα ψηφιακής απάτης πολλαπλασιάζονται. Ενδεικτικό είναι ότι σήµερα περίπου 1 εκατ. Ελληνες έχουν λογαριασµούς e-banking, ενώ µία στις δύο τραπεζικές συναλλαγές γίνεται ηλεκτρονικά, είτε µέσω υπολογιστή είτε από το κινητό τηλέφωνο και κυρίως από τα ΑΤΜ.
Οι τράπεζες έχουν ήδη υιοθετήσει βελτιωµένα συστήµατα προστασίας, καθώς αφενός στις περισσότερες συναλλαγές επιβάλλουν τη χρήση επιπλέον κωδικού που δηµιουργείται από ειδικό µηχάνηµα και αφετέρου ελέγχουν ανά πάστα στιγµή τα δίκτυά τους για ύποπτες κινήσεις και ενηµερώνουν άµεσα τους πελάτες τους.
Παραπλανητικά µηνύµατα
Ιδιαίτερα δηµιουργικοί είναι οι e-απατεώνες και στα παραπλανητικά µηνύµατα ηλεκτρονικού ταχυδροµείου που στέλνουν. Μάλιστα, σε σχέση µε το παρελθόν τα e-mail είναι τόσο καλοφτιαγµένα και γραµµένα σε σωστά ελληνικά, µε αποτέλεσµα πολλοί να µπερδευτούν και να δώσουν τα στοιχεία τους.
Για παράδειγµα, αυτή τη στιγµή αποστέλλονται δεκάδες χιλιάδες e-mail µε φερόµενο ως αποστολέα µεγάλη τράπεζα, η οποία δήθεν ζητά από τους πελάτες της να επιβεβαιώσουν τα στοιχεία της κάρτας αναλήψεών τους, ώστε να ενεργοποιηθεί η νέα κάρτα µε ενσωµατωµένο το PIN. Το ενδιαφέρον είναι ότι όντως στη συγκεκριµένη τράπεζα γίνεται η µετατροπή αυτή, άρα το µήνυµα έχει ακόµη περισσότερες πιθανότητες να γίνει πιστευτό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου