Η ατμόσφαιρα στη συνέλευση ήταν ηλεκτρισμένη από το βαρύ φορτίο της καταφοράς για την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να καταργήσει το Λύκειο Τσοτυλίου, καλυπτόμενο πίσω από το ανάξιο πρόσχημα ότι δεν καταργείται το ιστορικό Γυμνάσιο Τσοτυλίου αλλά
παραμένει (ως όνομα κενό λυκειακού περιεχομένου).
Παρά τις επί μέρους διαφοροποιήσεις, καθολική ήταν η καταδίκη για το ότι η κατάργηση όχι μόνο αγνόησε το ιστορικό - εθνικό βάθος που έχουν τα Εκπαιδευτήρια Τσοτυλίου, αλλά καταπάτησε και τα ίδια τα αντικειμενικά κριτήρια που το υπουργείο έθεσε για τις συγχωνεύσεις, αφού οι κτιριακές υποδομές του είναι ασύγκριτα καλύτερες και ασφαλέστερες, ο αριθμός των μαθητών υπερκαλύπτει το όριο, οι αποστάσεις και οι γενικότερες συνθήκες ερήμωσης της περιοχής καθιστούν αναγκαία τη διατήρηση του Λυκείου, οι δε ποιοτικές επιδόσεις του υπήρξαν άριστες. Επιπλέον, καταγγέλθηκε ότι η συγχώνευση βασίστηκε σε δεδομένα τα οποία εκ των υστέρων αποκαλύπτεται ότι ήταν απαγορευτικά και ότι ο χειρισμός του υπουργείου υπέκυψε σε κομματικές - ψηφοθηρικές - τοπικές σκοπιμότητες.
Τότε στη συνέλευση, που διοργανώθηκε από το Σύνδεσμο Φοιτησάντων στα Εκπαιδευτήρια Τσοτυλίου, ζήτησε και έλαβε το λόγο η καθηγήτρια του ΑΠΘ κ. Καραστεργίου - Ζιώγα. Αντίθετα με την ένταση και τη συγκινησιακή φόρτιση που υπήρχαν στο ακροατήριο, μίλησε νηφάλια και υπέδειξε να μην αγνοείται το γεγονός ότι η πολιτική του υπουργείου βασίζεται σε αξιακούς - εκπαιδευτικούς άξονες, στους οποίους πρέπει να στηριχτεί και η προσπάθεια για την αποκατάσταση της αδικίας και την ανάκληση της συγχώνευσης.
Η κ. Καραστεργίου πρότεινε τα εξής συνάδοντα με τον ιστορικό ρόλο και τις υποδομές των Εκπαιδευτηρίων Τσοτυλίου: Να λειτουργήσει το Λύκειο ως πειραματικό, σε συνδυασμό με πρόγραμμα (του ΑΠΘ) για την ενίσχυση της παιδαγωγικής επάρκειας των διδασκόντων.
Δείτε περισσότερα θέματα
παραμένει (ως όνομα κενό λυκειακού περιεχομένου).
Παρά τις επί μέρους διαφοροποιήσεις, καθολική ήταν η καταδίκη για το ότι η κατάργηση όχι μόνο αγνόησε το ιστορικό - εθνικό βάθος που έχουν τα Εκπαιδευτήρια Τσοτυλίου, αλλά καταπάτησε και τα ίδια τα αντικειμενικά κριτήρια που το υπουργείο έθεσε για τις συγχωνεύσεις, αφού οι κτιριακές υποδομές του είναι ασύγκριτα καλύτερες και ασφαλέστερες, ο αριθμός των μαθητών υπερκαλύπτει το όριο, οι αποστάσεις και οι γενικότερες συνθήκες ερήμωσης της περιοχής καθιστούν αναγκαία τη διατήρηση του Λυκείου, οι δε ποιοτικές επιδόσεις του υπήρξαν άριστες. Επιπλέον, καταγγέλθηκε ότι η συγχώνευση βασίστηκε σε δεδομένα τα οποία εκ των υστέρων αποκαλύπτεται ότι ήταν απαγορευτικά και ότι ο χειρισμός του υπουργείου υπέκυψε σε κομματικές - ψηφοθηρικές - τοπικές σκοπιμότητες.
Τότε στη συνέλευση, που διοργανώθηκε από το Σύνδεσμο Φοιτησάντων στα Εκπαιδευτήρια Τσοτυλίου, ζήτησε και έλαβε το λόγο η καθηγήτρια του ΑΠΘ κ. Καραστεργίου - Ζιώγα. Αντίθετα με την ένταση και τη συγκινησιακή φόρτιση που υπήρχαν στο ακροατήριο, μίλησε νηφάλια και υπέδειξε να μην αγνοείται το γεγονός ότι η πολιτική του υπουργείου βασίζεται σε αξιακούς - εκπαιδευτικούς άξονες, στους οποίους πρέπει να στηριχτεί και η προσπάθεια για την αποκατάσταση της αδικίας και την ανάκληση της συγχώνευσης.
Η κ. Καραστεργίου πρότεινε τα εξής συνάδοντα με τον ιστορικό ρόλο και τις υποδομές των Εκπαιδευτηρίων Τσοτυλίου: Να λειτουργήσει το Λύκειο ως πειραματικό, σε συνδυασμό με πρόγραμμα (του ΑΠΘ) για την ενίσχυση της παιδαγωγικής επάρκειας των διδασκόντων.
Δείτε περισσότερα θέματα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου