Δεκάδες προσλήψεις από το «παράθυρο» παραδέχεται ότι πραγματοποιήθηκαν στις τάξεις της την περίοδο 2006-2009 η Εγνατία Οδός ΑΕ, απαντώντας σε δημοσιεύματα και σχετική ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ και τομεάρχη Δημοσίων Έργων, κ. Στ. Καλογιάννη. «Την περίοδο 2006 και 2009, είχαν συναφθεί 229 ατομικές συμβάσεις έργου χωρίς διαγωνισμό, χωρίς διαδικασίες αξιολόγησης και χωρίς
ενιαία κριτήρια καθορισμού του συμβατικού ποσού. Επρόκειτο για μια ακόμα στυγνή εφαρμογή της γνωστής πρακτικής της ευνοιοκρατίας, όπου στον αγώνα της καθημερινής επιβίωσης ακόμα και οι ικανοί υποχρεώνονται να ανεχθούν για τον εαυτό τους την εξαναγκασμένη εξυπηρέτηση» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρία, αν και παραδέχεται ότι «πολλοί από τους συμβασιούχους αποδείχθηκαν αξιόλογοι επιστήμονες, ευσυνείδητοι και ικανοί».
Η εταιρία διευκρινίζει ότι την περίοδο από το 2003 έως το 2005 οι συμβάσεις έργου γίνονταν με διαγωνισμό ανάθεσης παροχής υπηρεσίας σε τρίτες εταιρίες. Στη συνέχεια, όπως εξηγούν πηγές της Εγνατίας, η εταιρία αποφάσισε να μην ανανεώσει τις εν λόγω συμβάσεις και να προχωρήσει σε προσλήψεις. Έτσι, ο αριθμός των εργαζομένων ξεπέρασε τα 550 άτομα.
«Τα έργα στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού ολοκληρώθηκαν σε μεγάλο βαθμό τον Μάιο του 2009. Προφανώς στη συνέχεια, το αντικείμενο των εργασιών των συμβασιούχων έργου μειωνόταν συνεχώς. Οι συμβασιούχοι αποχώρησαν σταδιακά βάσει του Ν. 3812/2009 («Νόμος Ραγκούση») έως το τέλος του 2010 στο σύνολό τους. Το κόστος μισθοδοσίας αυτής της περιόδου (Μάιος 2009 – Δεκέμβριος 2010) ήταν 15 εκ. ευρώ» τονίζεται στην ανακοίνωση της εταιρίας.
Η Εγνατία Οδός επισημαίνει ότι τον Σεπτέμβριο του 2009, το μόνιμο προσωπικό της Εταιρείας (αορίστου χρόνου και δημόσιοι υπάλληλοι) ανερχόταν σε 270 άτομα. «Έκτοτε, αποχώρησαν από την Εταιρεία 27 άτομα, χωρίς να γίνει καμία νέα πρόσληψη μόνιμου προσωπικού. Επιπροσθέτως, από τον Δεκέμβριο του 2009 έως σήμερα δεν έχει γίνει καμία νέα σύμβαση έργου στην Εταιρεία» τονίζει.
Επίσης, σημειώνει ότι οι αποσπασμένοι υπάλληλοι του δημοσίου που δουλεύουν στην Εγνατία από 28 το 2009 έχουν μειωθεί σε 14, με τις συνολικές ετήσιες αποδοχές να πέφτουν από τα 2,15 εκατ. ευρώ στα 0,48.
Η Εγνατία Οδός χαρακτηρίζει τα στοιχεία για το προσωπικό της, τους συμβασιούχους έργου και το συνολικό κόστος ως «αποκαλυπτικά», διότι το 2009 απασχολούσε 593 άτομα με συνολικό μισθολογικό κόστος 30,6 εκατ. ευρώ, ενώ το 2001, 243 εργαζομένους με κόστος 11,1 εκατ. ευρώ.
Σήμερα, η Εγνατία Οδός, η οποία είναι αρμόδια για την συντήρηση και λειτουργία του ομώνυμου διευρωπαϊκού αυτοκινητοδρόμου, «τρέχει» νέα έργα, όπως οι οδικοί άξονες «Αρδάνιο – Μάνδρα», «Θέρμη – Γαλάτιστα», οι κάθετοι άξονες της Δυτικής Μακεδονίας και δεκάδες έργα υποδομής στα νησιά του Αιγαίου.
Επίσης, έχει αναλάβει την αρμοδιότητα για δράσεις Οδικής Ασφάλειας, αποκατάσταση ΧΑΔΑ, ενώ εποπτεύει τις συμβάσεις παραχώρησης του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου και του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας. «Παρ’όλα αυτά», αναφέρει η εταιρία, «το πρόγραμμα περιστολής δαπανών της Εταιρείας οδήγησε το λειτουργικό κόστος από 46 εκατ. ευρώ το 2009, σε 31 εκατ. ευρώ το 2010 και σε 18 εκατ. ευρώ το 2011».
Επίσης, όπως τονίζει, «είναι αλήθεια ότι το μέτρο της εργασιακής εφεδρείας προβληματίζει την ΕΟΑΕ, δεδομένων των υποχρεώσεων που έχει σε όλα τα μέτωπα και σε όλο το φάσμα δραστηριοτήτων που συνδυάζονται με απαιτήσεις για παραγωγή έργου, σύγχρονων προδιαγραφών και υψηλής ποιότητας».
Η απάντηση της δημόσιας εταιρίας ήρθε μετά από δημοσιεύματα και σχετική ερώτηση του κ. Καλογιάννη. Ο πρώην υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανέφερε ότι η μέτρο της εφεδρείας «έρχεται να προστεθεί στις απολύσεις προσωπικού που έχουν γίνει την τελευταία διετία, την ώρα που η Εταιρεία έχει προσλάβει νέους εργαζόμενους», ρωτώντας το υπουργείο Υποδομών «πόσα άτομα έχουν προσληφθεί την τελευταία διετία στην Εγνατία Οδό» και «για ποιους λόγους, το Υπουργείο και η διοίκηση της Εταιρείας, ενώ έδιωξαν προσωπικό από την Εγνατία και σήμερα υποχρεούνται να θέσουν σε εφεδρεία και άλλο, προσλαμβάνουν μέσω συμβάσεων νέο».
tovima
Δείτε περισσότερα θέματα
ενιαία κριτήρια καθορισμού του συμβατικού ποσού. Επρόκειτο για μια ακόμα στυγνή εφαρμογή της γνωστής πρακτικής της ευνοιοκρατίας, όπου στον αγώνα της καθημερινής επιβίωσης ακόμα και οι ικανοί υποχρεώνονται να ανεχθούν για τον εαυτό τους την εξαναγκασμένη εξυπηρέτηση» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρία, αν και παραδέχεται ότι «πολλοί από τους συμβασιούχους αποδείχθηκαν αξιόλογοι επιστήμονες, ευσυνείδητοι και ικανοί».
Η εταιρία διευκρινίζει ότι την περίοδο από το 2003 έως το 2005 οι συμβάσεις έργου γίνονταν με διαγωνισμό ανάθεσης παροχής υπηρεσίας σε τρίτες εταιρίες. Στη συνέχεια, όπως εξηγούν πηγές της Εγνατίας, η εταιρία αποφάσισε να μην ανανεώσει τις εν λόγω συμβάσεις και να προχωρήσει σε προσλήψεις. Έτσι, ο αριθμός των εργαζομένων ξεπέρασε τα 550 άτομα.
«Τα έργα στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού ολοκληρώθηκαν σε μεγάλο βαθμό τον Μάιο του 2009. Προφανώς στη συνέχεια, το αντικείμενο των εργασιών των συμβασιούχων έργου μειωνόταν συνεχώς. Οι συμβασιούχοι αποχώρησαν σταδιακά βάσει του Ν. 3812/2009 («Νόμος Ραγκούση») έως το τέλος του 2010 στο σύνολό τους. Το κόστος μισθοδοσίας αυτής της περιόδου (Μάιος 2009 – Δεκέμβριος 2010) ήταν 15 εκ. ευρώ» τονίζεται στην ανακοίνωση της εταιρίας.
Η Εγνατία Οδός επισημαίνει ότι τον Σεπτέμβριο του 2009, το μόνιμο προσωπικό της Εταιρείας (αορίστου χρόνου και δημόσιοι υπάλληλοι) ανερχόταν σε 270 άτομα. «Έκτοτε, αποχώρησαν από την Εταιρεία 27 άτομα, χωρίς να γίνει καμία νέα πρόσληψη μόνιμου προσωπικού. Επιπροσθέτως, από τον Δεκέμβριο του 2009 έως σήμερα δεν έχει γίνει καμία νέα σύμβαση έργου στην Εταιρεία» τονίζει.
Επίσης, σημειώνει ότι οι αποσπασμένοι υπάλληλοι του δημοσίου που δουλεύουν στην Εγνατία από 28 το 2009 έχουν μειωθεί σε 14, με τις συνολικές ετήσιες αποδοχές να πέφτουν από τα 2,15 εκατ. ευρώ στα 0,48.
Η Εγνατία Οδός χαρακτηρίζει τα στοιχεία για το προσωπικό της, τους συμβασιούχους έργου και το συνολικό κόστος ως «αποκαλυπτικά», διότι το 2009 απασχολούσε 593 άτομα με συνολικό μισθολογικό κόστος 30,6 εκατ. ευρώ, ενώ το 2001, 243 εργαζομένους με κόστος 11,1 εκατ. ευρώ.
Σήμερα, η Εγνατία Οδός, η οποία είναι αρμόδια για την συντήρηση και λειτουργία του ομώνυμου διευρωπαϊκού αυτοκινητοδρόμου, «τρέχει» νέα έργα, όπως οι οδικοί άξονες «Αρδάνιο – Μάνδρα», «Θέρμη – Γαλάτιστα», οι κάθετοι άξονες της Δυτικής Μακεδονίας και δεκάδες έργα υποδομής στα νησιά του Αιγαίου.
Επίσης, έχει αναλάβει την αρμοδιότητα για δράσεις Οδικής Ασφάλειας, αποκατάσταση ΧΑΔΑ, ενώ εποπτεύει τις συμβάσεις παραχώρησης του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου και του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας. «Παρ’όλα αυτά», αναφέρει η εταιρία, «το πρόγραμμα περιστολής δαπανών της Εταιρείας οδήγησε το λειτουργικό κόστος από 46 εκατ. ευρώ το 2009, σε 31 εκατ. ευρώ το 2010 και σε 18 εκατ. ευρώ το 2011».
Επίσης, όπως τονίζει, «είναι αλήθεια ότι το μέτρο της εργασιακής εφεδρείας προβληματίζει την ΕΟΑΕ, δεδομένων των υποχρεώσεων που έχει σε όλα τα μέτωπα και σε όλο το φάσμα δραστηριοτήτων που συνδυάζονται με απαιτήσεις για παραγωγή έργου, σύγχρονων προδιαγραφών και υψηλής ποιότητας».
Η απάντηση της δημόσιας εταιρίας ήρθε μετά από δημοσιεύματα και σχετική ερώτηση του κ. Καλογιάννη. Ο πρώην υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανέφερε ότι η μέτρο της εφεδρείας «έρχεται να προστεθεί στις απολύσεις προσωπικού που έχουν γίνει την τελευταία διετία, την ώρα που η Εταιρεία έχει προσλάβει νέους εργαζόμενους», ρωτώντας το υπουργείο Υποδομών «πόσα άτομα έχουν προσληφθεί την τελευταία διετία στην Εγνατία Οδό» και «για ποιους λόγους, το Υπουργείο και η διοίκηση της Εταιρείας, ενώ έδιωξαν προσωπικό από την Εγνατία και σήμερα υποχρεούνται να θέσουν σε εφεδρεία και άλλο, προσλαμβάνουν μέσω συμβάσεων νέο».
tovima
Δείτε περισσότερα θέματα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου