ΕΡΕΥΝΑ του ACADIMIES.GR
Το acadimies.gr συνομίλησε με γνωστούς διαμεσολαβητές και μάνατζερ παικτών, ερευνώντας τις πτυχές στο επάγγελμα του μάνατζερ, καθώς και τις διάφορες παραμέτρους που προκύπτουν αυτές τις δύσκολες οικονομικές εποχές για τους νεαρούς ποδοσφαιριστές και τους γονείς τους.
Για λόγους δεοντολογίας, δεν αναφέρονται τα ονόματα των ερωτηθέντων αντέντηδων, παραμένουν όμως στη διάθεση της υπογράφουσας για κάθε ενδιαφερόμενο.
Ακολουθούν τα κυριότερα σημεία των συνεντεύξεων:
-Σε ποια ηλικία είναι απαραίτητο ένας παίκτης να αποκτήσει την «προστασία» ενός μάνατζερ;
"Μιλώντας πάντα για έναν παίκτη ανταγωνιστικό, που δεν παίζει απλά για το χόμπι του, οι ηλικίες που είτε οι ίδιοι οι παίκτες απευθύνονται σε μάνατζερ, είτε οι μάνατζερ προσφέρονται για να δώσουν τις υπηρεσίες τους, συνεχώς μειώνονται. Επειδή υπάρχει πλέον επιστημονική κατάρτιση για σωστή διαχείριση "ταλέντων" και προώθηση αθλητών, αλλά και επειδή στις μεγαλύτερες ηλικίες, στους έτοιμους παίκτες δηλαδή, ο ανταγωνισμός είναι αβυσσαλέος.
Συνδυάζεται κατά κάποιον τρόπο η επιθυμία των νεαρών παικτών και των γονιών τους να τους προωθήσουν μέσω μάνατζερ, για να επικρατήσουν στον ανταγωνισμό και τις ανάγκες της αγοράς,αλλά και των ίδιων των μάνατζερ να αναλάβουν νωρίς ελπιδοφόρους παίκτες, πριν "πέσουν" άλλοι εκατό για τον ίδιο παίκτη».
-Πως ξεκινά η όλη διαδικασία για να αναλάβει ένας μάνατζερ έναν παίκτη;
«Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, με την έννοια ότι κάθε μάνατζερ έχει τον δικό του τρόπο δουλειάς, όπως αντίστοιχα και κάθε ανήλικος παίκτης ή ο γονιός του έχει μια διαφορετική νοοτροπία και προσέγγιση στο τι σημαίνει «να βρω μάνατζερ για το παιδί μου».
Έχει να κάνει περισσότερο με τις προσωπικές επιλογές του καθενός και δεν υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα. Είναι ένα ελεύθερο επάγγελμα κι αντίστοιχα ένας χώρος που ο καθένας μπορεί να ψάξει και να βρει αυτό που τον αντιπροσωπεύει καλύτερα, μόνος του».
-Από την στιγμή που θα αναλάβει ένας μάνατζερ ένα νέο παιδί, ποιες είναι οι πρώτες κινήσεις που θα κάνει;
«Αναλόγως την ηλικία του ποδοσφαιριστή και τα επιμέρους χαρακτηριστικά του, υπάρχουν κάποια βήματα που έχουν στόχο την πρόοδο και την προώθηση του αθλητή.
Δηλαδή, αν μιλάμε για μικρής ηλικίας ποδοσφαιριστή, ο οποίος είναι αδιαμόρφωτος και σωματικά και ως προς το θέμα της προσωπικότητας του. Ο μάνατζερ γίνεται κάποιες φορές και παιδαγωγός και θεωρώ ότι πρέπει να γίνεται.
Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης από την στιγμή που ο ποδοσφαιριστής βρίσκεται ακόμα σε στάδιο εκπαίδευσης. Κάτι αντίστοιχο είναι δύσκολο να γίνει με έναν επαγγελματία, ο οποίος κρίνεται αυστηρά για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που ήδη έχει και τις ατέλειες του αντίστοιχα. Ουσιαστικά κάθε ποδοσφαιριστής αρχίζει και δουλεύει προς συγκεκριμένη κατεύθυνση ή όταν ο ίδιος τύχει να βρει στον δρόμο του έναν μάνατζερ που θα εκτιμήσει το ταλέντο του και θα ασχοληθεί μαζί του ή όταν ο ίδιος εναποθέσει την τύχη του σε έναν μάνατζερ, ο οποίος θα έχει σκοπό όχι μόνο την προώθηση της εικόνας και την εκπροσώπηση του παίκτη, αλλά και την επιμέρους βελτίωση σε όλους τους τομείς».
-Πως αμείβεται ένας μάνατζερ;
«Με βάση τους κανονισμούς που ισχύουν διεθνώς, ένας μάνατζερ για παροχή υπηρεσιών πρέπει να πληρώνεται σε μια δουλειά μόνο από την μια πλευρά. Δηλαδή ή μόνο από τον παίκτη ή μόνο από την ομάδα. Η αμοιβή από την πλευρά του παίκτη κυμαίνεται στο 3% - 8% των ακαθάριστων αποδοχών του, ενώ από την πλευρά της ομάδας είναι αντίστοιχα το 5-10% επί των ετήσιων καθαρών αποδοχών του παίκτη. Βέβαια υπάρχουν πολλές αλλαγές ως προς αυτό.
Για παράδειγμα, υπάρχουν μάνατζερ που σε περίπτωση που καλύψουν συγκεκριμένη οικονομική απαίτηση παίκτη, έχουν τη σύμφωνη γνώμη του να καρπωθούν όλη τη διαφορά.
Δηλαδή, αν ένας παίκτης είναι ικανοποιημένος με ένα συμβόλαιο 100.000¤ και του πετύχουν συμβόλαιο 200.000 ¤, ουσιαστικά να πάρουν τα ίδια χρήματα που παίρνει και ο παίκτης. Aντίστοιχα υπάρχουν περιπτώσεις κακοπληρωμένων μάνατζερ, που προκειμένου να μην χαλάσει μια δουλειά που γίνεται οριακά, η αμοιβή τους είναι κατώτερη και από την κατώτερη προβλεπόμενη».
-Όταν μιλάμε για νεαρούς ταλαντούχους παίκτες, ο μάνατζερ πως ακριβώς πρέπει να αμείβεται;
«Υπάρχει μια υποκατηγορία «μάνατζερ» που προτείνει στους γονείς ενός νεαρού ταλέντου να του δώσουν μια αμοιβή προκειμένου να ασχοληθεί και να προωθήσει τον παίκτη. Αυτό είναι αντιδεοντολογικό. Ο μάνατζερ πρέπει να αμείβεται για παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών και όχι να είναι το χρήμα που ζητά εκ των προτέρων, το κίνητρο για να ασχοληθεί.
Αν το ταλέντο του παίκτη και το προβλεπόμενο κέρδος σε εύλογο χρονικό διάστημα δεν αποτελούν από μόνα τους κίνητρο, αυτό σημαίνει ότι δεν βλέπουν στον ποδοσφαιριστή ένα ταλέντο αλλά στον πατέρα, ένα τέλειο θύμα, ή ενίοτε και τα δυο».
-Ποια η διαφορά μάνατζερ και εκπροσώπου;
«Καταρχήν εκπρόσωπος παικτών είναι κάποιος που είτε βάσει συμβολαίου που υπάρχει και είναι κατατεθειμένο, είτε βάσει αμοιβαίας εμπιστοσύνης, εκπροσωπεί έναν παίκτη και δεν είναι μόνο ένας ατζέντης που τον προτείνει σε συγκεκριμένες ομάδες προκειμένου να του φέρει προτάσεις και να αμειφθεί αν και μόνο αν υπάρχει αποτέλεσμα.
Ένας εκπρόσωπος πρέπει να ασχολείται επί της ουσίας καθημερινά με τον παίκτη και για την αγωνιστική του πορεία αλλά και για οποιαδήποτε ανάγκη του, είναι δηλαδή ένας άνθρωπος της απολύτου εμπιστοσύνης που παρέχει τις υπηρεσίες του standard.
Είναι μια σχέση μόνιμη, η οποία δεν έχει να κάνει με την πορεία του παίκτη (ανοδική, στάσιμη ή καθοδική). Σε οποιαδήποτε περίπτωση ο εκπρόσωπος πρέπει να είναι εκεί και να τον στηρίξει σε οτιδήποτε χρειαστεί.
Μάνατζερ μπορεί να αποκαλείται και ένας ατζέντης που δεν εκπροσωπεί κανένα παίκτη, αλλά έχει δύναμη στο να κάνει μεσολαβήσεις και να τελειώνει δουλειές λόγω των γνωριμιών του ή και κάποιος που δουλεύει κατ ουσία περισσότερο για κάποια ομάδα και είναι ο εντολοδόχος της για να βολιδοσκοπεί, να προσεγγίζει και ακόμα και να αποσπά την υπογραφή παικτών. Όπως και να έχει πάντως, η κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή και δεν υπάρχουν σαφή όρια για το που αρχίζει και που τελειώνει ο ρόλος του μάνατζερ ή του εκπροσώπου».
-Ένας μάνατζερ μπορεί να επηρεάσει τις αποφάσεις ενός προπονητή για να προωθήσει τον παίκτη του;
«Οι προπονητές όπως και όλοι οι τεχνικοί υπεύθυνοι των ομάδων, αναλόγως το οργανόγραμμα και την μεταγραφική στρατηγικήεπηρεάζουν σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό τα αγωνιστικά και μεταγραφικά θέματα. Ένας μάνατζερ ο οποίος είτε έχει καλή σχέση με έναν προπονητή, στην ομάδα του οποίου ήδη ανήκει ο παίκτης του, είτε έχει μια καλή σχέση με έναν προπονητή και την χρησιμοποιεί για να προωθήσει τον πελάτη του, για να γίνει μια μεταγραφή, είναι πολύ σημαντικό αλλά και πάλι πρέπει να εξετάζεται κατά περίπτωση.
Υπάρχουν ας πούμε ομάδες που έχουν τόσο καλή οργάνωση ή τέτοιο αυταρχισμό των διοικούντων, που ο προπονητής είναι μόνο διαχειριστής υλικού και ασχολείται με την ομάδα χωρίς να έχει βαρύνουσα σημασία η γνώμη του για τα μεταγραφικά. Σε αυτή την περίπτωση η γνωριμία μπορεί να βοηθήσει, αλλά δευτερευόντως. Εφόσον ολοκληρωθεί η μεταγραφή και υπάρξει συνεργασία με τον παίκτη, εκεί όντως βοηθά η γνωριμία, γιατί έχεις άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες δηλαδή το πώς αξιολογεί ο προπονητής την απόδοση του παίκτη και μπορείς ίσως να τον επηρεάσεις ώστε να υπάρξει καλή μεταχείριση, όχι προνομιακή βέβαια, αλλά να μην αδικηθεί ο παίκτης επειδή πιθανόν να είναι άγνωστος στον προπονητή ή λιγότερο γνωστός".
-Μια συμβουλή σε ελπιδοφόρους ποδοσφαιριστές και τους γονείς τους που ψάχνουν κάποιο μάνατζερ να τους προωθήσει;
«Πιστεύω πολύ στη ρήση του Αισώπου «Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα», δηλαδή αν ένας μάνατζερ όντως πιστεύει στο ταλέντο ενός παίκτη και έχει τις κατάλληλες άκρες για να τον προωθήσει,ας κάνει μια προσυμφωνία για μια παχυλή αμοιβή αν και εφόσον του πετύχει ένα καλό συμβόλαιο. Αυτό είναι απόλυτα ηθικό και δεοντολογικό να πληρωθεί εκ των υστέρων.
Όσοι προσπαθούν να πάρουν εκ των προτέρων χρήματα είναι συνήθως άτομα που δεν έχουν υπόσταση στον χώρο και ψάχνουν είτε μεροκάματα είτε χρήματα εδώ και τώρα.
Όταν κάποιος ζητά χρήματα για κάτι που δεν έχει κάνει ακόμα,αυτό από μόνο του λέει πολλά για οποιαδήποτε δουλειά.
Δεν νομίζω ότι ο οποιοσδήποτε λογικός άνθρωπος θα πήγαινε σε ένα κατάστημα, θα αγόραζε κάτι στο... μιλητό, θα πλήρωνε και θα έφευγε χωρίς να έχει τίποτα στα χέρια του.
Τέλος, θέλω να τονίσω ότι η σχέση του μάνατζερ με τον παίκτη,είτε είναι εκπροσωπός του είτε τον προσεγγίζει για να του προτείνει μια συνεργασία, πρέπει να βασίζεται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη, στην αλήθεια και όχι στην ψευδολογία και την μυθομανία.
Δυστυχώς επειδή στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλη τάση στο «εδώ και τώρα» αλλά και τον φτηνό εντυπωσιασμό, πολύ συχνά κάποιος που θα προσεγγίσει με ψέματα, μια μια υπερβολή ή με μια μεγάλη υπόσχεση, τουλάχιστον το πρώτο διάστημα μπορεί να κερδίσει τις εντυπώσεις.
Για αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικό να αποφεύγονται οι χρηματισμοί τέτοιων ατόμων, γιατί οποιαδήποτε σχέση έχει βάθος σε χρόνο. Αποκαλύπτει όλες τις πτυχές της αλήθειας. Η συμβουλή μου είναι λοιπόν η εμπιστοσύνη να μην χαρίζεται, αλλά να κατακτιέται σε βάθος χρόνου».
Το άρθρο δημοσιεύεται στο «Μetroalent», την ειδική έκδοση της εφημερίδας "Metrosport" για τις Ακαδήμιες που επιμελείται η Δώρα Ιωακειμίδου
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του παρόντος ιστολογίου με την παραπομπή στην πηγή με σχετικό ενεργό link (Νόμος 2121/1993)
Το acadimies.gr συνομίλησε με γνωστούς διαμεσολαβητές και μάνατζερ παικτών, ερευνώντας τις πτυχές στο επάγγελμα του μάνατζερ, καθώς και τις διάφορες παραμέτρους που προκύπτουν αυτές τις δύσκολες οικονομικές εποχές για τους νεαρούς ποδοσφαιριστές και τους γονείς τους.
Για λόγους δεοντολογίας, δεν αναφέρονται τα ονόματα των ερωτηθέντων αντέντηδων, παραμένουν όμως στη διάθεση της υπογράφουσας για κάθε ενδιαφερόμενο.
Ακολουθούν τα κυριότερα σημεία των συνεντεύξεων:
-Σε ποια ηλικία είναι απαραίτητο ένας παίκτης να αποκτήσει την «προστασία» ενός μάνατζερ;
"Μιλώντας πάντα για έναν παίκτη ανταγωνιστικό, που δεν παίζει απλά για το χόμπι του, οι ηλικίες που είτε οι ίδιοι οι παίκτες απευθύνονται σε μάνατζερ, είτε οι μάνατζερ προσφέρονται για να δώσουν τις υπηρεσίες τους, συνεχώς μειώνονται. Επειδή υπάρχει πλέον επιστημονική κατάρτιση για σωστή διαχείριση "ταλέντων" και προώθηση αθλητών, αλλά και επειδή στις μεγαλύτερες ηλικίες, στους έτοιμους παίκτες δηλαδή, ο ανταγωνισμός είναι αβυσσαλέος.
Συνδυάζεται κατά κάποιον τρόπο η επιθυμία των νεαρών παικτών και των γονιών τους να τους προωθήσουν μέσω μάνατζερ, για να επικρατήσουν στον ανταγωνισμό και τις ανάγκες της αγοράς,αλλά και των ίδιων των μάνατζερ να αναλάβουν νωρίς ελπιδοφόρους παίκτες, πριν "πέσουν" άλλοι εκατό για τον ίδιο παίκτη».
-Πως ξεκινά η όλη διαδικασία για να αναλάβει ένας μάνατζερ έναν παίκτη;
«Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, με την έννοια ότι κάθε μάνατζερ έχει τον δικό του τρόπο δουλειάς, όπως αντίστοιχα και κάθε ανήλικος παίκτης ή ο γονιός του έχει μια διαφορετική νοοτροπία και προσέγγιση στο τι σημαίνει «να βρω μάνατζερ για το παιδί μου».
Έχει να κάνει περισσότερο με τις προσωπικές επιλογές του καθενός και δεν υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα. Είναι ένα ελεύθερο επάγγελμα κι αντίστοιχα ένας χώρος που ο καθένας μπορεί να ψάξει και να βρει αυτό που τον αντιπροσωπεύει καλύτερα, μόνος του».
-Από την στιγμή που θα αναλάβει ένας μάνατζερ ένα νέο παιδί, ποιες είναι οι πρώτες κινήσεις που θα κάνει;
«Αναλόγως την ηλικία του ποδοσφαιριστή και τα επιμέρους χαρακτηριστικά του, υπάρχουν κάποια βήματα που έχουν στόχο την πρόοδο και την προώθηση του αθλητή.
Δηλαδή, αν μιλάμε για μικρής ηλικίας ποδοσφαιριστή, ο οποίος είναι αδιαμόρφωτος και σωματικά και ως προς το θέμα της προσωπικότητας του. Ο μάνατζερ γίνεται κάποιες φορές και παιδαγωγός και θεωρώ ότι πρέπει να γίνεται.
Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης από την στιγμή που ο ποδοσφαιριστής βρίσκεται ακόμα σε στάδιο εκπαίδευσης. Κάτι αντίστοιχο είναι δύσκολο να γίνει με έναν επαγγελματία, ο οποίος κρίνεται αυστηρά για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που ήδη έχει και τις ατέλειες του αντίστοιχα. Ουσιαστικά κάθε ποδοσφαιριστής αρχίζει και δουλεύει προς συγκεκριμένη κατεύθυνση ή όταν ο ίδιος τύχει να βρει στον δρόμο του έναν μάνατζερ που θα εκτιμήσει το ταλέντο του και θα ασχοληθεί μαζί του ή όταν ο ίδιος εναποθέσει την τύχη του σε έναν μάνατζερ, ο οποίος θα έχει σκοπό όχι μόνο την προώθηση της εικόνας και την εκπροσώπηση του παίκτη, αλλά και την επιμέρους βελτίωση σε όλους τους τομείς».
-Πως αμείβεται ένας μάνατζερ;
«Με βάση τους κανονισμούς που ισχύουν διεθνώς, ένας μάνατζερ για παροχή υπηρεσιών πρέπει να πληρώνεται σε μια δουλειά μόνο από την μια πλευρά. Δηλαδή ή μόνο από τον παίκτη ή μόνο από την ομάδα. Η αμοιβή από την πλευρά του παίκτη κυμαίνεται στο 3% - 8% των ακαθάριστων αποδοχών του, ενώ από την πλευρά της ομάδας είναι αντίστοιχα το 5-10% επί των ετήσιων καθαρών αποδοχών του παίκτη. Βέβαια υπάρχουν πολλές αλλαγές ως προς αυτό.
Για παράδειγμα, υπάρχουν μάνατζερ που σε περίπτωση που καλύψουν συγκεκριμένη οικονομική απαίτηση παίκτη, έχουν τη σύμφωνη γνώμη του να καρπωθούν όλη τη διαφορά.
Δηλαδή, αν ένας παίκτης είναι ικανοποιημένος με ένα συμβόλαιο 100.000¤ και του πετύχουν συμβόλαιο 200.000 ¤, ουσιαστικά να πάρουν τα ίδια χρήματα που παίρνει και ο παίκτης. Aντίστοιχα υπάρχουν περιπτώσεις κακοπληρωμένων μάνατζερ, που προκειμένου να μην χαλάσει μια δουλειά που γίνεται οριακά, η αμοιβή τους είναι κατώτερη και από την κατώτερη προβλεπόμενη».
-Όταν μιλάμε για νεαρούς ταλαντούχους παίκτες, ο μάνατζερ πως ακριβώς πρέπει να αμείβεται;
«Υπάρχει μια υποκατηγορία «μάνατζερ» που προτείνει στους γονείς ενός νεαρού ταλέντου να του δώσουν μια αμοιβή προκειμένου να ασχοληθεί και να προωθήσει τον παίκτη. Αυτό είναι αντιδεοντολογικό. Ο μάνατζερ πρέπει να αμείβεται για παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών και όχι να είναι το χρήμα που ζητά εκ των προτέρων, το κίνητρο για να ασχοληθεί.
Αν το ταλέντο του παίκτη και το προβλεπόμενο κέρδος σε εύλογο χρονικό διάστημα δεν αποτελούν από μόνα τους κίνητρο, αυτό σημαίνει ότι δεν βλέπουν στον ποδοσφαιριστή ένα ταλέντο αλλά στον πατέρα, ένα τέλειο θύμα, ή ενίοτε και τα δυο».
-Ποια η διαφορά μάνατζερ και εκπροσώπου;
«Καταρχήν εκπρόσωπος παικτών είναι κάποιος που είτε βάσει συμβολαίου που υπάρχει και είναι κατατεθειμένο, είτε βάσει αμοιβαίας εμπιστοσύνης, εκπροσωπεί έναν παίκτη και δεν είναι μόνο ένας ατζέντης που τον προτείνει σε συγκεκριμένες ομάδες προκειμένου να του φέρει προτάσεις και να αμειφθεί αν και μόνο αν υπάρχει αποτέλεσμα.
Ένας εκπρόσωπος πρέπει να ασχολείται επί της ουσίας καθημερινά με τον παίκτη και για την αγωνιστική του πορεία αλλά και για οποιαδήποτε ανάγκη του, είναι δηλαδή ένας άνθρωπος της απολύτου εμπιστοσύνης που παρέχει τις υπηρεσίες του standard.
Είναι μια σχέση μόνιμη, η οποία δεν έχει να κάνει με την πορεία του παίκτη (ανοδική, στάσιμη ή καθοδική). Σε οποιαδήποτε περίπτωση ο εκπρόσωπος πρέπει να είναι εκεί και να τον στηρίξει σε οτιδήποτε χρειαστεί.
Μάνατζερ μπορεί να αποκαλείται και ένας ατζέντης που δεν εκπροσωπεί κανένα παίκτη, αλλά έχει δύναμη στο να κάνει μεσολαβήσεις και να τελειώνει δουλειές λόγω των γνωριμιών του ή και κάποιος που δουλεύει κατ ουσία περισσότερο για κάποια ομάδα και είναι ο εντολοδόχος της για να βολιδοσκοπεί, να προσεγγίζει και ακόμα και να αποσπά την υπογραφή παικτών. Όπως και να έχει πάντως, η κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή και δεν υπάρχουν σαφή όρια για το που αρχίζει και που τελειώνει ο ρόλος του μάνατζερ ή του εκπροσώπου».
-Ένας μάνατζερ μπορεί να επηρεάσει τις αποφάσεις ενός προπονητή για να προωθήσει τον παίκτη του;
«Οι προπονητές όπως και όλοι οι τεχνικοί υπεύθυνοι των ομάδων, αναλόγως το οργανόγραμμα και την μεταγραφική στρατηγικήεπηρεάζουν σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό τα αγωνιστικά και μεταγραφικά θέματα. Ένας μάνατζερ ο οποίος είτε έχει καλή σχέση με έναν προπονητή, στην ομάδα του οποίου ήδη ανήκει ο παίκτης του, είτε έχει μια καλή σχέση με έναν προπονητή και την χρησιμοποιεί για να προωθήσει τον πελάτη του, για να γίνει μια μεταγραφή, είναι πολύ σημαντικό αλλά και πάλι πρέπει να εξετάζεται κατά περίπτωση.
Υπάρχουν ας πούμε ομάδες που έχουν τόσο καλή οργάνωση ή τέτοιο αυταρχισμό των διοικούντων, που ο προπονητής είναι μόνο διαχειριστής υλικού και ασχολείται με την ομάδα χωρίς να έχει βαρύνουσα σημασία η γνώμη του για τα μεταγραφικά. Σε αυτή την περίπτωση η γνωριμία μπορεί να βοηθήσει, αλλά δευτερευόντως. Εφόσον ολοκληρωθεί η μεταγραφή και υπάρξει συνεργασία με τον παίκτη, εκεί όντως βοηθά η γνωριμία, γιατί έχεις άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες δηλαδή το πώς αξιολογεί ο προπονητής την απόδοση του παίκτη και μπορείς ίσως να τον επηρεάσεις ώστε να υπάρξει καλή μεταχείριση, όχι προνομιακή βέβαια, αλλά να μην αδικηθεί ο παίκτης επειδή πιθανόν να είναι άγνωστος στον προπονητή ή λιγότερο γνωστός".
-Μια συμβουλή σε ελπιδοφόρους ποδοσφαιριστές και τους γονείς τους που ψάχνουν κάποιο μάνατζερ να τους προωθήσει;
«Πιστεύω πολύ στη ρήση του Αισώπου «Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα», δηλαδή αν ένας μάνατζερ όντως πιστεύει στο ταλέντο ενός παίκτη και έχει τις κατάλληλες άκρες για να τον προωθήσει,ας κάνει μια προσυμφωνία για μια παχυλή αμοιβή αν και εφόσον του πετύχει ένα καλό συμβόλαιο. Αυτό είναι απόλυτα ηθικό και δεοντολογικό να πληρωθεί εκ των υστέρων.
Όσοι προσπαθούν να πάρουν εκ των προτέρων χρήματα είναι συνήθως άτομα που δεν έχουν υπόσταση στον χώρο και ψάχνουν είτε μεροκάματα είτε χρήματα εδώ και τώρα.
Όταν κάποιος ζητά χρήματα για κάτι που δεν έχει κάνει ακόμα,αυτό από μόνο του λέει πολλά για οποιαδήποτε δουλειά.
Δεν νομίζω ότι ο οποιοσδήποτε λογικός άνθρωπος θα πήγαινε σε ένα κατάστημα, θα αγόραζε κάτι στο... μιλητό, θα πλήρωνε και θα έφευγε χωρίς να έχει τίποτα στα χέρια του.
Τέλος, θέλω να τονίσω ότι η σχέση του μάνατζερ με τον παίκτη,είτε είναι εκπροσωπός του είτε τον προσεγγίζει για να του προτείνει μια συνεργασία, πρέπει να βασίζεται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη, στην αλήθεια και όχι στην ψευδολογία και την μυθομανία.
Δυστυχώς επειδή στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλη τάση στο «εδώ και τώρα» αλλά και τον φτηνό εντυπωσιασμό, πολύ συχνά κάποιος που θα προσεγγίσει με ψέματα, μια μια υπερβολή ή με μια μεγάλη υπόσχεση, τουλάχιστον το πρώτο διάστημα μπορεί να κερδίσει τις εντυπώσεις.
Για αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικό να αποφεύγονται οι χρηματισμοί τέτοιων ατόμων, γιατί οποιαδήποτε σχέση έχει βάθος σε χρόνο. Αποκαλύπτει όλες τις πτυχές της αλήθειας. Η συμβουλή μου είναι λοιπόν η εμπιστοσύνη να μην χαρίζεται, αλλά να κατακτιέται σε βάθος χρόνου».
Το άρθρο δημοσιεύεται στο «Μetroalent», την ειδική έκδοση της εφημερίδας "Metrosport" για τις Ακαδήμιες που επιμελείται η Δώρα Ιωακειμίδου
Ρεπορτάζ - Συνεντεύξεις: Ανθή Λυρίτη
Δημοσιογραφική επιμέλεια: Δώρα Ιωακειμίδου
Δώρα Ιωακειμίδου
Πρόεδρος Οργανισμού Ανάπτυξης Σχολών Ποδοσφαίρου Ελλάδος (Ο.Α.Σ.Π.Ε)
Δημοσιογράφος εφημερίδας Metrosport
Τηλ. κέντρο Μetrosport: 2310 909080
Δείτε περισσότερα θέματα Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του παρόντος ιστολογίου με την παραπομπή στην πηγή με σχετικό ενεργό link (Νόμος 2121/1993)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου