Ενας Ελληνας, ο 24χρονος βιομηχανικός σχεδιαστής κ. Αλέξανδρος Λιώκης, τράβηξε τα φώτα της δημοσιότητας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, καθώς ήταν επικεφαλής του...
σχεδίου ανάπτυξης και δημιουργίας του μοντέλου Gloria της Alfa Romeo, που παρουσιάστηκε τις προηγούμενες ημέρες στη μεγάλη γιορτή του αυτοκινήτου. Η Gloria, ένα πρωτότυπο μοντέλο φτιαγμένο από πολυμερές πλαστικό, δεν έχει μηχανή, όμως φαίνεται σαν αληθινό αυτοκίνητο καθώς διαθέτει κανονικές ρόδες και φρένα. «Δεν γνωρίζω αν η Alfa Romeo θα επιχειρήσει να ξεκινήσει την παραγωγή του. Εφόσον όμως μπει στη γραμμή παραγωγής, θα πρέπει να γίνουν κάποιες αλλαγές στον σχεδιασμό όπως επιβάλλουν διάφοροι κανονισμοί» σημειώνει ο κ. Λιώκης στο «Βήμα», επισημαίνοντας ότι το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε ούτως ώστε να «φοριέται» στην πλατφόρμα της Maserati Ghibli.
Από μικρός ήταν παθιασμένος με το αυτοκίνητο ο έλληνας σχεδιαστής, που σπούδασε Βιομηχανικό Σχέδιο στο ΤΕΙ Κοζάνης. «Εφτιαξα ένα πορτφόλιo, το έστειλα στο Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Ντιζάιν (IED) και έγινα δεκτός» λέει ο κ. Αλ. Λιώκης.
Ο σχεδιαστής είναι ένας από τους 20 μεταπτυχιακούς φοιτητές, οι οποίοι, όπως ορίζει ο κανόνας της σχολής, δημιουργούν κάθε χρόνο ένα πρωτότυπο μοντέλο αυτοκινήτου δουλεύοντας μέσα από τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ετσι εφέτος ήταν η σειρά της Alfa Romeo· όπως σημειώνει όμως, «για να φθάσουμε στην Gloria προηγήθηκε μια αυστηρή διαδικασία επιλογής».
«Να κάνεις το χόμπι επάγγελμα»
Πάντως, όπως λέει, το μυστικό της επιτυχίας είναι να μπορέσεις να κάνεις το χόμπι δουλειά και να κάνεις αυτό που σου αρέσει και τίποτε παραπάνω. «Το να ασχοληθώ με το αυτοκίνητο ήταν το όνειρό μου από παιδί» λέει. Η αγάπη του για το αυτοκίνητο ξεκίνησε όταν ήταν 13 ετών. «Μαζί με τον αδελφό μου βρήκαμε έναν εγκαταλελειμμένο "βάτραχο" σε άθλια κατάσταση, δηλαδή ένα Citroën DS, και ο θείος μας μάς βοήθησε να το αγοράσουμε, κρυφά από τους γονείς μας. Μετά βρήκαμε και φτιάξαμε και άλλον "βάτραχο", έγινα φανοποιός και έκανα φανοβαφές. Φτιάχνουμε και άλλα κλασικά αυτοκίνητα. Η Citroën DS ήταν βασική πηγή έμπνευσης για μένα» τονίζει.
Το αρχικό ζητούμενο ήταν μια Alfa Romeo τύπου berlina (δηλαδή sedan), που θα προορίζεται για την Ασία και την Αμερική, προκειμένου να κάνει η εταιρεία είσοδο σε νέες αγορές. «Στην αρχή παρουσιάσαμε 20 προτάσεις - μία ο καθένας -, οι οποίες στη συνέχεια βάσει των κατευθύνσεων που μας δόθηκαν έγιναν 10, τις οποίες δουλέψαμε σε μοντέλο από πηλό κλίμακας 1:5. Τότε ήρθε ο γενικός υπεύθυνος Ντιζάιν του ομίλου της Alfa Romeo κ. Λορέντσο Ραματσότι και επέλεξε το δικό μου σχέδιο, στο οποίο έδωσε και το όνομα Gloria, διότι κατά παράδοση τα μοντέλα της εταιρείας έχουν γυναικεία ονόματα που συνήθως ξεκινούν από G» σημειώνει ο κ. Λιώκης.
Επειτα μπήκαν στο εργοστάσιο και άρχισαν να δουλεύουν την ανάπτυξη του μοντέλου, βελτιώνοντας λάθη και τελειοποιώντας το αυτοκίνητο, το οποίο τελικά φτιάχτηκε και παρουσιάστηκε ως αυτοκίνητο του IED σε συνεργασία με την Alfa Romeο. Οπως αναφέρει ο έλληνας σχεδιαστής, η ομάδα του άκουσε πολύ καλά λόγια από τους ανθρώπους της αγοράς, διότι έκανε επαγγελματική δουλειά, σεβόμενη την παράδοση της Alfa Romeo, ενώ οι επισκέπτες της έκθεσης ρωτούσαν με περιέργεια αν το μοντέλο θα βγει στην παραγωγή. Μάλιστα για τον κ. Λιώκη, καθ' ότι η Gloria ήταν το δικό του σχέδιο, απoτέλεσε και το εισιτήριο για την πρακτική του στην Alfa Romeo.
Ο κ. Λιώκης μιλάει με τα καλύτερα λόγια για την Ιταλία, τους Ιταλούς και τη σχολή του. «Μας αγαπούν, είναι φιλόξενοι και αν προσπαθείς και κάποιος πιστέψει σε εσένα, θα επενδύσει πάνω σου και θα σου δώσει ευκαιρίες. Η επαφή με τους καθηγητές είναι επίσης διαφορετική, αφού σε θεωρούν συνεργάτη τους. Η σχολή έχει διασυνδέσεις και δεν απασχολεί ακαδημαϊκούς με την παραδοσιακή έννοια, αλλά ανθρώπους της αγοράς, οι οποίοι σχολούν από τις δουλειές τους στην αυτοκινητοβιομηχανία και έρχονται το απόγευμα για μάθημα. Ετσι, όταν αποφοιτήσεις, έχεις πια επαφές για να εισέλθεις στη βιομηχανία» εξηγεί.
Υπογραμμίζει μάλιστα ότι το Iνστιτούτο στάθηκε δίπλα του όταν η οικογένειά του άρχισε να αντιμετωπίζει δυσκολίες στο να πληρώσει το δεύτερο έτος του master και ο ίδιος κινδύνευε να το εγκαταλείψει. «Με κάλεσαν και μου προσέφεραν 50% υποτροφία. Αν είμαι εδώ, είναι γιατί κάποιος πίστεψε σε μένα και πήρε το ρίσκο να με βοηθήσει, έξω από τη γραφειοκρατία και τον κανονισμό» σημειώνει ο κ. Λιώκης.
Εξαίρει επίσης τη γνώση που έλαβε από το ΤΕΙ Κοζάνης, το οποίο, όπως λέει, του προσέφερε το τεχνολογικό υπόβαθρο για να μπορεί να σχεδιάζει έχοντας τη χρηστικότητα. «Πρέπει να θυμάσαι τι είναι το αυτοκίνητο. Για μένα είναι ένα έργο τέχνης, μορφή έκφρασης και μόδα, αλλά δεν παύει να αποτελεί ένα μέσο που σε μετακινεί» τονίζει.
Μια ιδέα που έγινε πρόκληση
Η ιδέα για την Gloria ξεκίνησε ως σκίτσο τον Οκτώβριο του 2012, τον Δεκέμβριο είχε γίνει μοντέλο από πηλό και από τον Ιανουάριο ξεκίνησε να μεταμορφώνεται σε αυτοκίνητο. Η μεγάλη πρόκληση για τον κ. Λιώκη ήταν ότι ως λάτρης του αυτοκινήτου προβληματιζόταν για το πώς θα μπορούσε να εξελίξει τη φόρμα της Alfa Romeo, αφού τη θεωρεί κορυφαία. «Ηταν μεγάλη πρόκληση να φτιάξεις ένα αυτοκίνητο για μια φίρμα που φημίζεται για τα όμορφα αυτοκίνητά της» σημειώνει.
Η δυσκολία ήταν, όπως λέει, να κάνει την Gloria, ένα αυτοκίνητο σεντάν, να μοιάζει περισσότερο με σπορ κουπέ, σύμφωνα πάντα με τις σύγχρονες τάσεις. Η Gloria είναι σχεδιασμένη για να δέχεται μοτέρ V6 και V8, η διάταξη είναι τοποθετημένη κατά μήκος, το αυτοκίνητο είναι «πισωκίνητο» και το κιβώτιο των ταχυτήτων βρίσκεται στον πίσω άξονα για τη μέγιστη κατανομή του βάρους και καλύτερο κράτημα. Είναι ένα όχημα τεσσάρων θέσεων και υψηλών επιδόσεων και, όπως λέει ο σχεδιαστής του, θα του άρεσε η ιδέα ενός προσιτού συνόλου με τούρμπο μοτέρ 1.800 κυβικών που αποδίδει 240 άλογα.
Έλλειψη κεφαλαίων και γραφειοκρατία
Μακρινό όνειρο η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα
Για τον 24χρονο σχεδιαστή το μεγάλο του παράπονο ήταν ότι έπρεπε να πάει στο εξωτερικό για να ασχοληθεί με το αυτοκίνητο. «Στην Ελλάδα είναι σαν να υπάρχει πόλεμος σε οποιονδήποτε πάει να ασχοληθεί με το αυτοκίνητο. Υπάρχουν αξιόλογοι άνθρωποι οι οποίοι επειδή έμειναν στην Ελλάδα σκαλώνουν στη γραφειοκρατία και στην έλλειψη κεφαλαίων» σημειώνει.
«Δεν υστερούμε σε τίποτε στη χώρα μας. Υπάρχουν πάρα πολύ αξιόλογα άτομα, σχεδιαστές και μηχανικοί. Το πρόβλημα είναι η γραφειοκρατία και η έλλειψη κεφαλαίων. Αν έρθουν τα χρήματα και οι επενδύσεις και το πιστέψουμε, μπορούμε να τα κάνουμε καλύτερα από οποιονδήποτε Γερμανό ή Ιάπωνα. Η Ελλάδα όμως δεν μας δίνει έδαφος και αυτό είναι λυπηρό. Ξέρω Ελληνες που προσπαθούν να αναβιώσουν την αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα και βρίσκουν διαρκώς εμπόδια. Αυτό είναι τραγικό» λέει ο κ. Αλ. Λιώκης.
Μάλιστα, υπογραμμίζει ότι η Τουρκία, ακριβώς διότι έβαλε μπρος ένα σχέδιο, το οποίο και τήρησε, έχει δημιουργήσει 300.000 θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία. «Γιατί γίνεται εκεί και όχι στην Ελλάδα; Γιατί το εργοστάσιο της Nissan, του Citroën Pony, της Renault Farma ή της Pirelli δεν υπάρχει ποια;» διερωτάται.
Το είδαμε στο kozanilife.gr
tovima.gr
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ; ΚΑΝΤΕ LIKE... ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΤΟ
Γίνετε φίλοι μας, στη σελίδα μας στο facebook: http://www.facebook.com/vatolakkiotis
Στείλτε μας τις απόψεις σας, τα άρθρα σας, τις καταγγελίες σας και οτιδήποτε θέλετε στο email: kostasdigos@yahoo.gr
5 σχόλια:
ΜΠΡΑΒΟ ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ,ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ
ΕΜΕΙΣ ΞΕΡΟΥΜΕ...
ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΑΚΟΜΑ..ΕΔΩ
ΓΕΝΙΑ ΒΕΒΑΙΑ IDEAS ΝΥΝ NX SIEMENS
ΕΣΥ ΩΣ ΝΕΟΤΕΡΟΣ ΥΠΟΘΕΤΩ PRO-E
ΕΥΓΕ!
Many people argue that eating too many plants grown with commercial fertilizers or pesticides can cause health
problems. Blotches or tunnels usually mean your plant has leaf miners.
In some cases, the quantity of materials for making compost in the amounts desired (an annual layer 2 inches deep across the garden) cannot be obtained.
Also visit my webpage; admirable
"Organic Mulch) (University of Illinois at Urbana-Champaign, NRES-19-97). Owning a regular lawn mower does not mean you have to give up on mulching your yard; you just have to be willing to do some work. Mulch also keeps soil from being depleted of vital nutrients, so gardeners do not have to rotate planting locations from year to year.
Its not surprising that people might become depressed during stressful times –
such as going through a divorce, caring for a sick relative or financial problems.
It needs to be rushed to a medical facility which is capable of handling emergencies.
It is also possible that if CLASS recipients are eventually enrolled in AHCCCS (Arizona's Medicaid program), AHCCCS will benefit financially by receiving a share of the cash payment made by the CLASS program. If you suspect that your method has become infected there are a number of points you can do yourself to try to get rid of the offending application. She was not the type to accept poverty and illiteracy without protest.
my weblog: Claiborne
This can be flight simulator version FS2002,
FS2004 or the latest version of Flight simulator,
FSX. Some of the game titles that are part of this genre involve the more recent of the Red
Baron series and European Air model. You must, however, practice auto-rotations at the flying field with the help of an instructor.
If you are looking for some excitement beyond just flying, the Jane's series of combat flight simulators is the best place to look. It features its own unique economy in which players can buy and sell things they make and so on, several real world companies are actually getting into the game to offer services, such as H&R Block.
Δημοσίευση σχολίου