Τον κίνδυνο του «λουκέτου» αντιμετωπίζει η γαλακτοβιομηχανία ΜΕΒΓΑΛ, σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της, εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας. Οι τραπεζικοί λογαριασμοί της εταιρίας έχουν... «μπλοκάρει» εδώ και δυο μήνες, εργαζόμενοι και παραγωγοί παραμένουν απλήρωτοι και τα οικονομικά της βρίσκονται στο μικροσκόπιο των ελεγκτικών μηχανισμών. Στο επίκεντρο της δικαστικής έρευνας βρίσκονται τιμολόγια δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, συναλλαγές με τις έξι μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ της Βόρειας Ελλάδας, ενώ αναπάντητο παραμένει το ερώτημα εάν επιβαρύνθηκαν χιλιάδες καταναλωτές.
«Είναι μπλοκαρισμένοι οι τραπεζικοί μας λογαρισμοι εξαιτίας των ελέγχων και υπάρχει σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας. Αν παραμείνουν μπλοκαρισμένοι για λίγο καιρό ακόμα η ΜΕΒΓΑΛ θα εκπνεύσει. Παραγωγοί και εργαζόμενοι δεν πληρώνονται τακτικά και με διακανονισμό» ισχυρίζονται στην «Κ» κύκλοι της διοίκησης της εταιρίας, που κατέθεσε για την υπόθεση στις δικαστικές αρχές υπόμνημα την περασμένη Πέμπτη.
Όπως έγινε γνωστό στο μικροσκόπιο των διωκτικών Αρχών βρίσκονται συναλλαγές της γαλακτοβιομηχανίας με υποκαταστήματα έξι Βορειοελλαδικών αλυσίδων σουπερμάρκετ με το ερώτημα εάν οι «εικονικές εκπτώσεις στο εμπόριο γαλακτοκομικών προϊόντων επιβάρυναν τελικά την τσέπη του καταναλωτή», όπως αναφέρεται στο πόρισμα του ΣΔΟΕ, να παραμένει στον… αέρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες στο επίκεντρο της δικαστικής έρευνας βρίσκονται 1.053 τιμολόγια, αξίας 27,6 εκατ. ευρώ, τα οποία αφορούν την πενταετία 2005-2009. Από αυτά προκύπτει ότι η ΜΕΒΓΑΛ κατέβαλλε χρήματα στα σουπερμάρκετ προκειμένου τα προϊόντα της να τοποθετούνται σε πρώτης σειράς ράφια και διαφημιστικά stands. Οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ, ωστόσο, στο πόρισμά τους διαπίστωσαν ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα της συγκεκριμένης εταιρείας δεν τύχαιναν καμίας απολύτως ευνοϊκής προβολής. Από την έρευνα προκύπτει επίσης ότι η ΜΕΒΓΑΛ εμφάνιζε εικονικές δαπάνες για τη δήθεν προβολή των προϊόντων της. Ωστόσο, οι επιπλέον συμφωνηθείσες εκπτώσεις πωλήσεων μεταξύ της εταιρείας και των σουπερμάρκετ χαρακτηρίζονταν ως «εκπτώσεις προβολής», και εκδίδονταν Τιμολόγια Παροχής Υπηρεσιών αντί Πιστωτικών Τιμολογίων, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία σε αντίστοιχες περιπτώσεις.
Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί αναφέρουν επίσης στο πόρισμά τους ότι «η παρουσίαση αλλοιωμένων κοστολογικών στοιχείων κτήσης από τα σουπερμάρκετ των προϊόντων της ΜΕΒΓΑΛ, αφού η τελευταία διογκώνει την τιμολόγησή τους κατά το ύψος των ως άνω επίμαχων παραστατικών που λαμβάνει, ύψος που η γαλακτοβιομηχανία πρέπει να καλύψει για να επιτύχει το δικό της συμφωνημένο και επιθυμητό κέρδος, και, δεύτερον, η παρακράτηση-οικειοποίηση των εκπτώσεων της ΜΕΒΓΑΛ από τα σουπερμάρκετ, χωρίς αυτές να φτάσουν στους καταναλωτές».
Διαπίστωσαν επίσης πως «το καταναλωτικό κοινό ενδεχομένως να έχει υποστεί αθέμιτη επιβάρυνση, αφού το προϊόν αυτό νομιμοποιείται να τεθεί στην κατανάλωση σε υψηλότερη πωληθείσα τιμή αντί της μικρότερης που θα μπορούσε να πωληθεί εάν εξέλιπε όλος ο ως άνω σχεδιασμός». Ο φάκελος της δικογραφίας διαβιβάστηκε από τον εισαγγελέα σε πταισματοδίκη, ο οποίος με τη σειρά του διεξάγει ακροαματική διαδικασία.
Την ίδια ώρα, οι ενώσεις καταναλωτών κάνουν λόγο για νέο καρτέλ γάλακτος και ζητούν απαντήσεια από το υπουργείο Ανάπτυξης. «Οι καταγγελίες για υπερτιμήσεις προϊόντων, και κυρίως γαλακτοκομικών κάθε βδομάδα από το ένα σούπερ μάρκετ στο άλλο αυξάνονται. Τα φαινόμενο πρέπει να παταχθεί» υποστηρίζει η γενική γραμματέας του Ινστιτούτου Καταναλωτή τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας, Άντζελα Πεΐτση, ενώ ο Γιώργος Τσεμπερλίδης, πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών υπογραμμίζει πως «το παιχνίδι των stands και των προνομιακών ραφιών στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ παίζεται με τα έσοδα των τελικών προμηθευτών σε βάρος των καταναλωτών».
«Τα έσοδα που προκύπτουν από τα σούπερ μάρκετ εξαιτίας της προνομιακής θέσης προβολής ορισμένω προϊόντων δεν μεταφέρονται ποτέ στον καταναλωτή. Αντιθέτως για να υπάρξει κέρδος και στις προμηθεύτριες εταιρίες και στα καταστήματα αυξάνεται η τελική τιμή των προϊόντων» καταλήγει ο κ. Τσεμπερλίδης.
Μέχρι σήμερα τόσο η Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης όσο και το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος Κεντρικής Μακεδονίας τηρούν σιγήν ισχύος και αρνούνται να ονοματίσουν τις έξι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ που εμπλέκονται στο σκάνδαλο. Σε επικοινωνία της «Κ» με τις παραπάνω αρχές από κοινού δηλώνουν πως «η προανακριτική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη και για το λόγο αυτό δεν μπορούν να προχωρήσουν σε περαιτέρω πληροφόρηση».
Ωστόσο, ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν πως «πρόκειται για τις πιο γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ με πολλά υποκαταστήματα σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα». Ενήμερος δηλώνει και ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, Στέφανος Κομνηνός, ο οποίος κάνει επίσης λόγο για «φορολογική παράβαση κυριώς μιας χρόνιας εμπορικής συνεργασίας προμηθευτών με σημεία διανομής».
Από την πλευρά της η εταιρία ΜΕΒΓΑΛ, σύμφωνα με στελέχη του γραφείου του διευθύνοντος συμβούλου Πέτρου Παπαδάκη κάνουν λόγο «για συνήθεις προωθητικές ενέργειες που πραγματοποιούνταν σε σούπερ μάρκετ και δεν θεωρούνται παράνομες». Τα ίδια στελέχη ισχυρίζονται πως το πόρισμα στηρίζεται σε δυο ανώνυμες καταγγελίες, για τις οποίες δεν έχουν γνώση και επισημαίνουν πως «η εταιρία θα υπερασπιστεί τα δίκαιά της σύμφωνα με αυτά που διατάσσουν οι αρμόδιες ελεγκτικές αρχές». «Θέλουμε να κρατήσουμε χαμηλούς τόνους και για το λόγο αυτό δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση. Προφανώς και είμαστε αθώοι, γιατί πρόκειται για ένα απόλυτα τυπικό ζήτημα. Πρόκειται για πρακτικές που εφαρμόζονται παγκόσμια για λόγους προώθησης και προβολής προϊόντων. Αν θέλουμε καλύτερη θέση ή προωθητική ενέργεια αυτό πληρώνεται έξτρα στα καταστήματα. Όλα έγιναν με συγκεκριμένη άδεια του υπουργείου Ανάπτυξης και δεν παρανομήσαμε. Όλα είναι καταγεγραμμένα. Είναι αριθμοί που αποδεικνύονται. Μας ελέγχουν χρόνια και είμαστε σωστοί στις οικονομικές μας συναλλαγές. Πέσαμε από τα σύννεφα με τα δημοσιεύματα. Οι συναλλαγές αυτές ρυθμίζονται από σχετικό ΦΕΚ» καταλήγουν συνεργάτες του κ. Παπαδάκη.Ανενημέρωτοι δήλωσαν στην «Κ» και οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδας.
ΚΑΝΕ LIKE... ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ
Γίνετε φίλοι μας, στη σελίδα μας στο facebook: http://www.facebook.com/vatolakkiotis
Στείλτε μας τις απόψεις σας, τα άρθρα σας, τις καταγγελίες σας και οτιδήποτε θέλετε στο email: kostasdigos@yahoo.gr
«Είναι μπλοκαρισμένοι οι τραπεζικοί μας λογαρισμοι εξαιτίας των ελέγχων και υπάρχει σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας. Αν παραμείνουν μπλοκαρισμένοι για λίγο καιρό ακόμα η ΜΕΒΓΑΛ θα εκπνεύσει. Παραγωγοί και εργαζόμενοι δεν πληρώνονται τακτικά και με διακανονισμό» ισχυρίζονται στην «Κ» κύκλοι της διοίκησης της εταιρίας, που κατέθεσε για την υπόθεση στις δικαστικές αρχές υπόμνημα την περασμένη Πέμπτη.
Όπως έγινε γνωστό στο μικροσκόπιο των διωκτικών Αρχών βρίσκονται συναλλαγές της γαλακτοβιομηχανίας με υποκαταστήματα έξι Βορειοελλαδικών αλυσίδων σουπερμάρκετ με το ερώτημα εάν οι «εικονικές εκπτώσεις στο εμπόριο γαλακτοκομικών προϊόντων επιβάρυναν τελικά την τσέπη του καταναλωτή», όπως αναφέρεται στο πόρισμα του ΣΔΟΕ, να παραμένει στον… αέρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες στο επίκεντρο της δικαστικής έρευνας βρίσκονται 1.053 τιμολόγια, αξίας 27,6 εκατ. ευρώ, τα οποία αφορούν την πενταετία 2005-2009. Από αυτά προκύπτει ότι η ΜΕΒΓΑΛ κατέβαλλε χρήματα στα σουπερμάρκετ προκειμένου τα προϊόντα της να τοποθετούνται σε πρώτης σειράς ράφια και διαφημιστικά stands. Οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ, ωστόσο, στο πόρισμά τους διαπίστωσαν ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα της συγκεκριμένης εταιρείας δεν τύχαιναν καμίας απολύτως ευνοϊκής προβολής. Από την έρευνα προκύπτει επίσης ότι η ΜΕΒΓΑΛ εμφάνιζε εικονικές δαπάνες για τη δήθεν προβολή των προϊόντων της. Ωστόσο, οι επιπλέον συμφωνηθείσες εκπτώσεις πωλήσεων μεταξύ της εταιρείας και των σουπερμάρκετ χαρακτηρίζονταν ως «εκπτώσεις προβολής», και εκδίδονταν Τιμολόγια Παροχής Υπηρεσιών αντί Πιστωτικών Τιμολογίων, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία σε αντίστοιχες περιπτώσεις.
Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί αναφέρουν επίσης στο πόρισμά τους ότι «η παρουσίαση αλλοιωμένων κοστολογικών στοιχείων κτήσης από τα σουπερμάρκετ των προϊόντων της ΜΕΒΓΑΛ, αφού η τελευταία διογκώνει την τιμολόγησή τους κατά το ύψος των ως άνω επίμαχων παραστατικών που λαμβάνει, ύψος που η γαλακτοβιομηχανία πρέπει να καλύψει για να επιτύχει το δικό της συμφωνημένο και επιθυμητό κέρδος, και, δεύτερον, η παρακράτηση-οικειοποίηση των εκπτώσεων της ΜΕΒΓΑΛ από τα σουπερμάρκετ, χωρίς αυτές να φτάσουν στους καταναλωτές».
Διαπίστωσαν επίσης πως «το καταναλωτικό κοινό ενδεχομένως να έχει υποστεί αθέμιτη επιβάρυνση, αφού το προϊόν αυτό νομιμοποιείται να τεθεί στην κατανάλωση σε υψηλότερη πωληθείσα τιμή αντί της μικρότερης που θα μπορούσε να πωληθεί εάν εξέλιπε όλος ο ως άνω σχεδιασμός». Ο φάκελος της δικογραφίας διαβιβάστηκε από τον εισαγγελέα σε πταισματοδίκη, ο οποίος με τη σειρά του διεξάγει ακροαματική διαδικασία.
Την ίδια ώρα, οι ενώσεις καταναλωτών κάνουν λόγο για νέο καρτέλ γάλακτος και ζητούν απαντήσεια από το υπουργείο Ανάπτυξης. «Οι καταγγελίες για υπερτιμήσεις προϊόντων, και κυρίως γαλακτοκομικών κάθε βδομάδα από το ένα σούπερ μάρκετ στο άλλο αυξάνονται. Τα φαινόμενο πρέπει να παταχθεί» υποστηρίζει η γενική γραμματέας του Ινστιτούτου Καταναλωτή τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας, Άντζελα Πεΐτση, ενώ ο Γιώργος Τσεμπερλίδης, πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών υπογραμμίζει πως «το παιχνίδι των stands και των προνομιακών ραφιών στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ παίζεται με τα έσοδα των τελικών προμηθευτών σε βάρος των καταναλωτών».
«Τα έσοδα που προκύπτουν από τα σούπερ μάρκετ εξαιτίας της προνομιακής θέσης προβολής ορισμένω προϊόντων δεν μεταφέρονται ποτέ στον καταναλωτή. Αντιθέτως για να υπάρξει κέρδος και στις προμηθεύτριες εταιρίες και στα καταστήματα αυξάνεται η τελική τιμή των προϊόντων» καταλήγει ο κ. Τσεμπερλίδης.
Μέχρι σήμερα τόσο η Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης όσο και το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος Κεντρικής Μακεδονίας τηρούν σιγήν ισχύος και αρνούνται να ονοματίσουν τις έξι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ που εμπλέκονται στο σκάνδαλο. Σε επικοινωνία της «Κ» με τις παραπάνω αρχές από κοινού δηλώνουν πως «η προανακριτική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη και για το λόγο αυτό δεν μπορούν να προχωρήσουν σε περαιτέρω πληροφόρηση».
Ωστόσο, ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν πως «πρόκειται για τις πιο γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ με πολλά υποκαταστήματα σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα». Ενήμερος δηλώνει και ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, Στέφανος Κομνηνός, ο οποίος κάνει επίσης λόγο για «φορολογική παράβαση κυριώς μιας χρόνιας εμπορικής συνεργασίας προμηθευτών με σημεία διανομής».
Από την πλευρά της η εταιρία ΜΕΒΓΑΛ, σύμφωνα με στελέχη του γραφείου του διευθύνοντος συμβούλου Πέτρου Παπαδάκη κάνουν λόγο «για συνήθεις προωθητικές ενέργειες που πραγματοποιούνταν σε σούπερ μάρκετ και δεν θεωρούνται παράνομες». Τα ίδια στελέχη ισχυρίζονται πως το πόρισμα στηρίζεται σε δυο ανώνυμες καταγγελίες, για τις οποίες δεν έχουν γνώση και επισημαίνουν πως «η εταιρία θα υπερασπιστεί τα δίκαιά της σύμφωνα με αυτά που διατάσσουν οι αρμόδιες ελεγκτικές αρχές». «Θέλουμε να κρατήσουμε χαμηλούς τόνους και για το λόγο αυτό δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση. Προφανώς και είμαστε αθώοι, γιατί πρόκειται για ένα απόλυτα τυπικό ζήτημα. Πρόκειται για πρακτικές που εφαρμόζονται παγκόσμια για λόγους προώθησης και προβολής προϊόντων. Αν θέλουμε καλύτερη θέση ή προωθητική ενέργεια αυτό πληρώνεται έξτρα στα καταστήματα. Όλα έγιναν με συγκεκριμένη άδεια του υπουργείου Ανάπτυξης και δεν παρανομήσαμε. Όλα είναι καταγεγραμμένα. Είναι αριθμοί που αποδεικνύονται. Μας ελέγχουν χρόνια και είμαστε σωστοί στις οικονομικές μας συναλλαγές. Πέσαμε από τα σύννεφα με τα δημοσιεύματα. Οι συναλλαγές αυτές ρυθμίζονται από σχετικό ΦΕΚ» καταλήγουν συνεργάτες του κ. Παπαδάκη.Ανενημέρωτοι δήλωσαν στην «Κ» και οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδας.
ΚΑΝΕ LIKE... ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ
Γίνετε φίλοι μας, στη σελίδα μας στο facebook: http://www.facebook.com/vatolakkiotis
Στείλτε μας τις απόψεις σας, τα άρθρα σας, τις καταγγελίες σας και οτιδήποτε θέλετε στο email: kostasdigos@yahoo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου