Το 1960 στη Θεσσαλονίκη ένας νέος θεσμός παίρνει σάρκα και οστά. Η Εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου, η οποία στη συνέχεια μετονομάστηκε σε ...
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ανοίγει την αυλαία της συγκεντρώνοντας όλα τα πρώτα ονόματα του καλλιτεχνικού στερεώματος της εποχής.
Το κοινό συνωστιζόταν στις ουρές προκειμένου να δει από κοντά τους αγαπημένους του πρωταγωνιστές και να πάρει μια… γεύση από «Κάννες αλά ελληνικά». Ολόκληρη η εγχώρια σόουμπιζ έκανε παρέλαση στη Θεσσαλονίκη και με τις εμφανίσεις της ενίσχυε το μύθο που την περιέβαλε.
Το 1964 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί για το Φεστιβάλ η χρονιά του ωραίου φύλου. Η Μις Κόσμος Κορίνα Τσοπέη, μαζί με τη Μις ΗΠΑ, Μπόμπι Τζόνσον, «καίνε» καρδιές αλλά εκείνη που πραγματικά κλέβει τα φώτα της δημοσιότητας είναι η ηθοποιός Ελένη Ανουσάκη. Η νεαρή ηθοποιός εμφανίζεται στο φουαγέ του θεάτρου της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών φορώντας ένα μαύρο φόρεμα με πολύ προκλητικό ντεκολτέ, για την εποχή. Τα φλας των φωτογράφων αστράφτουν και οι εφημερίδες της εποχής την επόμενη ημέρα... οργιάζουν φιλοξενώντας στις σελίδες τους την νεαρή ενζενύ με «φόρεμα τόπλες» όπως το αποκαλούν. «Σκάνδαλα και αγνότης στο Φεστιβάλ» είναι ένας από τους χαρακτηριστικούς τίτλους.
«Η νεαρή ηθοποιός Μιλένα (σ.σ. όπως την αποκαλούσαν) Ανουσάκη εμφανίστηκε στο φουαγέ του θεάτρου της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών και στη συνέχεια στα θεωρία φέρουσα φόρεμα «τόπλες» με αποτέλεσμα να προσελκύσει ιδιαιτέρως το ενδιαφέρον των θεατών …Οι έχοντες θέση στους εξώστες στάθηκαν περισσότερο τυχεροί γιατί είχαν «ευρύτερο οπτικό πεδίο», αναφέρει δημοσίευμα την επόμενη ημέρα δίνοντας έμφαση στην εμφάνιση της σέξι ηθοποιού και αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα γνωστούς πρωταγωνιστές όπως την Ίλια Λιβικού, την Έλενα Ναθαναήλ και το Κώστα Χατζηχρήστο.
Τα δημοσιεύματα του Τύπου προκαλούν την παρέμβαση του εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης ο οποίος, όπως γίνεται γνωστό, μελετά το ενδεχόμενο να ασκήσει ποινική δίωξη σε βάρος της νεαρής ηθοποιού για προσβολή δημοσίας αιδούς. Μάλιστα, δίνεται εντολή από τον εισαγγελικό λειτουργό να μην επιτραπεί η εκ νέου εμφάνιση της Ανουσάκη στο Φεστιβάλ με φόρεμα «τόπλες». Ο εισαγγελέας, μέσω αστυνομικών, προειδοποίησε την ηθοποιό ότι θα συλλαμβάνονταν για προσβολή της δημοσίας αιδούς αν επιχειρούσε να κάνει και πάλι την ίδια τολμηρή εμφάνιση.
«Η ατμόσφαιρα είχε πάρει μια τέτοια διονυσιακή τροπή, που ο Εισαγγελεύς αναγκάστηκε με τρόπο να συστήσει στην ορχήστρα να παύσουν οι ημίγυμνες αυτές επιδείξεις», έγραψαν οι εφημερίδες. Έτσι, στον απόηχο της εισαγγελικής παραγγελίας, πρώτο θέμα συζήτησης στα πηγαδάκια του Φεστιβάλ γίνεται το ενδεχόμενο άσκησης ποινικής δίωξης σε βάρος της νεαρής ηθοποιού.
Το φόρεμα «κλειστό ως το λαιμό»
Δημοσιογράφοι και φωτορεπόρτερς περιμένουν, την επόμενη ημέρα, να δουν τη νέα εμφάνιση της Ανουσάκη καθώς οι αστυνομικοί είχαν εντολή να την εμποδίσουν να μπει στο κτίριο διοίκησης για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου στην περίπτωση που φορούσε και πάλι το «φόρεμα τόπλες». Η Ελένη Ανουσάκη γνωρίζοντας, προφανώς, καλά το παιχνίδι της δημοσιότητας, εκείνη την τρίτη ημέρα του φεστιβάλ, έκανε την εμφάνιση της την τελευταία στιγμή φορώντας, αυτή τη φορά, φόρεμα «κλειστό ως το λαιμό».
Οι εφημερίδες και πάλι την επόμενη φιλοξενούν φωτογραφία της γοητευτικής Ανουσάκη δημοσιεύοντας παράλληλα την πληροφορία πως ο εισαγγελέας, τελικά, δεν θα ασκήσει ποινική δίωξη σε βάρος της καθώς κρίθηκε πως «η νεαρή καλλιτέχνις δεν προσέβαλε τη δημόσια αιδώ, αφού το «τόπλες» της δεν ήταν από τα τολμηρά».
Το ίδιο βράδυ η ηθοποιός κάνει μια ακόμη «καυτή» εμφάνιση φορώντας ένα μαύρο φόρεμα που αυτή τη φορά άφηνε ακάλυπτη την πλάτη.
Η Ελένη Ανουσάκη, σε πρόσφατη συνέντευξή της, αναφέρθηκε στις τολμηρές εμφανίσεις που έκανε κατά καιρούς και παραδέχτηκε πως ήθελε να τραβά τα βλέμματα ανδρών και γυναικών.
«Ήθελα να με κοιτάνε στο δρόμο»
«Τη δουλειά μου έκανα και φορούσα ό,τι μου έλεγαν οι ενδυματολόγοι και οι σκηνοθέτες. Μεταξύ μας; Τίποτα δεν είναι, γλυκιά μου, στη σκηνή επάνω σαν το λευκό κομπινεζόν... Αφηνόμουν, βέβαια, σε μια μόνο φιλαρέσκεια! Ήθελα να με κοιτάνε στο δρόμο. Να περπατάω και να αισθάνομαι τον θαυμασμό από άνδρες και γυναίκες πως ντύθηκα καλά, πως είναι ωραία τα μαλλιά μου!», είπε.
Πάντως, αξίζει να αναφερθεί πως ο εισαγγελέας που… μελέτησε πόσο προκλητικό ήταν το φόρεμα της Ανουσάκη, λίγα εικοσιτετράωρα νωρίτερα, έκανε παρέμβαση και για την προβολή του ντοκιμαντέρ «Οι Εληές» του Δημήτρη Κολλάτου, καθώς ορισμένες σκηνές του θεωρήθηκαν υπερβολικά τολμηρές.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα εκείνων των ημερών, πρόθεση του εισαγγελικού λειτουργού ήταν η άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος των μελών της οργανωτικής επιτροπής του φεστιβάλ που επέτρεψε την προβολή του ντοκιμαντέρ ενώ είχε απορριφθεί και από τις δύο επιτροπές του Υπουργείου Προεδρίας. Όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια, οι «Εληές» είχαν επίσημη άδεια από επιτροπή στην Αθήνα και τελικά κέρδισαν το πρώτο βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους του Φεστιβάλ.
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ανοίγει την αυλαία της συγκεντρώνοντας όλα τα πρώτα ονόματα του καλλιτεχνικού στερεώματος της εποχής.
Το κοινό συνωστιζόταν στις ουρές προκειμένου να δει από κοντά τους αγαπημένους του πρωταγωνιστές και να πάρει μια… γεύση από «Κάννες αλά ελληνικά». Ολόκληρη η εγχώρια σόουμπιζ έκανε παρέλαση στη Θεσσαλονίκη και με τις εμφανίσεις της ενίσχυε το μύθο που την περιέβαλε.
Το 1964 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί για το Φεστιβάλ η χρονιά του ωραίου φύλου. Η Μις Κόσμος Κορίνα Τσοπέη, μαζί με τη Μις ΗΠΑ, Μπόμπι Τζόνσον, «καίνε» καρδιές αλλά εκείνη που πραγματικά κλέβει τα φώτα της δημοσιότητας είναι η ηθοποιός Ελένη Ανουσάκη. Η νεαρή ηθοποιός εμφανίζεται στο φουαγέ του θεάτρου της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών φορώντας ένα μαύρο φόρεμα με πολύ προκλητικό ντεκολτέ, για την εποχή. Τα φλας των φωτογράφων αστράφτουν και οι εφημερίδες της εποχής την επόμενη ημέρα... οργιάζουν φιλοξενώντας στις σελίδες τους την νεαρή ενζενύ με «φόρεμα τόπλες» όπως το αποκαλούν. «Σκάνδαλα και αγνότης στο Φεστιβάλ» είναι ένας από τους χαρακτηριστικούς τίτλους.
«Η νεαρή ηθοποιός Μιλένα (σ.σ. όπως την αποκαλούσαν) Ανουσάκη εμφανίστηκε στο φουαγέ του θεάτρου της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών και στη συνέχεια στα θεωρία φέρουσα φόρεμα «τόπλες» με αποτέλεσμα να προσελκύσει ιδιαιτέρως το ενδιαφέρον των θεατών …Οι έχοντες θέση στους εξώστες στάθηκαν περισσότερο τυχεροί γιατί είχαν «ευρύτερο οπτικό πεδίο», αναφέρει δημοσίευμα την επόμενη ημέρα δίνοντας έμφαση στην εμφάνιση της σέξι ηθοποιού και αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα γνωστούς πρωταγωνιστές όπως την Ίλια Λιβικού, την Έλενα Ναθαναήλ και το Κώστα Χατζηχρήστο.
Τα δημοσιεύματα του Τύπου προκαλούν την παρέμβαση του εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης ο οποίος, όπως γίνεται γνωστό, μελετά το ενδεχόμενο να ασκήσει ποινική δίωξη σε βάρος της νεαρής ηθοποιού για προσβολή δημοσίας αιδούς. Μάλιστα, δίνεται εντολή από τον εισαγγελικό λειτουργό να μην επιτραπεί η εκ νέου εμφάνιση της Ανουσάκη στο Φεστιβάλ με φόρεμα «τόπλες». Ο εισαγγελέας, μέσω αστυνομικών, προειδοποίησε την ηθοποιό ότι θα συλλαμβάνονταν για προσβολή της δημοσίας αιδούς αν επιχειρούσε να κάνει και πάλι την ίδια τολμηρή εμφάνιση.
«Η ατμόσφαιρα είχε πάρει μια τέτοια διονυσιακή τροπή, που ο Εισαγγελεύς αναγκάστηκε με τρόπο να συστήσει στην ορχήστρα να παύσουν οι ημίγυμνες αυτές επιδείξεις», έγραψαν οι εφημερίδες. Έτσι, στον απόηχο της εισαγγελικής παραγγελίας, πρώτο θέμα συζήτησης στα πηγαδάκια του Φεστιβάλ γίνεται το ενδεχόμενο άσκησης ποινικής δίωξης σε βάρος της νεαρής ηθοποιού.
Το φόρεμα «κλειστό ως το λαιμό»
Δημοσιογράφοι και φωτορεπόρτερς περιμένουν, την επόμενη ημέρα, να δουν τη νέα εμφάνιση της Ανουσάκη καθώς οι αστυνομικοί είχαν εντολή να την εμποδίσουν να μπει στο κτίριο διοίκησης για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου στην περίπτωση που φορούσε και πάλι το «φόρεμα τόπλες». Η Ελένη Ανουσάκη γνωρίζοντας, προφανώς, καλά το παιχνίδι της δημοσιότητας, εκείνη την τρίτη ημέρα του φεστιβάλ, έκανε την εμφάνιση της την τελευταία στιγμή φορώντας, αυτή τη φορά, φόρεμα «κλειστό ως το λαιμό».
Οι εφημερίδες και πάλι την επόμενη φιλοξενούν φωτογραφία της γοητευτικής Ανουσάκη δημοσιεύοντας παράλληλα την πληροφορία πως ο εισαγγελέας, τελικά, δεν θα ασκήσει ποινική δίωξη σε βάρος της καθώς κρίθηκε πως «η νεαρή καλλιτέχνις δεν προσέβαλε τη δημόσια αιδώ, αφού το «τόπλες» της δεν ήταν από τα τολμηρά».
Το ίδιο βράδυ η ηθοποιός κάνει μια ακόμη «καυτή» εμφάνιση φορώντας ένα μαύρο φόρεμα που αυτή τη φορά άφηνε ακάλυπτη την πλάτη.
Η Ελένη Ανουσάκη, σε πρόσφατη συνέντευξή της, αναφέρθηκε στις τολμηρές εμφανίσεις που έκανε κατά καιρούς και παραδέχτηκε πως ήθελε να τραβά τα βλέμματα ανδρών και γυναικών.
«Ήθελα να με κοιτάνε στο δρόμο»
«Τη δουλειά μου έκανα και φορούσα ό,τι μου έλεγαν οι ενδυματολόγοι και οι σκηνοθέτες. Μεταξύ μας; Τίποτα δεν είναι, γλυκιά μου, στη σκηνή επάνω σαν το λευκό κομπινεζόν... Αφηνόμουν, βέβαια, σε μια μόνο φιλαρέσκεια! Ήθελα να με κοιτάνε στο δρόμο. Να περπατάω και να αισθάνομαι τον θαυμασμό από άνδρες και γυναίκες πως ντύθηκα καλά, πως είναι ωραία τα μαλλιά μου!», είπε.
Πάντως, αξίζει να αναφερθεί πως ο εισαγγελέας που… μελέτησε πόσο προκλητικό ήταν το φόρεμα της Ανουσάκη, λίγα εικοσιτετράωρα νωρίτερα, έκανε παρέμβαση και για την προβολή του ντοκιμαντέρ «Οι Εληές» του Δημήτρη Κολλάτου, καθώς ορισμένες σκηνές του θεωρήθηκαν υπερβολικά τολμηρές.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα εκείνων των ημερών, πρόθεση του εισαγγελικού λειτουργού ήταν η άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος των μελών της οργανωτικής επιτροπής του φεστιβάλ που επέτρεψε την προβολή του ντοκιμαντέρ ενώ είχε απορριφθεί και από τις δύο επιτροπές του Υπουργείου Προεδρίας. Όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια, οι «Εληές» είχαν επίσημη άδεια από επιτροπή στην Αθήνα και τελικά κέρδισαν το πρώτο βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους του Φεστιβάλ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου