Το καλοκαίρι βρίσκεται κυριολεκτικά προ των πυλών και λογικά όλο και περισσότεροι θα χρησιμοποιούμε το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου μας. Το οποίο, όχι πολλά χρόνια πριν ήταν...
προνόμιο μόνο των ακριβών μοντέλων, ενώ πλέον θεωρείται δεδομένο ακόμα και στα πιο φτηνά.
Πέρα από στοιχείο άνεσης, ιδιαίτερα στο ζεστό και μακρύ καλοκαίρι της χώρας μας, το air-condition είναι από τους μεγαλύτερους καταναλωτές ενέργειας, καθώς η χρήση του μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση μέχρι και κατά 1 λίτρο για κάθε 100 χιλιόμετρα.
προνόμιο μόνο των ακριβών μοντέλων, ενώ πλέον θεωρείται δεδομένο ακόμα και στα πιο φτηνά.
Πέρα από στοιχείο άνεσης, ιδιαίτερα στο ζεστό και μακρύ καλοκαίρι της χώρας μας, το air-condition είναι από τους μεγαλύτερους καταναλωτές ενέργειας, καθώς η χρήση του μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση μέχρι και κατά 1 λίτρο για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Αν ακολουθηθούν όμως κάποιοι απλοί κανόνες η επιβάρυνση μπορεί να είναι σημαντικά μικρότερη.
Έτσι λοιπόν πριν ξεκινήσουμε ανοίγουμε τα παράθυρα για να φύγει ο ζεστός, έως πολύ ζεστός αέρας που έχει εγκλωβιστεί στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ειδικά αν ήταν σταθμευμένο στον ήλιο. Αν βιαζόμαστε κάνουμε τα πρώτα χιλιόμετρα με ανοιχτά τα παράθυρα, ενώ στη συνέχεια ενεργοποιώντας τον κλιματισμό αυτός θα μπορέσει να κατεβάσει σαφώς πιο άνετα και γρήγορα τη θερμοκρασία στο εσωτερικό στα επιθυμητά επίπεδα.
Ποιά πρέπει όμως να είναι αυτά τα επίπεδα; Σε ποια θερμοκρασία πρέπει δηλαδή να ρυθμίζεται το air-condition του αυτοκινήτου μας, αν βέβαια υπάρχει αυτή η δυνατότητα; Μια σωστή επιλογή είναι γύρω στους 23 με 25 βαθμούς Κελσίου προκειμένου και να μην ζεσταίνεστε αλλά και να μην πλευριτώσετε, μιας και ο κλιματισμός του αυτοκινήτου είναι από τις πρώτες αιτίες πρόκλησης ψύξεων το καλοκαίρι. Οπότε φροντίστε να μην σας χτυπά άμεσα το ρεύμα κρύου αέρα ρυθμίζοντας ανάλογα τους αεραγωγούς, ενώ αν επιλέξετε πιο χαμηλή θερμοκρασία από αυτή που προαναφέραμε δεν θα πετύχετε περισσότερη δροσιά. Και αυτό γιατί είναι αδύνατο με εξωτερική θερμοκρασία π.χ. 40 βαθμών Κελσίου το air-condition να μειώσει αυτή στο εσωτερικό του αυτοκινήτου στους 20. Το μόνο που θα πετύχει κανείς σε αυτήν την περίπτωση είναι να τον αναγκάσει να λειτουργεί συνεχώς, με αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης.
Αν σκοπεύετε να αγοράσετε καινούργιο αυτοκινήτο λάβετε υπόψη σας πως σύμφωνα με μετρήσεις της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου ADAC τα κατά κανόνα πιο ακριβά ηλεκτρονικά ελεγχόμενα συστήματα κλιματισμού είναι και αυτά που επιβαρύνουν πιο λίγο τη μέση κατανάλωση. Επίσης η πιο αποδοτική λειτουργία τους, εφόσον έχει επιλεγεί η επιθυμητή θερμοκρασία, είναι η Auto.
Από κει και πέρα και αν έχετε παρατηρήσει πως όταν ενεργοποιείται ο κλιματισμός στο αυτοκίνητό σας αναδύεται μια δυσάρεστη ωσμή αυτό οφείλεται στο ότι έχουν δημιουργηθεί μύκητες και βακτήρια στο κύκλωμά του. Η λύση είναι ο καθαρισμός του με ειδικά χημικά, ενώ στη συνέχεια για να αποφύγετε κάτι ανάλογο στο μέλλον θα πρέπει να κλείνετε τον κλιματισμό 10 λεπτά πριν φτάσετε στον προορισμό σας και σβήσετε τον κινητήρα.
Έτσι το νερό που έχει προκύψει ως συμπύκνωμα προλαβαίνει να απομακρυνθεί πλήρως και δεν υπάρχει πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη των μικρο-οργανισμών που αναφέραμε.
Έτσι λοιπόν πριν ξεκινήσουμε ανοίγουμε τα παράθυρα για να φύγει ο ζεστός, έως πολύ ζεστός αέρας που έχει εγκλωβιστεί στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ειδικά αν ήταν σταθμευμένο στον ήλιο. Αν βιαζόμαστε κάνουμε τα πρώτα χιλιόμετρα με ανοιχτά τα παράθυρα, ενώ στη συνέχεια ενεργοποιώντας τον κλιματισμό αυτός θα μπορέσει να κατεβάσει σαφώς πιο άνετα και γρήγορα τη θερμοκρασία στο εσωτερικό στα επιθυμητά επίπεδα.
Ποιά πρέπει όμως να είναι αυτά τα επίπεδα; Σε ποια θερμοκρασία πρέπει δηλαδή να ρυθμίζεται το air-condition του αυτοκινήτου μας, αν βέβαια υπάρχει αυτή η δυνατότητα; Μια σωστή επιλογή είναι γύρω στους 23 με 25 βαθμούς Κελσίου προκειμένου και να μην ζεσταίνεστε αλλά και να μην πλευριτώσετε, μιας και ο κλιματισμός του αυτοκινήτου είναι από τις πρώτες αιτίες πρόκλησης ψύξεων το καλοκαίρι. Οπότε φροντίστε να μην σας χτυπά άμεσα το ρεύμα κρύου αέρα ρυθμίζοντας ανάλογα τους αεραγωγούς, ενώ αν επιλέξετε πιο χαμηλή θερμοκρασία από αυτή που προαναφέραμε δεν θα πετύχετε περισσότερη δροσιά. Και αυτό γιατί είναι αδύνατο με εξωτερική θερμοκρασία π.χ. 40 βαθμών Κελσίου το air-condition να μειώσει αυτή στο εσωτερικό του αυτοκινήτου στους 20. Το μόνο που θα πετύχει κανείς σε αυτήν την περίπτωση είναι να τον αναγκάσει να λειτουργεί συνεχώς, με αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης.
Αν σκοπεύετε να αγοράσετε καινούργιο αυτοκινήτο λάβετε υπόψη σας πως σύμφωνα με μετρήσεις της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου ADAC τα κατά κανόνα πιο ακριβά ηλεκτρονικά ελεγχόμενα συστήματα κλιματισμού είναι και αυτά που επιβαρύνουν πιο λίγο τη μέση κατανάλωση. Επίσης η πιο αποδοτική λειτουργία τους, εφόσον έχει επιλεγεί η επιθυμητή θερμοκρασία, είναι η Auto.
Από κει και πέρα και αν έχετε παρατηρήσει πως όταν ενεργοποιείται ο κλιματισμός στο αυτοκίνητό σας αναδύεται μια δυσάρεστη ωσμή αυτό οφείλεται στο ότι έχουν δημιουργηθεί μύκητες και βακτήρια στο κύκλωμά του. Η λύση είναι ο καθαρισμός του με ειδικά χημικά, ενώ στη συνέχεια για να αποφύγετε κάτι ανάλογο στο μέλλον θα πρέπει να κλείνετε τον κλιματισμό 10 λεπτά πριν φτάσετε στον προορισμό σας και σβήσετε τον κινητήρα.
Έτσι το νερό που έχει προκύψει ως συμπύκνωμα προλαβαίνει να απομακρυνθεί πλήρως και δεν υπάρχει πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη των μικρο-οργανισμών που αναφέραμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου