Πολύ λιγότερα χρήματα για να αγοράσουν ρούχα ξόδεψαν οι Έλληνες, λόγω της κρίσης και της αύξησης των φορολογικών τους υποχρεώσεων.
Σύμφωνα με την έρευνα...
οικογενειακών προϋπολογισμών που διενήργησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) και επικαλείται ο Συνδέσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής – Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ) το 2016 η συνολική μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών (αγορές) κατέγραψε μείωση 2,5%. Η μέση μηνιαία δαπάνη για αγορές των νοικοκυριών στην Ελλάδα το 2016 ανήλθε σε 1.392 ευρώ, έναντι 1.421 το 2015, μειωμένη κατά 2%.
Το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών των νοικοκυριών το 2016 αφορά τα είδη διατροφής με ποσοστό 20,7%. Ακολουθούν οι δαπάνες στέγασης με 13,8%, οι μεταφορές με 12,9%, τα ξενοδοχεία εστιατόρια καφέ με 9,9%, η υγεία με 7,4% και στην 6η θέση οι δαπάνες ένδυσης και υπόδησης με ποσοστό 5,8%.
Οι δαπάνες για ένδυση υπόδηση υποχώρησαν το 2016 κατά -0,1% και αντιστοιχούσαν σε 5,8% των συνολικών δαπανών έναντι 5,9% το 2015.
Στην περίοδο της οικονομικής κρίσης μεταξύ των ετών 2008 2016, οι μέσες μηνιαίες δαπάνες στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά -28,8% (από 2.120,4 ευρώ το 2008 σε 1.392 ευρώ το 2016).
Την ίδια περίοδο οι δαπάνες για ενδύματα και υποδήματα κατέγραψαν πολύ μεγαλύτερη πτώση (-53,7%). Η μεγαλύτερη πτώση την περίοδο της κρίσης παρατηρήθηκε στα διαρκή καταναλωτικά αγαθά με πτώση -59%. Αντίθετα, μικρότερη μείωση καταγράφηκε στα είδη διατροφής (-17,3%), τις δαπάνες στέγασης (-22,9%) και την υγεία (-27,2%).
Η μέση ετήσια δαπάνη ανά νοικοκυριό στην Ελλάδα το 2016 για την κατηγορία ένδυση υπόδηση ανήλθε σε 968,52 ευρώ. Η συνολική ετήσια κατανάλωση ενδυμάτων υποδημάτων στην Ελλάδα το 2016 ανήλθε σε 3,98 δισεκ. ευρώ.
Το ποσοστό (5,8%) που δαπανάται στην Ελλάδα για την κατηγορία ένδυσης κλωστοϋφαντουργίας, παρόλη την πολύ μεγάλη μείωση (-53,7%) που υπέστη την περίοδο 2008 2016, εξακολουθεί να παραμένει από τα υψηλότερα στην Ευρώπη. Το αντίστοιχο ποσοστό στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες, όπως η Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία κλπ κυμαίνεται μεταξύ 4% και 5,1%.
Καλύτερη η πορεία των εξαγωγών
Καλύτερη είναι η εικόνα των εξαγωγών των ελληνικών εταιρειών, καθώς σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής – Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ) στο πρώτους επτά μήνες του 2017 καταγράφηκε σημαντική αύξηση κατά 13,5% στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας.
Η αξία εξαγωγών ανήλθε σε 683 εκατ. ευρώ το 2017 έναντι 602 εκατ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2016.
Στην ένδυση οι εξαγωγές κατέγραψαν αύξηση 10,5% και ανήλθαν σε αξία σε 303 εκατ. έναντι 274 εκατ. το 2016. Οι εξαγωγές πλεκτών ενδυμάτων σημείωσαν αύξηση 12% ενώ οι εξαγωγές υφαντών ενδυμάτων αυξήθηκαν κατά 9,7%. Το 87% των εξαγωγών ενδυμάτων κατευθύνεται στις χώρες της Ε.Ε.
Ο Ιούνιος αποδείχθηκε εξαιρετικά καλός μήνας για τις εξαγωγές πλεκτών ενδυμάτων, σημειώνοντας αύξηση 25% έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2016.
Η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στις εξαγωγές ενδυμάτων προς το Βέλγιο με ποσοστό 43%, ακολουθούν η Ιταλία με 36%, η Κύπρος με 12% και η Γερμανία με 6%. Αντίθετα μείωση καταγράφηκε στις εξαγωγές προς την Μ. Βρετανία -12% και την Γαλλία -9%.
Οι εξαγωγές της κλωστοϋφαντουργίας κατέγραψαν αύξηση 5,7% και ανήλθαν σε 201 εκατ. ευρώ, ενώ μεγάλη αύξηση κατά 30% σημείωσαν οι εξαγωγές ελληνικού βαμβακιού οι οποίες ανήλθαν σε 180 εκατ. ευρώ. Η μεγάλη αύξηση της αξίας των εξαγωγών βαμβακιού οφείλεται στην αύξηση της μέσης τιμής σε ποσοστό σχεδόν 16%. Σε όγκο η αύξηση ανήλθε σε 14,9%.
Αύξηση όμως παρατηρήθηκε και στις εισαγωγές ενδυμάτων και κλωστοϋφαντουργικών. Στην ένδυση οι εισαγωγές στο εξάμηνο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2017 σημείωσαν άνοδο 4,4% και σε αξία ανήλθαν σε 831 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την έρευνα...
οικογενειακών προϋπολογισμών που διενήργησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) και επικαλείται ο Συνδέσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής – Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ) το 2016 η συνολική μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών (αγορές) κατέγραψε μείωση 2,5%. Η μέση μηνιαία δαπάνη για αγορές των νοικοκυριών στην Ελλάδα το 2016 ανήλθε σε 1.392 ευρώ, έναντι 1.421 το 2015, μειωμένη κατά 2%.
Το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών των νοικοκυριών το 2016 αφορά τα είδη διατροφής με ποσοστό 20,7%. Ακολουθούν οι δαπάνες στέγασης με 13,8%, οι μεταφορές με 12,9%, τα ξενοδοχεία εστιατόρια καφέ με 9,9%, η υγεία με 7,4% και στην 6η θέση οι δαπάνες ένδυσης και υπόδησης με ποσοστό 5,8%.
Οι δαπάνες για ένδυση υπόδηση υποχώρησαν το 2016 κατά -0,1% και αντιστοιχούσαν σε 5,8% των συνολικών δαπανών έναντι 5,9% το 2015.
Στην περίοδο της οικονομικής κρίσης μεταξύ των ετών 2008 2016, οι μέσες μηνιαίες δαπάνες στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά -28,8% (από 2.120,4 ευρώ το 2008 σε 1.392 ευρώ το 2016).
Την ίδια περίοδο οι δαπάνες για ενδύματα και υποδήματα κατέγραψαν πολύ μεγαλύτερη πτώση (-53,7%). Η μεγαλύτερη πτώση την περίοδο της κρίσης παρατηρήθηκε στα διαρκή καταναλωτικά αγαθά με πτώση -59%. Αντίθετα, μικρότερη μείωση καταγράφηκε στα είδη διατροφής (-17,3%), τις δαπάνες στέγασης (-22,9%) και την υγεία (-27,2%).
Η μέση ετήσια δαπάνη ανά νοικοκυριό στην Ελλάδα το 2016 για την κατηγορία ένδυση υπόδηση ανήλθε σε 968,52 ευρώ. Η συνολική ετήσια κατανάλωση ενδυμάτων υποδημάτων στην Ελλάδα το 2016 ανήλθε σε 3,98 δισεκ. ευρώ.
Το ποσοστό (5,8%) που δαπανάται στην Ελλάδα για την κατηγορία ένδυσης κλωστοϋφαντουργίας, παρόλη την πολύ μεγάλη μείωση (-53,7%) που υπέστη την περίοδο 2008 2016, εξακολουθεί να παραμένει από τα υψηλότερα στην Ευρώπη. Το αντίστοιχο ποσοστό στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες, όπως η Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία κλπ κυμαίνεται μεταξύ 4% και 5,1%.
Καλύτερη η πορεία των εξαγωγών
Καλύτερη είναι η εικόνα των εξαγωγών των ελληνικών εταιρειών, καθώς σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής – Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ) στο πρώτους επτά μήνες του 2017 καταγράφηκε σημαντική αύξηση κατά 13,5% στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας.
Η αξία εξαγωγών ανήλθε σε 683 εκατ. ευρώ το 2017 έναντι 602 εκατ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2016.
Στην ένδυση οι εξαγωγές κατέγραψαν αύξηση 10,5% και ανήλθαν σε αξία σε 303 εκατ. έναντι 274 εκατ. το 2016. Οι εξαγωγές πλεκτών ενδυμάτων σημείωσαν αύξηση 12% ενώ οι εξαγωγές υφαντών ενδυμάτων αυξήθηκαν κατά 9,7%. Το 87% των εξαγωγών ενδυμάτων κατευθύνεται στις χώρες της Ε.Ε.
Ο Ιούνιος αποδείχθηκε εξαιρετικά καλός μήνας για τις εξαγωγές πλεκτών ενδυμάτων, σημειώνοντας αύξηση 25% έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2016.
Η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στις εξαγωγές ενδυμάτων προς το Βέλγιο με ποσοστό 43%, ακολουθούν η Ιταλία με 36%, η Κύπρος με 12% και η Γερμανία με 6%. Αντίθετα μείωση καταγράφηκε στις εξαγωγές προς την Μ. Βρετανία -12% και την Γαλλία -9%.
Οι εξαγωγές της κλωστοϋφαντουργίας κατέγραψαν αύξηση 5,7% και ανήλθαν σε 201 εκατ. ευρώ, ενώ μεγάλη αύξηση κατά 30% σημείωσαν οι εξαγωγές ελληνικού βαμβακιού οι οποίες ανήλθαν σε 180 εκατ. ευρώ. Η μεγάλη αύξηση της αξίας των εξαγωγών βαμβακιού οφείλεται στην αύξηση της μέσης τιμής σε ποσοστό σχεδόν 16%. Σε όγκο η αύξηση ανήλθε σε 14,9%.
Αύξηση όμως παρατηρήθηκε και στις εισαγωγές ενδυμάτων και κλωστοϋφαντουργικών. Στην ένδυση οι εισαγωγές στο εξάμηνο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2017 σημείωσαν άνοδο 4,4% και σε αξία ανήλθαν σε 831 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου