ΣΙΝΕ

Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2014

Τρίκαλα: Οχήματα χωρίς οδηγό σύντομα στους δρόμους!

Αφού έγιναν η πρώτη ψηφιακή πόλη της Ελλάδας με δωρεάν ασύρματο δίκτυο, δίκτυο τηλεπρόνοιας, ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα ευφυών μεταφορών και σύστημα...
MobiPARK, τα Τρίκαλα βάζουν πλώρη να γίνουν και η πρώτη ελληνική πόλη με σύστημα κυκλοφορίας «έξυπνων» οχημάτων, που κινούνται δηλαδή χωρίς οδηγό.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ονομάζεται CityMobil2 (Cities demonstrating cybernetic mobility) και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαική Επιτροπή.

Ο Ιταλός συντονιστής του συγκεριμένου προγράμματος, Αντριάνο Αλεσαντρίνι, με επιστολή του προς την Αναπτυξιακή Εταιρεία του Δήμου Τρικκαίων, e-Trikala A.E, εημέρωσε πως η πόλη των Τρικάλων επίλέχθηκε ως «ευρωπαϊκός πιλότος για την κυκλοφορία των οχημάτων χωρίς οδηγό»!

Η υποψηφιότητα των Τρικάλων απέσπασε τις περισσότερες θετικές ψήφους και την μεγαλύτερη ειδική βαθμολογία από όλες τις συνυποψήφιες πόλεις και για τον λόγο αυτό, ο κ. Αλεσαντρίνι, μέσω της ίδιας επιστολής, μετέφερε τα συγχαρητήρια των ελεγκτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το έργο CityMobil2 – με πλήρη τίτλο Cities demonstrating cybernetic mobility – ξεκίνησε επίσημα την 01/09/2012 και έχει διάρκεια 4 έτη. Συνολικά συμμετέχουν 45 Ευρωπαίοι εταίροι, ενώ από την Ελλάδα εκτός από την e- Trikala Α.Ε. συμμετέχει το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Οι 12 εταίροι εκπροσωπούν ισάριθμες πόλεις/περιοχές (Τρίκαλα, Ρέτζιο Καλάμπρια, Λεόν, Σεν Σουλπίς, Σοφία Αντίπολις, Βάντα, Βρυξέλλες, Λα Ροσέλ, Σαν Σεμπαστιάν, CERN, Μιλάνο, Οριστάνο) ενώ άλλοι πέντε εκπροσωπούν κατασκευαστές αυτοματοποιημένων οχημάτων, (YAMAHA, Robosoft, 2GetThere, Induct, Movemile).

Σκοπός του προγράμματος είναι η διενέργεια επιδείξεων με αυτοματοποιημένα οχήματα (χωρίς οδηγό) σε συγκεκριμένα δρομολόγια εντός πέντε πόλεων/περιοχών.

Λόγω της δυσκολίας του έργου, η e-Trikala A.E. συνεργάζεται στενά και με τον έτερο Έλληνα επίσημο εταίρο, το «Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών».

Μέχρι στιγμής έχει καθορισθεί η προτεινόμενη διαδρομή που θα ακολουθήσει δυνητικά ένα αυτόματο όχημα μαζικής μεταφοράς πολιτών και μελετώνται οι διάφορες παράμετροι

Όσον αφορά το όχημα, δεν θα πρόκειται για ένα αυτοκινούμενο βαγόνι που θα κινείται σε ράγες ή σε ειδικά διαμορφωμένο διάδρομο, όπως τα συστήματα που λειτουργούν ως σήμερα, αλλά για μια πραγματική πρόκληση στον δρόμο. Τα οχήματα θα είναι ηλεκτροκίνητα, μικρού μεγέθους και χωρητικότητας 4, 12 ή 15 επιβατών, ενώ η ταχύτητά τους δεν θα ξεπερνά τα 20 χλμ./ώρα, δεδομένου ότι θα κινούνται σε διαδρομή με διασταυρώσεις, πεζούς και ήπια κυκλοφορία.

Το ευρωπαϊκό ″έξυπνο″ όχημα λειτουργεί ανεξάρτητα χρησιμοποιώντας GPS και συστήματα ανίχνευσης. Οι δοκιμές που έχουν γίνει σε ελεγχόμενο περιβάλλον εγγυώνται την ασφάλεια του οχήματος, όμως η πρόκληση είναι αυτό να βγει στον δρόμο, να κυκλοφορήσει στον αστικό ιστό.

Το πρώτο αυτοματοποιημένο σύστημα μεταφορών αναπτύχθηκε το 1975 στην πόλη Μοργκαντάουν της Δυτικής Βιρτζίνια στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, σύστημα που ως σήμερα παραμένει το σήμα κατατεθέν της. Το πέρασμα στην εποχή των «έξυπνων» οχημάτων έγινε με την εγκατάσταση μέσω του πρώτου προγράμματος CityMobil, του συστήματος Personal Rapid Transit (PRT) στο επαγγελματικό πάρκινγκ του Χίθροου, όπου εξυπηρετεί καθημερινά 800 επιβάτες.



ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ; ΚΑΝΕ LIKE... ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ

Γίνετε φίλοι μας, στη σελίδα μας στο facebook: http://www.facebook.com/vatolakkiotis
Στείλτε μας τις απόψεις σας, τα άρθρα σας, τις καταγγελίες σας και οτιδήποτε θέλετε στο email: kostasdigos@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοφιλείς αναρτήσεις