ΣΙΝΕ

Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

Προεκλογική παροχή η μείωση φόρων στα ΙΧ


Διαβάστε τις ρυθμίσεις για τα ΙΧ που (δεν) περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο!

Κατατέθηκε το πολυνομοσχέδιο στη Βουλή και για τα αυτοκίνητα περιλαμβάνει διάταξη για τα... εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ, τα αναπηρικά οχήματα, τα εταιρικά αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας, τα πρόστιμα για τα διπλοκάμπινα που έχουν διασκευαστεί αλλά και για τα οχήματα που κατάσχονται από τον πρώην ΟΔΔΥ...

Από την άλλη μεριά φαίνεται πως αποφασίστηκε από το Οικονομικό Επιτελείο οι ρυθμίσεις που αφορούν σε μείωση των Τεκμηρίων Διαβίωσης και κατ' επέκταση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης, στην κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας, στα Τέλη Κυκλοφορίας, στην υποχρεωτική ασφάλιση των εταιρικών ΙΧ αλλά και εκείνων που έχουν στις εκθέσεις τους οι έμποροι μεταφέρονται σε άλλο νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί στα τέλη Απριλίου με αρχές Μαϊου, δηλαδή λίγες ημέρες πριν τις εκλογές...

Δυστυχώς για ακόμη μία φορά το αυτοκίνητο θα χρησιμοποιηθεί ως δυνατό χαρτί λίγο πριν τις ευρωεκλογές αλλά και τις δημοτικές εκλογές.

Εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ
Τέλος σε μια τεράστια αδικία βάζει η 4η παράγραφος στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή βάσει της οποίας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ η εφορία θα λαμβάνει υπόψιν την πρώτη άδεια κυκλοφορίας στην ΕΕ και όχι την αντίστοιχη της Ελλάδας.

Δηλαδή αν ένα αυτοκίνητο έχει εισαχθεί στην Ελλάδα το 2009 και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος το 2003 τότε ο ιδιοκτήτης τους θα έχει έκπτωση τεκμηρίου 50% ενώ αν κινείται με κινητήρα από 2 λίτρα και άνω δεν θα του επιβληθεί Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.

Βέβαια στο πολυνομοσχέδιο δεν γίνεται καμία αναφορά για την Εκτακτη Εισφορά ή το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που πλήρωσαν χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ άδικα τα προηγούμενα χρόνια!

Η συγκεκριμένη ρύθμιση ισχύει για το οικονομικό έτος 2014 που σημαίνει πρακτικά για την χρήση του 2013.

Στο νομοσχέδιο πάντως αναγράφεται χαρακτηριστικά πως:
Συμπλήρωση φορολογικών ρυθμίσεων σχετικά με το έτος πρώτης κυκλοφορίας των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων
1. α. Προστίθεται στο δεύτερο εδάφιο της περ. γ΄ της παρ.1 του άρθρου 16 του ν.2238/1994, οι λέξεις «ή σε χώρα της Ε.Ε./ΕΟΧ» μετά τις λέξεις «στην Ελλάδα».

β. Η διάταξη της παραγράφου αυτής ισχύει για το οικονομικό έτος 2014.

2. α. Προστίθεται στο δεύτερο εδάφιο της περ. γ΄ της παρ.1 του άρθρου 31 του ν.4172/2013, οι λέξεις «ή σε χώρα της Ε.Ε./ΕΟΧ» μετά τις λέξεις «στην Ελλάδα».

β. Η διάταξη της παραγράφου αυτής ισχύει για εισοδήματα που αποκτώνται από 1.1.2014 και επόμενα.

3. α. Προστίθεται στο τρίτο εδάφιο της περ. β΄ της παρ.1 του άρθρου 44 του ν. 4111/2013, οι λέξεις «ή σε χώρα της Ε.Ε./ΕΟΧ» μετά τις λέξεις «στην Ελλάδα».

β. Η διάταξη της παραγράφου αυτής ισχύει για το οικονομικό έτος 2014 και για εισοδήματα που αποκτώνται από την 1η Ιανουαρίου 2014 και επόμενα.

Αναπηρικά ΙΧ

Ενα επίσης μεγάλο θέμα που είχε προκύψει στην αγορά αφορούσε στα αναπηρικά αυτοκίνητα καθώς τα άτομα με αναπηρίες εξαιτίας των απεργιακών κινητοποιήσεων των ιατρών αλλά και των αλλαγών στις αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές δεν μπορούσαν να αποκτήσουν αφορολόγητα ειδικά οχήματα. Το θέμα λύνεται στο νομοσχέδιο και ειδικότερα αναγράφεται: Ρυθμίσεις φορολογικών και τελωνειακών θεμάτων για τα οχήματα των ατόμων με αναπηρίες.

Εταιρικά ΙΧ με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας

Μετά από απαίτηση της Ευρωπαικής Ενωσης αλλάζουν οι προϋποθέσεις χρήσης των εταιρικών αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες στην Ελλάδα.

Ειδικότερα στο νομοσχέδιο αναφέρεται χαρακτηριστικά: Ρυθμίσεις για τα εταιρικά οχήματα

Στην παράγραφο 1 του άρθρου 6 της αριθμ. πρωτ. Δ247/13/6.4.1988 ΑΥΟ (ΦΕΚ 195/Β'), όπως κυρώθηκε με την παράγραφο 4 του άρθρου 11 του ν. 1839/1989 (Α' 90), προστίθεται περίπτωση ι', ως εξής:

«ι) Πρόσωπα με συνήθη κατοικία στην Ελλάδα που εργάζονται σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και χρησιμοποιούν στη χώρα μας επιβατικό όχημα ταξινομημένο στο άλλο αυτό κράτος μέλος, στο όνομα

εταιρείας που εδρεύει σε αυτό, εφόσον πληρούνται σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:

αα) Η σύμβαση εργασίας ή η συμφωνία του μισθωτού ή μη μισθωτού εργαζόμενου με την εταιρεία να προβλέπει τη χορήγηση αυτοκινήτου ως πρόσθετη παροχή.

ββ) Το εταιρικό όχημα να μην χρησιμοποιείται κατά τρόπο μόνιμο εντός της Ελλάδας, με την έννοια ότι χρησιμοποιείται το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου εκτός Ελλάδας.

γγ) Η μη επαγγελματική χρήση του εταιρικού οχήματος να έχει δευτερεύοντα χαρακτήρα σε σχέση με την επαγγελματική χρήση του και να προβλέπεται ρητά στη σύμβαση εργασίας, αποτελώντας μέρος, από οικονομική άποψη της αμοιβής του εργαζόμενου.

δδ) Το όχημα να καλύπτεται ασφαλιστικά στην Ελλάδα.

Η διάρκεια παραμονής του επιβατικού οχήματος στο καθεστώς προσωρινής εισαγωγής δεν περιορίζεται χρονικά, εφόσον πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις.».

Εξαγωγή ΙΧ χωρίς καταβολή των Τελών

Επανεκκίνηση των εξαγωγών μεταχειρισμένων ΙΧ αναμένεται να θέσει η τροπολογία που περιελήφθηκε το πολυνομοσχέδιο καθώς όσα οχήματα βρίσκονται σε φορολογική ακινησία για να εξαχθούν δεν θα χρειάζεται να προβούν σε άρση της ακινησίας καταβάλλοντας τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Ειδικότερα στο άρθρο αναγράφεται χαρακτηριστικά: Μη άρση ακινησίας οχημάτων και διαγραφή από το Μητρώο οχημάτων λόγω εξαγωγής ή καταστροφής

1. Στο τέλος της παραγράφου 3 του άρθρου 22 του ν. 2367/1953 (Α' 82) προστίθενται τρία νέα εδάφια ως εξής:

«Σε περίπτωση που πρόκειται να διαγραφεί αυτοκίνητο όχημα ευρισκόμενο σε κατάσταση ακινησίας, από το Μητρώο οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων λόγω παράδοσής του για ολική καταστροφή με ανακύκλωση στα ειδικώς προς τούτο εξουσιοδοτημένα κέντρα ή με σκοπό την εξαγωγή του, δεν αίρεται η ακινησία, τα δε στοιχεία κυκλοφορίας του, άδεια και πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας, διαβιβάζονται από την αρμόδια υπηρεσία της Φορολογικής Διοίκησης, μετά από αίτηση του κατόχου ή ιδιοκτήτη αυτού, στην αρμόδια Δ/νση Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της οικείας Περιφέρειας.

Σε κάθε περίπτωση, δεν επέρχεται διαγραφή αυτοκινήτου οχήματος από το Μητρώο οχημάτων, λόγω εξαγωγής του, επανεξαγωγής του ή μεταφοράς του εκτός της χώρας, εφόσον δεν καταβληθούν προηγουμένως τα τυχόν οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας και πρόστιμα από τον τελευταίο κάτοχο ή ιδιοκτήτη του και δεν βεβαιωθεί η εξαγωγή του, επανεξαγωγή του ή μεταφορά του εκτός της χώρας.

Με κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή των διατάξεων των δύο προηγούμενων εδαφίων.».


«Τέλος» στις πινακίδες Μ από τις εφορίες

Ξεχάστε τις πινακίδες κυκλοφορίας Μ από τις εφορίες για χρήση 2 φορές κάθε μήνα! Πλέον με το νομοσχέδιο τίθενται περιορισμοί και οι κάτοχοι που έχουν κατατεθειμένες πινακίδες θα μπορούν να παραλάβουν τις πινακίδες Μ από τις εφορίες μόνο δύο φορές το χρόνο και για διάρκεια 3 ημερών! Επίσης το ημερόσιο κόστος από 4,5 ευρώ εκτοξεύθηκε στα 10 ευρώ για τα ΙΧ και στα 4 ευρώ για τις μοτοσικλέτες...

Πρόστιμα 2.000 ευρώ στα διπλοκάμπινα

Βαριά πρόστιμα έως 2.000 ευρώ περιμένουν τους ιδιοκτήτες αγροτικών-επαγγελματικών διπλοκάμπινων που τα έχουν διασκευάσει και τα έχουν μετατρέψει σε ΙΧ. Ειδικότερα το άρθρο στο πολυνομοσχέδιο αναφέρερει χαρακτηριστικά: Φορολογική μεταχείριση οχημάτων που προέρχονται από διασκευή διπλοκάμπινων οχημάτων- Κυρώσεις παράνομων διασκευών αυτοκινήτων οχημάτων

Τακτοποιήθηκαν και οι αποσύρσεις...

Από όσο έχουμε μάθει υπήρχαν πολλά χρωστούμενα από τα Τελωνεία προς εισαγωγικές εταιρείες εξαιτίας της ύπαρξης του μέτρου της απόσυρσης. Οπως φαίνεται τακτοποιήθηκε και αυτό το ζήτημα που είχε προκύψει με κάποιες εισαγωγικές που δεν τιμολογούσαν απευθείας σε αυτές. Στο νομοσχέδιο ειδικά για αυτή τη ρύθμιση αναγράφεται χαρακτηριστικά: Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 20 του ν.4002/2011 (Α' 180), προστίθενται εδάφια ως εξής:

«Στην ανωτέρω διάταξη υπάγονται και οχήματα για τα οποία έχουν κατατεθεί αιτήσεις επιστροφής του τέλους ταξινόμησης έως και 30.11.2013, από ενδιάμεσους εμπόρους αυτοκινήτων (dealers) στους οποίους μεταβιβάστηκαν τα υπό κρίση οχήματα με ολόκληρο το ποσό του τέλους ταξινόμησης. Στην περίπτωση αυτή προσκομίζεται συμπληρωματικά ως δικαιολογητικό, το πρωτότυπο τιμολόγιο στην αρμόδια τελωνειακή αρχή, η οποία χορηγεί ακριβές φωτοαντίγραφο στον δικαιούχο.»

β. Η ισχύς της διάταξης της παρούσας παραγράφου αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Στο «πόδι» η ρύθμιση για τον ΟΔΔΥ

Ειδική αναφορά στο πολυνομοσχέδιο γίνεται για τα οχήματα που έχει στην κατοχή του ο ΟΔΔΥ και μάλιστα επιτρέπει στις Υπηρεσίες του Δημοσίου να χρησιμοποιούν τα κατασχεμένα οχήματα μετά την παρέλευση 3 μηνών και αν τελικά δικαιωθεί ο ιδιοκτήτης τους τότε ο ΟΔΔΥ θα τον αποζημιώνει για τη χρήση των οχημάτων τους.

H «Η» εκτιμά πως η συγκεκριμένη ρύθμιση κινείται προς τη λάθος κατεύθυνση και αν καταστραφεί ολοσχερώς ένα όχημα ή ο ΟΔΔΥ εκτιμήσει πως για τη χρήση κάποιου οχήματος αναλογούν μερικές δεκάδες ευρώ είναι βέβαιο πως δημιουργηθούν προβλήματα...

Πάντως στο νομοσχέδιο αναφέρεται χαρακτηριστικά: Παραχώρηση κατασχεμένων μέσων του ΟΔΔΥ στις υπηρεσίες του Δημοσίου

Το τέταρτο, εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου 177 του ν.2960/2001 αντικαθίσταται με νέα εδάφια ως εξής:

«Ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού, εάν μετά την παρέλευση τριών (3) μηνών από την ημερομηνία κατάσχεσης, δεν έχει λάβει την πιο πάνω έγγραφη γνωστοποίηση ή ανακοίνωση προβαίνει στην παραχώρηση των μέσων αυτών κατά χρήση στις Υπηρεσίες του Δημοσίου μετά από γνώμη της Γενικής Γραμματείας ΥΠΔΜΗΔ για την αναλογική κατανομή τους στις υπηρεσίες του Δημοσίου. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης μπορεί να καθορίζονται τα θέματα σχετικά με την παραχώρηση κατά χρήση των μέσων αυτών στις υπηρεσίες του Δημοσίου, την ηλεκτρονική καταγραφή τους και κάθε σχετικό θέμα για την εφαρμογή της διάταξης αυτής. Όχημα το οποίο έχει κατασχεθεί ή δεσμευτεί και ευρίσκεται στον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού πέραν του εξαμήνου, παραχωρείται κατά χρήση για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών του Δημοσίου με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Σε περίπτωση δικαστικής δικαίωσης το όχημα αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του, στον οποίο καταβάλλεται εύλογη αποζημίωση για το διάστημα χρήσης του οχήματός του ύστερα από έκθεση εκτίμησης του ΟΔΔΥ.

Εάν, μετά την εφαρμογή της διάταξης του προηγούμενου εδαφίου, μένουν αδιάθετα μέσα, τότε ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού προβαίνει στην εκποίησή τους.»


ethnos.gr


ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ; ΚΑΝΕ LIKE... ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ

Γίνετε φίλοι μας, στη σελίδα μας στο facebook: http://www.facebook.com/vatolakkiotis
Στείλτε μας τις απόψεις σας, τα άρθρα σας, τις καταγγελίες σας και οτιδήποτε θέλετε στο email: kostasdigos@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοφιλείς αναρτήσεις