ΣΙΝΕ

Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2016

Αυτός είναι ο πιο γλυκός τρόπος να πείτε στα παιδιά την αλήθεια για τον ‘Αγιο Βασίλη

Kάποια παιδιά έχουν το σκεπτικισμό μέσα τους… Είτε από μόνα τους, είτε επειδή κάποιο (διαβολικό) παιδάκι τους το…
αμόλησε στο σχολείο, αργά ή γρήγορα ρώτησαν «Μαμά, δεν υπάρχει Άγιος Βασίλης;». Όμως δεν είναι λίγα τα παιδιά που πραγματικά πληγώνονται βαθιά όταν μαθαίνουν τη σκληρή αλήθεια: ο Άγιος Βασίλης δεν υπήρξε ποτέ και ο μπαμπάς και η μαμά τους είπαν κατ’ επανάληψη ψέματα.

Πριν από χρόνια, η αρθρογράφος Martha Brochenbroughδημοσίευσε στις New York Times ένα άρθρο με τον τρόπο που η ίδια επέλεξε να πει στην κόρη της την αλήθεια για τον Άγιο Βασίλη, όταν οι ερωτήσεις και ο σκεπτικισμός της άρχισαν να τη στριμώχνουν ανησυχητικά. Η Brochenbrough επέλεξε να κάνει την αποκάλυψη με ένα γλυκό γράμμα, που λέει την αλήθεια με τον πιο τρυφερό τρόπο.

«Αγαπημένη μου Λούσι,

Έκανες μια πολύ καλή ερώτηση: “Είσαι ο Άγιος Βασίλης;”

Ξέρω ότι ψάχνεις την απάντηση σ’ αυτή την ερώτηση εδώ και πολύ καιρό και έπρεπε να σκεφτώ πολύ προσεκτικά για να μάθω τι πρέπει να πω.

Η απάντηση είναι “όχι”. Δεν είμαι εγώ ο Άγιος Βασίλης. Δεν υπάρχει ένας μόνο Άγιος Βασίλης.

Ωστόσο, εγώ είμαι ο άνθρωπος που γεμίζει τις κάλτσες με δώρα. Επίσης εγώ διαλέγω και τυλίγω τα δώρα που μπαίνουν κάτω από το δέντρο, όπως έκανε και η μαμά μου για ΄μένα και όπως έκανε η μαμά της πριν απ’ αυτή. (Και ναι, ο μπαμπάς βοηθάει επίσης).

Σε φαντάζομαι κάποια μέρα να κάνεις κι εσύ το ίδιο για τα παιδιά σου και ξέρω ότι θα λατρεύεις να τα βλέπεις να τρέχουν στο χριστουγεννιάτικο δέντρο το πρωί των Χριστουγέννων. Θα λατρέψεις να τα βλέπεις κάτω απ’ το δέντρο, με τα μικρά του πρόσωπα να φωτίζονται από τα λαμπάκια.

Αυτό όμως, δεν θα σε κάνει Άγιο Βασίλη.

Ο Άγιος Βασίλης είναι σημαντικότερος από κάθε άνθρωπο και η δουλειά του κρατάει πολλά περισσότερα χρόνια απ’ όσα ζούμε εμείς. Αυτό που κάνει, είναι απλό αλλά παντοδύναμο. Διδάσκει τα παιδιά πως να πιστεύουν σε κάτι που δεν μπορούν να δουν ή να αγγίξουν.

Είναι μια πολύ δύσκολη και σημαντική δουλειά. Κατά τη διάρκεια της ζωής σου θα χρειαστείς την ικανότητα να έχεις πίστη: στον εαυτό σου, στους φίλους σου, στα ταλέντα σου και στην οικογένειά σου. Επίσης θα χρειαστεί να πιστέψεις σε πράγματα που δεν μπορούν να μετρηθούν και που δεν είναι χειροπιαστά. Μιλάω, με δυο λόγια, για την αγάπη, αυτή την τεράστια δύναμη που θα φωτίσει τη ζωή σου από μέσα προς τα έξω, ακόμη και στις πιο σκοτεινές και κρύες στιγμές.

Ο Άγιος Βασίλης είναι ένας δάσκαλος και εγώ έχω υπάρξει μαθήτριά του. Και τώρα ξέρεις το μυστικό για το πώς καταφέρνει να μπει σε τόσες καμινάδες στην παραμονή: έχει βοήθεια από όλους αυτούς τους ανθρώπους που τους έχει προσφέρει χαρά.

Με γεμάτες καρδιές, άνθρωποι όπως ο μπαμπάς κι εγώ βοηθάμε με τη σειρά μας τον Άγιο Βασίλης να κάνει μια δουλειά που διαφορετικά δεν θα μπορούσε να γίνει.

Επομένως, όχι, δεν είμαι ο Άγιος Βασίλης. Ο Άγιος Βασίλης είναι η αγάπη και η μαγεία και η ελπίδα και η χαρά. Είμαι όμως στην ομάδα. Και, τώρα, είσαι κι εσύ.

Σ’ αγαπάω και θα σ’ αγαπάω για πάντα,

Η μαμά»

Δεν υπάρχουν σχόλια: