ΣΙΝΕ

Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016

Ε65: Στο Κηπουρειό Γρεβενών οριστικά η κατάληξη - Nίκος Λέγκας: Ειλικρινά λυπάμαι

Ε65: Στο Κηπουρειό Γρεβενών οριστικά η κατάληξη του βόρειου τμήματοςΚλειδώνει οριστικά η χάραξη του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας γνωστότερου ως Ε65. 


Η χάραξη που προτείνει ο παραχωρησιούχος φαίνεται ότι πείθει το Υπουργείο και είναι σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com αυτός που θα προκριθεί στην προσπάθεια να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση.

Η χάραξη Τρίκαλα-Καλαμπάκα-Κηπουρειό Γρεβενών έχει πάρει το «οκ» και τώρα η μεγάλη προσπάθεια είναι να πεισθεί η ΕΤΕπ ότι το έργο «βγαίνει» για να χρηματοδοτηθεί. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές αυτό θα το ξέρουμε στις αρχές του 2017 και σίγουρα μετά την έναρξη του νότιου τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα που αναμένει την έγκριση του Φακέλου Μεγάλου Έργου.

Η χάραξη του βόρειου τμήματος του δρόμου έχει αποτελέσει πεδίο αντιπαράθεσης καθώς από την Ήπειρο είχε ζητηθεί δυτικότερη χάραξη και τη Δυτική Μακεδονία είχε ζητηθεί ανατολικότερη. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας φαίνεται επίσης ότι προτιμά την ανατολική χάραξη λόγω συντόμευσης του χρόνου κατασκευής.

Η λύση της ανατολικής χάραξης με κατάληξη το Κηπουρειό είναι όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία η καλύτερη από κατασκευαστικής και περιβαλλοντικής άποψης καθώς αποφεύγονται ευαίσθητες περιβαλλοντικά περιοχές και δεν απαιτούνται πολύ μεγάλα τεχνικά έργα.

Επίσης φέρνει πιο κοντά τη Δυτική Μακεδονία και τα βόρεια σύνορα προς Σκόπια δίνοντας ένα νέο εναλλακτικό δρόμο από/προς τα Δυτικά Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη.

Τέλος ακόμα και σε αυτή την περίπτωση η Ήπειρος θα απομακρυνθεί από τον Ε65 κατά περίπου 22χλμ. δηλαδή περίπου 10-12 λεπτά περισσότερης οδήγησης, πράγμα που δεν κάνει απαγορευτικό τον δρόμο για τους Ηπειρώτες.

Να θυμίσουμε ότι η εταιρεία παραχώρησης «Οδός Κεντρικής Ελλάδος Α.Ε», κατέθεσε – όπως προβλεπόταν από τη συμφωνία αναδιάρθρωσης του έργου παραχώρησης το Δεκέμβριο του 2013 – εγκαίρως την τροποποιητική μελέτη χάραξης του βόρειου και βάσει της νέας μελέτης είχε προτείνει ως κατάληξη του Ε65 να είναι το Κηπουρειό Γρεβενών.

Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 400εκ.ευρώ, ποσό σημαντικά χαμηλότερο από όποιες άλλες λύσεις έχουν προταθεί μέχρι σήμερα. Σημειωτέον ότι ο παραχωρησιούχος είχε δώσει πρόσφατα στοιχεία με τα οποία τα πρώτα 25χλμ (από τα Τρίκαλα προς Εγνατία) είναι ήδη στο 40% και με μία μετριοπαθή πρόβλεψη το έργο εφόσον πάρει γρήγορα περιβαλλοντική αδειοδότηση και λυθούν εγκαίρως οι απαλλοτριώσεις τότε θα μπορούσε να ξεκινήσει το 2018 και να ολοκληρωθεί μέχρι το 2021, δηλαδή σε 3 χρόνια και αρκετά γρηγορότερα από μία χάραξη με μεγάλα τεχνικά με σήραγγες, κοιλαδογέφυρες κ.α.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Την άποψη του σχετικά με την εξέλιξη του Ε65, η χάραξη του οποίου καταλήγει οριστικά να διέρχεται από το Κηπουρειό Γρεβενών, εξέφρασε ο Τρικαλινός πρώην Υφυπουργός Οικονομικών κ. Νίκος Λέγκας, μέσα...
από το προφίλ του στο facebook.

Ο κ. Νίκος Λέγκας αναφέρει για το θέμα:

Δυστυχώς όπως έγκαιρα προειδοποίησα στο Κηπουρειό θέλουν να καταλήξει ο Ε65. Πάλι καλά που δεν τον πάνε στη Κοζάνη!

Ο γενικός γραμματέας υποδομών, μας διαβεβαίωνε εδώ στα Τρίκαλα, πριν από ένα μήνα, ότι για τη χάραξη του βόρειου τμήματος του Ε65 δεν υπάρχουν αποφάσεις ούτε τετελεσμένα.

Και ξαφνικά, ω του θαύματος, μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα -σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του ypodomes.gr – βρέθηκαν οι μελέτες που έλειπαν, συμφωνήθηκαν οι λύσεις που εκκρεμούσαν.
Έτσι, όλοι μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι…

Και αυτοί που θα βγουν να πουν ότι για ακόμη μια φορά μπαίνει το νερό στο αυλάκι.
Και εκείνοι που κατάφεραν να πάει ο άξονας, αφού θα μπορούσε δυνητικά να πάει και στη Κοζάνη (ανάμεσα τους και ο ιππικός όμιλος Δεσκάτης που είχε προσφύγει στο ΣΤΕ κατά της αρχικής λύσης!)
Και οι άλλοι (εμείς δηλαδή) που στιγμιαία αισθανθήκαμε δύσπιστοι και κακοήθεις μάντεις των εξελίξεων.

Ειλικρινά λυπάμαι.
Λυπάμαι αν αληθεύει ότι η λύση στη χάραξη του βόρειου τμήματος βρέθηκε στο ελικόπτερο του παραχωρησιούχου, όταν αυτό πέταξε πάνω από τη διαδρομή προς το Κηπουρειό.
Λυπάμαι όμως διπλά, για τον γενικό γραμματέα του υπουργείου υποδομών ο οποίος μας παραμύθιασε – εδώ μάλιστα στα Τρίκαλα – στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου.
Ειλικρινά δεν θέλω να πιστέψω ότι μπορεί να επαναληφθεί το απίστευτο φαινόμενο που βιώσαμε πριν από χρόνια, με κάποιον άλλο αξιωματούχο του υπουργείου που άλλοτε εμφανιζόταν ως γενικός γραμματέας και άλλοτε ως σύμβουλος του παραχωρησιούχου.
Όπως, δεν θέλω να πιστέψω ότι οι παραχωρησιούχοι σχεδιάζουν πλέον το χωροταξικό σχέδιο ανάπτυξης των οδικών αξόνων της χώρας μας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοφιλείς αναρτήσεις